ثبت شرکت, مالزی

شرایط ثبت شرکت در مالزی

ثبت شرکت در مالزی

ثبت شرکت در مالزی یکی از راه های اقامت مالزی می باشد. امروزه افراد بسیاری درصدد آن می باشند تا بتوانند کسب و کاری جدید را در کشوری دیگر آغاز نمایند تا بتوانند آینده ای درخشان برای خود رقم زنند, به همین خاطر کشورهایی را با توجه به شرایط خود به عنوان مقصد انتخاب می کنند, روشهای مهاجرت به کشورهای خارجی متعدد می باشد اما اگر فردی قصد ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری در کشوری را داشته باشد می تواند از طریق ثبت شرکت به این امر دست یابد.

سرمایه گذاری در مالزی

در ابتدا بایدخدمت عزیزانی که قصد سرمایه گذاری در مالزی را دارند عرض نماییم که بهتر است قبل از هر اقدامی جهت سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در مالزی, اطلاعاتی در زمینه های اقتصادی, بازار کار, نیروی کار, میزان مالیات, میزان اجاره شرکت و هزینه های زندگی در مالزی کسب نمایند تا بتوانند بر اساس اطلاعات بدست آورده, تصمیمات هدفمندی بگیرند.

اگر می توانید به صورت حضوری به کشور مالزی یک سفرکوتاه مدت داشته باشید, این امکان برای شما فراهم می شود تا بتوانیداز نزدیک از کسب و کار در مالزی و اقتصاد این کشور و همچنین نحوه زندگی و هزینه های زندگی در مالزی جویا شوید, و براساس اطلاعات بدست آورده می توانید یک برنامه ریزی دقیق و جامعی در راستای ثبت شرکت در مالزی انجام دهید و طبق آن هر چه سریعتر به موفقیت دست یابید.

اقتصاد مالزی

یکی از موفق ترین سیستم های اقتصادی در منطقه جنوب شرق آسیا متعلق به کشور مالزی می باشد, این کشور دارای رشد ناخالص ملی چشم گیری می باشد, این کشور دارای ثبات اقتصادی می باشد و دلیل آنکه ایرانیان بسیاری علاقمند به ثبت شرکت در مالزی می باشند این است که این کشور روابط دوستانه ای با کشور عزیزمان ایران دارد و از نظر فرهنگی و مذهبی دارای اشتراک های بسیاری می باشیم.

ثبات اقتصادی در مالزی این امکان را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم آورده است تا بتوانند با اطمینان سرمایه گذاری خود را از طریق ثبت شرکت در مالزی انجام دهند, و این موقعیت عالی سبب شده است تا بتوانند بدون هیچ نگرانی سرمایه خود را وارد این کشور نمایند.

انواع ثبت شرکت در مالزی

ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود

در این نوع ساختارها نیازی به وجود شریکمحلی نمی باشد و با یک سهامدار قابل ثبت می باشد, اما برای آنکه بتوانید امور را به راحتی انجام دهید توصیه می کنیم که از یکشریک محلی جهت سهولت در انجام ثبت شرک در مالزی استفاده نمایید, در هنگام ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود زمانی که می خواهید از شریک محلی استفاده کنید, صورت جلسه توسط فرد تبعه مالزی امضا می گردد و آن باید نزد شما نگهداری شود, در این مورد شما باید مبلغی را به صورت سالیانه به فرد مذکور پرداخت نمایید, در این نوع ساختار سرمایه اولیه باید ۵۰۰هزار رینگت مالزی باشد, میزان سهام هریک از سهامداران میزان تعهدات آن ها را مشخص می کند.

ثبت شرکت از طریق سهامی خاص (sendirian berhad)

این نوع ساختار ثبت شرکت در مالزی یکی از رایج ترین نوع شرکت ها در مالزی می باشد, در این نوع ساختار ها باید حداقل دو سهام دار و عضو هیئت مدیره وجود داشته باشد, نکته ای که در این نوع ساختارها شایان ذکر می باشد این است که باید حتما از یک شریک محلی استفاده شود, این نوع ساختار که به اختصار sdn bhd مشهور است, باید به صورت سالیانه گزارش حسابرسی شده از حساب ها را ارائه دهد, و باید این نوع شرکت ها در طی دوازده ماه گزارش سود و زیان خود را اعلام نمایند. زمانی که این گزارش ها نشانگر سود آوری باشد شرکت ها موظف به پرداخت مالیات نیز می باشند.

ثبت شرکت به صورت تاسیس شعبه

زمانی که سرمایه گذار شرکتی در کشور دیگر ثبت نموده باشد و دوسال از ثبت شرکت گذشته باشد می تواند فعالیت تجاری خود را در کشور مالزی ترویج دهد اما از طریق تاسیس شعبه, تاسیس شعبه قوانین مربوط به خود را دارد و باید طبق مقررات اداره کارو بازرگانی مالزی صورت پذیرد, تنها نکته ای که باید برای شرکت شعبه یادآور شویم این است که تمام خرید ها, فروش ها و قراردادهایی که شرکت شعبه انجام می دهد باید تحت نظارت شرکت مادر انجام پذیرد.

راه های سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

  • ثبت شرکت با سرمایه یک میلیون رینگت
  • ثبت شرکت با سرمایه پانصد هزار رینگت
  • ثبت شرکت بدون سرمایه اولیه

ثبت شرکت با سرمایه اولیه برای آن دسته از افرادی که قصد اخذ اقامت را دارند مناسب می باشد اما افرادی که قصد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت بدون سرمایه اولیه را دارند, عموما افرادی هستند که نمی خواهند اقامت و ویزای این کشور را اخذ نمایند و تنها می خواهند ثبت شرکت را انجام دهند.

نکات مهم درباره ثبت شرکت

برای ثبت شرکت مدت زمانی که به طول می انجامد یک هفته می باشد, افرادی که می خواهند نمایندگی در کشور مالزی تاسیس کنند می توانند ابتدا یک شرکت با نام تجاری مشابه در کشور خود ثبت کنند و بعد از آن اقدام به فعالیت نمایند.

شما برای انجام ثبت شرکت در مالزی ابتدا باید نامی مناسب با فعالیت تجاری خود انتخاب نمایید توجه داشته باشید که این نام باید کوتاه و قابل تلفظ برای عموم باشد و نباید این نام برگرفته از اسامی سهامداران باشد, بعد از تایید نام برای شرکت شما باید دفتر یا محل کاری را برای انجام فعالیت های شرکت در مالزی اجاره و یا خریداری نمایند که طبق مقررات باید آدرس دقیق این محل به اداره مهاجرت به مالزی اعلام گردد.

بعد از آنکه شما آدرس محل کار را به اداره مهاجرت تحویل داد و صحت آن برای مامورین اداره مهاجرت اثبات شد برای شما مجوز کار صادر می شود, توجه داشته باشید که این مجوز به معنای دریافت ویزا نمی باشد و شما بعد از اتمام تمامی مراحل ثبت شرکت و دریافت مجوز کار در این کشور, باید مدت زمانی حداقل دو ماه این شرکت فعالیت خود را آغاز نماید تا با بررسی ها و بازرسی های مامورین اداره مهاجرت برای شما ویزا صادر گردد.

هزینه های اولیه ثبت شرکت

شما برای دریافت مجوز کار در مالزی و شروع فعالیت شرکت ثبت شده در مالزی مستلزم پرداخت هزینه هایی می باشید که این هزینه ها شامل هزینه اجاره محل کار شرکت می باشد که مبلغی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ رینگیت می باشد که این متغییر بودن بستگی به محلی دارد که می خواهید ملکی را در آنجا اجاره نمایید.

یکی دیگر از هزینه های دیگر خرید خط تلفن می باشد که مبلغی حدود ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ رینگیت می باشد, که این خط باید در هنگام اجاره شرکت خریداری گردد, بعد از آن تنها هزینه دریافت مجوز کار از اداره مهاجرت می باشد که این مبلغ هم با توجه به نوع فعالیتی که در شرکت انجام خواهید داد متغییر می باشد و مبلغی حدود ۵۰۰رینگیت به بالا است.

ثبت شرکت در لابوان مالزی

در سراسر دنیا مناطق آزاد اقتصادی وجود دارد که به دلیل بهره مندی از شرایط خاص اقتصادی مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران به خصوص سرمایه گذاران خارجی قرار می گیرد,این مزایا مانند معافیت های مالیاتی, تسهیلات بانکی و سهولت در انجام تجارت های آزاد بین المللی و… می باشد.

مزایای ثبت شرکت

  • از طریق ثبت شرکت می توانید در بانک های این کشور ووهمچنین در معتبر ترین بانک های دنیا افتتاح حساب انجام دهید.
  • اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت
  • اگر شما ثبت شرکت در لابوان انجام دهید نیازی به معرفی محل کار نخواهید داشت.
  • می توانید تجارت و سرمایه گذاری بین المللی را با ثبت شرکت در لابوان تجربه کنید.
  • بهره مندی از امکانات رفاهی و خدمات درمانی
  • رهایی از مشکلاتی مانند تحریم برای همیشه

نکات لازم در مورد ثبت شرکت

شما با ثبت شرکت می توانید از امکانات و شرایط ویژه ای که دولت مالزی برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است بهره مند شوید و همچنین می توانید با افتتاح حساب در یکی از شعب بانک های این کشور از تسهیلات بانکی نیز بهره مند شوید, همچنین می توانید از نیروی کار تحصیل کرده و حرفه ای در حوزه فعالیت خود بهره مند گردید.

باید بدانید که سرمایه گذاری در هر کشوری همچنین در کشور مادری خود, طبق قوانین تجارت و وزارت کار باید سپری شود, و طبق مقررات هر گونه فعالیت تجاری ملزم به پرداخت مالیات می باشد, در کشور مالزی نیز این قوانین وجود خواهد داشت و شما با توجه به نوع فعالیت تجاری و شهری که در آن ثبت شرکت را انجام خواهید داد مستلزم پرداخت مالیات می باشید, به همین خاطر اگر خواستار ثبت شرکت در مالزی می باشید ابتدا باید یک کد شناسایی از اداره مالیات مالزی دریافت کنید, در واقع شما بدون این کد شناسایی قادر به ثبت شرکت در مالزی و شروع فعالیت تجاری نخواهید بود.

ثبت شرکت دیگر دارای پیچیدگی ها و قوانینی می باشد که شما به تنهایی قادر به انجام آن نخواهید بود به همین خاطر باید از افرادی که در این زمینه تجارب بسیاری دارند راهنمایی بگیرید.

مشاوره در زمینه ثبت شرکت

شما عزیزان می توانید در صورت هر گونه سوال در خصوص ثبت شرکت راه اندازی کسب و کاردر مالزی, ثبت شرکت در منطقه آزاد مالزی, اقامت دائم مالزی و بهترین سرمایه گذاری در مالزی با شماره های موسسه تماس گرفته و با کارشناسان این امور مشاوره شوید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *