استرالیا, تحصیلی

مقاطع مختلف تحصیلی در استرالیا

مقاطع تحصیلی در استرالیا

در این مقاله سعی بر این داریم تا در خصوص موضوع مقاطع تحصیلی در استرالیا و نحوه و سطوح تحصیلی در استرالیا سخن بگوییم. آیا می توانیم برای ادامه تحصیل به استرالیا برویم؟ شرایط تحصیل و زندگی در استرالیا چگونه است؟ سوالات زیادی در خصوص مهاجرت به استرالیا در ذهن متقاضیان این امر می باشد. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به آرشیو مقالات وبسایت اوات از تمامی مقالات در خصوص مهاجرت به استرالیا و همین‌طور کشورهای دیگر بهره مند شوید.

مقاطع تحصیلی در استرالیا

استرالیا سومین کشور بزرگ دنیاست که انگلیسی زبان است. جمعیت وسیعی از دانشجویان بین المللی را در خود پذیرفته است. از مزایای تحصیل در استرالیا وجود معتبرترین و با سابقه ترین دانشگاه های دنیا در استرالیا، دسترسی به آخرین تکنولوژی و فناوری علمی و تحقیقاتی روز دنیا، برخورداری از سطح بالای رفاه و امنیت اجتماع، امکان کار و اقامت دائم پس از دوران تحصیل و امکان کار دانشجویی در حین تحصیل است ما در تمامی مقاطع سنی و تحصیلی بدون به صورت کاملاً تخصصی و با داشتن مجوزهای قانونی اعزام دانشجو حتی به استرالیا آماده خدمت رسانی به تمامی عزیزان متقاضی ادامه تحصیل در این کشور هستیم.

تحصیل در مدارس استرالیا

مقاطع تحصیلی در استرالیا

مقاطع تحصیلی در استرالیا

بر خلاف بسیاری از کشورها که برای دانش آموزان خارجی مدارس مخصوصی را در نظر گرفته اند، دولت استرالیا در تمام مدارس دولتی و خصوصی امکان پذیرش دانش آموزان خارجی را فراهم کرده است. به این ترتیب هر شخص می تواند بسته به محل زندگی و یا سطح درآمد، مدرسه مناسب را انتخاب کند.

همچنین در صورتی که دانش آموزان خارجی به زبان انگلیسی تسلط کافی نداشته باشند، یک دوره آموزشی فشرده برای آنها برگزار می شود تا زبان انگلیسی را به خوبی فرا بگیرند. پس از گذراندن این دوره، دانش آموز مجاز است در کلاس های عادی شرکت کند.

پس از پایان سال دوازدهم دوره تحصیلی، یک آزمون سراسری در استرالیا برگزار می شود و دانش آموزان برای ادامه تحصیل، باید نمره قبولی را در این آزمون کسب کنند. دوره کالج در استرالیا همااند دوره پیش دانشگاهی است و دانش آموزان را برای ورود به محیط دانشگاه آماده می کند. طول دوره کالج دو سال اس و در آن دروس اختصاصی تر ارائه می شود که هر داشن آموز بسته به رشته تحصیلی مورد علاقه اش، می تواند از بین آن‌ها انتخاب کند.

ویزای دانش آموزی

البته دریافت ویزای دانش آموزی آسان نیست و به خصوص برای کشورهایی مثل ایران این قضیه مشکل تر هم است. دولت استرالیا هزینه زیادی در بخش آموزش کرده است و به همین با سخت گیری در ارائه این ویزا و ایجاد تعهدات، سعی می کند تا تنها دانش آموزان مستعد موفق به دریافت ویزای دانش آموزی بشوند. همچنین با ارزیابی والدین در موارد مختلف، در صورتی که مشخص شود آن‌ها صلاحیت ورود به خاک استرالیا و یا قیومیت فرزند را ندارند، از ورود آن‌ها و دانش آموز جلوگیری می شود، مگر آنکه قیم جدیدی معرفی و صلاحیت وی توسط دولت استرالیا تایید شود.

پیشنهاد ما به شما مطالعه ی مقاله ی تحصیل در مدارس استرالیا می باشد.

مقاطع تحصیلی در استرالیا :کارشناسی

  • در مقطع کارشناسی طول دوره 3 تا 4 سال و هزینه حدودی تحصیل 15 تا 30 هزار دلار خواهد بود
  • بیمه دانشجو در طول دوره رایگان می باشد، اما هزینه زندگی بعضاً از بعضی کشور های هم سطح بیشتر خواهد بود کما اینکه برای یک ماه زندگی در استرالیا 1500 تا 2000 دلار هزینه نیاز می باشد.
  • البته این هزینه با 20 ساعت کار در هفته تا حدی مرتفع می شود.
  • مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش در این مقطع آیلتس 7 می باشد.
  • در مقطع کارشناسی طول دوره 1 تا 2 سال و هزینه حدودی تحصیل 15 تا 30 هزار دلار خواهد بود.
  • مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش در این مقطع آیلتس 7 می باشد.
  • پذیرش را باید پس از مدت کوتاهی از فارغ التحصیلی در مقطع لیسانس درخواست کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی دوره کارشناسی در استرالیا نگاهی بیندازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی نگاهی بیندازید.

مقاطع تحصیلی در استرالیا :دکتری

مقاطع تحصیلی در استرالیا

مقاطع تحصیلی در استرالیا

  1. در مقطع دکترا بسته به نوع رشته و عموماً پس از مکاتبه با اساتید راهنما دوره 3 ساله دکتری اعطا می گردد
  2. حداقل معدل مقطع کارشناسی ارشد می بایست 16 و مدرک آیلتس مقبول 7 باشد.
  3. در ضمن دکترای درخواستی باید کاملاً مرتبط با رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد باشد.

تحصیل در مقطع پزشکی نیز در بسیاری از مدارس حرفه ای پزشکی و دانشگاه های معتبر استرالیا به خصوص دانشگاه های عضو “گروه 8” نیز برای متقاضیان با توجه به سوابق تحصیلی ایشان و همچنین شرایط سنی امکان پذیر است.

مدارک مورد نیاز تحصیل دکتری در  استرالیا

شرایط هر دانشگاه و درخواست مدارک آن با یکدیگر متفاوت خواهد بود و جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز هر یک از دانشگاه های استرالیا بایستی به وب سایت دانشگاه مراجعه کرده و اطلاعات کاملی از آن بدست بیاورید.

در ادامه به برخی از مدارک مورد نیاز اشاره کرده ایم:

1

 داشتن مدرکی که بتوانید آن را اثبات نمائید الزامی خواهد بود که باید از دانشگاهی معتبر اخذ شده باشد.

2

 داشتن نمره قبولی مهمترین شرط خواهد بود و بدون داشتن آن امکان درخواست وجود نخواهد داشت و حتی سیستم ثبت نام اجازه دسترسی به بخش های دیگر ثبت نام را نخواهد داد.

3

 داشتن پروژه یا مقاله ای علمی از موارد حائز اهمیت خواهد بود که دانشگاه های استرالیا جهت اثبات این امر و سنجش دانشجو از وی پروپوزالی درخواست می نمایند که باید آن را پس از تکمیل ارائه دهد.

4

 ارائه یک طرح جدید و به روز نیز در سرعت بخشیدن به پذیرش دانشجو کمک خواهد کرد چرا که خلاقیت دانشجو را نشان خواهد داد.

5

 چنانچه چند مقاله در سابقه علمی خود داشته باشید به راحتی می توانید ثبت نام کرده و تا حد زیادی از پذیرش خود مطمئن باشید.

6

 مدارک دیگری از قبیل نداشتن سابقه کاری و یا در صورت داشتن پایان خدمت از شما درخواست خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی تحصیل دکتری در استرالیا نگاهی بیندازید.

دانشگاه های استرالیا

دوره های کوتاه مدت زیادی در دانشگاه های کشور استرالیا برگزار می شود. این دوره ها مناسب افرادی است که توانایی مالی تحصیل در کشور استرالیا را ندارند. آن‌ها می توانند با گذراندن این دوره ها پایه گذار تحصیل خود در استرالیا باشند. تمامی دوره های ارائه شده با استانداردهای کشور استرالیا مطابق می باشد. پیش نیاز این دوره ها داشتن آیلتس 5 جنرال یا آکادمیک می باشد. شهریه این دوره ها مبلغی بین 2000 تا 4000دلار استرالیا است.

اخذ بورسیه در مقاطع تحصیلی در استرالیا

اخذ بورسیه تحصیل در استرالیا امکان پذیر بوده اما آسان نیست. شانس اخذ بورسیه تحصیلی دوره دکتری بیشتر از دیگر مقاطع تحصیلی ست. به عبارت دیگر می توان گفت: تمام پرونده های بورسیه تحصیلی دکتری بررسی می شود.

بورسیه ها در استرالیا به اشکال زیر قابل اخذ می باشند:

  1. بورس تحصیلی در موسسات دولتی و یا خصوصی استرالیا
  2. بورسیه دانشگاه های استرالیا و بورسیه دولت استرالیا

در اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا داشتن مقالات و سابقه پژوهشی مناسب و معدل خوب، می تواند تاثیر گذار باشد.

هنگامی که محل تحصیلتان مشخص گردید، می توانید به دنبال محل اقامتی متناسب با نیاز و بودجۀ خود بگردید.

پیشنهاد می کنیم به مقاله ی بورسیه تحصیلی استرالیا نگاهی بیندازید.

نکات مهم در جستجوی محل اقامت

مقاطع تحصیلی در استرالیا

مقاطع تحصیلی در استرالیا

هزینه ها بنا بر ایالت، شهر، و نوع محل اقامتی که در نظر گرفتید متفاوت است.

همیشه هزینه های  کلی اجاره و دیگر هزینه هایتان مانند: قبض های  آب و برق و … را با صاحب خانه خود نهایی کنید. به فاصله خانه مورد نظر با دانشگاه خود و ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی  دقت کنیدو به قرار گرفتن در نزدیکی  مراکز خرید، بیمارستان و خدمات اورژانسی دقت نمایید.

برای به حداقل رساندن رفت و آمد شهری زندگی در محوطۀ مربوط به دانشگاه گزینۀ فوق العاده ای است. زندگی با خانواده ای استرالیای گزینۀ خوب دیگری برای دانشجویان جوان‌تر است زیرا تمام آسایش خانگی را دربر خواهد داشت که اغلب همراه با وعده های غذا و نظافت نیز همراه است.

زندگی با خانواده های استرالیایی

خانواده هایی که خدمات اقامتی به دانشجویان خارجی ارائه می دهند تحت نظر سازمان های دولتی فعالیت دارند.

زندگی با خانواده ای استرالیای گزینه ای خوب برای دانشجویان جوان تر است زیرا که تمامی راحتی و آسایش خانه را به همراه خواهد داشت.

معمولاً غذا و نظافت نیز ارائه می شود. خانواده هایی که به دانشجویان بین المللی خدمات اسکان و اقامت ارائه می دهند تحت نظر مؤسساتی هستند تا از نظر قانونی اطمینان حاصل شود که محیط زندگی مناسبی به دانشجویان ارائه می دهند.

استرالیا برای شخصی که به صورت قانونی مایل به ورود و ادامه تحصیل در این کشور باشد متفاوت برخورد کرده و با آغوش باز پذیرای اشخاصی است که به دنبال اخذ جایگاه اجتماعی بالاتر از طریق تحصیل در دانشگاه های این کشور باشند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی می توان در استرالیا تحصیل کرد؟

  • نداشتن مدرک زبان امتیاز شما را برای دریافت ویزا کاهش می دهد لذا توصیه می کنیم حتما مدرک زبان را ارائه دهید.

2. شرایط دریافت بورسیه ی تحصیلی در دانشگاه های استرالیا چیست؟

  • بورسیه ی تحصیلی استرالیا به افرادی تعلق می گیرد که دارای رزومه ای قوی باشند مانند: نمرات بالا و مقالات چاپ شده و …

3. به چه صورت می توان هزینه های تحصیل در استرالیا را تامین کرد؟

  • دانشجویان تا 20 ساعت در هفته اجازه ی کار داشنجویی خواهند داشت که این کار بخشی از نیازهای مالی آن‌ها را تامین خواهد کرد.

4. هزینه ی زندگی برای یک دانشجو در کشور استرالیا چه میزان است؟

  • هزینه ی زندگی یک فرد با توجه به شرایطی مانند: سبک زندگی یا شهری که دانشجو در آن ساکن است. به طور متوسط به صورت سالانه 20 هزار دلار می باشد.

5. هزینه ی تحصیل دندانپزشکی برای دانشجویان حارجی چه میزان است؟

  • بر طبق StudyMove.com، میانگین شهریه دانشجویان بین المللی کارشناسی 30.840 دلار استرالیا ( حدود 210.00 یورو) در سال وبرای دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد 31.596 دلار استرالیا (حدود 22.700 یورو) می باشد.

6. چرا استرالیا را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی انتخاب کنیم؟

  • یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در استرالیا امکان کار و پیدا کردن شغل مناسب پس از تحصیل است.

7. با ویزای تحصیلی در استرالیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

  • ویزای تحصیلی به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم شود. در صورتی که این ویزا به ویزای کاری تبدیل شود امکان این کار وجود دارد.

8. بدون مدرک دیپلم می توان برای تحصیل پزشکی استرالیا اقدام کرد؟

  • چنانچه در مقطع دیپلم نمرات قابل قبولی کسب نکرده‌ باشید باید دوره‌ای بنام foundation را برای ورود به دوره کارشناسی را بگذرانید.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *