استرالیا

لیست کامل دانشگاه های استرالیا

دانشگاه های استرالیا

استرالیا دارای 43 دانشگاه است که هر کدام حداقل یک پردیس اصلی در هر ایالت یا قلمرو استرالیا دارند. براساس نقشه مکان یابی دانشگاه ها، دانشگاه های استرالیا در تمامی مناطق اصلی این کشور گسترده شده اند. بیشتر دانشگاه ها بیش از یک پردیس دارند و پراکندگی مناسب دانشگاه های استرالیا این امکان را به شما می دهد که در هر کجای استرالیا که تمایل دارید، مشغول به تحصیل شوید.

 

استرالیا یکی از محبوبترین کشورها برای دانشجویان بین المللی است. این کشور زیبا به دلایل زیر توانسته است تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را به خود جذب کند:

  • استرالیا یکی از با کیفیت ترین و سطح بالاترین سیستم های آموزشی دنیا را دارد.
  • شهرهای استرالیا برای دانشجویان بین المللی امن و ایده آل هستند.
  • هزاران فرصت بورسیه تحصیلی در استرالیا وجود دارد.
  • استانداردهای زندگی در استرالیا از سطح بالایی برخوردار است.
  • فرصت های شغلی فراوانی برای دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی وجود دارد.

اگرچه میانگین مخارج زندگی در استرالیا نسبت به بعضی از کشورهای دیگر کمی بالاتر است، این کشور توانسته تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را جذب کند. برای مثال بیش از 650 هزار دانشجو از سراسر جهان در سال 2020 برای ادامه تحصیل به استرالیا مهاجرت کرده اند.

در این مطلب به طور کلی به معرفی دانشگاه های استرالیا پرداخته ایم و به سوالاتی مانند اسامی دانشگاه های استرالیا، دانشگاه های برتر استرالیا، هزینه تحصیل در استرالیا و فرصت های مربوط به بورسیه تحصیلی پاسخ داده ایم.

معرفی دانشگاه های استرالیا (لیست دانشگاه ها بر اساس ایالت)

قلمرو پایتخت استرالیا

  1. دانشگاه ملی استرالیا Australian National University
  2. دانشگاه کانبرا University of Canberra

ولز جنوبی جدید

  1. دانشگاه کاتولیک استرالیا Australian Catholic University
  2. دانشگاه چارلز استورت Charles Sturt University
  3. دانشگاه مکککواری Macquarie University
  4. دانشگاه کراس جنوبی Southern Cross University
  5. دانشگاه نیوانگلند University of New England
  6. دانشگاه نیو ساوت ولز University of New South Wales
  7. دانشگاه نیوکاسل University of Newcastle
  8. دانشگاه سیدنی University of Sydney
  9. دانشگاه تکنولوژی سیدنی University of Technology, Sydney
  10. دانشگاه سیدنی غربی Western Sydney University
  11. دانشگاه ولونگونگ University of Wollongong

قلمرو شمالی

  1. دانشگاه چارلز داروین Charles Darwin University

کویینزلند

  1. دانشگاه باند Bond University
  2. دانشگاه مرکزی سی کیو CQ University
  3. دانشگاه فدریشن استرالیا Federation University of Australia
  4. دانشگاه گریفت Griffith University
  5. دانشگاه جیمز کوک James Cook University
  6. دانشگاه تکنولوژی کوئینزلند Queensland University of Technology
  7. دانشگاه کویینزلند University of Queensland
  8. دانشگاه کویینزلند جنوبی University of Southern Queensland
  9. دانشگاه ساحل سان شاین University of the Sunshine Coast

قلمرو جنوبی

  1. دانشگاه کارنگی ملون Carnegie Mellon University
  2. دانشگاه فلیندرز Flinders University
  3. دانشگاه تورنز استرالیا Torrens University Australia
  4. دانشگاه آدلاید University of Adelaide
  5. دانشگاه استرالیای جنوبی University of South Australia

تاسمانیا

  1. دانشگاه تاسمانیا University of Tasmania

ویکتوریا

  1. دانشگاه دیکن Deakin University
  2. دانشگاه فدریشن استرالیا Federation University of Australia
  3. دانشگاه لا تروب La Trobe University
  4. دانشگاه موناش Monash University
  5. دانشگاه آر ام آی تی RMIT University
  6. دانشگاه تکنولوژی سویینبرن Swinburne University of Technology
  7. دانشگاه دیوینتی University of Divinity
  8. دانشگاه ملبورن University of Melbourne
  9. دانشگاه ویکتوریا Victoria University

قلمرو غربی

  1. دانشگاه کرتین Curtin University
  2. دانشگاه ادیث کوان Edith Cowan University
  3. دانشگاه مرداک Murdoch University
  4. دانشگاه نوتردام استرالیا University of Notre Dame Australia
  5. دانشگاه استرالیا غربی University of Western Australia

10 دانشگاه برتر استرالیا کدامند؟

در ادامه دانشگاه های برتر استرالیا براساس رتبه بندی جهانی، معرفی می شوند. رتبه بندی دانشگاه های جهان براساس عملکرد تحقیقی-پژوهشی و اعضای جامعه آکادمیک دانشگاه انجام می شود.

لیست 10 دانشگاه برتر استرالیا در یک نگاه:

  1. دانشگاه ملی استرالیا Australian National University
  2. دانشگاه ملبورن University of Melbourne
  3. دانشگاه سیدنی University of Sydney
  4. دانشگاه کویینزلند University of Queensland
  5. دانشگاه استرالیا غربی University of Western Australia
  6. دانشگاه آدلاید University of Adelaide
  7. دانشگاه ولز جنوبی University of New South Wales
  8. دانشگاه موناش Monash University
  9. دانشگاه تکنولوژی سیدنی University of Technology, Sydney
  10. دانشگاه ولونگونگ University of Wollongong

1. دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا در سال 1946 تاسیس شده است. یک دانشگاه دولتی است و در قلمرو پایتخت استرالیا قرار دارد. طبق رتبه بندی QS در سال 2022 دانشگاه ملی استرالیا رتبه 30 جهان را دارد. پردیس اصلی دانشگاه Acton در پایخت استرالیا است. یکی از برجسته ترین رشته های تحقیقاتی این دانشگاه رشته نجوم و فیزیک نجوم است. برای دانشجویان خانه های دانشجویی فراهم شده. شهریه دانشگاه باتوجه به رشته تحصیلی متفاوت بوده و دانشجویان بین المللی شهریه بیشتری پرداخت می کنند.

2. دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشگاه ملبورن، یک دانشگاه دولتی است که در سال 1853 تاسیس شده است. طبق رتبه بندی QS در سال 2022 دانشگاه ملبورن رتبه 33 جهان را دارد. این دانشگاه دارای 7 کمپس یا پردیس دانشگاهی در سراسر ملبورن و سایر نواحی ویکتوریا در استرالیا می باشد. محل اصلی دانشگاه Parkville campus است. یکی از مزایای این دانشگاه برای دانشجویان این است که به دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد این امکان را می دهد تا در خوابگاه های دانشجویی متعددی که نزدیک به دانشگاه قرار دارند، ساکن شوند. شهریه دانشگاه ملبورن باتوجه به رشته تحصیلی متفاوت است و دانشجویان بین المللی باید شهریه بیشتری بپردازند. رشته های دندانپزشکی، پزشکی و دامپزشکی از جمله رشته های پرهزینه این دانشگاه محسوب می شوند.

3. دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشگاه سیدنی در سال 1850 تاسیس شده است و قدیمی ترین دانشگاه استرالیا محسوب می شود. طبق رتبه بندی QS در سال 2022 دانشگاه سیدنی رتبه 38 جهان را دارد. این دانشگاه دولتی است و در سیدنی در جنوب غرب استرالیا و در ایالت ولز جنوبی قرار دارد. پردیس اصلی دانشگاه Camperdown/Darlington است. دارای امکانات تحقیقاتی پیشرفته است بخصوص در رشته های مربوط به جغرافی و تغییرات آب و هوایی. برای دانشجویان در محوطه دانشگاه خوابگاه های بسیاری فراهم شده است. همچنین خانه های دانشجویی در منطقه مسکونی اطراف برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. شهریه دانشگاه براساس رشته تحصیلی متفاوت بوده و دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه بالاتری هستند.

4. دانشگاه کویینزلند استرالیا

دانشگاه کویینزلند یکی از پیشروترین دانشگاه های استرالیا در زمینه آموزش و تحقیقات است. جز برترین دانشگاه های جهان محسوب می شود و بدلیل تلاش در جهت بهبود کیفیت آموزشی و کار با افراد برجسته در زمینه آکادمیک توانسته جوایز ملی و بین المللی بسیاری را کسب کند. طبق رتبه بندی QS در سال 2022 دانشگاه کویینزلند رتبه 54 جهان را دارد.

5. دانشگاه استرالیای غربی یا UWA

دانشگاه استرالیا غربی یکی از 100 دانشگاه برتر جهان است و طبق رتبه بندی QS در سال 2022 رتبه 92 جهان را دارد.  دانشگاه UWA در سواحل زیبای سوان قرار دارد و تنها پنج کیلومتر تا مرکز تجاری فاصله دارد. بنابراین دانشجویان از امکانات رفاهی مناسب برخوردار می باشند. روش آموزش بسیار مدرن و انعطاف پذیری دارد که دانشجویان می توانند براساس نیازها خود به توسعه مهارت های مختلف مشغول شوند. بیش از 25 هزار دانشجو از 100 کشور مختلف دنیا برای ثبت نام در این دانشگاه متقاضی شده اند.

6. دانشگاه آدلاید استرالیا

دانشگاه آدلاید یک موسسه آموزشی و تحقیقاتی در سطح بین المللی است. این دانشگاه سومین دانشگاه قدیمی استرالیا محسوب می شود. طبق رتبه بندی QS در سال 2022 دانشگاه آدلاید رتبه 109 جهان را دارد. فارغ التحصیلان دانشگاه آدلاید به دانشمندان برجسته جهانی تبدیل شده اند و 5 جایزه نوبل دریافت کرده اند. این دانشگاه همواره در تلاش است که اساتید حرفه ای در سطح بین المللی را جذب کند تا سطح کیفیت آموزشی خود را افزایش دهد.

7. دانشگاه ولز جنوبی یا UNSW

دانشگاهUNSW  یکی از پیشروترین دانشگاه های جهان در زمینه آموزش، خلاقیت و پژوهش است. در سال 1949 تاسیس شده است و از 130 کشور جهان دانشجو می پذیرد. تمامی فارغ التحصیلان این دانشگاه توانسته اند به افراد موفقی در حرفه خود تبدیل شوند و دستاورد های جهانی تاثیرگذاری ارائه کرده اند. طبق رتبه بندی QS در سال 2022 دانشگاه UNSW رتبه 116 جهان را دارد.

8. دانشگاه موناش استرالیا

دانشگاه موناش یک دانشگاه دولتی است و در سال 1958 تاسیس شده است. طبق رتبه بندی QS در سال 2022 دانشگاه موناش رتبه 127 جهان را دارد. این دانشگاه در ایالت ویکتوریا در جنوب غربی استرالیا واقع شده است و نام دانشگاه برگرفته از Sir John Monash افسر و مهندس برجسته استرالیایی، است. پردیسClayton  بزرگترین پردیس دانشگاهی آن است. دانشگاه موناش شعبه هایی در سایر کشورها مانند مالزی و چین دارد. این دانشگاه فرصت های بورسیه بسیاری برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.

9. دانشگاه تکنولوژی سیدنی یا UTS

طبق رتبه بندی QS در سال 2022 دانشگاه تکنولوژی سیدنی رتبه 137 جهان را دارد. وقتی در دانشگاه تکنولوژی سیدنی به تحصیل مشغول شوید، این فرصت استثنایی را خواهید داشت که به جامعه آکادمیک دانشجویان برتر، اساتید برجسته و شرکت ها و سازمان های صنعتی پیشرفته که آینده را شکل می دهند، بپیوندید. پردیس دانشگاه در فاصله بسیار کمی از مرکز تجاری اصلی واقع شده است و اطراف آن تعداد زیادی از شرکت های نوآورانه و استارت آپ های استرالیا قرار دارند.

10. دانشگاه ولونگونگ استرالیا

دانشگاه ولونگونگ یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی استرالیا است که در شهر ساحلی Wollongong در ولز جنوبی واقع شده است. از سال 2017 بیش از 32 هزار دانشجوی بین المللی در این دانشگاه به تحصیل پرداخته اند و بیش از 132 هزار فارغ التحصیل و 24 هزار استاد و کارمند بخشی از سوابق آکادمیک این دانشگاه محسوب می شود. طبق رتبه بندی QS در سال 2022 دانشگاه ولونگونگ رتبه 193 جهان را دارد.

شهریه دانشگاه های استرالیا برای دانشجویان بین المللی

براساس پایگاه اطلاع رسانی StudyMove.com در سال 2018 میانگین شهریه سالانه دانشگاه های استرالیا برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی30 هزار و840 دلار استرالیا و در مقطع کارشناسی ارشد 31 هزار و 596 دلار استرالیا، بوده است.

براساس سایت رسمی دولتی استرالیا، شهریه سالانه برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر است:

  • دانشجویان کارشناسی ارشد: 20 هزار دلار استرالیا
  • دانشجویان دکترا: 14 هزار دلار استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا به ازای هر واحد درسی محاسبه می شود. برای هر واحد درسی شهریه مشخصی تعیین شده است و از آنجا که دانشجویان در هر ترم چندین واحد درسی مختلف را انتخاب می کنند، شهریه متفاوت خواهد بود.

و اما هزینه دیگری را که باید جز هزینه تحصیل در استرالیا لحاظ کرد، هزینه مربوط به خدمات و امکانات دانشجویی است. میانگین این نوع از هزینه تحصیل در استرالیا که به آن هزینه غیرآکادمیک یا غیردانشگاهی گفته می شود در سال 2018 حدود 298 دلار استرالیا بوده است. البته همه دانشگاه های استرالیا این هزینه را دریافت نمی کنند اما از قبل این مورد را بررسی نمایید تا بطور غیرمنتظره با هزینه های اضافی مواجه نشوید.

بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی استرالیا

از جمله فرصت های تحصیلی که کشور استرالیا برای دانشجویان استرالیایی و دانشجویان سایر کشورها در نظر گرفته است می توان به فاند ها و بورسیه های تحصیلی اشاره کرد. دانشجویان کشورهای آمریکا، کارائیب، اروپا، خاورمیانه، منطقه اقیانوس آرام و آسیا که واجد شرایط باشند می توانند از این بورسیه های تحصیلی استفاده نمایند.

بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی معمولا برای دانشجویان کارشناسی ارشد در نظر گرفته می شود. 4 نوع فاند یا کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد:

  • دوره تحقیقاتی کوتاه مدت یا short-term research fellowship: برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است و مبلغ حداکثر 24 هزار و 500 دلار استرالیا برای دوره 6 ماهه می باشد.
  • توسعه حرفه ای یا professional development: مبلغ 18 هزار و 500 دلار استرالیا به مدت بیش از 4 ماه می باشد.
  • دوره کارآموزی و آموزش فنی حرفه ای یا vocational education and training: برای دانشجویان کاردانی در نظر گرفته شده است و مبلغ 6 هزار و 500 دلار استرالیا برای هر ترم درسی تا دو سال و نیم می باشد.
  • بورسیه تحصیلی فوق لیسانس و دکترا: فارغ التحصیلانی که به دنبال فاند برای رشته های کارشناسی ارشد یا دکترا هستند باید برای بورسیه تحصیلی استرالیا the Endeavour Postgraduate Scholarship اقدام نمایند. از طریق این بورسیه مبلغ 15 هزار دلار استرالیا به ازای هر ترم دانشگاه و به مدت 2 سال برای دانشجویان کارشناسی ارشد و 4 سال برای دانشجویان دکترا پرداخت می شود.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

به این نوشته امتیاز بدهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *