سوئیس, مهاجرت

چرا ایرانیان دوست دارند به سوئیس مهاجرت کنند؟

مهاجرت به کشور سوئیس

مهاجرت به کشور سوئیس شاید ارزوی افراد زیادی باشد که با زندگی کردن در این کشور بتوانند، به رویاهای خودشان جامعه عمل بپوشانند. سوئیس یک کشور اروپایی با 7.5 میلیون نفر جمعیت از جمله کشورهای پر متقاضی برای مهاجرت است. این کشور با فرهنگ مردمی متفاوت و سطح بالای زندگی، از جمله برترین کشورهای اروپا به شمار می رود. کوه های این کشور بسیار مرتفع و دیدنی هستند.

مهاجرت به کشورسوئیس

سوئیس ازجمله کشورهایی است که طبیعت بکر و مناطق دیدنی بسیار زیادی را دارد و چشمه های ان بسیار دیدنی و زیبا است. مردم سوئیس امید به زندگی بسیاربالایی دارند و نیز در این کشور به کشاورزی و باغداری بسیار اهمیت داده می شود.

مهمترین مزیت سوئیس، داشتن اقتصاد بسیار قوی و زیبایی چشم نواز طبیعت و شهرهای ان می باشد. این کشور برای پذیرفتن مهاجر به شدت سخت گیر است. به همین دلیل افراد بی شماری درپی مهاجرت و اقامت سوئیس هستند.

در ادامه مبحث شما را راهنمایی می کنم که چگونه بتوانید به سوئیس مهاجرت کنید.

چگونه به سوئیس مهاجرت کنیم

اینکه بخواهیم مقیم کشور سوئیس شویم کار بسیار مشکلی است زیرا دراین کشور به سختی مهاجر می پذیرند و یا حتی اگر بخواهید، از تمام مشکلات پیش رو عبور کنید برای اقامت دائم در این کشور حد اقل باید ده سال در ان سکونت داشته باشید تا بتوانید اقامت دائم اسکان این کشور را اخذ کنید. گرفتن گذر نامه های سوئیس از مشکل ترین گذرنامه هاست. زیراسوئیس در شاخص قدرت گذرنامه ها رتبه دوم راداراست. بنابراین مهاجرت بهسوئیس کار چندان اسانی نیست.

فرایند مهاجرت به کشورسوئیس

البته فرایند مهاجرت به سوئیس برای شهروندان اروپایی بسیار اسان تر است. هنگامی که کودکی در این کشور متولد شود با توجه به قانون اصل تابعیت نمی تواند باعث اخذ تابعیت برای کودک و یا حتی پدر و مادر کودک شود و در این جا تنها تولد کودک و یا بچه دار شدن نمی تواند برای گرفتن اقامت در این کشور موثر باشد.

این کشور حکومت جمهوری فدرالی دارد. اکثر مردم سوئیسی، مسیحی هستند و قابل ذکر است که دومین دین مردم سوئیس اسلام است.

برای کسب تابعیت سوئیس از طریق ازدواج تولد در این کشور و یا تقاضای تابعیت می توان اقدام کرد. کسی که با یک فرد سوئیسی ازدواج کند یا بخواهد در ان جا ادامه تحصیل دهد می تواند برای گرفتن اقامت خود در این کشور اقدام کند. البته این به شرطی است که از ازدواج 3 سال گذشته باشد و برای تحصیل 5 سال در انجا زندگی کرده باشد و کسانی که با یک فرد سوئیسی ازدواج کرده باشند و بیرون از خاک سوئیس زندگی کنند برای مقیم بودن در این کشور باید 6 سال ازدواج انها سپری شده باشد.

قوانین تبعیت و مهاجرت به کشورسوئیس

دولت سوئیس دارای قرار داد شنگن نیست و گرفتن ویزا و روادید در این کشور باید به صورت جداگانه انجام شود.

این خود عاملی است که فرایند گرفتن اقامت در سوئیس را کمی دشوار می کند. دولت سوئیس به هیچ وجه ویزا های توریستی را برای ایرانیان صادر نمی کند مگر این که از بستگان درجه یک دعوت نامه داشته باشند.

مقررات اقامت و مهاجرت

از مقررات اقامت و مهاجرت به کشور سوئیس این است که افردای که به عنوان گردشگر وارد این کشور شوند نمی توانند بیشتر از مهلت مجاز در این کشور بمانند و اگر افراد بیشتر از زمان مقرر در ان اقامت کنند با واکنش سخت دولت این کشور مواجه شده و به خاک خودشان بر گردانده می شوند. مسلما مهاجرت به سوئیس پیچیدگی های بسیار زیادی دارد، اما اگر قصد ماندگاری در این کشور را دارید، به شما پیشنهاد می دهم برای مهاجرت به کشور سوئیس از طریق سرمایه گذاری این کار را انجام دهید.  برای انجام این کار لازم است که ابتدا در یک شرکت حقوقی در این کشور ثبت نام کنید و سپس برای اقامت در ان جا اقدام کنید.

با توجه به این که اقامت و مهاجرت به کشور سوئیس مشکل است، اما دولت این کشور به کسانی که با سرمایه های انچنانی قصد ورود به این کشور و سرمایه گذاری و خرید ملک دارند سهل گیر تر است، چرا که این به نفع این کشور است.

سرمایه گذاران و تاجران معمولا از روش ثبت نام در شرکت ها کارهای خود را پیش می برند. مدت زمانی را که تاجران و سرمایه گذاران سپری می کنند تا بتوانند ویزای اقامت شان را در سوئیس کسب کنند حدود چهار یا پنج ماه می باشد.

اشخاصی که از طریق سرمایه گذاری به دنبال مهاجرت به کشور سوئیس هستند باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • هیچ گونه شغلی در سوئیس نداشته باشد
  • بیشتراز هجده سال داشته باشد
  • هیچ گونه سابقه کیفری نداشته باشد
  • در ده سال گذشته در سوئیس اقامت نداشته باشد

دلیل تقاضای زیاد برای مهاجرت به کشور سوئیس

سوئیس کشوری با اب و هوای بسیار مناسب و مردمی با فرهنگ  بسیار بالا است. این کشور از ثروتمندترین کشورها از نظر ازادی های اجتماعی و کیفیت عالی برای زندگی شهروندی است. دو شهر معروف زوریخ و ژنو ازشهرهای شلوغ و بزرگ مربوط به سوئیس هستند که بالاترین سطح کیفیت زندگی در سوئیس در این دو شهر جاری است.

بخش های خصوصی به گونه ای توسعه یافته شده اند که شرکت های بیمه هم به بخش های خصوصی تبدیل شده است و همین باعث می شود که مردم ملزم به خرید بیمه سلامت در این کشور شوند. دولت این کشور به سلامت شهروندان خود بسیار اهمیت می دهد. همین اهمیت و مهم بودن این مسئله باعث شده که مردم سوئیس در سطح بالایی از امنیت روانی و جسمی قرار بگیرند.

این دولت در عملکرد قانون گذاری، بسیار شفاف عمل می کند و از بزرگترین و موثرترین دلایل در سرعت بخشیدن به امور اقتصادی و اجتماعی همین عملکرد قانون گذاری شفاف است.

انواع راه های مهاجرت به کشور سوئیس

در ذیل انواع راه های مهاجرت به کشور سوئیس مختصر بیان شده است.

گرفتن ویزا از راه کارافرینی

اشخاصی که بتوانند برای خود و دیگران در این کشور یک کسب و کار راه اندازی کنند می توانند اقامت دائم این کشور را کسب کنند.

خرید ملک در سوئیس

اگر بتوانید یک قطعه ملک یا زمین در این کشور خریداری کنید می توانید با توجه به شرایط و طبق قانون در این کشور زندگی کنید.

گرفتن اقامت از راه رابطه خانوادگی

اشخاصی که یکی از والدینشان سوئیسی باشد و یا با یک فرد سوئیسی ازدواج کنند می توانند درخواست اقامت در سوئیس را بدهند. ناگفته نماند که کسانی که با ازدواج در پی اقامت هستند در کل باید 3 سال از ازدواجشان و 2 سال هم از اقامتشان گذشته باشد تا بتوانند درخواست اقامت دهند.

با توجه به شرایط مندرج مشخص می شود که برای گرفتن ویزا برای مهاجرت به کشور سوئیس کار مشکلی پیش روی شما است. امیدواریم باتوجه به مقاله بالا بتوانید راحت تر اقامت خود را در این کشور بگیرید.

منبع: سفارت سوئیس

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *