ازدواج, سوئد

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

به طور کلی اخذ مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج، در صورتی اتفاق می افتد که ازدواج متقاضی با یک فرد سوئدی تبار که تبعه ای از سوئد می باشد، انجام گیرد، در این هنگام با ازدواج قانونی ثبت شده می تواند برای اخذ مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج اقدام نماید ( هرچند که این ازدواج در خارج از کشور سوئد اتفاق بیافتد نیز منجر به اخذ مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج می گردد. ) و بعد از سپری نمودن زندگی مشترک به صورت مستمر و طبق مدت زمان ده سال در سوئد و با ارائه مدارکی دال بر داشتن زندگی مشترک قانونی مستمر در سوئد که با بررسی نهاد رسیدگی به امور شهروندان و خارجیان انجام می گیرد، می توانند برای اخذ مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج و در نهایت برای اخذ تابعیت سوئد اقدام نمایند.

بر طبق قوانین مهاجرتی سوئد وقتی که فردی فاقد اقامت در سوئد با یک شهروند سوئدی ازدواج کند این امکان را خواهد داشت تا بر اساس این ازدواج با فردی که مقیم سوئد هست درخواست اقامت کند اما این درخواست در صورتی مورد بررسی قرار می گیرد که ابتدا متقاضی فاقد اقامت کشور سوئد را ترک کرده و از سفارت یا کنسولگری سوئد در کشور خود همان محل اقامت قبلی خود تقاضای اقامت بر اساس ازدواج را ارائه دهد.

شرایط ازدواج در سوئد

پس در این صورت تقاضای اقامت بر پایه ازدواج با یک فرد سوئدی نمی تواند در داخل خاک سوئد انجام شود. البته این قانون برای کسانی که فرزند مشترک دارند در سال 2010 تغییر کرده است شاید این امر موجب شود که مردم ترغیب به تشکیل خانواده شوند و هم بدون ترک کشور سوئد نسبت به اقامت خود هم اقدام کنند.

برای دریافت ویزای ازدواج و مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج شخص متقاضی باید فرم درخواست این نوع ویزا را به اداره مهاجرت سوئد ارائه دهد، بررسی مدارک ارائه شده شامل هزینه ای می باشد که باید این هزینه به حساب ارزی سفارت سوئد یا اداره مهاجرت واریز شود و همچنین به عکس و گذرنامه (پاسپورت) معتبر نیز لازم می باشد.

شهروند سوئدی باید دارای حداقل درآمد و همچنین مسکن برای همسر خود باشد و این قانون برای کسانی که شرایط زیر را دارند نمی باشد:

تبعه های سوئدی و اتحادیه اروپا

کسانی که دارای اقامت دائم سوئد هستند و بیش از چهار سال در سوئد زندگی می کنند.

به عنوان پناهنده وارد سوئد شده اند.

در صورتی که برای فرزند خود در خواست می دهید. (یعنی این نوع از اجازه اقامت فقط مربوط به ازدواج نیست و شامل والدین و فرزندان و همسر و همسر آینده نیز می باشد).

در صورتی که شرایط شما شامل این قانون می باشد باید شرایط زیر را احراز کنید:

داشتن حقوق ثابت

داشتن مسکن مناسب (برای دو نفر شامل شامل حداقل دو اتاق خواب و آشپزخانه).

مهاجرت به سوئد:

  1. تابعیت از طریق تولد در سوئد
  2. تبدیل اقامت به تابعیت در سوئد
  3. شرایط ویزای کار سوئد
  4. شرایط تحصیل در سوئد
  5. پناهندگی در سوئد

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج:

پس از اینکه شما مدارک خود را برای ویزای ازدواج ارائه کردید، از شما برای مصاحبه حضوری دعوت به عمل می آید حداکثر زمانی که برای مصاحبه در نظر گرفته می شود 5 ماه می باشد ولی حدوداً دو ماه بعد از ارائه مدارک برای مصاحبه دعوت می شود (اما با توجه به اینکه تعداد کسانی که توسط کشور سوئد به عنوان پناه جو پذیرفته شده اند زیاد است این زمان متغیر می باشد).

مصاحبه از طرفین برای این صورت می گیرد که افراد بتوانند اثبات کنند که این رابطه یک رابطه قطعی و منطقی هست و هیچ مصلحتی در بین نمی باشد، شخص می تواند مدارک لازم برای اثبات ادعای خود را همراه داشته باشد. (سند ازدواج، عکس های خانوادگی، فیلم و …) مدارکی که دال بر صحت ازدواج باشد و نشان دهد که رابطه شما واقعی می باشد، البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید تا زمانی که از شما خواسته نشده است این مدارک را ارائه ندهید.

بعد از این مصاحبه و در صورتی که شخص بتواند ادعای خود را اثبات کند به مدت دو سال ویزای دو ساله اقامت را دریافت خواهد کرد کسی بتواند این اقامت را دریافت کند حق کار و اقامت را دارا خواهد شد. شخص متقاضی اگر به زبان انگلیسی مسلط باشد که برایش مشکلی پیش نمی آید ولی در غیر این صورت باید در کلاس های رایگان آموزش زبان سوئدی شرکت کند و مدرک زبان خود را دریافت کند.

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج:

باز هم برای اینکه این اقامت دوساله به اقامت دائم سوئد یا همان Permanent Residence Permit تبدیل شود باید شرایط لازم را احراز کند، در این دو سال باید با شریک زندگی خود در یک مکان زندگی کنند و بتوانند این موضوع را ثابت کنند و در تمام مدت این دو سال نحوه زندگی کردن فرد برای اداره مهاجرت سوئد خیلی مهم می باشد.

و تمام کارهای فرد مورد بررسی قرار می گیرد که برای اخذ اقامت از طریق اداره مهاجرت قبل از ارائه ویزای دائم به شخص از سایر اداره های دولتی به عنوان مثال: پلیس، اداره کنترل پرداخت صورت حساب ها و اداره های امنیتی درباره فرد استعلام گرفته می شود تا در مورد اینکه شخص در مدت زمان اقامت خود در کشور سوئد رفتارهای شهروندی خوبی را از خود نشان داده است.

در صورتی که شخص در اداره پلیس دارای پرونده باشد و محکومیتی برایش در نظر گرفته شده باشد یا دارای مشکل قضایی باشد (قروض پرداخت نشده داشته باشد نظیر چک های برگشتی) در این صورت اداره مهاجرت در ارائه ویزای دائم به شخص دچار شک می شود و یا برای بررسی های مجدد زمان ارائه آن را به تعویق می اندازد و این زمان فقط بستگی به پرونده شخص مورد نظر و تصمیمی که قاضی در این مورد می گیرد، دارد.

البته باز هم به شما این حق را می دهند که نسبت به تصمیمی که اداره مهاجرت گرفته، شکایت و درخواست تجدید نظر کنید.

بعد از دریافت ویزای اقامت دائم شخص می تواند تمام عمر در سوئد زندگی و کار کند و بعد از گذشت 1 سال شخص می تواند برای دریافت گذرنامه (پاسپورت) سوئدی اقدام کند که در این صورت با یک شهروند سوئدی هیچ تفاوتی ندارد و می تواند از تمامی حقوقی که یک سوئدی برخوردار می باشد استفاده کند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *