ایرلند, ثبت شرکت

ثبت شرکت درایرلند

ثبت شرکت در ایرلند

ثبت شرکت در ایرلند یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت ایرلند می باشد. این روزها اکثر مردمی که قصد مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی و ویزای کاری را دارند, کشورهای اروپایی را بخاطر داشتن مزایایی که دارند انتخاب می کنند اما در میان این کشورهای اروپایی, ایرلند مقصد مناسبی برای افرادی می باشد که قصد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت را دارند چرا که این کشور در سال ۲۰۱۴بهترین کشور از نظر کسب و کار شناخته شده است, ثبت شرکت در ایرلند برای افرادی که می خواهند کسب و کاری را در این کشور ایجاد کنند مناسب می باشد البته باید خاطر نشان کنیم که ثبت شرکت در ایرلند دارای مزایایی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود همچنین مراحل انجام ثبت شرکت در ایرلند و مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ایرلند را برایتان شرح خواهیم داد.

ثبت شرکت در کشور ایرلند

باید بدانید که سرمایه گذاران خارجی اغلب برای سرمایه گذاری, ثبت شرکت درایرلند را انتخاب می کنند چرا که در این کشور مالیات بسیار اندک می باشد و این خود به تنهایی سبب ترغیب سرمایه گذاران خارجی گردیده است, گرچه به ظاهر ثبت شرکت درایرلند امری ساده می باشد اما باید بدانید که ثبت شرکت درایرلند دارای پیچیدگی هایی می باشد که تنها افرادی که در این راه تجربه و تخصص دارند می توانند از عهده آنها برآیند به همین خاطر اگر شما قصد ثبت شرکت درایرلند را دارید می توانید با موسسه ما و یا موسسات مهاجرتی معتبر دیگر مشورت نمایید و از راهنمایی کارشناسان متخصص در این امر بهره مند شوید.

شما در ابتدا برای شروع کسب و کاری جدید باید شرایط اقتصادی کشور مقصد را بسنجید و اطلاعات کاملی در زمینه کسب و کار و اقتصاد و شرکت های ثبت شده توسط سرمایه گذاران خارجی کسب نمایید تا بتوانید با کسب اطلاعات برنامه ریزی دقیقی در راستای اهداف خود داشته باشید.

همان طور که گفتیم شما می توانید از طریق تماس با موسسه و بهره مندی از راهنمایی های کارشناسان ثبت شرکت در ایرلند, اطلاعاتی در زمینه رشد اقتصادی, هزینه های زندگی و کار در ایرلند و همچنین میزان علاقمندی مردم ایرلند به نوع خدماتی که شما می خواهید از طریق ثبت شرکت به آنها ارائه دهید مطلع شوید.

روش های ثبت شرکت

روش دیگری که شما می توانید از این موضوعات اطلاعات دقیق کسب کنید این است که می توانید از طریق ویزای توریستی ایرلند به این کشور یک سفر کوتاه مدت داشته باشید, تا در این سفر از نزدیک با شرایط اقتصادی, کاری و زندگی در ایرلند آشنا شوید, این روش بسیار توصیه می گردد و اگر شرایط یک سفر کوتاه مدت را دارید بهتر است ابتدا قبل از هر تصمیم و اقدامی یک سفر به این کشور داشته باشید.

این کشور گرچه کوچک می باشد اما به عنوان پناهگاه امنی برای سرمایه گذاران خارجی شناخته شده است, ثبت شرکت در ایرلند باید طبق قوانین خاصی طی شود و بهتر است که قبل از اقدامات اولیه شما قانون تجارت در ایرلند را مطالعه کرده باشید.

انواع ثبت شرکت در ایرلند

  •  به صورت خصوصی و محدود به سهام
  • به صورت محدود به تضمین
  •  به صورت فعالیت های معین
  •  به صورت مسئولیت محدود عمومی
  •  به صورت مشارکت محدود
  • ثبت شرکت در ایرلند به صورت نامحدود
  • ثبت شرکت در ایرلند با تاسیس شعبه

این نوع ساختارها به عنوان رایج ترین نوع شرکت ها در ایرلند می باشد که هر کدام از آنها قوانین مختص به خود را دارد و شما می توانید برای کسب اطلاعا ت بیشتر در این زمینه با موسسه تماس حاصل فرمایید.

مراحل ثبت شرکت در ایرلند

در ابتدا باید یکی از ساختارهای شرکتی را با توجه به نوع فعالیت و کوچک و یا بزرگ بودن شرکت وهمچنین میزان سهامداران انتخاب نمایید, بعد از آن باید یک نام مناسب با نوع فعالیت تجاری خود انتخاب نمایید, توجه داشته باشید که این نام به هیچ وجه نباید تکراری بوده باشد و نباید قبلا این نام برای شرکت دیگر به ثبت رسیده باشد.

برای ثبت شرکت در ایرلند باید طرح توجیهی اقتصادی تهیه نمایید, در این طرح باید برنامه کاری آینده خود را مشخص کنید, معرفی فعالیت تجاری و کسب و کاری که قرار است را ه اندازی کنید و اهدافی که برای این کسب و کار در نظر دارید و همچنین انتظاراتی که از این طرح می رود را باید در بیزنس پلان بیان نمایید.

مشخص نمودن محلی برای شروع انجام فعالیت جزء مرحله بعدی به حساب می آید چرا که ثبت شرکت در ایرلند با مشخص شدن آدرس محل کار امکان پذیر می باشد, پس باید محلی رادر هر ایالتی که مد نظر دارید اجاره و یا خریداری نمایید و آدرس دقیق آن را در اساسنامه شرکت ذکر کنید.

شرایط ثبت شرکت در ایرلند

توجه داشته باشید که اساسنامه شرکت باید به صورت رسمی در دفاتر رسمی به ثبت برسد, در تنظبم اساسنامه دقت نمایید چرا که باید تمام مشخصات شرکت و سهامداران و قوانین کار در آن ذکر گردد, همچنین باید در اساسنامه شرکت از ساعات کاری و میزان مرخصی کارکنان در طی سال مشخص شده و میزان حقوق دریافتی آنان نیز تعیین گردد.

برای آن که بتوانید ثبت شرکت در ایرلند را با موفقیت انجام دهید باید در اداره مالیات این کشور ثبت نام کنید, همانطور که می دانید قوانین تمام کشورها برای شرکت های محلی و خارجی به این گونه می باشد که هر شرکت ثبت شده موظف به پرداخت مالیات می باشد و افرادی که برخلاف مقررات از پرداخت آن فرار کنند با جریمه سخت روبرو می گردند.

نکته ای که باید دراینجا خدمت عزیزانی که علاقمند به ثبت شرکت در ایرلند هستند یادآوری کنم این می باشد که شما اگر ملکی را در ایرلند به عنوان محل شرکت نتوانستید اجاره و یا خریداری کنید می توانید از یک آدرس مجازی برای ثبت شرکت در ایرلند استفاده نمایید, شما می توانید این آدرس را خریداری و سپس بعداز دریافت نامه رسمی می توانید شرکت خود را به ثبت برسانید.

قوانین ثبت شرکت در کشور ایرلند

در شرکت های ثبت شده در ایرلند باید حتما دو مدیر وجود داشت باشد و همچنین وجود یک مدیر عامل الزامی می باشد, مدیر عامل می تواند یکی از مدیران شرکت باشد, طبق قوانین ثبت شرکت در ایرلند یکی از مدیران شرکت باید یا تبعه ایرلند و یا عضو دائم کشورهای اتحادیه اروپا نیز باشد.

بعد از گذراندن مراحل بالا فرد باید از سفارت ایرلند یک وقتی را جهت مصاحبه تنظیم نماید, با ارائه مدارک جهت دریافت ویزا برای ورود به ایرلند باید به صورت حضوری در سفارت حضور داشته باشید و اگر بخواهید همسر و فرزندان خود را نیز به ایرلند ببرید می توانید با در خواست ویزا برای آنان به این امر دست یابید.

بعد از بررسی مدارک شما برایان یک ویزای یک ساله ایرلند صادر می گردد توجه داشته باشید که دریافت این ویزا به نشانه ی دریافت اقامت دائم این کشور نمی باشد و شما تنها اجازه موقت دریافت کرده اید, اما شما می توانید با شروع فعالیت تجاری و عملکرد مثبتی که از آن بدست می آورید, ویزای خود را تمدید نمایید و در صورت کارآفرینی در این کشور و پرداخت به موقع مالیات مقرر شده برای شما می توانید برای دریافت اقامت دائم برای خود و همراهانتان اقدام نمایید.

شما با دریافت اقامت دائمایرلند می توانید از مزایای بسیاری برخوردار شوید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت, نکته دیگر که بعد از دریافت اقامت دائم باید خدمتتان عرض کنیم این است که بعد از گذشت ۵ سال از دریافت اقامت دائم می توانید برای گرفتن پاسپورت دوم خود نیز اقدام کنید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ایرلند

  • گذرنامه معتبر متقاضی و همراهانش که منقضی نشده باشد.
  • گواهی سلامت پزشکی
  • کارت شناسایی متقاضی
  • تمامی مدارک شناسایی سهامداران
  • بیزنس پلان
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • پرداخت تمام هزینه های ثبت شرکت در ایرلند

بهتر است بدانید که یکی از محبوب ترین نوع ساختار های شرکتی در ایرلند برای سرمایه گذاران خارجی شرکت خصوصی محدود می باشد، علت این محبوبیت در بین سرمایه گذاران خارجی عدم وجود سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت می باشد, که در این نوع ساختار شرکتی به دو مدیر و یک دبیر نیاز می باشد که نه تنها یکی از آنها باید مقیم اروپا باشد.

در کشور ایرلند نیروی کار متخصص و تحصیل کرده بسیار زیاد می باشد و شما برای استخدام نیروی کار دچار سختی نخواهید شد, اما باید به خاطر داشته باشید که به کار گیری از نیروی کار ایرلندی این موضوع را برایتان به وجود خواهد آورد که شما باید برای آنها میزان دستمزدی طبق وزارت کار ایرلند مشخص نمایید که به صورت ماهانه باید پرداخت شود.

از آنجایی که کشور ایرلند یک کشور انگلیسی زبان می باشد به همین خاطر افراد وو سرمایه گذاران بسیاری از سراسر دنیا برای ثبت شرکت در ایرلند اقدام می کنند و این موضوع باعث شده است تا دولت ایرلند یک سری مشوق های مالی برای افرادی که با ثبت شرکت قصد ایجاد کار آفرینی دارند, سرمایه گذاران خارجی بیشتری را ترغیب به این کار کنند.

 

مزایای ثبت شرکت در ایرلند

  •  به عنوان یک ایده عالی برای سرمایه گذاران مشترکی می باشد که در آن شرکا می خواهند شرکت را در یک کشور بی طرف به ثبت برسانند.
  • برای تامین سرمایه نیاز به هزینه های بالا نمی باشد.
  • این کشور دارای زیر ساخت های عالی مخابراتی می باشد.
  • این کشور بهترین کشور به عنوان اقامتگاه برترین شرکت های اروپایی مناسب برای سرمایه گذاری های چند ملیتی داخلی می باشد.
  • این کشور تنها کشور انگلیس زبان در محدوده اتحادیه اروپا می باشد.
  • ایرلند دارای یک چهره فوق العاده از جهت شرکت های بین المللی به وسیله سیستم شرکت هلدینگ می باشد.
  • این کشور در سال ۲۰۱۴به عنوان برترین کشور در جهت کسب و کار معرفی گردیده است.
  • مالیات های این کشور زبانزد در سراسر دنیا می باشد, نرخ ۱۲٫۵درصد از سود بدست آمده از تجارت.
  • این کشور با داشتن نیروی کار متخصص و تحصیل کرده در سراسر دنیا شهرت یافته است.
  • کشور امن برای تجارت و سرمایه گذاری
  • دریافت اقامت دائم
  • بعد از گذشت ۵سال می توانید پاسپورت دوم خود را نیز دریافت نمایید.
  • بهره مندی از امکانات رفاهی و خدمات درمانی در سراسر اتحادیه اروپا
  • رهایی از مشکلی به نام تحریم برای همیشه
  • راحتی در دریافت ویزا برای تمامی کشور های دنیا
  • همسر و فرزندانتان می توانند از تحصیل در این کشور بهره مند گردند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *