آلمان

سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان

آیا به دنبال سرمایه گذاری در آلمان هستید؟ آیا می خواهید در مورد شرایط سرمایه گذاری در آلمان اطلاعاتی را به دست بیاورید؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ها می توانید ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید.

کشور آلمان با قرار گرفتن در غرب قاره اروپا به عنوان قطب صنعتی این قاره شناخته شده است و بسیاری از افراد جهان به دنبال راه ها و روش هایی هستند که بتوانند اقامت و تابعیت این کشور را به دست بیاورند.

نرخ تورم در آلمان

کشور آلمان از یک اقتصاد بسیار پیشرفته و ثابتی برخوردار می باشد به طوری که نرخ تورم و بیکاری در این کشور نزدیک به صفر بوده و امنیت اقتصادی بر این کشور حاکم می باشد.

متقاضیان با توجه به شرایط خود، یکی از راه های فوق را برای مهاجرت خود انتخاب می کنند و با فراهم کردن مدارک و شرایط لازم، اقدام به مهاجرت می کنند. البته شما می توانید تصمیم نهایی خود را بعد از انجام دادن مشاوره ی با متخصصین در این زمینه بگیرید.

سازمان مهاجرتی آوات با داشتن باتجربه ترین و حرفه ای ترین افراد در این زمینه می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما باشد. شما می توانید قبل از مهاجرت خود، با گرفتن وقت مشاوره، به صلاح ترین تصمیم را در مورد مهاجرت خود به این کشور بگیرید.

کشور آلمان با داشتن بستر بسیار مناسب، تمام امکانات لازم را برای مهاجرین در نظر گرفته است به طوری که شما می توانید قوانین مربوط به دفاع از حق و حقوق مهاجرین را در آیین نامه نظام این کشور مشاهده کنید.

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد سرمایه گذاری در آلمان، شرایط و مدارک لازم برای سرمایه گذاری در آلمان و نکات قابل توجه در این زمینه اطلاعاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آلمان

یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرت به این کشور مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. کشور آلمان یکی از کشورهایی می باشد که سرمایه گذاران اروپایی نیز تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در این کشور را دارند چرا که در این کشور مراحل تاسیس شرکت و ثبت شرکت ها بسیار راحت می باشد به طوری که شما مدت زمان طولانی را برای ثبت و تاسیس شرکت خود هدر نخواهید داد.

هم چنین قوانین مالیاتی نیز در این کشور بسیار انعطاف پذیر بوده و نرخ های مالیاتی بسیار کم و معقول می باشد که این امر از مهم ترین دلایل انتخاب کشور آلمان برای سرمایه گذاری خواهد بود.

امروزه اقتصاد کشور آلمان مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران و شرکت های چینی قرار گرفته است و در سال های اخیر نیز شاهد مهاجرت سرمایه گذاران ایرانی به این کشور هستیم. طبق مطالعاتی که توسط سازمان اتاق بازرگانی آمریکا صورت گرفت است می توان مشاهده کرد که شرکت های بین المللی و سرمایه داران جهان به دنبال سرمایه گذاری در آلمان هستند و قراردادهای بلند مدتی را با کسب و کارهای آلمانی دارند.

برای داشتن بهترین سرمایه گذاری در آلمان چه اصولی را باید در نظر بگیرید؟

برای سرمایه­ گذاری موفق در کشور آلمان توصیه هایی وجود دارد. از جمله این که:

  1. طرح پیچیده ممنوع: حتی ­المقدور لازم است از سرمایه­ گذاری بر طرح­ های پیچیده با محصولات چندگانه پرهیز شود چون این طرح­ ها معمولاً برای سرمایه ­گذار منفعت چندانی ندارند.
  2. به بازپرداخت بسیار بالا شک کنید: در قانون کسب و کار آلمان، بازپرداخت بالا برای سرمایه ­گذاران غیرمعمول است و می ­توان گفت وجود ندارد.
  3. در مورد ادعاهای بزرگ محتاط باشید: اگر ادعایی مبنی بر بازده سرمایه ­گذاری کلان و chance auf شنیدید، دست نگه دارید. این طرح­ ها اگر هم خوب پیش بروند و بازده بالایی داشته باشند، برنامه­ ریزی شده و قانونمند نیستند بلکه تصادفی اند.
  4. محافظه ­کار باشید: مهم نیست چه نوع دیدگاه سیاسی دارید، در امور مالی و سرمایه­گذاری محافظه­ کار باشید.
  5. مشورت کنید: همیشه یک مشاور مستقل کنار خود داشته باشید. از او مشورت بگیرید. بهتر است از تمام مستندات خود، تجزیه و تحلیل­ها و فرم­های درخواست، کپی داشته باشید زیرا در صورت بروز مشکل به آن­ها احتیاج پیدا خواهید کرد.
  6. در اعتماد به ضمانت ها دقت کنید: برای این که بفهمید ضمانت ارائه شده چقدر موثق و خوب است، به موثق و خوب بودن شرکت ارائه کننده آن ضمانتنامه دقت کنید.

برای انتخاب بهترین سرمایه گذاری در آلمان می توانید درباره ی این 7 فرصت فکر کنید

1. تولید

آلمان کشوری است که در جهان به علت داشتن محصولات استاندارد و باکیفیت بسیار قابل اعتماد است و از این منظر کشور مناسبی برای تولید است. اگر برای راه ­اندازی سیستم تولید در آلمان توان مالی مورد نیاز را دارید می­ توانید پس از انجام تحقیقات لازم، برای تأسیس یک کارخانه تولیدی اقدام کنید.

برای مثال: تولید ابزارآلات الکترونیکی و لوازم یدکی خودرو می­ تواند انتخاب مناسبی باشد. با کمی تحقیق و محاسبه می ­توانید بهترین سرمایه گذاری در آلمان را با ورود به حوزه تولید تجربه کنید.

2. پشتیبانی فروش آن­لاین

همان­‌طور که اشاره شد آلمان از لحاظ صنعتی و در حوزه فناوری بسیار پیشرفته و قدرتمند است. به همین دلیل سرمایه­ گذاری در زمینه فناوری اطلاعات و IT برای متخصصان این حوزه می­تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

پشتیبانی فروش آی­تی و خدمات پس از فروش ابزار آی­تی مانند: راه­ اندازی، نصب و تعمیر، همگی از مشاغلی هستند که می ­توانند ارزش سرمایه ­گذاری را داشته باشند.

3. جوشکاری قطعات فلزی و برش لیزر

برش لیزر، کسب و کاری است که احتیاج به سرمایه چندانی ندارد، بازار مناسبی در آلمان دارد و کاری به نسبت راحت و با بازده بالاست به طوری که یک تنه نیز می­ توان روی آن سرمایه­ گذاری کرد و به موفقیت رسید.

4. فروش حیوانات خانگی

سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان

این چنین مشهور است که افراد آلمانی به حیوانات خانگی بسیار علاقه­ مندند. اگر شخصی خود به حیوانات علاقه ­مند باشد می­ تواند با راه ­اندازی فروشگاه در شهرهای مختلف آلمان و فروش حیوانات خانگی و تمام آنچه به آن‌­ها مرتبط است، به موفقیت خوبی برسد و در مدتی نسبتاً کوتاه سرمایه خود را بازییابد.

5. سالن­ های زیبایی (آرایشگری)

آرایشگری نیز از جمله مشاغل پرسود و نسبتاً راحت در آلمان است. اگر شخصی مدرک معتبر آرایشگری داشته باشد و بتواند معادل آن را در آلمان دریافت کند می­ تواند با راه اندازی این کسب­ و کار در آلمان به موفقیت خوبی دست یابد.

6. تعمیرات خودرو

راه ­اندازی یک کارگاه تعمیرات خودرو نیز می­ تواند در لیست بهترین سرمایه گذاری در آلمان قرار بگیرد. اگر شما مهارت­ های فنی لازم در این حوزه را داشته باشید و خود و کارکنانتان از مهارت زبانی کافی نیز برخوردار باشید می ­توانید سود بسیاری از این کسب و کار کسب کنید. تنها کافیست مکان مناسبی را برای کارگاه تعمیرات خود انتخاب کنید.

7. عمده ­فروشی محصولات الکترونیکی

آلمان همیشه در تولید و فروش محصولات الکتریکی و الکترونیکی پیشتاز و موفق است، عرضه عمده این محصولات در آلمان و خصوصاً در بازار بین ­المللی می­ تواند با سود دهی خوبی همراه باشد.

شرایط و مدارک لازم جهت سرمایه گذاری در آلمان

ارائه مدارک مربوط به گردش حساب بانکی سه سال اخیر

ارائه مدارکی مبنی بر نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه و سوء سابقه

گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه بیماری

ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی

داشتن حداقل ترین سرمایه ی که کشور آلمان در نظر گرفته است

اخذ و دریافت ویزای سرمایه گذاری

ارائه ویزاهای گذشته

ارائه اصل مدارک شناسایی و پاسپورت

 پر کردن فرم درخواست سرمایه گذاری

 ثبت شرکت مورد نظر آلمان

 آگهی تاسیس

ثبت آخرین تغییرات در روزنامه

اگر به هر دلیلی نتوانستید از طریق ویزای سرمایه گذاری به آلمان مهاجرت کنید شانس خود را امتحان و راه های دیگری را انتخاب کنید. توصیه می کنیم که به مقاله ای با نام راه های مهاجرت به آلمان مراجعه کنید.

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری در املاک

سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان

يكي از راه هاي خوب مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری كه آينده خوبي نيز دارد خريد ملك در اين كشور است. با خريد ملك در آلمان مالكيت كامل ملك به شخص غير آلماني تعلق مي گيرد.

در صورتي كه در كشورهاي ديگر اين گونه نيست. با اينكه بسياري از كشورها هنگام خريد ملك قوانين و شرايط سختي دارند اما در آلمان اين گونه نيست و براحتي افراد متقاضي مي توانند ملك خريداري نمايند.

بدليل سطح رفاهي و اجتماعي بالاي كشور آلمان متقاضيان مهاجرت به اين كشور بسيار زياد هستند. خريد ملك در آلمان نسبت به كشورهاي ديگر بسيار مقرون به صرفه است بدين علت افراد زيادي جذب بازار املاك آلمان شدند. طبق معمول قيمت خريد ملك در شهرهاي كوچك به نسبت بهتر از شهرهاي بزرگ است.

شرایط خرید ملک در آلمان

قیمت ملک در آلمان هر مترمربع 1500 الی 2500 یورو است و این قیمت در قیاس با خرید ملک در کشورهای دیگر بسیار مناسب و به‌صرفه است. به فرض مثال؛ قیمت یک آپارتمان کوچک 30 متری حدود 60 هزار یورو می‌باشد و قیمت یک آپارتمان صد متری حدود 250 هزار یورو تخمین زده شده است. البته ناگفته نماند که ارزش ملک در شهرهای بزرگ آلمان مانند؛ مونیخ و یا برلین به مراتب بیشتر و گرانتر است.

برای مطالعه ی بیشتر در این مورد به مقاله ی خرید ملک در آلمان نگاهی بیندازید.

كارهاي مورد نياز براي خريد ملك در آلمان

  •  باز كردن يك حساب بانكي و گذاشتن سپرده در حساب
  •  امضاي قرارداد خريد ملك
  •  فراهم كردن مدارك لازم براي گرفتن ويزا
  •  ارسال مدارك مذكور
  •  دريافت ويزاي آلمان
  •  خريد ملك
  •  ارسال فرم تقاضا جهت گرفتن اقامت
  •  در نهايت گرفتن اقامت

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق خرید ملک

براي خريد ملك در آلمان بهتر است بر اساس شرايط زير عمل كنيد:

  1. بررسي بازار ملك: انتخاب منطقه درست، قيمت ارز و از اين قبيل ويژگي ها را حتما در هنگام خريد ملك مد نظر بگيريم.
  2. استفاده از يك مشاور: در بحث خريد ملك مانند: هر محصول ديگري بايد اطلاعاتي از مكان و ويژگي هاي محل ملك كسب نماييم كه در اين زمينه بايد از يك مشاور حرفه اي استفاده كنيم.
  3. استفاده از يك وكيل قانوني: در كشور آلمان استخدام وكيل اجباري نيست ولي در اين شرايط كه شخص متقاضي اطلاعي از قوانين كشور ندارد استفاده از يك وكيل حرفه اي ضروري است تا سرمايه شخص متقاضي از دست نرود.
  4. ترجمه مدارك: تمام مدارك و اسناد را به صورت حرفه اي به زبان خود ترجمه كنيد زيرا بعد از امضا و تأييد اسناد موظف به اجراي آنها هستيد.
  5. صرفه جويي در پول هنگام پرداخت وام: پرداخت وام در اين كشور با واحد يورو است. در كشور ﺁلمان 60% از هزينه خريد مسكن را مي توان تسهيلات دريافت كرد.

از مهم ترین و ضروری ترین مدارک لازم می توان به دریافت و اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور اشاره کرد. شما می توانید برای اطلاع دقیق تر از مدارک لازم جهت سرمایه گذاری در آلمان با همکاران ما در موسسه آوات در تماس باشید.

بی شک همکاران ما سعی بر آن خواهند داشت تا با مطالعه قوانین و شرایط حاکم بر سرمایه گذاری در آلمان، بهترین و به روز ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند. هم چنین شما می توانید در مورد هزینه های مربوطه به ثبت شرکت در این کشور نیز اطلاعاتی را از همکاران ما دریافت نمایید.

یکی از مهم ترین موضوعات برای سرمایه گذاران هزینه های سرمایه گذاری و تاسیس و ثبت شرکت در آلمان می باشد که بهتر می باشد قبل از مهاجرت خود در این زمینه اطلاعاتی را به دست آورده باشید.

نکات مورد توجه در سرمایه گذاری در آلمان

اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید و می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن موفقیت زیادی را به دست بیاورید بایستی از یک سری قوانین و مقررات پیروی کنید. برای مثال: بایستی قوانین مربوط به نظام مالیاتی و پرداخت مالیات را جدی بگیرید. از سایر نکات مورد توجه در سرمایه گذاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  احترام گذاشتن به فرهنگ و آداب و رسوم کشور آلمان
  •  مطالعه درباره قوانین مربوط به ثبت شرکت در کشور آلمان
  •  رعایت کردن تمام قوانین و مقررات وضع شده در این کشور
  •  یادگیری زبان آلمانی
  •  آشنا شدن با استراتژی های سرمایه گذاران این کشور

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در آلمان

علل بسیاری برای وجود دارد که سرمایه­ گذاران سراسر جهان را به راه ­اندازی کسب­ وکار و ثبت شرکت در آلمان ترغیب می سازد. آلمان از لحاظ اقتصادی یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیاست و در بسیاری از رشته­ های علوم و تکنولوژی پیشتاز می باشد. این کشور امکان سرمایه ­گذاران تاجرین و کار آفرینان غیربومی را مهیا کرده و حتی از این امر استقبال می­ کند.

همچنین باید در نظر داشت که مقدار مالیات در این کشور متناسب و شرایط معیشت مردم نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. این ­ها همه عوامل اقتصادی قابل توجهی هستند که راه ­اندازی و ثبت شرکت در آلمان را به خوبی توجیه می ­سازند. علاوه بر این، همانطور که در بالا اشاره شد، با ثبت شرکت، فرد می­ تواند در زمانی تقریباً معادل 6 ماه ویزای اقامت بلندمدت یا دائم در آلمان را دریافت نماید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه این نوع سرمایه گذاری حتما به مقاله ای با نام ثبت شرکت در آلمان مراجعه بفرمایید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را برای شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا خرید ملک در آلمان تضمینی برای گرفتن اقامت دائم در این کشور است؟

  • خرید ملک در کشور آلمان جنبه ی سرمایه گذرای دارد و باید گفت; خیر. خرید ملک به تنهایی به معنای گرفتن اقامت  نیست.

2. حداقل سرمایه ی لازم برای خرید ملک در آلمان چقدر است؟

  • برای خرید ملک در کشور آلمان شرایط بسیاری مطرح است، مانند؛ موقعیت ملک (اینکه در مرکز شهر باشد یا حومه)، متراژ آن و… که مبالغ متفاوتی است.

3. حداقل سرمایه ی لازم برای ثبت شرکت در آلمان چه میزان است؟

  • حداقل سرمایه ی شما برای ثبت یک شرکت در کشور آلمان باید حدود 30 هزار یورو باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *