آفریقای جنوبی, تحصیلی

تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

تا چند سال پیش وقتی صحبت از تحصیل و اعزام دانشجو به خارج از کشور می شد، ناخودگاه فکر تحصیل در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی به ذهن خطور می کرد و کمتر پیش می آمد که بحث به سمت تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی کشیده شود.

اما حالا اوضاع کاملاً تغییر کرده و بازار تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی رونق یافته است. رشد چشمگیر شرایط اقتصادی و علمی آفریقای جنوبی در سال های اخیر به گونه ای بوده که امروز آفریقای جنوبی به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان سرتاسر دنیا تبدیل شده است، اما صرف‌نظر از رشد مراکز آموزشی آفریقای جنوبی، هزینه نسبتاً پایین تحصیل و زندگی در این کشور هم تاثیر زیادی بر روند افزایش تعداد متقاضیان تحصیل در آفریقای جنوبی دارد.

تحصیل در آفریقای جنوبی

به هر حال اگر شما هم به فکر تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا با صرف کمترین هزینه ممکن هستید، توصیه می کنیم که به گزینه تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی نیز فکر کنید و با جنبه های مختلف این امر آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی می توانید با ما همراه شوید زیرا قرار است که در این مطلب به مقوله تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی بپردازیم. در این مقاله ابتدا با نظام آموزشی آفریقای جنوبی آشنا خواهیم شد؛ سپس با روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آفریقای جنوبی آگاه می شویم و در نهایت با مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی آشنا خواهیم شد.

مقالات مرتبط با آفریقای جنوبی:

  1. مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی
  2. تحصیل داروسازی در کشور آفریقای جنوبی
  3. تحصیل در دوره های زبان آفریقای جنوبی
  4. اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی
  5. هزینه تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

نظام آموزشی آفریقای جنوبی

طبق نظام آموزشی آفریقای جنوبی، کودکان از سن ۵ تا ۶ سالگی تحت آموزش رسمی قرار می گیرند. مقاطع آموزشی قبل از دانشگاه در قالب مقطع ابتدایی و مقطع دبیرستان برگزار می شوند که طول هر دو دوره بین ۵ تا ۶ سال است.

بعد از اتمام دوره دبیرستان، افراد وارد مقاطع تحصیلی دانشگاهی می شوند. مقاطع دانشگاهی تحت دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می گردند. طول دوره دکتری در آفریقای جنوبی ۴ سال است که در این چهار شخص بسته به رشته تحصیلی خود ملزم به گذراندن واحدهای تئوری و عملی متعددی است. هزینه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی از ۳هزار تا ۱۲هزار دلار متغیر است.

پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی، فرد می تواند وارد دوره کارشناسی ارشد شود که این دوره بین ۲ تا ۳ سال زمان می برد. نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد، شرط لازم برای فارغ التحصیلی از اکثر دانشگاه های آفریقای جنوبی است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۸هزار دلار است، اما طول دوره دکتری در این کشور نسبت به ایران کوتاه‌تر و حدود ۲ تا ۴ سال است. تحصیل در دوره دکتری در بعضی از دانشگاه های آفریقای جنوبی رایگان است، اما برای تحصیل در برخی دیگر از دانشگاه ها باید حدود ۲هزار تا ۸هزار دلار پرداخت کرد.

دانشجویان خارجی برای ورود به هریک از این دوره های تحصیلی باید از دانشگاه موردنظر خود پذیرش بگیرند که در ادامه مطلب با روند اخذ پذیریش برای تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی آشنا می شویم.

روند اخذ پذیرش برای تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

دانشگاه های آفریقای جنوبی، سالی دو مرتبه اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی می کنند. اما تنها افرادی موفق به اخذ پذیرش برای تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی می شوند که از شرایط لازم برای انجام این امر برخوردار باشند. فردی که از شرایط لازم برای اخذ پذیرش برخوردار است باید درخواست و مدارک تحصیلی خود را به دانشگاه موردنظر ارسال کند.

متقاضی تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی حتماً باید دارای مدرک زبان انگلیسی معتبر باشد. حداقل نمره قابل قبول آزمون آیلتس برای ورود به مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب ۶، ۵/۶ و ۷ است. اگر فرد موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر شود اما مدرک زبان نداشته باشد باید ابتدا در یکی از کالج های آموزش زبان انگلیسی این کشور ثبت نام کند و پس از گذراندن دوره های لازم وارد دانشگاه شود.

پس اگر شخص از شرایط لازم برای تحصیل در آفریقای جنوبی برخوردار باشد، با ارسال درخواست خود به دانشگاه موردنظر موفق به اخذ پذیرش می شود. با دریافت پذیرش، فرد می تواند وارد دانشگاه شود و از مزایای تحصیل در این کشور آفریقایی بهره مند گردد که در ادامه به برخی از مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی اشاره می کنیم.

مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی

همانطور که گفتیم هزینه تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی نسبتاً پایین است، اما صرفنظر از هزینه، تحصیل و اعزام دانشجو به آفریقای جنوبی مزایای دیگری نیز به همراه دارد. به عنوان مثال از انگلیسی زبان بودن مردم آفریقای جنوبی می توانیم به عنوان یک امتیاز بزرگ نام ببریم زیرا بدین ترتیب دانشجویان خارجی با آشنایی هرچند کم با زبان انگلیسی می توانند با مردم این کشور ارتباط برقرار کنند.

از طرف دیگر رشد اقتصادی چشمگیر آفریقای جنوبی در سال های اخیر باعث رونق یافتن بازار کسب و کار در این کشور شده است، به گونه ای که طبق آمار بیش از نود درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه های آفریقای جنوبی در این کشور ماندگار می شوند و به انجام امور پردرآمد و مفید می پردازند.

علاوه بر این‌ها، تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی زمینه ساز اخذ پذیرش در مقاطع بالاتر از کشورهای آمریکا، کانادا و انگلستان است. در واقع دانشگاه های بزرگ کشورهای نامبرده به راحتی به فارغ التحصیلان دانشگاه های آفریقای جنوبی پذیرش می دهند.

در پایان توصیه می کنیم که اگر مایل به تحصیل در دانشگاهی معتبر با هزینه کم هستید، حتماً به دانشگاه های بزرگ آفریقای جنوبی مانند: دانشگاه کیپ تاون و دانشگاه پرتوریا فکر کنید.

نکات کلی ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

در سالهای اخیر کشور آفریقای جنوبی توانسته پیشرفت چشمگیری در زمینه تحصیل داشته باشد و دانشگاه‌های این کشور در بین دانشگاههای معتبر دنیا جای گیرد و مورد توجه متقاضیان تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان قرارگیرد. اکنون کشور آفریقای جنوبی کشوری است که در بین کشورهای جهان دوم و کشورهای جهان اول است که همین امر باعث شده که شرایط کاری بسیار خوبی در آفریقای جنوبی وجود داشته باشد و مقصد مناسبی باشد برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند و همچنین مایلند پس از پایان تحصیلشان جذب بازار کار آن کشور شوند و از این طریق اقامت دائم آفریقای جنوبی را اخذ نمایند.

یکی از مزیت های کشور آفریقای جنوبی انگلیسی زبان بودن این کشور است، انگلیسی زبان بودن یک کشور شاید امری عادی باشد اما بسیار با اهمیت است آفریقای جنوبی کشوری است که تقریبا تمامی مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت میکنند و اگر شما تا حدی انگلیسی بدانید به راحتی می توانید با افراد محلی آفریقای جنوبی ارتباط برقرار کنید و با اطمینان هیچگونه مشکلی برای برطرف کردن نیازهای خود نخواهید داشت و تمام این موارد بیانگر آن است که در آفریقای جنوبی اقامتی بدون مشکل خواهید داشت.

دانشگاه های آفریقای جنوبی

دانشگاه ها در آفریقای جنوبی از بهترین دانشگاه های جهان می باشند بعنوان مثال: دانشگاه کیپ تاون یکی از دانشگاه‌های برتر جهان می باشد و در رنکینگ جهانی رشد چشمگیری از لحاظ سطح آموزش و معیار های رفاهی و … داشته بطوری که دانشگاه‌های آفریقای جنوبی در سال های گذشته به مرز ۱۰۰ دانشگاه اول جهان قرار گرفته و همچنین کالج‌های آموزش زبان انگلیسی مانند: کالج (ef) که از تمام کشورهای دنیا افراد زیادی برای یاد گیری زبان انگلیسی در این کالج به آفریقای جنوبی سفر می کنند از مزیت های یادگیری زبان انگلیسی در آفریقای جنوبی آن است که با توجه به انگلیسی زبان بودن مردم این کشور و برخورد داشتن با زبان انگلیسی در طول مدت اقامت یاد گیری این زبان هم راحت تر خواهد بود.

از دیگر مزیت های کشور آفریقای جنوبی پایین بودن هزینه های تحصیل و همچنین هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی با توجه به اعتبار دانشگاه‌های این کشور است، زیرا واحد پول آفریقای جنوبی در مقایسه با دلار امریکا و پوند انگلستان و یورو بسیار ارزانتر است.

لازم به ذکر است برخلاف تصوری که مردم ایران از کشور آفریقای جنوبی دارند، این کشور هم دانشگاه‌های بسیار معتبری دارد و هم اینکه استانداردهای بالایی برای زندگی را دارا می باشد و شهرهای مثل: ژوهانسبورگ و کیپ تاون و پرتوریا از شهرهای مدرن جهان محسوب میشوند.

تحصیل در آفریقای جنوبی

افرادی که میخواهند در آفریقای جنوبی تحصیل کنند باید این نکته را مدنظر قرار دهند که این کشور برای پذیرش تحصیلی حداقل یک نمره زبان انگلیسی از دانشجو می خواهد، به عنوان مثال برای مقطع لیسانس باید آیلتس ۶، برای مقطع فوق لیسانس آیلتس ۶٫۵ و برای دکتری باید آیلتس ۷ را اخذ کند، اما این نوید را به افرادی که نمره زبان ندارند می دهیم که برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های آفریقای جنوبی بدون مدرک زبان می توان از یکی از کالج های زبان آفریقای جنوبی پذیرش گرفت و بعد از گذراندن دوره زبان در آفریقای جنوبی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام نمود، دانشگاه‌های آفریقای جنوبی در بین بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارند و با توجه به این اعتبار بالایی که دارند خیلی هزینه ی بالایی از دانشجو دریافت نمیرشود و دانشجو عملا می تواند با هزینه ۸۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ هزار دلار در سال در معتبر ترین دانشگاه‌های آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی تحصیل کند.

 

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *