کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص ساسکاچوان

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص ساسکاچوان

ساسکاچوان که رشد اقتصادی خود را مدیون مهاجرانی است که هر ساله به آن ورود می کنند یکی از استان های غربی کشور کانادا است. پایه اقتصادی آن کشاورزی و جنگلداری و همچنین ماهیگیری است. در این مقاله می خواهیم در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تخصص ساسکاچوان توضیحاتی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

برنامه مهاجرت به ساسکاچوان

یکی از راه های اقامت در کانادا مهاجرت به ایالت ساسکاچوان است. دولت فدرال هر سال به صورت جداگانه نیروهایی که برای این ایالت مورد نیاز هستند را اعلام می کند. تمام پرونده های مهاجرتی مربوط به این استان و همچنین سایر استان ها در نهایت باید به تأیید اداره مهاجرت کانادا برسد.

SNIP نام برنامه ای است که برای نامزدان مهاجرت به ساسکاچوان در نظر گرفته شده است. این کلمه مخفف Saskatchewan Immigrant Nominee Program است.  برنامه ساسکاچوان شامل گروه های زیر است:

  • نیروهای متخصص
  • افراد دارای تجربه کار در استان ساسکاچوان
  • کارآفرینان

هر یکی از گروه های ذکر شده خود دارای دسته بندی هایی هستند. برای انتخاب بهترین گزینه باید به تفاوت میان آنها دقت کنید.

نیروهای متخصص که به عنوان گروه اول نام برده شد (International Skilled Worker) خود دو گروه اند. یک گروه آن دسته هستند که دارای تخصص در یکی از رشته های مورد نیاز این استان هستند و علاوه بر آن یک پیشنهاد کار از سوی یک کارفرمای معتبر در استان ساسکاچوان را دریافت کرده اند.

گروه دوم افرادی هستند که تخصصی دارند که این تخصص و حرفه آنها مورد نیاز این استان است.

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص ساسکا چوان

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص ساسکاچوان

افراد با تجربه کاری در استان ساسکاچوان

افرادی هستند که به مدت کوتاهی مانند 6 ماه با یک نوع تخصص در ساسکاچوان زندگی و کار کرده اند. این افراد نیز امکان اقامت دائم را در این استان با رعایت کردن معیارهای آن دارند. این افراد شامل موارد زیر هستند:

گروه

شرایط

1

افرادی که مجوز کار دارند (Existing Work Permit):

کسانی که حداقل 6 ماه با یک مجوز کاری که در این استان معتبر است در ساسکاچوان کار کرده اند.

2

افراد متخصص در حوزه سلامت (Health Professionals):

کسانی که در حوزه بهداشت و درمان حداقل مدت زمان 6 ماه را در بخش سلامت ساسکاچوان کار کرده اند.

3

پروژه های مربوط به بخش هتلداری (Hospitality Sector Project):

متقاضیانی که سابقه حداقل 6 ماه کار در بخش های غذا و نوشیدنی و هتلداری دارند.

4

رانندگانی ماشین های سنگین (Long Haul Truck Driver Project):

این افراد باید در یکی از شرکت های حمل و نقلی ساسکاچوان که دارای اعتبار باشد حداقل 6 ماه کار کرده باشند.

5

دانشجویان(Students):

این افراد باید حتماً در یکی از کالج های این استان و یا مؤسسات آموزشی فارغ التحصیل شده اند و مدت کوتاهی که شامل حداقل 6 ماه است در این استان کاری انجام داده باشند.

گروه متعلق به کارآفرینان و کشاورزان

افرادی در این زمره قرار می گیرند که قصد خرید مزرعه و انجام امور کشاورزی و یا راه اندازی یک کسب و کار فعال دیگر در ساسکاچوان دارند.

این افراد باید با ایجاد یک کسب و کار و سرمایه گذاری در آن مدیریت کسب و کار را به عهده بگیرند و یا سرمایه قابل توجهی برای انجام امور کشاورزی در این استان بگذارند.

نحوه انتخاب در برنامه مهاجرت استان ساسکاچوان

در ابتدا باید Expression of Interest که به اختصار EOI نامیده می شود را پر کنید. EOI فرمی است که در آن میزان تمایل شما به زندگی در ساسکاچوان تعیین می شود. این فرم را تمام افرادی که به هر طریقی قصد مهاجرت به این استان را دارند باید پر کنند و بر اساس آن امتیازی نیز به افراد تعلق می گیرد.

در مرحله دوم بر اساس امتیازی که از بخش بالا گرفته شد افرادی که بالاترین امتیاز را دارند انتخاب می شوند و قابلیت ارائه درخواست برای مهاجرت را کسب می کنند. سپس باید از طریق برنامه SNIP اقدام کنند. با عبور از این مرحله تأییدیه کار دریافت می شود و یک مجوز کار موقتی که اعتبار آن دو سال است از سوی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا به فرد داده می شود. متقاضیان می توانند بر اساس آن به صورت قانونی به این استان مهاجرت کرده و در آنجا سکونت و کار کنند.

در مرحله آخر در صورتی که متقاضی به توافقات صورت گرفته به درستی عمل کند و نتایج لازم را در کسب و کار خویش به دست آورد امکان اقامت دائم را خواهد داشت.

شرایط لازم برنامه کارآفرینی استانی ساسکاچوان

  • دارا بودن حداقل 500 هزار دلار دارایی خالص که به وسیله یکی از موسسه های این استان تأیید شود.
  • دارا بودن حداقل 3 سال تجربه در کسب و کار مورد تقاضا در طول ده سال گذشته
  • سرمایه گذاری برابر 300 هزار دلار در ساسکاچوان
  • داشتن یک پروپوزال قوی در مورد نحوه راه اندازی شغل ارائه شده
  • دارا بودن حق مالکیت یک سوم از سهم کسب و کار
  • ایجاد اشتغال برای حداقل دو نفر از شهروندان ساسکاچوان

برنامه اکسپرس اینتری

تمامی متقاضیان باید در سیستم اطلاعات “اکسپرس اینتری” که یک سیستم الکترونیکی و جامع برای ثبت نام مهاجرین است و متعلق به اداره مهاجرت و پناهندگی و شهروندی کانادا است ثبت نام کنند. در این برنامه فاکتورهایی در نظر گرفته شده که هر کدام امتیازهای مشخصی دارند. افرادی در این بخش پذیرفته می شوند که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اکسپرس اینتری می توانید به مقاله ای با نام مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری مراجعه کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص ساسکا چوان

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص ساسکاچوان

پس از آنکه در اکسپرس اینتری ثبت نام کردید تقاضای خود را برای برنامه مهاجرت ساسکاچوان ارسال می کنید. تقاضا بررسی می شود و در صورت تأیید برای شما گواهی صادر می شود. ارسال دعوتنامه به سازمان مهاجرتی کانادا و بررسی و ارسال دعوتنامه برای شما مراحل بعدی است. قبل از دریافت اقامت دائم باید یک سری آزمایشات پزشکی و امنیتی انجام دهید و نتایج آن ها نیز بررسی شوند.

مهاجرت به استان های دیگر کانادا:

  1. مهاجرت به مانیتوبا
  2. مهاجرت به آلبرتا
  3. مهاجرت به بریتیش کلمبیا
  4. مهاجرت به آنتاریو
  5. مهاجرت به ساسکاچوان
  6. مهاجرت به پرنس ادوارد
  7. مهاجرت به نوا اسکوشیا
  8. مهاجرت به نیوبرانزویک

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. در کل چه روش هایی برای مهاجرت به استان ساسکاچوان وجود دارد؟

  • مهاجرت به این استان از روش های نیروی متخصص، کارآفرینان و مزرعه داران و فارغ التحصیلان و نیروی کار صورت می گیرد.

2. در صورتی که ثابت شود اطلاعات وارد شده دربرنامه اکسپرس اینتری اشتباه است چه اتفاقی خواهد افتاد؟

  • اطلاعاتی که در این برنامه وارد می کنید باید کاملاً صحیح باشند در غیر اینصورت ممکن است برای شما به مدت 5 سال محرومیت از ورود به کانادا صادر شود.

3. مهاجرت کاری با داشتن پیشنهاد شغلی به این استان چگونه است؟

  • برای مهاجرت کاری به استان ساسکاچوان، باید ابتدا یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید یا رشته ی شما در لیست رشته های مورد نیاز این استان باشد و سپس در وب سایت این استان ثبت نام کنید.

4. امکان داشتن همراه برای فردی که ویزای کاری این استان را دارد وجود دارد؟

  • بله. همسر فردی که ویزای کاری این استان را دارد به همراه فرزندان، می توانند وارد این کشور شوند، اما برای فعالیت در این استان باید آن ها نیز ویزای کار دریافت کنند.

5. حداقل امتیاز مورد نیاز، نیروی متخصص مورد تایید این استان چیست؟

  • نیروهای متخصصی که پیشنهاد کاری در این استان را دارند باید 60 امتیاز از 100 امتیاز مورد تایید این برنامه را داشته باشند.

6. روش OID چیست؟

  • روش OID سیستم امتیاز دهی استان ساسکاچوان است که از 100 امتیاز به مهاجران امتیاز دهی میکند و حداقل امتیاز قبولی نمره ی 60 است.

7. آیا سن برای امتیازدهی در این روش مهاجرت به کانادا اهمیت دارد؟

  • سن حداکثر می تواند تا 12 امتیاز را برای متقاضی فراهم آورد که امتیاز مطلوبی خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *