آلمان, تحصیلی

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

در این مقاله و نوشته قصد داریم در خصوص تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان مطالب و اطلاعات مختصری را به اشتراک بگذاریم. در نظر داشته باشید که به دلیل تنوع مقاطع تحصیلی و رشته های موجود، تمرکز اصلی ما در این مقاله بر روی ادامه تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس است. امید است که اطلاعات موجود در این مقاله بتواند روزنه ای برای موفقیت شما محسوب شود.

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

برای ادامه تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس در نظر داشته باشید که آلمان در مرکز اروپا قرار دارد و دارای مرز مشترک با ۹ کشور اروپایی است. از سمت دیگر جمعیت این کشور به نسبت کشورهای دیگر در اروپا بیشتر است.

دانشگاه های آلمان از با ارزش ترین میراث های قرن محسوب می شوند و پله های ترقی رشد علمی را در طول ۳۰ سال به خوبی طی کرده اند. هر ساله هزاران دانشجو برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس به آلمان سفر می کنند. به این ترتیب مشخص است که پتانسیل آموزشی قوی که در آلمان وجود دارد سبب چنین امری می شود.

شرایط ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

برای ادامه تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس باید فرد متقاضی مدرک زبان داشته باشد. در نظر داشته باشید که وقتی صحبت از مدرک زبان است باید نمره و شرایط پذیرش رعایت شود. طول دوران تحصیل در مقطع فوق لیسانس 2 سال است.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس به زبان آلمانی، تست داف است. اینطور که مشخص است بهترین مدرک B1 اعلام شده است. در دانشگاه های آلمان، پذیرش 2 بار در طول سال صورت می گیرد. در نظر داشته باشید که پذیرش دوره اول شروع ترم زمستان و دوره دوم شروع ترم تابستان است. خبر خوبی که در خصوص ادامه تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس وجود دارد به این شکل است که هزینه های تحصیل رایگان است.

کار پس از تحصیل

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

فرصت های شغلی زیادی پس از فارغ التحصیلی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. دانشگاه های آلمان به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند. دسته اول دانشگاه های دولتی هستند که توسط دولت اداره شده و بیش تر بخش هزینه آن مربوط به دولت است. دسته دوم دانشگاه های خصوص آلمان هستند که تحت نظر یک سری شرکت های مستقل بوده و هزینه آن بین 10.000یورو تا 30.000 یورو خواهد بود. طبق آمار مشخص شده است که اکثر دانشجویان در آلمان در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های رایگان مشغول به تحصیل می شوند. به طور کلی در آلمان در حدود 161 رشته تحصیلی در مقطع فوق لیسانس وجود دارد. شما می توانید به سادگی در دانشگاه های آلمان بدون هزینه و یا با هزینه بسیار کم مشغول به تحصیل شوید.

قوانین ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

برای ادامه تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس در بعضی رشته های خاص نیاز به آزمون ورودی خواهد بود. آزمون ها به زبان آلمانی برگزار می شوند. به این ترتیب افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس اقدام کنند در ابتدا باید اطلاعات لازم در این مسیر را به طور دقیق بررسی کنند.

در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در آلمان حدوداً ماهانه 40 میلیون تومان است. دولت تنها هزینه تحصیل را پرداخت می کند. از نظر مالی باید شما گردش مالی مناسب ارائه دهید تا بتوانید برای ادامه تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس اقدام کنید. حتی اگر هزینه های شما با دولت باشد نیز می بایست از پس هزینه های زندگی خود بر بیایید.

مقاله پیشنهادی: تحصیل در آلمان

مدارک لازم ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

برای ادامه تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس باید یک سری مدارک تهیه کنید. در نظر داشته باشید که مدرک لیسانس شما باید حتماً ارائه داده شود. ریز نمرات فرد متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد. بعضی از دانشگاه های آلمان برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس از شما مقالات بین المللی می خواهند.

در نظر داشته باشید که پاسپورت شما باید اعتبار 6 ماهه داشته باشد و دو برگ آن سفید باشد. هر فرد نیاز به دو قطعه عکس ۳*۴ دارد که دارای زمینه سفید بوده و به صورت طبیعی گرفته شده باشد. از طرفی این طور که مشخص است افراد باید مدارک مالی خود را نیز ضمیمه پرونده کنند. از سوی دانشگاه مربوطه نامه ای برای شما ارسال می شود که باید در پرونده مدارک شما قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که این نامه بسیار مهم است و شرایط پذیرش شما برای سفارت توضیح داده شده است.

نکات مهم ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

افرادی که قصد ادامه تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس دارند باید در وهله اول بدانند که کلاس ها دو الی سه روز در هفته به صورت تمام وقت دنبال می شود. افراد در طول ماه می توانند یکبار غیبت در کلاس داشته باشند.

دانشجویان در طول تحصیل می توانند به مدت مشخص در طول هفته به کار مشغول شوند و کسب درآمد کنند. مراحل اخذ ویزای دانشجویی به این شکل است که در ابتدا فرم مربوطه را تکمیل می کنید، سپس منتظر می شوید تا پاسخ از سوی دانشگاه ارسال شود. پاسخ ارسال شده نشان می دهد که شما در دانشگاه مربوطه پذیرش شده اید یا خیر. سپس نوبت به اخذ ویزای دانشجویی است.

برای دریافت ویزا باید یک سری مسائل به طور دقیق دنبال شود. در نظر داشته باشید که عموماً وقت سفارت آلمان دیر به دیر ارائه می شود. این موضوع سبب می شود تا افراد کمی موفق شوند. به این ترتیب به شما پیشنهاد می کنیم که از افراد خبره برای این کار استفاده کنید.

مزایای  اقامت تحصیلی آلمان

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

از مهم‌ترین مزایای تحصیل در آلمان می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

مزایای تحصیل در آلمان

1

آلمان عضو پیمان شنگن است.

2

با اخذ ویزای تحصیلی می‌توانید آزادانه و بدون نیاز به پاسپورت جداگانه به کشورهای اروپایی سفر کنید و از مناطق دیدنی آن‌ها بازید به عمل بیاورید.

3

دانشگاه های آلمان در رده برترین مراکز آموزشی جهان قرار دارند و امکانات مناسبی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

4

پس از اتمام تحصیلاتتان می توانید در سایر کشورهای اروپایی یا آمریکا جهت ادامه تحصیل پذیرش بگیرید.

5

پس از اتمام تحصیل می توانید جهت اخذ ویزای کاری آلمان و… اقدام کنید و اقامت دائم آلمان را به دست بیاورید یا این که در شرکت های مشهور آلمانی مشغول به کار شوید.

6

امکان تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، هنر و معماری نیز در این کشور برای دانشجویان بین المللی فراهم شده است.

دریافت راهنمایی جهت  اقامت تحصیلی آلمان 

جهت تحصیل در آلمان باید با مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید به راحتی به آلمان مهاجرت کنید. وکلای متخصص در این زمینه در کنار شما هستند تا مطابق با قوانین دولت فدرال آلمان بتوانید ویزای تحصیلی در مقاطع گوناگون را به دست بیاورید و وارد این کشور مدرن و هیجان انگیز شوید.

برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی ویزای تحصیلی آلمان نگاهی بیندازید.

در نظر داشته باشید که باید به تمامی قوانین در این مسیر توجه شود. مورد بعدی که باید به آن توجه شود هزینه هایی است که از سوی موسسه های مختلف دیده می شود. گاهاً از فرد متقاضی هزینه های غیر استاندارد دریافت می شود. بنابراین سعی کنید به طور دقیق در نظر بگیرید که بهترین موسسه برای اعزام دانشجو کدام است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهایی را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. امکان دریافت بورسیه ی دانشگاه صنعتی شمنیتس برای دانشجویان کارشناسی ارشد وجود دارد؟

  • دانشگاه صنعتی شمنیتس بورسیه و کمک هزینه هایی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. این کمک هزینه به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری در این دانشگاه را دارند تعلق می گیرد. مبلغ آن حدود 12 هزار یــورو می باشد و افراد تنها یک بار می توان از این بورسیه استفاده کنند.

2. آیا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان رایگان است؟

  • هزینه تحصیل در مقطع دکتری در همه دانشگاه های کشور آلمان رایگان است اما مانند همه دانشگاه ها هزینه اولیه جهت ثبت نام را دارد که حدودا 300 یورو می باشد.

3. بورسیه ها از طرف دانشگاه ها پرداخت می شود؟

  • برخی بورسیه ها از طرف دانشگاه ها به دانشجویان تعلق می گیرد و برخی دیگر از طرف موسساتی مانند DAAD، BMBF و MBA به دانشجویان پرداخت می شود.

4. آیا تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های آلمان رایگان است؟

  • برای رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند در بعضی دانشگاه های آلمان باید شهریه پرداخت نمود.

5. آیا می توانم رشته ی پزشکی را در کشور آلمان رایگان تحصیل کنم؟

  • در صورت قبولی در آزمون ورودی می توانید به صورت رایگان به ادامه ی نحصیل بپردازید.

6. امکان کار پس از پایان تحصیلات در آلمان وجود دارد؟

  • پس از فارغ التحصیلی تا 18 ماه فرصت دارید تا به دنبال شغل بگردید که با توجه به شرایط خوب آلمان برای کار، به راحتی می توانید کار پیدا کنید.

7. با ویزای توریستی می توانم به ادامه ی تحصیل بپردازم؟

  • خیر. برای تحصیل در کشور آلمان حتما باید ویزای تحصیلی درخواست بدهید.

8. نمره ی مورد پذیرش دانشگاه های آلمان برای مدرک زبان چند است؟

  • برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد باید نمره ی تافل ۵۵۰ و آیلتس ۶٫۵ داشته باشید.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *