کانادا

ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا یکی از راه های رایج اقامت کشور کانادا می باشد، کانادا کشوری ثروتمند و دارای منابع طبیعی بسیاری می باشد، این کشور یکی از بزرگترین تولید کنندگان سرب، اورانیوم، طلا در دنیا می باشد و منابعی همچون نفت و گاز را دارا می باشد. این کشور به دلیل اقتصاد پیشرفته ای که دارد سالانه افراد ثبت شرکت به خود جذب می کند. در این مقاله قصد داریم شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت و مزایای آن و همچنین مراحلی که باید برای ثبت انجام شود را برایتان شرح دهیم.

این کشور به دلیل آنکه یک کشور توسعه یافته می باشد سالانه سرمایه گذاران بسیاری رزومه خود را به سفارت های این کشور می فرستند تا با بررسی های اولیه مجوز ثبت شرکت در کانادا را دریافت نمایند و بعد از ثبت بتوانند تابعیت این کشور را بدست آورند.

شایان ذکرمی باشد افرادی که قوانین سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا را نمی دانند و اقدام برای ثبت شرکت در کانادا می کنند، متاسفانه بیش از 90% این افراد با شکست مواجه خواهند شد، پس قبل از هر اقدامی یا با وکیل مهاجرتی مطمئن در این زمینه مشاوره شوید و یا اینکه تمامی قوانین را جستجو و مطالعه کنید.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا

مرحله اول

زمانی که ایده ها و توانایی های خود را جهت ایجاد یک کار و یا به عبارت دیگر، کار آفرینی سنجیدید و تمام جوانب را در نظر گرفتید باید این ریسک پذیری را هم در کنارش بپذیرید که امکان دارد شما فردی موفق در این کار آفرینی شوید و یا خیر امکان دارد که در این عمل شما با شکست روبرو شوید.

پس باید در مرحله اول یک برنامه ریزی دقیق و سنجیده انجام دهید و این احتمالات را برای خود در نظر بگیرید که این کار در کشوری مانند کانادا موفق خواهد شد و یا اینکه مردم بهایی بابت این کار در کانادا پرداخت خواهند کرد و یا خیر.

پس با در نظر گرفتن تمامی این نکات شما یک برنامه ریزی دقیق و بلند مدت و هدفمند خواهید داشت و گام اول را برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا برخواهید داشت.

مرحله دوم

در این مرحله شما برای فعالیت و کار آفرینی خود باید یک نام تجاری انتخاب نمایید، البته به یاد داشته باشید که این نام علاوه بر آنکه باید راحت و آسان وکوتاه باشد، باید نامی باشد که محصول و یا نوع فعالیت شما را به مشتری معرفی کند پس انتخاب نامی مناسب بر نوع فعالیت تجاری شما مهم و جزء اولین نکاتی می باشد که شما باید آن را حائز اهمیت بدانید.

مرحله سوم

در این مرحله باید ثبت شرکت در کانادا را انجام دهید به این صورت که شما در ابتدا باید نوع فعالیت تجاری خود را مشخص نمایید که این نوع فعالیت استانی و یا منطقه ای، فدرالی و مشارکتی و یا بصورت مالکیت فردی می باشد.

نکته ای که در این جا باید به آن اشاره کنیم این می باشد که در کشور کانادا ثبت شرکت دارای قوانینی می باشد که یکی از قوانین آن این است که شرکت تنها به صورت تک مالکیتی امکان پذیر است و نمی توانید در کانادا شرکتی ثبت نمایید که به صورت مشارکتی باشد. زیرا طبق قوانین کشور کانادا ثبت شرکت در این کشور به صورت مشارکتی برای افرادی که بیگانه میباشند و از کشورهای دیگر به عنوان افراد خارجی وارد کانادا می شوند میسر نخواهد شد.

نکته ی دیگری که باید ذکر کنیم این است که برای اجازه هر گونه کسب و کاری در فدرال شما باید حتما شماره کسب و حساب مالیات بر درآمد شرکت خود و همچنین شماره تجارت را از اداره درآمد در کانادا دریافت نمایید زیرا بی شک از آن‌ها استفاده خواهید کرد.

مرحله چهارم

در این مرحله که بخش مهمی هم می باشد شما برای ثبت شرکت در کانادا باید مجوزات لازم جهت ایجاد کسب و کار را دریافت کنید که انجام این مرحله نیازمند فردی می باشد که تخصص در زمینه ثبت شرکت در کانادا را داشته و با تجربه بوده باشد پس باید برای انجام این کار با یک وکیل متخصص در زمینه ثبت شرکت در کانادا مشاوره شوید و تمام امور را به دست ایشان بسپارید.

مرحله پنجم

در این مرحله شما باید سرمایه اولیه برای ثبت شرکت را بدست آورید البته سرمایه اولیه بستگی به نوع ثبت شرکت در کانادا خواهد داشت و بستگی به اینکه در کدام ایالت میخواهید شرکت را ثبت نمایید.

به طور میانگین سرمایه ای که باید داشته باشید مبلغی بین 70000 دلار تا 200000 دلار می باشد.

زمانی که اقدام برای ثبت شرکت در کانادا می کنید باید این موضوع را بدانید که زمانی که ویزای کسب و کار برای شما صادر می شود. شما باید خود را به دولت کانادا ثابت کنید و نشان دهید که برای دولت کانادا فردی هستید که کاری نو را به این دولت خواهد داد و اینکه در صحنه رقابت جهانی فردی تاثیر گذار خواهید بود، در کل باید خود را به دولت کانادا ثابت نمایید.

مقاله پیشنهادی: راه های اخذ اقامت کانادا

ارسال درخواست برای اداره مهاجرت

زمانی که مراحل بالا سپری شد باید درخواست خود را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال نمایید و بعد از آن مامور اداره مهاجرت مدارکی که شما جهت درخواست ویزا برایشان ارسال نموده اید را با دقت بررسی می کند. در این مرحله شما باید تمامی فرم ها را با دقت تکمیل کرده باشید و تمام هزینه ها را پرداخت نموده باشید تا کار به مشکل بر نخورد.

این هزینه ای که گفتیم؛ جهت بررسی درخواست ویزای شما می باشد که برای اداره مهاجرت کانادا واریز می کنید.

باید این نکته را به خاطر داشته باشید که تمامی مدارک باید تکمیل شده باشد، زیرا اگر کوچکترین نقصی در مدارک شما وجود داشته باشد درخواست شما رد خواهد شد و یا به تعویق خواهد افتاد.

قبل از ورود ما به کشور کانادا، از شما و همچنین خانواده شما معاینه پزشکی گرفته خواهد شد که طبق آن فرد باید از سلامت کامل برخوردار باشد. همچنین خانواده فرد متقاضی کار هم می بایست از سلامت کامل پزشکی برخوردار باشند و اگر فردی از خانواده مورد تایید قرار نگیرد به دلیل خطر بهداشت ایمنی برای کشور کانادا، درخواست شما مورد تایید قرار نخواهد گرفت.

همچنین اگر مدارکی دال بر اینکه شما از همسرتان طلاق گرفته اید هم موجود نباشد روال کار شما به تعویق خواهد افتاد پس با دقت تمام جهت تکیل مدارک اقدام نمایید.

بعد از آنکه مدارک شما جهت درخواست ویزای سرمایه گذاری بررسی شد و تایید نهایی را از مامور اداره مهاجرت دریافت کرد مجوز صدور ویزا برای شما داده خواهد شد.

مدت این ویزا بستگی به نوع سرمایه گذاری خواهد داشت، می تواند هم یک ویزای دوساله باشد و هم می تواند ویزای اقامت دائم به فرد داده شود.

مزایای ثبت شرکت در کانادا

کانادا کشوری ثروتمند و توسعه یافته دارای مزایایی می باشد که سالانه افراد بسیاری را ترغیب به ثبت شرکت در این کشور  کرده است،که به صورت  مختصر در ذیل به آن‌ها اشاره می کنیم:

مزایای ثبت شرکت

1

با سرمایه گذاری شما می توانید پاسپورت کانادایی دریافت کنید.

2

زمانی که شما یک شرکت در کانادا ثبت می کنید. همانند؛ یک فرد حقیقی دارای حقوقی می باشد که شامل تحصیل رایگان فرزندانتان در مدارس کانادا و همچنین از بیمه خدمات رایگان برای تمام عمر خود بهره مند خواهید شد.

3

رسیدگی به پرونده ثبت شرکت به نسبت دیگر پرونده ها از سرعت بالاتری برخوردار است، این خود یک نکته بسیار مهم است که تمام مراحل زمان بر نخواهد بود و کارها به سهولت انجام می پذیرد.

4

وجود ایرانیان بسیاری که در کاناد حضور دارند سبب می شود که احساس غربت نکنید و این خود مزیتی است که در هر کشوری نصیبتان نخواهد شد.

5

داشتن اقتصاد قوی این کشو رخود یک مزیت به حساب می آید.

6

در برابر در آمدی که شما خواهید داشت مالیات کمی پرداخت خواهید کرد.

7

زندگی در کانادا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

انواع شرکت ها در کانادا

ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا

در پروسه مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت بهتر است با انواع شرکت ها در این سیستم آشنا باشید، طبق یک دسته بندی کلی شرکت ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. شرکت مالکیت انحصاری
  2. شرکت سهامی
  3. مشارکت

در شرکت های مالکیت انحصاری یا sole proprietorships فردی که تجارت را را ه اندازی خواهد کرد. مدیریت قراردادها و تمام اموری که مربوط به تجارت می شود را بر عهده دارد. در این نوع شرکت ها در آمد فردیکه شرکت را ثبت نموده است، با درآمد شرکت جمع زده می شود و مالیاتی که باید پرداخت کند مسلما بیشتر نیز خواهد شد، تمام تعهدات این شرکت بر عهده مدیریت یا همان فردی می باشد که شرکت به نام او ثبت شده است و اگر زمانی شرکت به بحران بخورد و دچار ورشکستگی شود، فرد تمام دارایی خود را از دست خواهد داد.

در شرکت های سهامی یا corporation شرکت ثبت شده به عنوان شخص حقوقی به حساب خواهد آمد. همانند؛ شرکت های سهامی عام و خاص در ایران است. این روش ثبت شرکت در دنیا بسیار محبوبیت دارد، زیرا مزایایی همچون حمایت های دولتی و امکان توسعه و پیشرفت در آن وجود دارد، این شرکت از دو نفر تشکیل خواهد شد. در صورتی که شرکت ورشکسته شود. صاحبان آن مشمول این موضوع نخواهند شد. ثبت شرکت در کانادا از این روش بسیار پر هزینه می باشد و کمتر کسی می تواند در این تجارت موفق شود.

مشارکت یا همان partnership که شباهت بسیاری به شرکت های تضامنی در ایران عزیزمان را دارد، در این روش مشارکت بین دو تا چند نفر می باشد در این روش ثبت شرکت به دلیل پیچیدگی هایی که وجود دارد. اکثر علاقمندان به آن زن و شوهر ها و خانواده ها می باشند این نوع تجارت همانند proprietorships می باشد، البته دارای پیچیدگی های زیادتری می باشد و تنها اختلاف آن ها این می باشد که در این روش سود و زیان و همچنین درآمد بین تمام شرکا تقسیم خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

شرایط لازم جهت ثبت شرکت در کانادا

کشور توسعه یافته کانادا به دنبال افرادی می باشد که هم سرمایه آنها قابل توجه باشد و هم اینکه از مهارت و تجربه آن کار و تجارت را داشته باشند.

افرادی که می خواهند ثبت شرکت در کانادا را تجربه کنند، باید حداقل دو سال تجربه کار در تجارت و مالکیت و مدیریت در یک تجارت قابل قبول از نطر دولت کانادا را در پنج سال گذشته داشته باشد.

همچنین این افراد بعد از گذراندن مراحلی که گفتیم باید در یک سیستم امتیاز بندی حداقل امتیاز را هم کسب کنند. در این جدول امتیاز بندی گزینه هایی که از نظر امتیاز بندی مهم می باشند به شرح ذیل می باشد:

.تحصیلات، سن، تجربه مدیریتی، داشتن مدرک آیلتس و یا مدرک زبان فرانسه که مجموع امتیاز تمام آن‌ها صد می باشد

در ضمن افرادی که می خواهند ثبت شرکت را انجام دهند، باید تمکن مالی لازم جهت زندگی در این کشور و همچنین توانایی پرداخت هزینه های زندگی خانواده خود را هم داشته باشند.

مهاجرت به استان انتاریو از طریق ثبت شرکت در کانادا

استان انتاریو واقع در کانادا پرجمعیت ترین استان این کشور محسوب می شود، ایرانیان بسیاری درصدد ثبت شرکت در این استان می باشند، تا از طریق آن بتوانند اقامت کانادا را دریافت نمایند.

اغلب روش های مهاجرت به این استان دارای محبوبیت است، اما یکی از این روش ها که از طریق گسترش فعالیت های شرکت های موفق خارجی انجام می شود طرفداران بیشتری را دارد.

این روش به گونه ای است که شرکتی که در کشور خود دارای موفقیت است، می تواند در این استان نیز به فعالیت خود ادامه دهد. یکی از مراحل اولیه این روش این می باشد که شرکت طرح خود را به استان معرفی میکند و استان با بررسی هایی که انجام میدهد آن طرح را می پذیرد.

بعد از آن باید سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در استان پرداخت شود، کارمندانی که نقش کلیدی در آن شرکت داشتند را به استان معرفی نمایند. بعد از آن اداره مهاجرت کانادا برای این افراد ویزای کار موقت صادر خواهد کرد. بعد از راه اندازی شرکت در این استان باید ۵ شهروند کانادایی که در این استان زندگی می کنند را به خدمت بگیرند.

مقاله پیشنهادی: مهاجرت به آنتاریو

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. چند نوع ویزای سرمایه گذاری در کانادا  وجود دارد؟

  • برای سرمایه گذاری 5 ساله و مورد تایید کشور کانادا دو روش وجود دارد، یکی سرمایه گذاری فدرال و دیگری سرمایه گذاری کبک.

2. برنامه مهاجرتی استانی به کانادا (PNP) چیست؟

  • یکی از راه های مهاجرت به کشور کانادا از طریق سرمایه گذاری در یکی از استان های کانادا می باشد برای این کار ابتدا باید استان مورد نظر را انتخاب کرده برنامه های مهاجرتی استانی به متقاضیان این امکان را می دهد که افراد بر اساس علاقه و میل خود استان و منطقه ای که می خواهند برای زندگی و کار و سرمایه گذاری انتخاب کنند.

3. با خرید ملک می توان اقامت کانادا را به دست آورد؟

  • خیر. با خرید ملک در این کشور نمی توانید اقامت دریافت کنید و برای دریافت اقامت باید یکی از روش های مهاجرت مثل سرمایه گذاری یا کار و… را انتخاب کنید.

4. برنامه اکسپرس اینتری استان  آنتاریو مجزا از دولت فدرال فعالیت می کند؟

  • خیر. در این روش دولت فدرال به این استان این اجازه را می دهد تا از طریق اکسپرس اینتری نیروی مورد نیاز خود را به طور مستقل انتخاب کند.

5. می توان در بخش کشاورزی این استان سرمایه گذاری کرد؟

  • در این استان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری مطلوب نیست و استان های دیگری که قابلیت کشاورزی دارند بهترین گزینه هستند.

6. ثبت یا خرید سهام یک شرکت, منجر به اقامت کانادا خواهد شد؟

  • به عنوان نوعی سرمایه گذاری با خرید بیش از 50 درصد سهام یک شرکت می توانید اقامت کانادا را دریافت کنید.

7. برای سرمایه گذاری در کانادا سن چه تاثیری دارد؟

  • سن ازجمله امتیاز های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود که میزان امتیاز آن در ایالت های مختلف متفاوت است.

8. امکان سرمایه گذاری برای ایرانیان در کانادا وجود دارد؟

  • ایرانیان می توانند در کشور کانادا با رعایت شرایط و قوانینی سرمایه گذاری کنند.
5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *