ثبت شرکت, کره جنوبی

ثبت شرکت در کره جنوبی

ثبت شرکت در کره جنوبی یکی از راه های اقامت کره جنوبی می باشد. کشور کره جنوبی مقصد مناسبی برای افرادی می باشد که می خواهند در این کشور سرمایه گذاری انجام دهند, سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد که اصولا متقاضیان زیادی از کشورهای آسیایی برای ثبت شرکت در کره جنوبی اقدام می نمایند, در این مقاله از چگونگی انجام ثبت کردن شرکت برایتان توضیحاتی را شرح خواهیم داد و مدارک مورد نیازی که برای ثبت شرکت باید تهیه کنید خواهیم گفت و همچنین از مزایای آن که بیشتر سرمایه گذاران علاقمند به دانستن آنها می باشند نیز توضیحاتی خواهیم داد. اما اگر تمایل به مشاوره تلفنی با کارشناسان ثبت شرکت در کره جنوبی را دارید می توانید با شماره های موسسه تماس گرفته و تمامی سوالات خود را در این خصوص از آنها جویا شوید.

ثبت شرکت در کره جنوبی

برای آن که بتوانید ثبت شرکت در کره جنوبی را انجام دهید باید بدانید که ثبت شرکت به نسبت دیگر کشورهای آسیایی شرایط پیچیده تری را دارد به همین خاطر بهتر آن است که قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی در خصوص شرایط ثبت شرکت را بدست آورید تا در آن به مشکل خاصی بر نخورید.

بر اساس قوانینی که در چند سال اخیر در کشور کره جنوبی برای سرمایه گذاران خارجی وضع شد شرایط مناسب و امکانات ویژه ای برای افرادی که می خواهند سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت را انجام دهند فراهم آمده است, از جمله امکانات و شرایط ویژه می توان به معافیت های مالیاتی و کمک های مالی نیز اشاره نمود, که این امکانات جهت جذب سرمایه های خارجی و ایجاد کسب و کار در این کشور نیز می باشد.

قبل از این که شما بخواهید برای ثبت شرکت اقدام کنید ابتدا باید نهاد های شرکتی این کشور را بشناسید تا با توجه به شرایط کار و تجارت خود یکی از آنها را به عنوان ساختار شرکت خود انتخاب نمایید, در این جا به انواع ساختاری شرکت های ثبت شده در کره جنوبی خواهیم پرداخت.

انواع ثبت شرکت در کره جنوبی

  • ثبت شرکت به صورت سهامی
  • ثبت شرکت به صورت مشارکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت از طریق دفتر نمایندگی
  • ثبت شرکت به روش مشارکت عمومی
  • ثبت شرکت از طریق تاسیس شعبه
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود

از میان ساختارهای ذکر شده دو روش آخر (ثبت شرکت از طریق تاسیس شعبه و شرکت با مسئولیت محدود) جزء رایج ترین نوع ساختار شرکتی در کره جنوبی محسوب می شود که اکثر سرمایه گذاران خارجی از این نهادها استفاده می کنند.

ثبت شرکت از طریق تاسیس شعبه به این صورت می باشد که فردی که در کشور دیگر و یا کشور خود زمانی که فعالیت تجاری داشته باشد و تمایل به رونق فعالیت تجاری خود در کشور کره جنوبی نیز باشد می تواند با تاسیس شعبه ای از شرکت اصلی و یا شرکت مادر در کره جنوبی این فعالیت تجاری را در آن کشور نیز رونق بخشد, اما طبق قوانین شرکت شعبه هیچ گونه مسئولیتی بابت خرید, فروش خدمات نخواهد داشت و در تمام این موارد تمام اختیارات بر عهده شرکت مادر و یا همان شرکت اصلی نیز می باشد.

در ساختار شرکت با مسئولیت محدود که مناسب برای شرکت های کوچک و کسب و کارهای کوچک می باشد, تعداد سهامداران حداقل دو نفر نیز می باشد, در این نوع ساختار باید تیم مدیریتی نیز مشخص گردد و هر سهامدار با توجه به میزان سرمایه ای که وارد شرکت می کند دارای تعهدات نیز می باشد.

متقاضیان ثبت شرکت می توانید برای کسب اطلاعات کامل جهت نهادهای شرکتی در کره جنوبی با توجه به شرایط کار و فعالیت تجاری خود با کارشناسان مجرب موسسه تماس گرفته و تمامی اطلاعات را به صورت کامل از آنها دریافت نمایند.

مراحل ثبت شرکت در کره جنوبی

برای انجام ثبت شرکت متقاضیان باید مراحلی را گام به گام انجام دهند, باید دقت داشته باشید که انجام این مراحل با مشورت گرفتن از وکلای مجرب ثبت شرکت در کره جنوبی می تواند مسیر را برای شما هموار تر نماید.

در مرحله اول باید یک طرح توجیهی اقتصادی آماده و تنظیم نمایید, در این طرح باید فعالیت تجاری خود را معرفی نمایید و اهداف شرکت را در آن مطرح نمایید و برنامه آینده را در آن ذکر کنید, توجه داشته باشید که در طرح توجیهی باید انتظاراتی که از فعالیت تجاری و ثبت شرکت می رود را بیان نمایید، به گونه ای که دولت کره قانع گردد که این فعالیت تجاری برای دولت سود آور خواهد بود.

در مرحله بعدی باید تمام گذرنامه های افراد به همراه آدرس دقیق محل زندگی آنها که توسط دفتر اسناد رسمی به ثبت رسیده است را ترجمه نمایید و به تایید کنسول گری کره جنوبی برسد.

اجاره و یا خرید ملک برای ثبت شرکت

بعد از انجام مراحل بالا باید یک دفتر در کشور کره جنوبی اجاره و یا خریداری نمایید, مکانی که در آن باید فعالیت تجاری آغاز شود, توجه داشته باشید که بعد از آن باید نام شرکت را انتخاب نمایید فقط دقت کنید که این نام به هیچ عنوان نباید تکراری باشد و از شرکت دیگر تقلید نکرده باشید.

بعد از انتخاب نام مناسب باید اساسنامه شرکت را تنظیم و ارائه دهید در این اساسنامه باید تعداد سهامداران و میزان سهام آنها و همچنین آدرس شرکت و شماره تلفن و فکس ذکر شود.

نکته مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این می باشد که زمانی که تمام مراحل بالا را انجام دادید باید در اداره مالیات کره جنوبی ثبت نام نمایید و کد شناسایی از آن دریافت کنید چرا که این کد شناسایی مجوز کسب و کار را برای شما به همراه خواهد داشت.

بعد از دریافت کدشناسایی از اداره مالیات شما باید برای افتتاح حساب در یکی از بانک های این کشور به نام خود و یا حساب شرکتی افتتاح نمایید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت

گواهی شرکت ثبت شده, پاسپورت و یا همان گذرنامه متقاضی که معتبربوده باشد, کد شناسایی مالیاتی, اجاره نامه دفتری که می خواهید فعالیت تجاری را در آن آغاز کنید, تمکن مالی

زمانی که مراحل بالا انجام شد شما باید از سفارت یک وقت بگیرید و در تاریخ مشخص شده با مدارک تکمیل شده به آنجا بروید و درخواست ویزا دهید, بعد از بررسی مدارک شما و تایید نهایی آن برای شما یک ویزای موقت صادر می شود توجه داشته باشید که این ویزا به منزله ویزای دائم کره جنوبی نمی باشد و تنها به شما اجازه اقامت ۶ ماهه در کره را داده اند ولی شما می توانید این ۶ ماه را براساس گزارش مثبت از عملکرد شرکت تمدید نمایید.

بعد از گذشت ۵ سال از اقامت در کره جنوبی و پرداخت به موقع مالیات های وضع شده, می توانید برای اقامت دائم خود و همراهانتان اقدام نمایید.

مزایای ثبت شرکت

  • از طریق ثبت شرکت می توانید اقامت دائم این کشور را بعد از ۵ سال بدست آورید.
  • می توانید به راحتی در بازارهای جهانی به واردات و صادرات بپردازید.
  • در برخی از مناطق آزاد کره می توانید با ثبت شرکت از معافیت های مالیاتی برخوردار شوید.
  • برای انجام مراحل ثبت شرکت نیازی نیست به کره بروید.
  • شما می توانید با ثبت شرکت از نیروی کار تحصیل کرده و ماهر برخوردار شوید.
  • اگر بخواهید ثبت شرکت را با مسئولیت محدود انجام دهید می توانید ظرف مدت 2 ماه این کار را انجام دهید.
  • به راحتی می توانید سود و سرمایه و حساب ارزی خارجی را بازگشت دهید و محدودیتی در این مورد وجود ندارد.
  • این کشور دارای مناطق آزاد اقتصادی می باشد.

معایب ثبت شرکت

در میان مزایایی که برای ثبت شرکت وجود دارد، یک سری معایبی هم هستند که بهتر است متقاضیان ثبت شرکت از آنها مطلع شوند.

یکی از این معایب این می باشد که اگر بخواهید کارگری را استخدام نمایید باید هزینه و دستمزد زیادی بابت کارکردن او پرداخت نمایید, برای ثبت شرکت نیاز به محلی برای انجام فعالیت تجاری دارید اما اجاره محل مناسب بسیار گران می باشد.

یکی دیگر از معایب ثبت شرکت این می باشد که تنها 10 درصد از مردم کره جنوبی می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و اکثر مردم این کشور به زبان رسمی خود یعنی زبان کره ای مسلط می باشند به همین خاطر کمی شرایط برای سرمایه گذاران خارجی سخت می باشد چرا که تنها شرط موفق شدن در کار ارتباط برقرار کردن به صورت کلامی می باشد.

یکی دیگر از معایب ثبت شرکت مربوط به محدودیت های دولت کره جنوبی می باشد که اجازه فعالیت به سرمایه گذاران خارجی در بخش های کشاورزی, تولید برق, رادیو و تلوزیون سلب کرده است.

یکی دیگر از محدودیت هایی که دولت نسبت به سرمایه گذاران خارجی اعمال کرده است این می باشد که شرکت کردن در هر مناقصه دولتی شامل شرکت هایی می باشد که تبعه کره جنوبی نیز می باشند.

 شرایط ثبت شرکت در کره جنوبی

برای متقاضیانی که قصد ثبت شرکت را دارند باید این پیشنهاد به آنها داده شود که برای کسب موفقیت در این راستا می توانند برای جمع آوری اطلاعات کامل در خصوص اقتصاد, بازار کار این کشور و نوع خدماتی که قرار است در این کشور ارائه دهید و آیا این خدمات در این کشور مورد توجه قرار خواهدگرفت یا خیر می توانید از طریق ویزای توریستی به این کشور سفری کوتاه داشته باشید تااز نزدیک شرایط را بسنجید و بعد از آن بتوانید با توجه به اطلاعاتی که بدست آوردید, برنامه ریزی دقیقی انجام دهید.

شما تنها با یک برنامه ریزی دقیق می توانید راه موفقیت در ثبت شرکت را هموار سازید و یا این که می توانید با راهنمایی گرفتن از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه, برنامه ریزی دقیقی انجام دهید, کارشناسان مجرب ما با سالها تجربه درخشان و دانشی که در این راستا دارند می توانند شما را در این امر یاری کنند.

کشور کره جنوبی با تدابیری که سنجیده است کشورهای خارجی را ترغیب به انجام ثبت شرکت کرده است اما باید متقاضیان عزیز این موضوع را بدانند که پروسه ثبت شرکت زمان بر و طولانی می باشد و اگر بدون اطلاعات پا به این عرصه بگذارند متاسفانه با کوچکترین نقصی در پرونده با شکست مواجه خواهند شد پس برای منظم مراحل همین امروز با تماس بگیرید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *