آمریکا, ویزای تحصیلی

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا به چه صورت است؟ آیا اقامت تحصیلی آمریکا امکان پذیر است؟ قوانین اقامت تحصیلی آمریکا تحصیل رشته پرستاری در آمریکا چقدر زمان می برد؟ این موارد تعدادی از سوالات ذهنی متقاضیان مهاجرت به آمریکا می باشد. با انتشار و اشتراک این مقاله سعی داریم به سوالات شما عزیزان متقاضی اقامت آمریکا از طریق تحصیل تا حدودی پاسخ دهیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مهاجرت پرستاران به آمریکا

برای به روز نگه داشتن اطلاعات پرستاران سازمان نظام پرستاری هر کشور مسؤلیت این امر را بر عهده دارد که با استفاده از آزمونی که به صورت یک آزمون نهایی برگزار می کند، در آن صلاحیت کار پرستاران سنجیده می شود حال در صورتی که فرد خارجی بخواهد در کشوری به کار پرستاری بپردازد لازم است که گواهینامه ای برای بررسی صلاحیت کار پرستاری در آن کشور را دریافت کند برای همین منظور کسانی که متقاضی کار پرستاری در آمریکا می باشند باید در آزمون RN: Registered Nurse که توسط نظام پرستاری آمریکا (CGFNS) یا (NCLEX) برگزار می شود شرکت کنند و در صورت قبولی گواهینامه پرستاری برای فرد صادر خواهد شد.

عزیزان هموطن، صدور گواهینامه پرستاری RN مدرکی است برای اثبات مهارت ها، دانش و توانایی های یک پرستار است و این گواهینامه توسط مؤسسه (ANCC) که در آمریکا برای تعیین صلاحیت پرستاران در نظر گرفته شده است صادر می شود.

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا:

  • افزایش میل قلبی بیماران و خانواده آنها به پرستاران: در شرایط بحرانی بیمار در کنار یک تیم متخصص و ماهر امنیت خواهد داشت.
  • به رسمیت شناختن: یک احساس امنیت خاطر و اعتماد به نفس را کسب می کنید.
  • افزایش درآمد: پرستارانی که این گواهینامه را دریافت کرده اند از حقوق بالاتری برخوردار خواهند بود. ۷۳۰۰ دلار در سال بیشتر از کسانی که گواهینامه را دریافت نکرده اند.
  • پیشرفت شغلی و فرصت های حرفه ای مناسبی را در پیش رو خواهند داشت.
  • پس از اینکه در آزمون RN موفق شدید خواهید توانست برای درخواست مجوز اقدام کنید.

شرایط مورد نیاز برای اخذ گواهینامه RN

کار پرستاری در میان ده شغل برتر دارای رشد قابل توجهی برای افراد متقاضی به کار در آمریکا می باشد فرد متقاضی باید واجد شرایط برای شرکت در آزمون RN باشد متقاضیان باید فارغ التحصیل رشته پرستاری که مورد تأیید دولتی (کاردانی، کارشناسی) باشند، افراد باید بدون سابقه کیفری و استفاده از مواد مخدر باشند و همچنین هزینه مربوط به صدور گواهینامه را بپردازند.

شرایط کار پرستاری در آمریکا

کشور آمریکا مقصد بسیاری از فارغ التحصیلان رشته پرستاری است متقاضیان کار پرستاری در کشور آمریکا باید در آزمون NCLEX-RN (شورای صدور پروانه آزمون ملی برای پرستاران) این آزمون برای به دست آوردن گواهینامه فعالیت در هر یک از ۵۰ ایالت آمریکا طراحی شده است که برای تست توانایی ها، مهارت ها و دانش مورد نیاز برای یک پرستار برای ورود به عرصه بازار کار پرستاری آمریکا در یک سطح امنیتی لازم می باشد. امتحان توسط شورای ملی دولتی پرستاری (NCSBN) برگزار و سازماندهی شده است.

به طور کلی صدور مجوز RN در پنج مرحله صورت می گیرد:

  1. تشخیص و اظهار نظر
  2. تحلیل و بررسی
  3. برنامه ریزی
  4. دخالت و اجرا
  5. ارزیابی

محتوایی که در آزمون مورد بررسی قرار می گیرد شامل مراحل زیر است:

فیزیولوژی کلی این بخش شامل ۴۳-۶۷ درصد از سؤالات آزمون می باشد سؤالات بر اساس:

مراقبت های جراحی و پزشکی برای بزرگسالان، کودکان (صدمات دوران کودکی مانند شکستگی و آسیب های ناشی از سوختگی، بیماری های عفونی شایع در کودکان و اختلالات در هنگام تولد)، بیماری های مربوط به دوران سالمندی و پیری، بیماری های عفونی است.

تحصیل رشته پرستاری در آمریکا:

مراقبت و سلامت محیطی که در حدود ۲۱-۳۳ درصد از سؤالات آزمون را در بردارد. این دسته از سؤالات شامل: مسائل مربوط به ایمنی و مراقبت از بیمار، موضوعات مربوط به دولت در مورد دارو به بیماران، اقدامات احتیاطی برای جداسازی، اقداماتی برای جلوگیری از شیوع بیماری و عفونت در آینده، اقدامات ایمنی برای بیماران مبتلا به مشکلات روانی، ایمنی برای کودکان. در این بخش امکان دارد سؤالاتی نیز راجع به (تست های ازمایشگاهی، نتایج آزمایشات، مدیریت پرستاری، مسائل مربوط به خدمات به بیماران و …) داده شود.

نگهداری و ارتقاء سلامت که این بخش در حدود ۱۲ درصد از سؤالات آزمون را شامل می شود سؤالات بر اساس: اقدامات کنترل تولد، بارداری، زایمان (مراحل بارداری)، مراقبت از نوزاد تازه متولد شده، دانش رژیم غذایی مناسب در زمان بارداری و … است.

سلامت روانی در حدود ۱۲ درصد سؤالات می باشد که شامل: بیماران مربوط به مشکلات روانی و مسائل منحصر به فرد برای هر بیمار، مکانیسم مقابله با موقعیت های گوناگون، مسائل روانی اجتماعی، اختلالات در خوردن، افسردگی، اختلالات شخصیتی و اضطرابی می باشد.

ویزای کار پرستاری در آمریکا

درخواست ویزا باید به تأیید وزارت مهاجرت و شهروندی آمریکا (NVC) برسد پرستار متقاضی کار در آمریکا که در آزمون RN موفق بوده است و توانسته گواهینامه پرستاری را دریافت کند می تواند برای دریافت ویزا و اقامت اقدام کند.

اقامت دائم برای پرستاران در آمریکا

در صورت دریافت گواهینامه مربوط به پرستاری در آمریکا متقاضی به سرعت می تواند توسط کارفرما مشغول به کار شود با ارائه مدرک قبولی در آزمون RN به اداره مهاجرت آمریکا می تواند از خدمات مهاجرتی استفاده کند کارفرما باید درخواست ویزا را به اداره مهاجرت ارسال و اداره مهاجرت نیز به مؤسسه دولتی پرستاری مراجعه خواهد کرد برای اینکه درخواست ویزا مورد بررسی قرار گیرد و با گذراندن این مراحل یک مجوز کامل و بدون هیچ محدودیتی در اختیار فرد متقاضی قرار داده خواهد شد و می تواند به عنوان یک پرستار در آمریکا مشغول به کار شود. با توجه به دریافت ویزای اقامتی و کار پرستاری فرد متقاضی قادر خواهد بود اعضای خانواده خود را نیز با خود به آمریکا بیاورد برای پرستار یک گواهی ویزا visa screen  به منظور اقامت دائم ارائه خواهد شد.

آمریکا دارای شرایط اقامتی ایده آلی می باشد اما خاصه در بحث اشتغال پرستاران در آمریکا و با توجه به شرایط و محدودیت های موجود بر سر راه مجوز پرستاری در آمریکا، می بایست در گرفتن تصمیم برای ادامه حرفه پرستاری در آمریکا ، با دید بازتری شرایط را بررسی کنید. ما در سازمان مهاجرتی آوات در این باب با توجه به رزومه قوی در ویزای کار و کاریابی برای متخصصین ، به شما توصیه می کنیم قبل از اقدام در زمینه بازار کار رشته خود در کشورهای صاحب نام و مناسب ادامه فعالیت این رشته ، مشاوره اصولی و فنی بگیرید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *