اتریش, اهدای نقدی

سرمایه گذاری در اتریش

سرمایه گذاری در اتریش

برای مهاجرت به اتریش طرق مختلفی وجود دارد که یکی از این روش ها که در این مقاله قصد شرح آن را داریم شیوه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اتریش است. اتریش که یک منطقه امن برای کسب و کار است، برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند شرایط تجارت و کسب و کار را به بهترن شکل ممکن فراهم می کند و افراد می توانند با ثبت شرکت در اتریش علاوه بر گسترش کسب و کار خود کارت اقامت اتریش را برای تمام اعضای خانواده خود اخذ نمایند که این مسئله خود بسیار مورد توجه متقاضیان مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا بوده و هست.
اتریش یک کشور سود آور در کسب و کار است مخصوصا برای سرمایه گذاران خارجی، برای اثبات این قضیه باید به آمار و ارقام مراجعه کرد که در اینجا قابل دسترسی است.
اتریش با داشتن موقعیت مرکزی از لحاظ جغرافیایی در اتحادیه اروپا و همچنین حضور بیش از 1000 شرکت تجاری بزرگ در اتریش یک موقعیت فوق العاده برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت است.

درباره اتریش

اتریش یکی از کشور های اروپای مرکزی است و پایتخت آن وین می باشد. این کشور از جنوب با ایتالیا، از غرب با سوییس،از شمال با آلمان و از شرق با اسلوکی و مجارستان همسایه و هم مرز هست. مساحت کشور اتریش 83 کیلومتر مربع و جمعیت آن 9 میلیون نفر است.

اتریش به علت وسعت از نظر فرهنگ، موسیقی و اقتصاد بسیار قوی و چشم انداز عالی به عنوان مقصد مناسب برای مهاجرت تبدیل شده است. کیفیت بالای زندگی، سطح بالای امنیت اجتماعی، این کشور را در رتبه بندی سطح رفاه در بین کشور‌های جهان در جایگاه بالایی قرار داده است.

نظام مالیاتی 25% که برای شرکت ها بویژه شرکت های سهامی و شرکت های مسئولیت محدود در اتریش وجود دارد باعث شده که سرمایه گذاران بیش از پیش رغبت بیشتری برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری در اتریش را داشته باشند.

علاوه بر این کشور اتریش گزینه هایی دیگر را برای خود دارد که می توانند مشوق های بزرگی برای جذب سرمایه گذار خارجی باشند به عنوان مثال: معافیت های مالیاتی جذاب مانند: حق بیمه تحقیقات 10% و کمک هزینه های آموزش و پرورش 20%  و یا بودجه ارائه شده توسط سازمان تحقیقات توسعه نشان از این موارد دارد.

نکته ی دیگری که بسیار مهم است این است که کشور اتریش نیروی کار بسیار با انگیزه و مجربی را داراست و این خود می تواند انگیزه ای باشد برای سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در اتریش. ثبات سیاسی و اجتماعی و یکی از پایین ترین نرخ اعتصاب در سراسر جهان در اتریش است که این موضوع اتریش را به یک محل مناسب برای کسب و کار ایده آل برای شرکت های بین المللی تبدیل می کند.

اتریش کشوری است که در نظام آموزشی خود روابط بسیار نزدیکی را بین مدارس و شرکت ها حکم فرما کرده است و این خود مبین روابط بین آموزش و اقتصاد و همگونی این دو را نشان می دهد. اتریش چهارمین کشور ثروتمند اتحادیه اروپا است و قدرت خرید بسیار بالایی در اتریش وجود دارد.
کیفیت زندگی در اتریش بسیار بالاست و وین یکی از شهرهایی است که برای فعالیت تجاری بالاترین ارزش را برای مدیران دارد و سالانه تعداد بالایی همایش های تجاری در این شهر برگزار می شود.

شروع کسب و کار در اتریش

برای شروع یک کسب و کار در اتریش راه‌های مختلفی وجود دارد به عنوان مثال: شما هم می توانید به عناون مدیر عامل یک کمپانی شرکتی را در اتریش تاسیس کنید و آن بیزنس را خودتان استارت بزنید یا اینکه کمپانی های آماده ای که برای فروش به سرمایه گذاران خارجی آماده هستند را خریداری کنید و از این طریق بتوانید یک کسب و کار برای خودتان در اتریش داشته باشید و از بوسیله آن اقامت دائم اتریش را اخذ کنید.
اتریش قانون شرکت را برای انواع مختلف شرکت ها ایجاد کرده است، که متناسب با نیازهای خاص مالی و مسئولیت افراد است.

انواع شرکت در اتریش

(GMBH) شرکت با مسئولیت محدود
(AG) شرکت سهامی خاص
(SE) تشکیلات شرکتی مطابق با قوانین اتحادیه اروپا
(OG) شرکت با تشکیلات باز
(KG) تشکیلات شرکتی متشکل از افراد حقیقی و حقوقی
(STG) تشکیلات شرکتی با مشارکت در سرمایه گذاری
در این میان شرکت های مسئولیت محدود در اتریش معمولا بیش ترین طرفدار را دارد و بیش تر مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است.
کمک های دولتی
نکته ای که مبین این است که کشور اتریش میزبان خوبی برای سرمایه گذاران خارجی است را می توان این قضیه عنوان کرد که کشور اتریش به افرادی که در اتریش شرکت ثبت می کنند و فعالیت تجاری دارند معمولا یک سری کمک های مالی و وام ارائه می دهد و یارانه هایی به این افراد تعلق می گیرد.

نرخ مالیات شرکت ها در اتریش

نرخ مالیات در اتریش بر شرکت به عنوان یک نرخ ثابت 25% تعیین شده است. این 25% بر سود یک شرکت اعمال می شود. برای محاسبه سود، هزینه های تجاری کم می شوند.

هزینه های تجاری به عنوان مثال: شامل حقوق، استهلاک، هزینه های اداری، تعمیرات، بدهی های تجاری، انواع جریمه ها می باشد.

در اتریش تنها مالیات بر شرکت وجود دارد، هیچ مالیات دیگری بر سود وجود ندارد. اتریش دارای یک سیستم مالیاتی مدرن است که اجازه می دهد سود و زیان درون شرکت را جبران کند.

مالیات

یکی از مهم ترین مسائل برای مهاجرت و زندگی در یک کشور نرخ مالیات آن است. اتریش جز کشورهای ثروتمند جهان است که درآمد در آن به مراتب بالا می یاشد. باید توجه داشته باشید که هزینه زندگی هم بالا است. علاوه بر هزینه زندگی در کشور اتریش باید از مالیات آن هم با خبر شوید.

جذب گردشگر از منابع درآمدی این کشور محسوب می شود. در این کشور، مالیات توسط دولت تعیین می شود و مالیات بر درآمد در اتریش، حدود 44% از تولید ناخالص داخلی است که توسط بانک جهانی تعیین می شود.

بهترین منبع درآمد برای دولت کشور اتریش مالیات بر درآمد، مالیات بر شرکت ها، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر کالاها و خدمات می باشد.

مالیات های مهم: مالیات شهری، مالیات بر املاک، مالیات بر خودرو، مالیات بر دارایی است که بالاترین آمار نرخ مالیات در اتریش را به خود اختصاص داده اند.

شهروندان اتریشی و یا افرادی که مهاجرت کاری به این کشور آمده اند، ملزم به پرداخت مالیات می باشند.

مالیات به تمام درآمد فرد تعلق می گیرد. به برخی از در آمدها مالیات تعلق می گیرد حتی اگر فرد شهروند این کشور نباشید.

 مالیات بر درآمد

درآمد سالانه یک کارمند به 14 بخش تقسیم می شود، در 12 پرداخت منظم به اضافه یک پاداش تعطیلات و یک پاداش کریسمس، به این پاداش ها  تنها 6% مالیات به آن تعلق می گیرد.

مالیات به میزان درآمد در این کشور بستگی دارد. مثلا با درامد 0 تا 12000 یورو برای یک سال نرخ مالیات صفر درصد می باشد.  برای درآمد بالاتر از 12000 یورو 25% به بالا است، یعنی به درآمد فردی با 1میلیون یورو، 55% مالیات تعلق می گیرد.

زمان پرداخت مالیات

به طور کل، مالیات بر درآمد سالانه بر مبنای اعلام مالیات فردی ارزیابی می شود که باید تا تاریخ 30 آوریل به ترتیب در مورد حقوق و دستمزد سال بعد پرداخت شود.

مزایای ثبت شرکت در اتریش

  •  عدم نیاز به شهروند اتریشی جهت شراکت
  •  اخذ کارت اقامت اتریش و آزادی در سفر به کشورهای حوزه شنگن
  •  اخذ اقامت دائم اتریش پس از گذشت 3 سال
  •  اخذ پاسپورت اتریش بعد از 5 سال
  •  امکان افتتاح حساب

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *