بلاروس, کاری

مدارک لازم ویزای کار بلاروس

مدارک لازم ویزای کار بلاروس

موسسه حقوقی و بین المللی آوات، قصد دارد در ارتباط با مدارک لازم ویزای کار بلاروس، مقاله ای حاوی اطلاعات مفید و جامعی را در اختیار متقاضیان کار بلاروس قرار دهد و امیدوار است که با مطالعه این مقاله سری از ابهامات به وجود آمده برای متقاضیان کار بلاروس برطرف شود.

بررسی کشور بلاروس

بلاروس کشوری است که هزینه زندگی در آن بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد. این کشور به لحاظ موقعیت جغرافیایی در شرق سرزمین اروپا واقع شده است، پایتخت آن، مینسک و جمعیتی معادل ده میلیون نفر را در خود جای داده است.

واحد پول رایج کشور بلاروس، روبل نام دارد. شرایط اقلیمی کشور بلاروس، با زمستان های سرد و تابستان های گرم و مرطوب می باشد.

مدارک لازم ویزای کار بلاروس

به طور کلی برای کاریابی در بلاروس، متقاضیان می توانند از طریق اخذ ویزای تحصیلی در بلاروس اقدام نمایند. متقاضیان کار می توانند با اخذ ویزای تحصیلی در بلاروس، به اقامت موقت تحصیلی در بلاروس دست پیدا نمایند.

تحصیل در بلاروس

لازم به ذکر می باشد که دانشجویان به هنگام تحصیل در بلاروس می توانند به صورت موقت و بنا به مقطع تحصیلی دانشگاهی خود، مشغول به کار شوند. البته مدت زمان کار این دانشجویان بستگی به مقطع تحصیلی آن ها دارد، دانشجویان دوره کارشناسی می توانند به صوورت موقت به مدت ده ساعت در هفته، دانشجویان کارشناسی ارشد به صورت موقت بیست ساعت در هفته و دانشجویان دکتری به صورت موقت به مدت سی ساعت در هعفته مشغول به کار شوند.

مدارک لازم ویزای کار بلاروس

البته این دانشجویان می توانند به هنگام اتمام تحصیل خود نیز با مبدل ساختن ویزای تحصیلی بلاروس به ویزای کار بلاروس، با وارد شدن به بازار کار بلاروس، مشغول به کار شوند. البته دانشجویانی که در حین تحصیل دارای تخصص و مهارت خاصی هستند، می توانند با ارسال درخواست کاری خود به شرکت های معتبر بلاروس، تقاضای کار ضمن تحصیل بلاروس، را نمایند.

روش های کاریابی و مدارک لازم ویزای کار بلاروس

یکی دیگر از روش های کاریابی بلاروس برای متقاضیان کار، دریافت دعوت نامه کاری رسمی از کارفرمای کشور بلاروس و یا شرکت های معتبر بلاروس می باشد. البته متقاضی کار قبل از ارائه درخواست خود برای اخذ ویزای کار در بلاروس باید به کارفرما فرصت دهد تا برای کسب مجوز کار بلاروس نیروی کار خارجی، اقدام نماید و با کسب موفقیت در اخذ جواز کار بلاروس نیروی کار خارجی، کارفرما می تواند با ارسال دعوت نامه کاری رسمی، متقاضی کار را برای انجام شغل مورد نظر دعوت نماید.

متقاضی با دریافت و ارائه دعوت نامه کاری رسمی به همراه رزومه کاری خود به کنسولگری بلاروس، می تواند برای اخذ ویزای کار بلاروس اقدام نماید.

مدرک لازم برای کاریابی در بلاروس

حداقل مدرک لازم برای کاریابی در بلاروس، دیپلم می باشد و متقاضی کار باید ویزای اقامت خود را همراه با مدرک دیپلم و رزومه کاری همراه با سوابق کاری مشخص شده برای کارفرمای خود در بلاروس ارسال نماید.

البته لازم به ذکر می باشد که سن پذیرش برای نیروی کار بلاروس تا چهل سال می باشد، اما اخذ کار در سن بین ۲۵ تا سی سال جز سنین طلائی نیروی کار، محسوب می شود.

البته باید متقاضیان توجه نمایند که دیپلم یا سند آموزشی ارائه شده به کارفرما در بلاروس مورد تایید وزارت آموزش و پرورش بلاروس و دارای ارزش باشد.

رابطه ای که بین نیروی کارگر و کارفرما برقرار می شود، باید بر اساس تنظیم یک قرار داد کاری باشد، این قرارداد کاری باید ظرف مدت یک ماه بین کارگر و کارفرما تنظیم گردد. مدت اعتبار یک قرارداد کاری بین نیروی کار و کارفرما، نباید از مدت اعتبار مجوز برای اشتغال نیروی کار بلاروس، تجاوز نماید.

مدارک لازم ویزای کار بلاروس

اسناد و مدارک باید ظرف مدت یک ماه آماده و به تاییدیه اداره مهاجرت بلاروس برسد، اجازه کار برای یک سال از تاریخ تنظیم قرارداد فی مابین نیروی کار خارجی و کارفرما، اعتبار می خورد.

باید توجه داشت که متقاضی نیروی کار باید برای اخذ ویزای کار بلاروس، مدارک خود را به اداره امور داخلی در کنسولگری بلاروس ارائه نماید.

متقاضیان بین المللی خارجی که دارای اقامت موقت بلاروس هستند و در کشور بلاروس زندگی می کنند، می توانند با کسب مجوز کاری بلاروس از اداره مهاجرت خارجیان، در فعالیت های تجاری و کسب و کار در یک شرکت با شرایط یکسان با نیروی کاری بلاروسی، مشغول به کار شوند.

البته لازم به ذکر می باشد که نیروهای کار خارجی و بین المللی، می توانند با ایجاد کارآفرینی و کسب و کار بلاروس به اقامت دائم بلاروس دست پیدا نمایند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *