بلژیک, تحصیلی

شرایط تحصیل رایگان در بلژیک برای ایرانیان چگونه است؟

تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل در خارج از کشور، به عنوان مهم‌ترین هدف برای افرادی می‌باشد که قصد ادامه تحصیل در برترین دانشگاه‌ها را دارند، در این میان تعداد کشورهایی که دارای دانشگاه‌های برتر می‌باشد، متعدد است که به عنوان مثال می‌توان کشور بلژیک را معرفی کرد که دارای دانشگاه‌های معتبر و با رتبه‌بندی جهانی می‌باشد، در هر کشوری دانشگاه‌های دولتی و خصوصی وجود دارند که با توجه به شرایط آن دانشگاه از متقاضی شهریه دریافت می‌کنند، تحصیل رایگان در بلژیک از طریق دانشگاه‌های خصوصی این کشور امکان‌پذیر نیست، به همین خاطر ما در این مقاله در خصوص چگونگی تحصیل رایگان در بلژیک برای شما مطالبی را ارائه خواهیم داد تا با شرایط تحصیل رایگان در بلژیک آشنا شوید.

تحصیل رایگان در بلژیک

در زمان‌های نه چندان دور امکان تحصیل رایگان در بلژیک و دیگر کشورها امکان‌پذیر بود اما در حال حاضر می‌توان گفت اکثر کشورهای دنیا گزینه‌ای به عنوان تحصیل رایگان ندارند، اما می‌توان گفت میزان شهریه‌ها در دانشگاه‌های دولتی به قدری پایین می‌باشد که به نسبت دانشگاه‌های خصوصی میزان شهریه‌ی پرداختی رایگان محسوب می‌گردد.

یکی از شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه‌های دولتی برای تحصیل رایگان در بلژیک این می‌باشد که شما رزومه بسیار قوی به دانشگاه مربوطه ارائه دهید تا بتوانید پذیرش را از دانشگاه این کشور برای تحصیل رایگان در بلژیک دریافت نمایید، یکی دیگر از راه‌های تحصیل رایگان در بلژیک، دریافت بورسیه می‌باشد که در اکثر کشورها در مقاطع دکتری به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد.

زبان

زبان نکته‌ی بسیار مهمی می‌باشد که افراد باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند، مخصوصاً زمانی که متقاضی قصد مهاجرت تحصیلی دارد باید اطلاعات دقیقی در خصوص زبان تحصیل در بلژیک جمع‌آوری نماید، زمانی که متقاضی قصد تحصیل رایگان در بلژیک را دارد، باید بداند که زبان تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور انگلیسی می‌باشد، اما زبان رسمی مردم بلژیک سه زبانه می‌باشد، آلمانی، فرانسوی و هلندی به عنوان سه زبان رسمی بلژیک شناخته شده است.

زمانی که قصد تحصیل رایگان در بلژیک را داشته باشید، می‌توانید در کنار زبان تحصیل در بلژیک که انگلیسی می‌باشد، زبان‌های هلندی، فرانسوی، آلمانی را نیز آموزش ببینید و این نکته برای آینده‌ی کاری متقاضی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

نکته‌ای که در خصوص زبان تحصیل در بلژیک حائز اهمیت می‌باشد این است که متقاضی برای تحصیل رایگان در بلژیک باید حتماً مدرک زبان آیلتس را اخذ نموده باشد تا بتواند در مقطع مورد نظر خود ادامه تحصیل دهد و این موضوع در زمانی که متقاضی در صدد تحصیل رایگان در بلژیک می‌باشد نیز بیشتر اهمیت دارد چرا که قصد اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی این کشور را دارد.

ویزای تحصیلی بلژیک

یکی از عمده‌ترین دلایلی که می‌توان گفت متقاضیان در صدد اخذ ویزای تحصیلی بلژیک می‌باشند این است که می‌توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی این کشور از تحصیل رایگان در بلژیک برخوردار شوند و این موضوع سبب شده است تا افرادی که شرایط تحصیل رایگان در بلژیک و رزومه قوی دارند در صدد اخذ ویزای تحصیلی بلژیک برآیند.

یکی دیگر از دلایل متقاضیان زیاد ویزای تحصیلی بلژیک این می‌باشد که این کشور در قلب اروپا قرار گرفته است، در واقع کشورهای اروپایی دارای محبوبیت بسیاری در کشورهای جهان سوم هستند که این محبوبیت به دلیل داشتن مزایای بسیاری می‌باشد که کشورهای اروپایی برای افراد خارجی در نظر گرفته است.

شاید برایتان سوال باشد که چرا در بین کشورهای اروپایی، ویزای تحصیلی بلژیک طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است؟ در پاسخ باید بگوییم که کیفیت و استاندارهای زندگی در بلژیک بالا می‌باشد و شرایط تحصیل رایگان در بلژیک برای افرادی که رزومه قوی دارند نیز فراهم است و این گونه مسائل نیز سبب شده است تا متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی بلژیک به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بیشتر گردد.

زمانی که متقاضی در صدد اخذ ویزای تحصیلی بلژیک باشد باید در ابتدا پذیرش را از دانشگاه مورد نظر دریافت نماید، بعد از دریافت پذیرش می‌تواند با ارائه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی بلژیک اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی بلژیک

  • گذرنامه و کارت شناسایی معتبر
  • آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
  • ریز نمرات سه سال پایانی
  • چند قطعه عکس پرسنلی
  • نامه تاییدیه دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی در بلژیک
  • تمکن مالی
  • مدرک زبان آیلتس و یا تافل
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی بلژیک
  • تمام مدارک باید ترجمه شده و از تمام اسناد و مدارک باید کپی تهیه گردد

تحصیل هنر در بلژیک

تحصیل هنر در بلژیک یکی از روش‌های اخذ اقامت این کشور می‌باشد، متقاضیان تحصیل رایگان در بلژیک در صدد آن می‌باشند تا بتوانند تحصیل هنر در بلژیک را در دانشگاه‌های دولتی این کشور به دست آورند تا از مزایای آن بهره‌مند گردند.

در صورتی که شما رزومه قوی داشته باشید می‌توانید از طریق بورسیه تحصیلی، تحصیل رایگان در بلژیک را تجربه نمایید و بعد از اتمام دوره تحصیلی می‌توانید از طریق یافتن شغلی مناسب در راستای رشته هنری، برای دریافت اقامت دائم بلژیک اقدام نمایید.

برای آن‌که بتوانید تحصیل هنر در بلژیک را بدون مدرک زبان بگذرانید، باید در خصوص دانشگاه‌های هنری که در این کشور وجود دارد اطلاعات جامعی کسب نمایید، به این صورت که بدانید کدام دانشگاه هنر در بلژیک وجود دارد که شما می‌توانید، تحصیل رایگان در بلژیک را بدون مدرک زبان در این دانشگاه بگذرانید، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با موسسات مهاجرتی معتبر و آژانس‌های مسافرتی و یا موسسه اعزام دانشجو به بلژیک مشاوره شوید.

تحصیل رایگان در بلژیک مختص افرادی می‌باشد که شرایط لازم را داشته باشند، اما اگر فردی شرایط لازم برای تحصیل رایگان در بلژیک را نداشته باشد می‌تواند از طریق دانشگاه‌های خصوصی در بلژیک اقدام به اخذ پذیرش نماید.

میزان شهریه هر دانشگاه در بلژیک با توجه به شرایط و رشته متقاضی متفاوت می‌باشد، از این‌رو اگر تمایل دارید تا در دانشگاه‌های این کشور از طریق تحصیل هنر در بلژیک اقدام به اخذ اقامت دائم نمایید بهتر است که اطلاعاتی کافی در این زمینه تهیه نمایید و با برنامه‌ریزی دقیق گام در این راستا بگذارید.

دانشگاه‌های بلژیک

بی‌شک یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد ادامه تحصیل را دارند، انتخاب برترین دانشگاه‌های بلژیک می‌باشد، دانشگاه‌های بلژیک به عنوان برترین دانشگاه‌های بین‌المللی شناخته شده می‌باشد، اما برای آن دسته از افرادی که تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، دانشگاه‌های انگلیسی زبان در اولویت قرار دارند.

در بلژیک موسسات آموزش عالی متعددی وجود دارد، همچنین دانشگاه‌های دولتی و خصوصی زیادی در این کشور وجود دارد که همگی آن‌ها دارای سیستم آموزشی مدرن می‌باشند.

در این مقاله سعی بر آن داریم تا برخی از دانشگاه‌های برتر این کشور را خدمت عزیزانی که قصد ادامه تحصیل در بلژیک را دارند معرفی نماییم که به این شرح می‌باشد:

  • دانشگاه کاتولیک لوون بلژیک
  • دانشگاه گنت بلژیک
  • دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک
  • دانشگاه وریچ بروکسل بلژیک
  • دانشگاه آنتورپ بلژیک
  • دانشگاه ایالتی لیژ بلژیک
  • دانشگاه مونس بلژیک

بی‌شک متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور که کشور بلژیک را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند این امید را داشته باشند که انتخابی هدفمند برای آینده خود داشته‌اند، چرا که این کشور دارای دانشگاه‌های برتر و بین‌المللی می‌باشد که هم هزینه پایینی دارد و هم اینکه در کشوری زندگی خواهید کرد که از استانداردهای بالایی برخوردار می‌باشد.

متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط خود یکی از دانشگاه‌های این کشور را که متناسب با رشته تحصیلی و شرایط خود را انتخاب کرده و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند و برای بالا بردن اطلاعات و جمع‌آوری آن‌ها می‌توانند از طریق موسسات مهاجرتی معتبر اقدام نمایند.

هزینه زندگی در بلژیک

افرادی که در صدد تحصیل در بلژیک می‌باشند باید بدانند که در کشوری قدم خواهند گذاشت که هزینه‌های زندگی در آنجا بسیار بالا می‌باشد، هزینه‌های زندگی در بلژیک به این خاطر بالا می‌باشد که این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا می‌باشد و بی‌شک یکی از کشورهای مدرن در اتحادیه اروپا به حساب می‌آید.

شایان ذکر می‌باشد که هزینه زندگی در بلژیک به نسبت برخی از کشورهای عضو اتحادیه پایین‌تر می‌باشد، از این‌رو بهتر است قبل از هر اقدامی برای ادامه تحصیل در این کشور اطلاعات کاملی در خصوص هزینه زندگی در بلژیک کسب نمایید، ا با توجه به شرایطتان بتوانید برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *