نیوزلند

لیست بهترین دانشگاه های نیوزلند

کشور نیوزلند یکی از برترین کشورهای انگلیسی زبان در جنوب شرق آسیا است که سالانه افراد زیادی آن را برای ادامه تحصیل و یا زندگی و مهاجرت انتخاب می‌کنند. کشور نیوزلند با وجود وسعت کمی که دارد، 8 تا از بهترین دانشگاه های دنیا را در خوب جای داده است. این کشور دارای بالاترین کیفیت آموزش و تحصیل و نظام آموزشی در دنیا است. علاوه بر این، دانشجویان در کنار بهره‌مندی از کیفیت سطح بالای آموزش، هزینه‌های کمتری را پرداخت خواهند کرد و امکان تحصیل به زبان انگلیسی را خواهند داشت و هم امکان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای اقامت دائم پس از به اتمام رساندن تحصیل در این کشور، وجود خواهد داشت. در ادامه این مقاله ما قصد داریم 8 تا از برترین دانشگاه‌های کشور نیوزلند و مزایا و هزینه‌های تقریبی زندگی و تحصیل در این کشور را به بگوییم. تا انتها با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل در نیوزلند

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، کشور نیوزلند هم برای زندگی و هم برای تحصیل، مزایای بسیار زیادی با خود به همراه خواهد داشت. یکی از اولین مزایای تحصیل در این کشور، در اختیار داشتن برترین دانشگاه‌های دنیا با بالاترین رنکینگ‌های جهانی است.

دیگر مزیتی که تحصیل و زندگی در این کشور برای دانشجویان به ارمغان خواهد داشت، لذت بردن از طبیعت زیبا و تفریحات، فستیوال‌ها، گردهمایی‌ها، جشنها و انواع ورزش‌هایی است که در سرتاسر نیوزلند در فصول مختلف برگزار می‌شود. دانشجویان هم می‌توانند اوقات فراغت خود را با این همه جاذبه‌ تفریحی پر کنند و نهایت لذت را ببرند.

یکی دیگر از ارزنده‌ترین مزایا، بازار کار این کشور است. چرا که پس از به اتمام رساندن دوره تحصیل، امکان ورود به بازار کار و در نتیجه دستیابی به اقامت دائم و اخذ پاسپورت این کشور و شهروندی و بهره‌مندی از تمامی امتیازات این کشور به عنوان یک شهروند نیوزلندی است. دلیل این که دانشجویان پس از به اتمام رساندن تحصیلات شانس ورود به بازار کار را خواهند داشت، جمعیت کم این کشور است و در نتیجه شانس بسیار بالایی در این موضوع خواهید داشت.

هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور نیوزلند

کشور نیوزلند از نظر هزینه‌های زندگی در مقایسه با سایر کشورهای جهان، در رتبه 23 قرار گرفته است. از این رو مقدار هزینه‌های زندگی به نسبت کشورهای توسعه یافته مانند انگلیس و آمریکا و… بسیار مناسب‌تر و مقرون‌ به صرفه‌تر می باشد. به طور مقدار هزینه‌هایی که برای یک ماه در کشور نیوزلند باید در نظر گرفت حدود 1300 دلار است. مقدار هزینه‌ای که برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید در نظر گرفت حدود 1600 دلار در هر ماه است. این مقدار در کشورهایی مثل آمریکا و یا کانادا ممکن است دوبرابر باشد!

میانگین هزینه‌های تحصیل در کشور نیوزلند به طور کلی 18 تا 26 هزار دلار نیوزلند معادل 13 تا 18 هزار دلار آمریکا در هر سال می باشد. البته برای تحصیل در رشته‌هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی، دامداری و… مقدار تقریبی شهریه ممکن است تا 50 الی 60 هزار دلار نیوزلند در سال هم باشد.

اگر بخواهیم خیلی کلی در مورد مقدار هزینه‌هایی که برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در کشور نیوزلند بگوییم:

  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی: بین 20 تا 25 هزار دلار نیوزلند در سال نیاز خواهید داشت.
  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: بین 19 تا 29 هزار دلار نیوزلند در سال نیاز خواهید داشت.
  • برای تحصیل در مقطع دکترا: بین 6500 تا 9000 دلار نیوزلند در سال نیاز خواهید داشت.

لیست برترین دانشگاه‌های نیوزلند

دانشگاه‌های بسیاری در کشور نیوزلند وجود دارند. در ادامه 8 تا از برترین دانشگاه‌ها که رنکینگ‌های جهانی دارند را به شما معرفی خواهیم کرد:

1) دانشگاه اوکلند (The University of Auckland)

  • رتبه کشوری: 1
  • رتبه جهانی: 85
  • تعداد کل دانشجویان: 43148 نفر
  • نرخ پذیرش: 45 درصد

دانشگاه اوکلند یکی از بهترین دانشگاه های نیوزلند است. در این دانشگاه امکان تحصیل در بیش از 250 رشته تحصیلی و دوره درسی فراهم شده است. که از این بین امکان تحصیل در 150 رشته برای مقاطع کارشناسی و 130 رشته برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است. مابقی هم مختص تحصیل در مقاطع تحصیلی فوق دیپلم یا اخذ گواهی فنی‌حرفه‌ایی و… است.

این دانشگاه در حال حاضر بیش از 43 هزار دانشجو دارد که از این بین، سالانه پذیرای حدود 8 هزار دانشجوی بین‌المللی است که معادل 18 درصد از جمعیت کل این کشور است.

بیشترین درصد (حدود 71 درصد) از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند. مابقی (حدود 21 درصد) در مقاطع تحصیلی بالاتر و مابقی در مقاطع تحصیلی فوق دیپلم و یا برای اخذ گواهی فنی و حرفه‌ایی در حال تحصیل هستند.

  • در مورد مقدار هزینه‌های تحصیل در دانشگاه اوکلند هم باید اضافه کرد که میانگین هزینه‌هایی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید در نظر گرفت حدود 33 هزار دلار نیوزلند در سال است. که در مورد تحصیل در رشته‌هایی مثل پزشکی، داروسازی و… ممکن است تا سالی 79 هزار دلار نیوزلند هم متغیر باشد.
  • مقدار هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هم بطور متوسط سالیانه حدود 41 هزار دلار نیوزلند در سال باید در نظر گرفت.
  • برای تحصیل در مقطع دکترا هم سالیانه 46 هزار و 600 دلار نیوزلند باید در نظر گرفته شود.

2) دانشگاه اوتاگو نیوزلند (University of Otago)

  • رتبه کشوری: 2
  • رتبه جهانی: 148
  • تعداد کل دانشجویان: 23221 نفر
  • نرخ پذیرش: 69 درصد

دانشگاه اوتاگو یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های نیوزلند است که در سال 1860 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه در حال حاظر بیش از 23 هزار دانشجو دارد که از این مقدار حدود 2500 نفر از آنها دانشجویان بین‌المللی هستند. لازم به ذکر است که سطح علمی این مرکز آموزشی بسیار بالاست و با بیش از 320 انستیتو همکاری و شراکت دارد!

مقدار هزینه‌هایی که برای تحصیل در دانشگاه اوتاگو باید پرداخت شود برای دانشجویان بین‌المللی کمی بیشتر از دانشجویان بومی است و هر رشته و مقطع تحصیلی، تعرفه‌های گوناگونی را دارد. ولی به طور میانگین برای تحصیل در مقطع کارشناسی مبلغی حدود 15 هزار دلار امریکا در سال و در مقطع کارشناسی ارشد در حدود 18 هزار دلار امریکا برای یک سال باید در نظر داشته باشید.

چند نکته مهم در دانشگاه اوتاگو وجود دارد که شاید برای شما هم جالب باشد. مثلا این که:

  • 95 درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، پس از به اتمام رساندن دوره تحصیلی خود، مستقیما به بازار کار وارد شده و یا تحصیلات خود را ادامه می دهند.
  • این دانشگاه تا کنون در 9 سال گذشته 6 بار جایزه National Teaching Excellence را توسط دانشجویان برتر خود کسب کرده است.
  • امکان تحصیل در بیش از 200 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف در آن دانشگاه وجود دارد.
  • این دانشگاه به عنوان یکی از 16 پردیس‌های دانشگاهی زیبا در سراسر جهان، شناخته شده است.
  • کتابخانه مرکزی دانشگاه اوتاگو (یکی از 9 کتابخانه این دانشگاه) سیزدهمین کتابخانه برتر جهان می باشد.

3) دانشگاه ویکتوریا ولینگتون نیوزلند (Victoria University of Wellington)

  • رتبه کشوری: 3
  • رتبه جهانی: 223
  • تعداد کل دانشجویان: بیشتر از 22000 نفر
  • نرخ پذیرش: 64 درصد

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون نیوزلند هم سومین دانشگاه برتر در این کشور است که رتبه 223 در کل دنیا را دارد. این دانشگاه از 10 دانشکده در چندین رشته مختلف تشکیل شده که در آن امکان تحصیل در بیش از 100 رشته مختلف در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، فوق دکترا و برنامه‌های آنلاین فراهم شده است.

دوره‌های تحصیلی در این دانشگاه هم در بین 50 رشته برتر، در سطح جهان توسط آژانس‌های معتبر برای آموزش عالی در استرالیا دارای برترین رتبه‌بندی‌ها است. لازم به ذکر است که این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، دوره‌های مشترک و دوگانه‌ای را به همراه مدارک مختلف دیپلم و گواهی‌هایی را ارائه می‌دهد که بهترین انتخاب برای افرادی خواهد بود که به دنبال تحصیل در بهترین مراکز علمی دنیا هستند.

در مورد هزینه‌های تحصیل و شهریه‌های سالانه در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود 26149 تا 39039 دلار استرالیا در سال باید در نظر گرفت که با توجه به رشته تحصیلی ممکن است این مقدار متفاوت باشد.

4) دانشگاه کانتربری نیوزلند (University of Canterbury)

  • رتبه کشوری: 4
  • رتبه جهانی: 270
  • تعداد کل دانشجویان: بیشتر از 18771 نفر
  • نرخ پذیرش: 50 درصد

یکی از دانشگاه‌های نیوزلند که گرفتن پذیرش در آن بسیار آسان است، همین دانشگاه کانتربری است. بیشتر دوره‌های تحصیلی را می‌توان از طریق پورتال برنامه اصلی موجود در وبسایت رسمی دانشگاه انجام داد و در کلاس‌ها شرکت کرد.

این دانشگاه دارای پنج دانشکده هنر، تجارت و حقوق، مهندسی، آموزش و بهداشت و توسعه انسانی، علوم است که امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی امکان‌پذیر است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی که حدود سه تا چهار سال به طول خواهد انجامید، باید 360 الی 480 واحد را پاس کنید.

برای تحصیل در مقطع ارشد هم که بین یک الی دو سال بسته به رشته تحصیلی ممکن است متفاوت باشد، نیاز به پاس کردن 80 واحد تخصصی و عمومی خواهید داشت. مقدار هزینه‌های تحصیلی هم بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. به طور کلی هزینه‌ تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف، به شرح زیر است:

رشته تحصیلی کارشناسی (دلار استرالیا) کارشناسی ارشد (دلار استرالیا)
علوم 22932 25516
مهندسی 28423 28423-39792
حقوق 21705 23578
هنر 18087 20671-31007
علوم بهداشت 22932 51032
موسیقی 21705 23578

5) دانشگاه مسی (Massey University)

  • رتبه کشوری: 5
  • رتبه جهانی: 272
  • تعداد کل دانشجویان: بیشتر از 36000 نفر
  • نرخ پذیرش: 58 درصد

از نظر بزرگی و قدمت، دانشگاه مسی دومین دانشگاه بزرگ کشور نیوزلند است. این دانشگاه دارای پنج دانشکده تجارت، هنر خلاق، بهداشت، علوم، علوم انسانی و علوم اجتماعی است و دارای سه پردیس ماناواتو، آکلند، ولینگتون در سراسر کشور است. پردیس اصلی که ماناواتو نام دارد که در شهر پالمرستون شمالی قرار گرفته است. در واقع ساختمان‌های اداری اصلی و دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشکده بازرگانی و کالج علوم در این شهر گرفته است.

پردیس آکلند هم دو دانشکده علم و تجارت را در خود جای داده که در این پردیس 7000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. پردیس ولینگتون هم شامل دانشکده هنرهای خلاق و دپارتمان‌های آموزشی در زمینه‌های طراحی، پرستاری، ارتباطات، روزنامه‌نگاری است و حدود چهار هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.

مقدار هزینه‌هایی که برای تحصیل در این دانشگاه باید در نظر گرفت به نسبت رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. البته لازم به ذکر است دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه از ابتدای تحصیل نیستند و پس از پاس کردن حدود 120 واحد آموزشی، شهریه‌ای که حدود 17654 الی 43280 دلار آمریکا است را پرداخت خواهند کرد.

شهریه‌ای که برای مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است هم مبلغی بین 20032 الی 32944 دلار آمریکا و هزینه تحصیل دوره دکتری هم مبلغی بین 4315 الی 5323 دلار آمریکا است.

6) دانشگاه وایکاتو نیوزلند (University of Waikato)

  • رتبه کشوری: 6
  • رتبه جهانی: 375
  • تعداد کل دانشجویان: بیشتر از 13000 نفر
  • نرخ پذیرش: 65 درصد

دانشگاه وایکاتو هم ششمین دانشگاه برتر در کشور نیوزلند به شمار می‌آید که دارای دارای سه پردیس مختلف در سراسر کشور است. اولی پردیس همیلتون است که دارای طیف وسیعی از کافه‌ها، محل اقامت در محوطه دانشگاه و امکانات آموزشی نوآورانه و گسترده است. دومین پردیس دانشگاه وایکاتو، پردیس تائورانگا است که ترکیبی از سبک زندگی آرام و مطالعات دانشگاهی در سطح جهانی است. آخرین پردیس هم کالج شهر دانشگاه ژجیانگ است که این پردیس دانشگاه وایکاتو به کسب مدرک در حین تحصیل در چین کمک می‌کند.

یکی از امکانات ارزنده دانشگاه وایکاتو به دانشجویان بین‌المللی، ارائه بورسیه‌های تحصیلی است. در حال حاظر بورسیه‌های تحصیلی گوناگونی در این دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد. یکی از این بورسیه‌های تحصیلی، بورسیه University of Waikato International Excellence است که مبلغ 10 هزار دلار نیوزلند به هر دانشجو در هر مقطع تحصیلی تخصیص می‌دهد.

یکی دیگر از معتبرترین بورسیه‌های تحصیلی کشور نیوزلند، بورسیه University of Waikato International Excellence Scholarship است که ارزش 10 هزار دلاری دارد که فقط به دانشجویان ممتاز و برگزید داده می‌شود.

7) دانشگاه لینکلن (Lincoln University)

  • رتبه کشوری: 7
  • رتبه جهانی: 378
  • تعداد کل دانشجویان: بیشتر از 3500 نفر
  • نرخ پذیرش: 55 درصد

هفتمین و یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های نیوزلند، دانشگاه لینکلن است. این دانشگاه در شهر کرایست‌ چرچ که جزء یکی از بزرگترین شهرهای ایالت نیوزیلند جنوبی است واقع شده است. دانشگاه لینکلن دارای قدمتی بیش از 125 ساله دارد و امکان تحصیل در رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی مختلف در آن فراهم شده است.

این دانشگاه دارای سه دانشکده اصلی و کالج‌های متعددی است. در حال حاضر بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که بیشترین جمعیت، مختص دانشجویان بین‌المللی است. از مهمترین و محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه می‌توان به رشته‌هایی مثل کشاورزی، جنگل‌داری، مهندسی، علوم بازرگانی، معماری، باغداری، تربیت بدنی، گردشگری و … اشاره کرد.

مقدار تقریبی هزینه‌هایی که برای تحصیل در این دانشگاه باید در نظر گرفت هم در مقطه کارشناسی چیزی حدود 22 تا 32 هزار دلار نیوزلند است. در مقطع کارشناسی ارشد میزان شهریه حدود 26 تا 37 هزار دلار نیوزلند و در مقطع دکترا میزان این شهریه 6500 تا 9000 دلار نیوزلند است.

8) دانشگاه تکنولوژی نیوزلند (Auckland University of Technology)

  • رتبه کشوری: 8
  • رتبه جهانی: 437
  • تعداد کل دانشجویان: بیشتر از 3500 نفر
  • نرخ پذیرش: 45 درصد

دانشگاه تکنولوژی اوکلند هم هشتمین دانشگاه برتر در کشور نیوزلند است که در سال ۱۸۹۵ میلادی تاسیس شد. بیشترین تمرکز این دانشگاه جهت‌گیری خلاقانه در امر آموزش و تحقیقات با تمرکز به نیازهای دنیای واقعی است و قصد دارد فارغ التحصیلانی با کارایی بالا برای بازار کار آموزش دهد. از این رو همواره در تلاش است ارتباط نزدیکی بین اساتید و دانشجویان برقرار کند.

علاوه بر این، دانشگاه تکنولوژی اوکلند یکی از معدود دانشگاه‌هایی است که بیشترین پیشرفت را بین دانشگاه‌های نیوزیلند از نظر تحصیلی تا به امروز داشته است. چرا که سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در بخش تحقیقات انجام داده و برای بالا بردن جایگاه تحقیقاتی خود، متخصصان بسیاری را از کشورهای دیگر جذب کرده است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *