پناهندگی, نروژ

مهاجرت قاچاقی به نروژ

مهاجرت قاچاقی به نروژ

بسیاری از افراد علاقه مند به مهاجرت به کشورهای اروپایی و پیشرفته جهان می باشند و برای مهاجرت کشور نروژ را انتخاب می کنند و در مورد راه های مهاجرت به نروژ همواره تحقیق می کنند. بسیاری از اشخاص و متقاضیان مهاجرت به نروژ در مورد راه های غیر قانونی مهاجرت به نروژ سوالاتی را از مشاورین ما می پرسند.

مهاجرت قاچاقی به نروژ

شرایط مهاجرت قاچاقی به نروژ و قوانین پناهندگی نروژ در سال 2023 میلادی را به عنوان یکی از مسائل مهم به آن خواهیم پرداخت. همواره افراد زیادی به دلیل نداشتن اطلاعات مناسب در خصوص مهاجرت قاچاقی به نروژ و دیگر کشورها به این امر روی می آورند و نمی دانند که راه های بهتری هم برای مهاجرت افراد متقاضی وجود دارد که برای بدست آوردن این راه ها باید از طریق کارشناسان این امر مشورت نمایند. راه هایی همچون کار درنروژ، تحصیل در نروژ، سرمایه گذاری در نروژ

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی مختصر در خصوص مهاجرت قاچاقی به نروژ برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مهاجرت غیر قانونی نروژ

وقتی در مورد راه های غیر قانونی مهاجرت به نروژ صحبت می کنیم منظور پناهندگی در نروژ می باشد. مسئله مهم این است که پناهندگی در بیشتر کشورهای اروپایی  مشکل است و همراه با مشکلاتی می باشد. وقتی شخصی به عنوان پناهنده وارد یک کشور اروپایی می شود، طبق قوانین جدیدی که بین کشورهای اروپایی و عضو  شنگن است، کشورهای اروپایی متقاضیان را به اولین کشوری که از آن کشور  وارد محدوده شنگن شده است برمی گردانند.

لازم به ذکر است که معمولا افراد از کشور یونان و یا ایتالیا وارد محدوده شینگن می شوند، پس بدین ترتیب این افراد از کشور نروژ به کشور ورودی خود برگردانده می شوند.

شرایط برای پناهندگان

گذشته از مطلبی که در بالا ذکر شد، به طور کلی کشور نروژ در مورد پناهندگان بسیار سخت گیرانه عمل می کند و معمولا پس از طی پروسه طولانی بررسی پرونده متقاضی پناهندگی، اگر شخص دلیل قانع کننده برای پناهندگی نداشته باشد، تقاضای شخص را قبول نمی کند و متقاضی را به کشور خود باز می گردانند

به دلایلی که ذکر شد، روش های غیر قانونی مهاجرت به نروژ به هیچ وجه توصیه نمی شود، و همواره این نکته را یادآور می شویم که راه های قانونی و بسیار خوبی برای مهاجرت به نروژ وجود دارد که لااقل یکی از این روش های مهاجرت به نروژ می تواند با شرایط شخص متقاضی مهاجرت به نروژ مناسب باشد.

برای بررسی شرایط خود و اطلاعات از روش های درست مهاجرت به نروژ و نحوه مهاجرت به نروژ و اخذ ویزای نروژ می توانید با مشاورین آوات تماس گرفته و از مشاوره های ما استفاده نمایید.

مشاورین و موکلین موسسه آوات به افرادی که متقاضی مهاجرت به کشورهای اروپایی و یا آمریکا، کانادا، استرالیا هستند، روش های درست و مناسب هر شخص را ارائه نموده و تا اخذ هدف نهایی همراه شما می باشد.

فرآیند مهاجرت قاچاقی به نروژ

در مهاجرت غیر قانونی به نروژ 3 نمونه پذیرش طی فرآیندهای عادی و فوری و اضطراری نروژ امکان پذیر است. فرآیند پذیرش عادی تقریبا 12 ماه بین درخواست و پاسخگویی زمان می برد در فرآیند فوری این مدت بین 6 تا 10 هفته به طول خواهد انجامید. در فرآیند اضطراری پاسخگویی نهایتاً در 7 روز انجام می شود و این بسته به مدارک و شرایط شما برای پذیرش شما است.

محل اسکان متقاضیان مهاجرت قاچاقی به نروژ بنا بر قانون مهاجرتی نروژ مشخص شده است و با توجه به فاکتور های جنسیت و سن و سلامت افراد و وضعیت جسمانی پناهنده متفاوت می باشد و به صورت معمول شهرداری نروژ به پناهجویان خدمات رسانی می کنند. علت این امر به رسمیت شناختن وضعیت پناهجویان در نروژ طبق کنوانسیون 1951 سازمان ملل است.

مرحله به مرحله با ورود غیر قانونی به نروژ

در ابتدای کار که شما از طریق مهاجرت قاچاقی به نروژ وارد این کشور می شوید مصاحبه ای اتفاق می افتد و باید فرم های مخصوص پناهندگی در نروژ را تکمیل نمایید و پس از قبول کردن شما به عنوان مهاجر غیر قانونی اجازه اقامت 3 ساله داده می شود. متقاضیان مهاجرت قاچاقی به نروژ می توانند پس از  3 سال درخواست اقامت دائم دهند.

بعد از قبولی شما باید شما در کلاس های زبان نروژی وارد شوید و دوره های آشنایی با موقعیت جغرافیایی و تاریخی و سیاسی اجتماعی نروژ را خواهید گذراند.

تنها پس از 7 سال حضور در این کشور پناهندگان در نروژ اجازه اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور را دارند و این تنها با پشت سر گذاشتن آزمون های زبان نروژی و دوره های گذرانده شده در این کشور است.

پس از اسکان در نروژ متقاضیان مهاجرت قاچاقی به نروژ می توانند درخواست الحاق خانواده خود به این کشور را دهند، تنها کافی است که شخص همراه یا همسر قانونی وی باشد و یا ثابت کند حداقل دو سال با وی زندگی کرده است و همچنین می تواند درخواست کند که فرزندان زیر 18 سال وی نیز در کنار وی باشند.

نگهداری در کمپ های پناهندگی

معمولاً افرادی که از لحاظ قومی و اجتماعی در یک سطح هستند در یک مکان نگهداری خواهند شد و برای فرزندان خردسال آنها کلاس هایی با معلم های بین المللی درخواست خواهند کرد.

در نظر داشته باشید که برای متقاضیان مهاجرت قاچاقی به نروژ هزینه ای بابت کمک هزینه برای زندگی پرداخت می شود که این هزینه سالیانه حدود 60 تا 70 هزار یورو خواهد بود که به ازای هر نفر بزرگسال و یا کودک متفاوت است.

در این کشور برای پناهندگان خدماتی از جمله خدمات درمانی در نظر گرفته خواهد شد که این خدمات پس از 3 ماه پس از ورود این افراد خواهد بود.

این شرایط شامل کلاس های مهارتی و آموزشی کاری، آموزش زبان نروژی، خدماتی آموزشی آکادمیک دانشگاهی خواهد بود

آمار توصیفی از وضعیت مهاجرین ایرانی در نروژ

مرکز آمار نروژ گزارشی سالانه از وضعیت, تعداد و شرایط اقتصادی فرهنگی 18 گروه مهاجر غیر غربی در نروژ منتشر کرده و به تفصیل راجع به خصوصیات اقتصادی فرهنگی و اجتماعی هر کدام از این گروه ها از جمله جامعه ایرانیان نروژ آمار توصیفی ارائه داده است.

در گزارش های این مرکز مهاجربن غیر غربی اشاره به مهاجرینی دارد که از آسیا آفریقا آمریکای جنوبی خاور میانه و اروپای شرقی به نروژ مهاجرت کرده اند.

این کشورها شامل پاکستان، عراق، ویتنام، افغانستان، فیلیپین، هند، سری لانکا، روسیه، بوسنی، سومالی، اریتره، ترکیه، صربستان، لهستان، مراکش و شیلی است.

جمعیت ایرانیان 14.400 نفر ذکر شده که از این میان 2.200 نفر در نروژ متولد شده اند.

این گروه اخیر مهاجرین نسل دوم نامیده می شوند. در گروه مهاجرین نسل اول 9 نفر از ده نفر به عنوان پناهنده وارد نروژ شده اند.و همانند دیگر گروهای 18 گانه در صد زیادی از زنان به دلیل اجازه اقامت بر اساس الحاق به خانواده وارد نروژ شده اند.

مهاجرت به نروژ:

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

  1. هادی البوعباس گفت:

    سلام میخوام‌برم‌نروژ برا پناهندگی‌اقدام کنم‌ از روسیه‌برم‌از مرز‌نروژ داخل‌بشم‌راننده لیفتراک‌وکرین‌ هستم۲۷سال
    کیس ترس استرس رفتارهای بی انسانی عرب‌اهواز هستم

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام خدمت شما موسسه ما هیچگونه خدماتی در خصوص پناهندگی ارائه نمیدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *