استونی, ثبت شرکت

ثبت شرکت در استونی

ثبت شرکت دراستونی

ثبت شرکت دراستونی یکی از راه های اقامت استونی می باشد. این روزها افراد بسیاری بنا به دلایلی علاقمند به مهاجرت میباشند و اکثر این افراد در صدد اخذ اقامت کشورهای اروپایی می باشند چرا که از مزایای بسیاری همچون رفت و آمد راحت به کشورهای اروپایی برخوردار می شوند، یکی از این کشورهای اروپایی که در سال ۲۰۰۴به اتحادیه اروپا پیوست، کشوراستونی می باشد، هر ساله افراد بسیاری از روش های ویزای تحصیلی استونی، خرید ملک دراستونی و با ویزای کاری اقامت این کشور را بدست می آورند.

اما افرادی هم نیز وجود دارند که می خواهند از طریق سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت دراستونی به این امر دست یابند چرا که می خواهند در کنار کارآفرینی اقامت این کشور را بدست آورند به همین خاطر ما در این مقاله توضیحی به صورت کلی در خصوص ثبت شرکت دراستونی، مدارک لازم جهت ثبت شرکت دراستونی، مراحل ثبت شرکت دراستونی و مزایای ثبت شرکت دراستونی برای شما تهیه کرده ایم.

ثبت شرکت دراستونی

ثبت شرکت دراستونی گرچه به ظاهر راحت می باشد اما دارای دشواری و پیچیدگی هایی نیز می باشد که باید با توجه به راهنمایی های افراد مجرب در این زمینه آن را انجام دهید، قبل از هر اقدامی شما باید بدانید که برای ثبت شرکت دراستونی باید حتما از قونین تجارت و کار این کشور اطلاعات کاملی داشته باشید تا با توجه به آن بتوانید با برنامه ریزی دقیقی که انجام میدهید مسیر را برای خود هموار سازید.

شما میتوانید برای اطلاع از قوانین تجارت و کسب و کار دراستونی با شماره های موسسه تماس گرفته و با کارشناسان مجرب ما مشور ت نمایید، توجه داشته باشید که اطلاعاتی که از شرایط کاری این کشور بدست می آورید این امکان را برای شما فراهم خواهد آورد که متوجه شوید آیا فعالیت تجاری که قرار است در این کشور راه اندازی کنید موفق خواهد بود و یا خیر و یا اینکه مردم استونی بهایی برای خدمات شما خواهند پرداخت و یا خیر.

توصیه ما به شما سرمایه گذاران عزیزی که تمایل به ثبت شرکت دراستونی دارید این می باشد که ابتدا و قبل از هر اقدامی یک سفر کوتاه مدت از طریق ویزای توریستی استونی به این کشور داشته باشید تا از نزدیک با شرایط کار و قوانین کار و اقتصاد این کشور آشنا شوید مسلما زمانی که شما از نزدیک با این شرایط آشنا شوید نتیجه بهتری خواهید گرفت و می توانید برنامه ریزی دقیق تری جهت پیشبرد اهداف خود داشته باشید.

در خصوص تولید ناخالص داخلی این کشور باید خدمتتان عرض کنیم که بالغ بر۳۵میلیارد دلار می باشد که بیشترین درصد آن متعلق به بخش های صنعت، تولید خدمات و کشاورزی می باشد.

صادرات این کشور شامل: چوب، تجهیزات، ماشین آلات، کاغذ و مواد غذایی و فلزات می باشد که بیشتر اقتصاد این کشور بر پایه صادرات آن می باشد.

چرا ثبت شرکت دراستونی

حال شاید برایتان سوال باشد که چرا سرمایه گذاران ثبت شرکت دراستونی را درمیان کشورهای اروپایی انتخاب می کنند و دلیل آن این است که نرخ مالیات بر درآمد و نرخ مالیات شرکتی دراستونی صفر می باشد، این کشور سال ها میزبان بزرگترین و پیشرفته ترین شرکت های دنیا می باشد، شاید برایتان جالب باشد که بالاترین سطح الکترونیک جهان را کشوراستونی در اختیار دارد و دیگر نکته ای که سب شده است سرمایه گذاران خارجی ثبت شرکت دراستونی را انتخاب نمایند این است که کیفیت زندگی، تحصیل و… در این کشور بسیار بالا می باشد.

انواع ثبت شرکت

  • ثبت شرکت دراستونی به صورت سهامی: در این نوع ساختار شرکتی که مناسب برای شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ طراحی شده است و مناسب تاسیس کارخانه ها، فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های صنعت می باشد، میزان سرمایه اولیه باید حداقل ۳۰۰۰۰یورو می باشد، نکته ای که در این ساختار حائز اهمیت میباشد این است که باید حداقل نیمی از اعضای هئیت مدیره مقیم کشوراستونی باشند، برای این گونه شرکت ها دفترهای آماده به خدمت مناسب تر می باشد، همچنین برای این نوع شرکت ها باید توجه داشته باشید که تمامی حساب ها حسابرسی شوند.
  • ثبت شرکت دراستونی با مسئولیت محدود: این نوع ساختار شرکتی که در سراسر دنیا برای سرمایه گذاران خارجی دارای محبوبیت میباشد برای کسب و کارها و شرکت های کوچک و متوسط مناسب می باشد، حداقل سرمایه اولیه در این نوع شرکت ها باید حداقل ۳۰۰۰یورو باشد و همانند شرکت های سهامی باید نیمی از اعضا مقیم کشوراستونی باشند تا بتوانید این شرکت را به ثبت برساند، به دلیل پروسه طولانی که در ثبت شرکت وجود دارد دفتر آماده به خدمت مناسب ترین روش می باشد و همچنین اگر سرمایه اولیه در این نوع شرکت ها بیشتر از ۳۰هزار یورو باشد نیاز به حساب های حسابرسی شده می باشد.
  • ثبت شرکت دراستونی به صورت مشارکت محدود: در این نوع شرکت ها نیازی به حداقل سرمایه وجود ندارد و نیازی به گزارشگری مالی هم نیست و شرکا به صورت محدود دارای تعهدات می باشند.
  • ثبت شرکت دراستونی به صورت مشارکت عمومی: در این نوع شرکت ها هم نیازی به گزارشگری مالی و حداقل سرمایه نمیباشد و هر یک از شرکا به صورت جداگانه دارای تعهد می باشند.
  • ثبت شرکت دراستونی به صورت کسب و کار انفرادی: در این نوع شرکت ها نیازی به ارائه گزارشگری مالی و میزان حداقل سرمایه نمی باشد.

در ساختارهای بالا دو نوع اول به عنوان رایج ترین شرکت ها دراستونی شناخته شده می باشد و شما برای ثبت شرکت دراستونی ابتدا باید یکی از این ساختارهای شرکتی را با توجه به نوع فعالیت شرکت انتخاب کرده و بعد از آن مراحل بعدی ثبت شرکت دراستونی را انجام دهید.

مراحل ثبت شرکت

برای ثبت شرکت دراستونی می بایست یک سری مراحلی را به صورت گام به گام و با دقت طی نمود، توجه داشته باشید که کوچکترین نقص و بی دقتی باعث شکست در انجام مراحل می گردد.

شما باید ابتدای امر یک نام مناسب برای فعالیت تجاری و شرکت خود انتخاب نمایید، این نام به هیج عنوان نباید تکراری باشد و همچنین به خاطر داشته باشید که برای ثبت شرکت دراستونی نباید از نام کوچک سهامداران در انتخاب نام استفاده نمایید، این نکته را به خاطر داشته باشید که نام انتخابی شما به عنوان یک برند اروپایی شناخته می شود پس نامی مناسب و قابل تلفظ انتخاب و رزرو نمایید.

بعد از آن باید بیزنس پلان تهیه کنید، منظور از بیزنس پلان همان طرح توجیهی اقتصادی می باشد، در این طرح باید تیم مدیریت مشخص گردد و میزان سرمایه در آن قید گردیده باشد. توجه داشته باشید باید با ارائه این طرح شما برنامه کاری خود را به دولتاستونی گزارش دهید پس باید فعالیت تجاری خود و کسب و کاری که قرار است را ه اندازی نمایید را به صورت کامل معرفی نمایید و اهداف آن را توضیح دهید و همچنین انتظاراتی که از این طرح می رود را باید بیان کنید، این طرح باید به گونه ای باشد تا دولتاستونی را متقاعد سازد این شرکت و فعالیت تجاری برای دولت سود آور خواهد بود.

بعد از آن باید دفتری را به عنوان محل کار اجاره و یا خریداری نمایید، توجه داشته باشید که شما می توانید دفتر به صورت مجازی هم نیز تهیه و آدرس و شما ره تلفن آن را در اساسنامه شرکت ذکرکنید.

تنظیم اساسنامه باید در دفاتر اسناد رسمی اتفاق افتد و در آن تعداد سهامداران، نام شرکت، مدیرعامل و مشخصات کامل آن‌ها به همراه آدرس دقیق محل زندگی آن‌ها ذکر گردد و همچنین تمام قوانین کار و حقوق و دستمزد و ساعات کار و… نیز باید در اساسنامه قید شود.

بعد از آن شما باید کد شناسایی مالیاتی را از اداره مالیاتاستونی دریافت نمایید و این امر با ثبت نام شما محقق می گردد توجه داشته باشید که این کد شناسایی به عنوان کد هویتی شما می باشد و یکی از الزامات ثبت شرکت دراستونی محسوب می گردد.

بعد از انجام تمام مراحل بالا شما باید با ارائه مدارک به سفارتاستونی جهت در یافت ویزا اقدام کنید، با بررسی هایی که بر روی مدارک شما انجام میشود برای شما و همراهانتان (همسر و فرزندان زیر ۱۸سال) یک ویزای یک ساله صادر می گردد و این را به خاطر داشته باشید که در یافت این ویزا به معنای گرفتن اقامت دائماستونی نمی باشد و تنها به شما اجازه اقامت یک ساله داده شده است که شما می توانید برای تمدید مدت آن گزارش مثبتی از عملکرد شرکت تهیه و در پایان سال به اداره مهاجرتاستونی تحویل دهید تا با اثبات آن مدت ویزا تمدید گردد.

بعد از تمدید مدت ویزا شما می توانید بعد از گذشت سه سال برای دریافت اقامت دائم برای خود و همراهانتان اقدام نمایید، تنها به شرطی اقامت دائم به شما داده خواهد شد که به هیچ عنوان در این چند سال تخلف مالی نداشته و تمام مالیات های خود را پرداخت کرده باشید.

مزایای ثبت شرکت

  • شما میتوایند به صورت صد در صد مالکیت شرکت را به عهده بگیرید.
  • برای ثبت شرکت دراستونی نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد.
  • کشوراستونی دارای رشد اقتصادی پایدار می باشد.
  • در کشوراستونی محیط تجارتی مناسبی فراهم گردیده است.
  • این کشور دارای ثبات سیاسی و اقتصادی می باشد.
  • به شما این امکانداده خواهد شد که در کلیه کشورهای اروپایی افتتاح حساب انجام دهید.
  • واحد پول یورو
  • این کشور به منابع مالی اروپا دسترسی دارد.
  • کشوراستونی عضو اتحادیه اروپا می باشد و شما می توانید از طریق ثبت شرکت دراستونی اقامت این کشور را بدست آورید.
  • به راحتی می توانید به کشورهای اروپایی بدون دریافت ویزا رفت و آمد کنید.
  • بعد از ۵سال می توانید پاسپورت دوم خود را دریافت کنید.
  • میتوانید به هرکجای دنیا که دوست دارید سفر کنید و مشکلی با دریافت ویزا نخواهید داشت.
  • هزینه های ثبت شرکت دراستونی بسیار مناسب می باشد.
  • بهره مندی از برند اروپایی
  • رهایی برای همیشه از مشکلاتی مانند تحریم

سرمایه گذارانی که قصد ثبت شرکت دراستونی را دارند باید بدانند که این کشور دارای نیروی کار متخصص و تحصیل کرده می باشد و شما می توانید به راحتی از این نیروی کار بهره مند شوید، اما با توجه به قوانین وزارت کار این کشور شما موظف به پرداخت دستمزد به صورت ماهانه برای آن‌ها می باشید.

شاید بخواهید بدانید که دولتاستونی چه امکاناتی را برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است، باید بدانید که مشوق های راه اندازی شرکت در این کشور وجود ندارد بلکه این امکان برای سرمایه گذاران خارجی فراهم آمده است تا از مقررات کسب و کار آزاد و هزینه های کمی که برای نیروی کار می باشد بهره مند شوند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *