آذربایجان

شرایط و هزینه های زندگی در آذربایجان

شرایط و هزینه های زندگی در جمهوری آذربایجان

اگر خواهان مهاجرت کاری یا تحصیلی به کشور آذربایجان هستید احتمالا تمایل زیادی به کسب اطلاعاتی همچون کیفیت زندگی در کشور آذربایجان، شرایط کار و یا هزینه زندگی در آذربایجان دارید. ما با هدف پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با هزینه و شرایط زندگی در کشور آذربایجان این مطلب را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. در ادامه مختصرا شما را با کشور آذربایجان آشنا کرده سپس به بررسی هزینه هایی همچون اجاره مسکن در این کشور و یا هزینه زندگی در باکو می پردازیم.

آشنایی با کشور جمهوری آذربایجان

کشور آذربایجان یکی از کشورهای بزرگ و قدرتمند در منطقه خاورمیانه است. فرهنگ این کشور ترکیبی از فرهنگ کشورهایی همچون ایران، ترکیه، روسیه است. این ترکیبات فرهنگی منجر شده آذربایجان در دسته کشورهای شناخته شده و مطرح جهان قرار گیرد. مذهب رسمی این کشور اسلام است و بیشتر مسلمانان آن شیعه هستند. زبان مردم این کشور آذری و یا روسی است. البته گاها می توان زبان اردو یا فارسی را هم بین گفتگوهای مردم آذربایجان شنید.

نسل جوان این کشور توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را دارند. چای و سماور در فرهنگ این کشور نقش مهمی دارد و مردم این کشور عاشق چای هستند. مردم آذربایجان به عنوان مردمانی مهمان نواز شناخته می شوند. زنان در این کشور از احترام بالایی برخوردار هستند. آذربایجان را می توان در دسته اولین کشورهایی که حق رای را برای خانم ها (در سال ۱۹۱۸) فراهم کرد، قرار داد. همچنین، زنان این کشور حق شرکت در ارتش و دستیابی به مقامات بالای دولتی را دارند.

شرایط و کیفیت زندگی در آذربایجان

شرایط زندگی معمول مردم آذربایجان متوسط است. اغلب مردم این کشور در خانه های متوسط و به سبک روستایی زندگی می کنند. هزینه زندگی در آذربایجان متناسب با سبک زندگی مردم است. در سال 2022 متوسط درآمد مردم آذربایجان حدود حدود 3000 منات گزارش شده است. در ضمن، تورم مواد غذایی آذربایجان حدود 2% است. اکثر جمعیت یعنی 55% مردم در مناطق شهری زندگی می کنند.

دسترسی مردم به آب تمیز و برق در مقایسه با سه دهه پیش بیشتر و بهتر شده است 78% مردم این کشور به اینترنت دسترسی دارند. اگرچه، گاها برخی از محتواهای موجود در اینترنت توسط دولت سانسور می شود. میانگین امید به زندگی در کشور آذربایجان 72.8سال و برای بانوان 76 سال است. به طور کلی، می توان گفت وضعیت زندگی در این کشور در مقایسه با چندین دهه قبل پیشرفت به سزایی داشته است. دولتمردان و سرمایه گذاران می توانند از طریق پیشبرد برنامه های اصولی شرایط زندگی را برای عموم مردم بهتر و بهتر کنند.

در کل، می توان کشور آذربایجان را کشوری امن، ارزان، درحال پیشرفت با هزینه زندگی متوسط دانست. بنابراین، می توان گفت کشور جمهوری آذربایجان مکان خوبی برای زندگی و کار است. شما به آسانی می توانید به محصولات ارگانیک همچون میوه ها و سبزی های خوشمزه در این کشور دست یابید. همچنین، این کشور از امکاناتی همچون فرودگاه های بین المللی، موزه ها، تئاترها، مکان های تاریخی و فرهنگی زیبا هم برخودار است. در ضمن، اجاره مسکن در این کشور در مقایسه با ایران ارزان است. بد نیست بدانید فرودگاه حیدر علیف دو پرواز مستقیم به تهران و تبریز دارد که این مسئله خود نکته مثبت دیگری برای مهاجران ایرانی است.

مقاله پیشنهادی: راه های مهاجرت به آذربایجان

هزینه زندگی در جمهوری آذربایجان

پول رایج این کشور منات است. شما با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید به اطلاعاتی درباره ارزش این پول در جهان دست پیدا کنید. هزینه زندگی در آذربایجان به دلیل وضعیت فعلی این کشور ( کشوری در حال رشد) بسیار مناسب است. این مسئله باعث شده بسیاری از مردم ایران به این کشور مهاجرت نمایند. اگر بخواهیم به هزینه های زندگی در کشور آذربایجان اشاره کنیم باید بگوییم هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره به همراه اجاره مسکن حدودا 800 تا 1000 منات در ماه است. این در حالی است که هزینه زندگی این خانواده بدون اجاره مسکن حدودا 600  تا 800 منات در ماه است.

هزینه یک ماه زندگی برای یک فرد در این کشور به همراه هزینه اجاره مسکن حدود 300 تا 400 منات و بدون هزینه اجاره مسکن 200 تا 300  منات در ماه است.

هزینه مواد غذایی در ماه حدودا بین 200 تا 300 منات متفاوت است. هزینه حمل و نقل عمومی در این کشور ارزان است. معمولا با پرداخت مبلغی حدود 18تا 40منات در ماه می توان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

در کل می توان گفت هزینه زندگی در آذربایجان برای یک نفر در حدود 400 منات است که حدودا 1.35برابر کمتر از متوسط جهانی است. آذربایجان از نظر پرداخت هزینه های زندگی در رتبه 160 (بین 197 کشور جهان) قرار دارد.

کرایه و اجاره خانه در آذربایجان

همانطور که در پاراگراف فوق به هزینه زندگی در آذربایجان اشاراتی داشته ایم، باید در ادامه گفت هزینه اجاره مسکن در آذربایجان با توجه به محل زندگی، تعداد افرادی که تمایل به اجاره خانه دارند، متراژ خانه و شهری که خانه در آن اجاره می شود، متفاوت است. اما معمولا هزینه اجاره خانه در آذربایجان حدودا بین 250 تا 400 منات است. شما متناسب با تغییر فاکتورهایی همچون امکانات خانه می توانید باعث افزایش یا کاهش این مبلغ شوید. در زیر ریز هزینه های اجاره مسکن در آذربایجان را آورده ایم:

  • آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر: 350تا 800 منات
  • آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر: 200 تا 400 منات
  • آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر: 800 تا 2000 منات
  • آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر: 400 تا 1400منات

گرانترین و ارزانترین شهرهای آذربایجان برای زندگی

گرانترین شهر آذربایجان باکو است. از آنجایی که باکو یکی از شهرهای مهم این کشور است هزینه زندگی در باکو در مقایسه با شهرهای دیگر آذربایجان بیشتر است. باکو شهری ساحلی و در نزدیکی دریای خزر است. در ادامه به هزینه های زندگی در این شهر زیبا اشاره می کنیم:

  • کرایه ماهانه حمل و نقل عمومی: حدود 20 منات
  • هزینه باشگاه: حدود 60 منات
  • هزینه یک ماه مدرسه کودکان: 370 منات
  • هزینه خرید یک عدد شلوار جین: 80 منات
  • اجاره ماهانه آپارتمان: 300 تا 800 منات
  • هزینه رستوران: 10 منات

توجه داشته باشید، این هزینه ها تقریبی هستند و هر فرد متناسب با وضعیت زندگی خود می تواند میزان این هزینه ها را کاهش یا افزایش دهد. در واقع، می توان گفت هزینه زندگی در باکو 16% کمتر از تهران است. و هزینه اجاره منزل در باکو 54% درصد کمتر از تهران است. از دیگر شهرهای جمهوری آذربایجان می توان به گنجه، شکی، یولاخ، سیروان، لنکران، خاچماز و غیره اشاره کرد. هزینه زندگی در این شهرها باتوجه به فاکتورهای مختلف متغیر است. در کل، باید گفت؛ هزینه زندگی در آذربایجان ارزانتر از ایران است.

حقوق و درآمد ماهیانه در کشور آذربایجان

میزان حقوق ماهانه در کشور آذربایجان با توجه به شغل افراد و یا کمپانی که افراد با آنها طرف قرارداد هستند، متفاوت است. اما متوسط حقوق این کشور پس از مالیات حدودا 2800 منات در ماه است. این میزان درآمد برای تامین هزینه زندگی در یک شهر متوسط کافی است. اگر تمایل به افزایش درآمد یا کیفیت زندگی خود دارید می توانید از طریق کسب درآمد دلاری شرایط زندگی خود را بهتر کرده و به درآمد بیشتری دست یابید.

جمع بندی

در انتها، امیدواریم این مطلب شما را با هزینه زندگی در آذربایجان بیشتر آشنا کرده باشد. اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط زندگی و یا هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور همچون هزینه زندگی در باکو در اختیارتان قرار داده باشیم. شما می توانید از این اطلاعات به منظور تصمیم گیری برای مهاجرت به کشور آذربایجان بهره ببرید.

📌 مقاله پیشنهادی: شرایط دریافت اقامت آذربایجان

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.7/5 - (21 امتیاز)

نوشته های مرتبط

  1. احمد گفت:

    سلام , بنده دارای مدرک ccnp از سیسکو هستم. خواستم بدونم میشه برای کار networking ویزا بگیرم؟ یا کلا برای ایرانیان ویزا نمیدن؟
    لطفا راهنمایی کنید . ممنون

    1. مدیر وب سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر کاریابی کشور آذربایجان نداریم. برای اخذ اقامت آذربایجان باید ثبت شرکت یا خرید ملک کنید. همچنین می توانیم برای کشورهای دیگر کاریابی اقدام کنیم. برای آگاهی بیشتر تماس بگیرید.
      یا کاری کشورهای دیگر

  2. محمد پژوهان گفت:

    سلام و وقت بخیر
    بنده محمد پژوهان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی معماری و همچنین دارای مدرک تخصصی پکیج دیواری و لوله کشی آب شوفاژ هستم
    میخواستم بدونم میتونم ویزا کار در آذربایجان رو گرفت یا نه

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      کاریابی در آذربایجان برای ایرانیان دشوار است. شما باید در ابتدا از روش های اقامتی مانند خرید ملک وارد آذربایجان شوید و سپس در زمینه کاری خودتان مشغول به کار شوید.

  3. رضا احمدی گفت:

    سلام ، فعلا امکان اخذ ویزای آذربایجان وجود داره ؟ چون روابط ایران با این کشور رو به وخامت است. اگر امکانش هست ، چجوری باید اقدام کنیم ؟

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      فعلا امکان‌ صدور ویزا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *