تحصیلی, دانمارک

تحصیل دکتری در دانمارک

تحصیل دکتری در دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشور های مرفه و شادترین کشور دنیا می باشد. وجود دانشگاه های معتبر در این کشور باعث شده است که این کشور زیبا، به مقصد بسیاری از مهاجران تحصیلی تبدیل شود. تحصیل دکتری در دانمارک، یکی از پر متقاضی‌ترین مقاطع برای تحصیل است. دلیل آن نیز می توان این باشد که، در دوره تحصیل به دانشجویان، از جانب دولت حقوق داده می شود. زیرا که تحصیل دکتری در دانمارک یک مقطع تحصیلی محسوب نمی شود، بلکه یک شغل به حساب می آید.

تحصیل دکتری در دانمارک

اما علاوه بر تمامی موارد بالا کشور دانمارک دارای شرایط خوب و منحصر به فردی بوده که علاوه بر داشتن مزایای تحصیلی، دانشجویان را ترغیب به تحصیل دکتری در دانمارک می کند. وجود مردمی خون گرم و منظم و همچنین داشتن امید به زندگی بالا در مردم این کشور، باعث شده است که به هر طریقی که بشود، به دانمارک مهاجرت کرد. داشتن ویزای تحصیل، ویزای کاری و ویزای سرمایه گذاری از جمله موارد معمول برای اخذ اقامت دانمارک است.

در میان تمام راه های معمول ذکر شده، تحصیل در دانمارک رایج ترین راه بوده و اغلب افراد از این طریق به مهاجرت به کشور دانمارک می پردازند.

مزایایی اخذ ویزای تحصیل دکتری در دانمارک

از جمله مزایایی تحصیل در دانمارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهرمندی از فرصت شغلی 6 ماه بعد از فارغ التحصیلی
  • دریافت اقامت دائم بعد از یافتن شغل
  • داشتن کارت شهروندی اروپا پس از دریافت اقامت دائم
  • دریافت حقوق 2000 دلاری به ازای هر دانشجو در دانمارک
  • داشتن فرصت کاری 30 ساعت در هفته برای دانشجویان دکتری
  • رایگان بودن تحصیلات در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی
  • امکان دریافت بورس تحصیلی

تمامی موارد بالا می تواند به عنوان انگیزه برای تحصیل دکتری در دانمارک قلمداد شود.

شرایط پذیرش دکتری در کشور دانمارک

از جمله شرایط لازم و ضروری در پذیرش دکتری این است که مدرک فوق لیسانس فرد با رشته درخواستی در دانشگاه یکی باشد و مدرک فوق لیسانس در کشور دانمارک و در طی 2 سال گرفته شود. گاهی برخی از دانشگاه ها از مقطع لیسانس پذیرش می کنند. در این صورت دوره دکتری 4 ساله بوده، که یک سال آن به عنوان فوق لیسانس در نظر گرفته می شود. همچنین آزمون ورودی دکتری در دانمارک دارای یک مصاحبه حضوری و یا تلفنی است که افراد حتماً باید در آن شرکت کنند.

داشتن مدرک زبان انگلیسی

شرط دوم برای پذیرش دکتری در دانمارک داشتن مدرک زبان انگلیسی است. این مدرک باید تافل یا آیلتس باشد. این مدرک باید در سطح B دانمارک باشد. همچنین باید مدرک فوق لیسانس حتماً از سوی دانشگاه مبدأ برای دانشگاه مقصد ارسال شود که این موضوع می تواند کمی زمان بر باشد.

داشتن انگیزه نامه قوی که مشخص کند هدف فرد از تحصیل دکتری در دانمارک چیست. این نکته بسیار حائز اهمیت است. ارائه پروپوزال در هنگام درخواست پذیرش یکی دیگر از ضروریات اخذ پذیرش دکتری در دانمارک است. داشتن دو توصیه نامه از سوی اساتید مقطع قبل، باعث دید مثبت در هنگام پذیرش می شود.

داشتن رزومه تحصیلی

داشتن رزومه تحصیلی قوی به زبان انگلیسی بسیار پر اهمیت بوده و در واقع نکته اصلی پذیرش می باشد. رقابت در مقطع دکتری بسیار بالا است. تمامی موارد ذکر شده در بالا شرط لازم برای پذیرش می باشند. اما داشتن رزومه قوی است که باعث می شود، شخص به افراد دیگر ترجیح داده شود. بنابراین داشتن مقالات علمی معتبر، همایش های بین المللی و.. همگی در پذیرش شما مؤثر هستند.

دکتری در این کشور اغلب به زبان انگلیسی بوده، اما شما حتماً باید دارای مدرک زبان دانمارکی نیز باشید. برای این کار، در دانشگاه ها کلاس های زبان دانمارکی گذاشته می شود که هزینه شرکت در آن ها بسیار ناچیز است.

مقاله پیشنهادی: ویزای تحصیلی دانمارک

انواع کمک هزینه تحصیلی در دانمارک

برای تحصیل در مقطع دکتری، مؤسسات مختلفی به اعطای بورس تحصیلی می پردازند. در زیر به شرح برخی از این کمک هزینه ها می پردازیم.

کمک هزینه های مقطع دکتری صنعتی: برخی شرکت ها،  کارخانه های خصوصی، برخی پروژه های خود را به عنوان پایان نامه به دانشجویان می سپارند، در عوض تمام هزینه تحصیل این دانشجویان را این شرکت ها و مؤسسات می پردازند. معمولاً این کمک هزینه به مدت 3 سال تحت را مورد حمایت قرار می دهد.

کمک هزینه های بین المللی: برخی از دانشجویان می توانند شامل کمک هزینه های تحصیلی بین المللی باشند. این دانشجویان هم از طرف دولت خود و یا مؤسسات دیگر با همکاری موسسه ای مانند برنامه های تحقیقاتی کمیسیون اروپا، همکاری می کنند.

بورس تحصیلی

بسیار از دانشگاه‌ها تا نیز به اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان خود می پردازند. این دانشگاه می توانند بورس کامل و یا بورس نیمه به این دانشجویان بپردازند. دانشجویانی که خود به پرداخت شهریه اقدام می کنند، باید 10000 الی 16000 هزار یورو در سال را برای پرداخت شهریه از مخارج خود کنار بگذارند.

دانشجویان دکتری در دانمارک باید بتوانند در مدت سه سال دکتری خود را به پایان رسانده و بعد از گذراندن این زمان، باید بتوانند به تنهایی مسئولیت یک پروژه را قبول کرده و با استفاده از متد های علمی، در رفع آن مشکل و علت یابی آن موفق شود.

لیست دانشگاه های که در مقطع دکتری دانشجو می پذیرند:

  • Aalborg University
  • Aarhus University
  • Copenhagen Business School
  • Roskilde University
  • Technical University of Denmark
  • University of Copenhagen
  • University of Southern Denmark
  • Royal Danish Academy of Fine Arts, School of Architecture

تمامی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانمارک را دارند، باید گفت که بهترین مقطع برای پذیرش، دکتری در دانمارک است. بنابراین اگر دارای شرایط پذیرش می باشید حتماً دانمارک می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد. اما باید دقت کنید که دانشگاه های را که به عنوان دانشگاه مقصد انتخاب می کنید، حتماً مورد تائید وزارت علوم و تحقیقات ایران باشد.

در غیر این صورت مدرک کسب شده شما هیچ اعتباری در ایران نداشته و با آن نه می توانید کاری پیدا کنید و نه می توانید پست دکتری بگیرید. قبل از هر اقدامی برای اخذ پذیرش در کشور دانمارک و یا هر کشوری، به آینده ی شغلی که آن رشته می تواند در آن کشور داشته باشد خوب بی اندیشید، زیرا که شما خواه یا ‌ناخواه، بعد از فارغ التحصیلی باید کار در کشور دانمارک بیابید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *