مهاجرت, هند

اخذ اقامت هندوستان

مهاجرت به هند

مهاجرت به هند از چند طریق امکان پذیر می باشد و متقاضیان عزیز برای آشنایی با راه های مهاجرت به هند، می توانند در این مقاله با گروه مهاجرتی آوات، همراه باشند و البته برای رفع ابهامات ذهنی خود می تواند با مشاوران مجرب در امور بین الملل، در باب مهاجرت به هند، در تماس و با آن ها به مشورت بپردازند.

مایلید در ابتدا به بررسی کشورهند بپردازیم و یک نیم نگاه کوتاهی به موقعیت جغرافیایی و اقتصادی این کشور بیاندازیم، پس با ما همراه باشید …

کشور هند

طبق آخرین آماری که از جمعیت کشور هند به دست آمده است، کشور هند بیش از یک میلیون تن جمعیت را در خود جای داده است و به عنوان دومین کشور پرجمعیت در جهان قرار دارد. پایتخت این کشور دهلی نو می باشد و علاوه بر دهلی نو، شهرهایی مانند: بمبئی، کلکته، دهلی و … از شهر های مهم این کشور محسوب می شوند.

هزینه زندگی در هند در سطح خیلی پایینی قرار دارد، در واقع مردم هند به عنوان افراد تدافعی شناخته شده اند و دلیل این که این عنوان را برای مردم هند به کار می برند به دلیل این می باشد که مردم هند با افراد خارجی و بیگانه برخورد ناشایست و تدافعی انجام می دهند.

از طرفی به دلیل فسادی که در اقتصاد و سیاست و بخش سرمایه گذاری و کسب و کار این کشور وجود دارد، نیروی کار خارجی ریسک مهاجرت کاری در هند را قبول ندارد. البته خواهان تحصیل در هند، در بین متقاضیان خارجی بیشتر دیده می شود.

زبان ملی این کشور، هندی می باشد و علاوه بر زبان هندی، زبان انگلیسی نیز از جمله زبان های رسمی این کشور است و بیش از 90% مرئم این کشور، به زبان انگلیسی صحبت می نمایند. واحد پولی که این مردم در کشور خود استفاده می نمایند، روپیه ی هند است.

طبق قانونی که در هند وجود دارد ، افرادی که در هند زندگی می نمایند و دارای درآمد 25000 روپیه و یا کمتر می باشند ، نیازی به پرداخت مالیات ندارند، اما اگر بیش از 25000 روپیه درآمد داشته باشند ، اداره مالیات هند ، درصدی را برای پرداخت مالیات از درآمدشان تعیین می نماید.

همان طور که در متن فوق ذکر گردید برای مهاجرت به هند راه های متفاوتی وجود دارد ، که یک به یک به توضیح آن می پردازیم.

شیوه و راه های مهاجرت به هند

مهاجرت به هند از طریق تحصیل

یکی از راه های مهاجرت به هند از طریق تحصیل می باشد و به جرات می توان گفت که یکی از امن ترین و کم هزینه ترین راه ها برای مهاجرت به هند محسوب می شود. نظام آموزشی در هند، بعد از آمریکا و چین، بهترین نظام آموزشی و شیوه ی تحصیلی معرفی شده است.

طبق قانون اساسی هند، تحصیل در هند برای دانش آموزان بین 6 تا 14 سال، امری اجباری و رایگان می باشد.

به طور کلی تعداد متقاضیانی که تحصیل در هند را برمی گزینند بسیار کمتر از متقاضیانی می باشند که کشور هند را برای تحصیل در کشورهای اروپایی، ترک می نمایند، اما به طور کلی اخذ ویزای تحصیلی هند، بیشتر از اخذ دیگر ویزاها برای هند، جلب توجه می نماید.

مهاجرت به هند از طریق کار

یکی دیگر از راه های مهاجرت به هند از طریق کار می باشد و متقاضیان با دریافت دعوت نامه کاری رسمی و اخذ ویزای کار در هند و با پرداخت به موقع مالیات می توانند برای اخذ اقامت هند اقدام نماید.

اما به طور کلی کار در هند به عنوان یک نیروی خارجی و یا سرمایه گذاری در هند و یا راه اندازی کسب و کار در هند، برای متقاضیان خارجی دیگر کشورهای آسیایی، ریسک بسیار زیادی را در بر می گیرد.

مردمان کشور هند در مقابل نیروی کار خارجی از خود حالت تدافعی نشان می دهند و واکنش بسیار تندی را دارند.

به طور کلی به دلیل وجود فساد در بخش اقتصادی و سرمایه گذاری و کسب و کار، مهاجرت به هند از طریق کار توصیه نمی شود.

اما به طور کلی موقعیت های شغلی در هند بیشتر در جایگاه های اداری و مراکز آموزشی و دانشگاه ها وجود دارد و متقاضیان با ارسال آن لاین مدارک کاریابی در هند از طریق موسسات کاریابی در هند، می توانند در جهت یافتن موقعیت شغلی مناسب در این مراکز اقدام نمایند.

به طور کلی ویزای کار هند در ابتدا به صورت چهار ماهه صادر می شود و بعد از مهاجرت به هند و گذشت مدت زمان کاری و با پیروی از آداب و رسوم هند و قوانین وضع شده در هند، متقاضیان می توانند برای تمدید اقامت در هند اقدام نمایند.

مهاجرت به هند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

راه اندازی کسب و کار در هند که یکی از شیوه های سرمایه گذاری در هند می باشد، مستلزم به ثبت شرکت در هند است. متقاضیان با مراجعه به اداره ثبت شرکت و تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت و ارائه آدرس مکانی و فعالیت تجاری و نام تجاری مشخص شده برای شرکت، اقدام به ثبت شرکت در هند می نمایند.

پناهندگی در هند

به طور کلی پناهندگی در هند با تناقض رفتاری هندی ها همراه می باشد و برخورد کشور هند با پناهندگان بیشتر بر اساس تبعیض ملیتی می باشد. به همین دلیل هند از جمله کشور هایی می باشد که پناهندگان در آن از اوضاع مناسی برخوردار نمی باشند.

تابعیت در هند

به طور کلی اخذ تابعیت هند در ابتدا براصل خاک بوده است، اما بعدها طبق قوانین جدید وضع شده در هند، تابعیت هند به اصل خون تغییر یافت. به طور کلی تابعیت هند براساس زمان بندی مشخصی می باشد و این بازه های زمانی تابعیت افراد را در هند مشخص می نمایند.

یکی از دلایلی که باعث اخذ تابعیت هند می شود نیز، ازدواج در هند با یک فرد هندی و یا تبعه هندی می باشد که بعد از هفت سال زندگی مشترک و قانونی و اقامت در هند، می تواند برای اخذ تابعیت هند اقدام نماید. البته لازم به ذکر می باشد که قانون تابعیت مضاعف هند، خلاف قانون و طبق قانون گذرنامه، دارای مجازات می باشد. به طور کلی کشور هند، تابعیت مضاعف هند را ممنوع ساخته است.

به این معنا می باشد که هر شخص هندی که بخواهد تابعیت کشور دیگری را اخذ نماید، نمی تواند تابعیت هندی راداشته و تابعیت کشور دیگر را به عنوان تابعیت مضاعف یا دوم داشته باشد و این موضوع در قانون هند ممنوع می باشد و این شخص با اخذ تابعیت کشور دیگر، یک فرد خارجی محسوب می شود. کما اینکه در هند ممکن است دارایی هایی داشته باشد که طبق قانون OCI، این شخص یک تبعه خارجی می باشد که یک ارتباط ویژه ای ( دارایی های موجود ) با کشور هند دارد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “اخذ اقامت هندوستان

  1. مونا گفت:

    سلام، من سال 1985 در هند متولد شده ام و پدر و مادر دانشجو بودند والان در ایران زندگی میکنم. آیا شرایط oci دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *