تحصیلی, لوکزامبورگ

شرایط تحصیل در لوکزامبورگ

شرایط تحصیل در کشور لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشوری با محیط کاملا بین المللی و چند زبانه است که دانش آموزان و دانشجویان مهاجر می توانند در آن تجربیات منحصر به فردی به دست آورند. اگر از جمله افرادی هستید که به تحصیل در زمینه های بین رشته ای، علاقه دارید، لوکزامبورگ می تواند یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای شما باشد. مجموعه آوات تصمیم دارد در این مقاله شما را با شرایط تحصیل در کشور لوکزامبورگ آشنا کنید. پس اگر در فکر مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ هستید، این مقاله از سایت ما را از دست ندهید.

در این مقاله آوات با سیستم آموزشی موجود در این کشور، شرایط تحصیل مهاجران در لوکزامبورگ، هزینه تحصیل در این کشور، بورسیه های تحصیلی که می توانید از آن ها برای تحصیل در لوکزامبورگ استفاده کنید و… آشنا خواهید شد.

نگاهی اجمالی به کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یکی از اعضای اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد، ناتو و بنلوکس است. این کشور در واقع پایتخت اروپایی و خانه نهاد های بین المللی می باشد. از آنجایی که لوکزامبورک یک مرکز اقتصادی و مالی مهم در سطح بین المللی، امروزه بسیار به خود می بالد.

از دیدگاه موقعیت، فرهنگ، زبان و…

این کشور از نظر استراتژیک در قلب اروپا بین آلمان، بلژیک و فرانسه واقع شده و از طریق شبکه جاده ای گسترده، ارتباطات هوایی متعدد، راه های ریلی و… با سایر کشور های اروپای در ارتباط است. چنین موقعیتی باعث شده تا مخلوط شگفت انگیزی از ملیت ها، فرهنگ ها و… در تمام جنبه های زندگی این کشور از جمله زبان، غذا، فرهنگ، ورزش و… پدید آیند.

در حال حاضر، بیش از 150 ملیت گوناگون در این کشور زندگی می کنند. پرتغالی ها، فرانسوی ها، ایتالیایی ها، بلژیکی ها، آلمانی ها و… بیشترین ملیت های ساکن این کشور بعد از خود لوکزامبورگی ها می باشند.

به طور کلی پنج زبان لوکزامبورگی (به عنوان زبان رسمی)، فرانسوی و آلمانی (به عنوان زبان های رسمی و اداری)، همچنین انگلیسی و پرتغالی، در این کشور به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیدگاه اقتصاد، امنیت، تحصیل و…

از لحاظ اقتصادی کشور لوکزامبورگ جز کشور های بسیار توسعه یافته با اقتصاد پیشرفته به شمار می رود. به گونه ای که سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور را می توان یکی از بالاترین سرانه های تولید نا خالص داخلی جهان دانست.

امنیت نیز یکی از فاکتور های مهم تصمیم گیری در خصوص کشور مقصد می باشد. خوشبخانه ثبات سیاسی و امنیت مردم ساکن این کشور، برگ برنده دولت این کشور می باشد. طی سال های متوالی، لوکزامبورگ حز امن ترین کشور های جهان شناخته شده است.

اگر این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود می خواهید انتخاب کنید، بهتر است بدانید تمرکز لوکزامبورک بر روی ایجاد دانش جدید است. همچنین زیست پزشکی سیستم ها یکی از برجسته ترین حوزه های موجود در این کشور می باشد که تمرکز ویژه ای بر روی آن منعکس شده است.

شرایط کلی تحصیل در لوکزامبورگ

با توجه به شرایط تحصیلی موجود در این کشور، کیفیت سیستم آموزشی، بورسیه های تحصیلی و… می توان گفت لوکزامبورگ یکی از بهترین مقاصد تحصیلی اروپایی جهان به شمار می رود.

این کشور به فرآیند بولونیای اتحادیه اروپا پیوسته است. این یعنی تمامی مدارس لوکزامبورگ از استاندارد های بین المللی بالا و سختگیرانه ای پیروی می کنند و حتی برخی از موسسات آموزشی این کشور، عملکرد بهتری از این استانداد ها دارند. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که فرقی ندارد در یک موسسه بزرگ لوکزامبورگی تحصیل کنید یا یک کالج کوچک واقع شده در این کشور، در هر صورت می توانید با استانداردهایی در حد یا حتی فراتر از سطوح بین المللی، به تحصیل بپردازید.

در کل، مدارس و دانشگاه های لوکزامبورگ از نظر کیفیت آموزشی و تحقیقاتی در سطح بین الملل از رتبه بالایی برخودار هستند.

سیستم آموزشی این کشور از مقاطع تحصیلی مختلفی تشکیل شده است. در ادامه به بررسی اجمالی مقاطع تحصیلی مختلف این کشور خواهیم پرداخت.

دوره ابتدایی

دوره ابتدایی در کشور لوکزامبورگ یک دوره اجباری 6 ساله است. دانش آموزانی که در مدارس ابتدایی لوکزامبورگ مشغول تحصیل هستند، تنها روزهای مشخصی در هفته از ساعت 8 الی 16 به مدرسه می روند. البته در تمام این مدت دانش آموزان مشغول به تحصیل نیستند. در این میان 2 ساعت به زمان ناهار اختصاص دارد و دانش آموزان در این مدت حتی اجازه دارند که با والدینشان ناهار را صرف کنند.

دوره دبیرستان

دانش آموزان پس از 6 سال تحصیل در مقطع ابتدایی وارد دوره دبیرستان که دوره ای 7 ساله است می شوند. تحصیل در این دوره، مانند دوره ابتدایی اجباری نیست و زمانی که دانش آموزان به سن 15 سالگی برسند می توانند ترک تحصی کنند.

در این دوره دانش آموزان با مسائلی چون تجارت و کا و… آشنا می شوند. همچنین می توانند مسائل فنی را بیاموزند و استعداد های خود را کشف کنند. در سال های نهایی این دوره هم دانش آموزان برای ورود به دانشگاه آماده می شوند.

دوره کارشناسی

تحصیل در دوره کارشناسی در کشور لوکزامبورگ به طور معمول 3 سال طول می کشد. البته گاهی اوقات این مدت با توجه به رشته تحصیلی دانشجویان، به 4 سال تغییر می کند.

اکثر افرادی که از طریق تحصیل به لوکزامبورگ مهاجرت می کنند، در این مقطع به ادامه تحصیل در این کشور می پردازند. اغلب دوره های این مقطع در دانشگاه های لوکزامبورگ به زبان لوکزامبورگی برگزار می شود.

دوره کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد در این کشور یک دوره یک تا دو ساله است. برای این که بتوانید در این مقطع به تحصیل بپردازید لازم است که مدرک کارشناسی داشته باشد.

بیشتر کلاس های این دوره در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی و لوکزامبورگی برگزار می گردند.

دوره دکتری

تحصیل در دوره دکتری در کشور لوکزامبورگ می تواند بین 3 تا 5 سال طول بکشد. داشتن مدرک کارشناسی ارشد و استاد راهنما از جمله شروط مهم امکان تحصیل در دوره دکتری در دانشگاه های لوکزامبورگ است.

در پایان این دوره دانشجویان در صورت دفاع موفق از پایان نامه شان می توانند مدرک دکتری دریافت نمایند.

شرایط تحصیل در لوکزامبورگ برای مهاجران

مهاجران اروپایی و غیر اروپایی نیز می توانند مانند شهروندان لوکزامبورگی به تحصیل در این کشور بپردازند. طبق آمار به دست آمده، طی هر سال، افراد بسیاری فرزندان خود را برای تحصیل در مقاطع دبیرستان و ابتدایی به لوکزامبورگ می فرستند یا آن ها را با خود به این کشور می آورند. با این وجود بیشترین مهاجرانی که از طریق تحصیل به لوکزامبورگ مهاجرت می کنند، برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور را انتخاب می کنند. این موضوع می تواند دلایل زیادی داشته باشد. یکی از مهم ترین آن ها این است که شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگی برای مقطع کارشناسی، آسان تر از شرایط اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری است.

می خواهید بدانید چطور می توانید از دانشگاه های لوکزامبورگی پذیرش بگیرید؟ می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید تا کارشناسان آوات شما را راهنمایی کنند. در طی روز های هفته (از شنبه تا پنجشنبه) بین ساعات 9 الی 17 پاسخگو شما عزیزان هستیم.

دلایل بسیاری وجود دارد که لوکزامبورگ می تواند یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای شما باشد. در بخش بعدی شما را با برخی از این دلایل آشنا خواهیم کرد.

مزایای تحصیل در کشور لوکزامبورگ برای مهاجران

با توجه به شرایط کلی این کشور می توان گفت تحصیل در لوکزامبورگ برای مهاجران مزایای بی شماری دارد. مهم ترین مزایای تحصیل در لوکزامبورگ برای مهاجران عبارتند از:

  • کسب تجربه ای منحصر به فرد از زندگی، تحصیل و کار در یکی از بهترین کشور های اروپایی
  • زندگی، تحصیل و کار در محیطی کاملا بین المللی و چند فرهنگی
  • امکان تحصیل در موسسات آموزشی با کیفیتی در حد آموزش بین الملل یا حتی فراتر
  • امکان تحصیل به چهار زبان مختلف (فرانسوی، آلمانی، لوکزامبورگی و انگلیسی)
  • اخذ مدرک تحصیلی با اعتبار بین المللی
  • امکان ورود به بازار کار لوکزامبورگ یا بازار کار سایر کشور های اروپایی پس از فارغ التحصیلی
  • امکان اخذ اقامت دائم یا تابعیت کشور لوکزامبورگ پس از فارغ التحصیلی در این کشور
  • امکان تحصیل با هزینه ای مقرون به صرفه و مناسب
  • امکان کار حین تحصیل در کشور کشور اوکزامبورگ
  • و…

شرایط لازم برای تحصیل در مدارس کشور لوکزامبورگ برای مهاجران

کودکانی که برای تحصیل در دوره ابتدایی یا دوره دبیرستان به این کشور نقل مکان می کنند، لازم نیست از شرایط به خصوصی برخودار باشند. تنها کاری که باید برای آن ها انجام داد این است که مدارک تحصیلیشان را با مدارک تحصیلی لوکزامبورگ معادل سازی کرد تا مشخص شود که آن ها باید به کدام مقطع تحصیلی وارد شوند.

البته نا گفته نماند که والدین این کودکان برای تحصیل آن ها در مدارس لوکزامبورگ باید شرایط به خصوصی داشته باشند. به عنوان مثال بتوانند محل اقامت مناسبی در لوکزامبورگ برای آن ها فراهم کنند. همچنین از لحاظ مالی بتوانند هزینه های زندگی و تحصیل آن ها در لوکزامبورگ را بپردازند.

شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه های کشور لوکزامبورگ برای مهاجران

برای دانشجویان بین المللی که قصد ورود به دانشگاه های این کشور را دارند، کمی شرایط خاصی وجود دارد.

به طور مثال برای ورود به مقطع کارشناسی، داشتن مدرک دیپلم، برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد داشتن مدرک کارشناسی و برای ورود به مقطع دکتری داشتن مدرک کارشناسی ارشد و استاد راهنما، از جمله شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های لوکزامبورگی می باشد.

جدای از این برای هر مقطع، الزامات زبانی متفاوتی وجود دارد. علاوه بر این شما باید از لحاظ مالی توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود در لوکزامبورگ را داشته باشید تا بتوانید به تحصیل در دانشگاه های این کشور مشغول شوید.

الزامات زبان برای تحصیل در کشور لوکزامبورگ

مقطع تحصیلی، باعث شده تا الزامات زبانی متفاوتی برای تحصیل در این کشور وجود داشته باشد.

دوره ابتدایی

برای تحصیل در دوره ابتدایی، الزامی برای تسلط به زبان وجود ندارد. چرا که به دانش آموزان فرصت یادگیری و همچنین آموزش یکی از زبان های لوکزامبورگی، فرانسوی یا آلمانی به کودکان داده می شود. البته اگر دقیق تر بخواهیم بگویی، دانش آموزان در سال اول ابتدایی، خواندن و نوشتن زبان آلمانی، در سال دوم زبان فرانسوی و در سال های بعد زبان لوکزامبورگی را آموزش می بینند و به عبارتی در سن 8 سالگی می توانند به هر سه این زبان ها تسلط داشته باشند.

دوره دبیرستان

دانش آموزانی که باید به دوره دبیرستان وارد شوند، لازم است که حداقل به یکی از زبان های فرانسه، آلمانی یا لوکزامبورگی تسلط دا شته باشند.

دوره آموزش عالی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)

آموزش عالی در لوکزامبورگ معمولا به چند زبانه است و دروس مختلف به زبان های لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی تدریس می شوند. البته در این میان برنامه های تحصیلی بسیاری نیز وجود دارند که به زبان انگلیسی برگزار می شوند. باز هم با توجه به مقطع اینکه به چه زبانی لازم است تسلط داشته باشید متفاوت است. مثلا اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید، لازم است که زبان لوکزامبورگیتسلط داشته باشید. چرا که معمولا آموزش های این مقطع به این زبان بر گزار می گردد. البته اگر تسلط نداشته باشید به شما 1 سال زمان داده می شود تا دوره های آموزش زبان شرکت کنید و پس از یادگیری به تحصیل در مقطع کارشناسی بپردازید.

برای دوره کارشناسی ارشد که اکثر دوره ها به زبان انگلیسی و لوکزامبورگی برگزار می گردند نیز چنین شرایطی وجود دارد و شما می توانید در این کشور زبان لوکزامبورگی را بیاموزید. اما اگر دوره تان به زبان انگلیسی برگزار شود، باید حداقل نمره 6 آیلتس یا مدرک زبانی معادل آن را داشته باشید. همچنین دانشجویان دوره دکتری نیز دارای چنین شرایط زبانی می باشند اما اگر قصد شرکت در دوره های انگلیسی را داشته باشند باید از نمره 6/5 آیلتس یا مدرک زبانی معادل آن، برخودار باشند.

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگی از آنجا که بخش قابل توجهی از هزینه های آموزش عالی در این کشور توسط دولت تامین می شود، بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل آموزش عالی در این کشور را می توان از 0 یورو تا 5200 یورو در هر سال تحصیلی، در نظر گرفت. البته این به شرط تحصیل در دانشگاه های دولتی است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بین 29000 تا 39000 یورو در هر سال تحصیلی، متغیر است.

هزینه تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی در این کشور نیز کاملا متفاوت است. برای مثال اگر برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی، لوکزامبورگ را انتخاب می کنید، می توانید هزینه تحصیل خود در لوکزامبورگ را حدود 150000تا 200000 یورو در هر دوره در نظر بگیرید.

تحصیل رایگان در کشور لوکزامبورگ

به طور کلی تحصیل رایگان در کشور لوکزامبورگ چیزی نیست که برای همه امکان پذیر باشد. تنها دانشجویان و دانش آموزانی که شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی این کشور را دارند، می توانند از این امکان استفاده کنند. البته باز هم با اخذ بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه مالی، وام دانشجویی و… نمی توان گفت تحصیل در کشور لوکزامبورگ برای شما رایگان تمام می شود. مگر تحت شرایط به خصوصی و تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور.

بورسیه های تحصیلی

لوکزامبورگ به دانشجویان و دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف، انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی را ارائه می دهد. دریافت هر یک از بورسیه های تحصیلی این کشور شرایط به خصوصی دارد. اما برخورداری از رزومه تحصیلی قوی، معدل خوب، داشتن مقالات، انجام کارهای تحقیقاتی، برخوداری از جوایز، مدال ها و… تحصیلی و… می تواند شرایط خوبی را برای اخذ بورسیه های تحصیلی لوکزامبورگ برای متقاضیان فراهم کند.

کار در کنار تحصیل

دانش آموزان بین المللی و دانشجویان بین المللی می توانند در کنار تحصیل به کار بپردازند. شرایط کار در کنار تحصیل برای اشخاص اروپایی با اشخاص غیر اروپایی متفاوت است. اما به طور کلی دانشجویان مهاجر می توانند در کنار تحصیل به کاری پاره وقت مشغول باشند.

البته نا گفته نماند که اگر می خواهید با هدف تامین بخشی از هزینه های زندگی خود در لوکزامبورگ این کار را انجام دهید، بهتر است بدانید این کار تنها می تواند بخش کوچکی از هزینه های زندیگ شما را تامین کند.

درآمد حاصل از کار حین تحصیل در کشور لوکزامبورگ

درآمد افراد در کارهای پاره وقت در لوکزامبورگ معمولا به صورت ساعتی محاسبه می شود. نکته جالبی که در خصوص کشور لوکزامبورگ وجود دارد این است که درآمد دانشجویان بر اساس سنشان محاسبه می شود.

با تمامی این مسائل می تان درآمد دانشجویان و دانش آموزان بین المللی از کار در شغلی پاره وقت را به طور متوس 25704 یورودر سال در نظر گرفت.

انواع مشاغل موجود در لوکزامبورگ برای دانشجویان و دانش آموزان

دانش آموزان و دانشجویان می توانند در طیف گسترده از مشاغل فصلی و مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند.

آن ها می توانند در فروشگاه های خرده فروشی به عنوان فروشنده یا در رستوران ها، هتل ها و…. به عنوان آشپر، پیشخدمت و… مشغول به کار شوند. البته می توانند با توجه به مهارت هایی که دارند با دفاتر و شرکت های مختلفی در سمت های شغلی متفاتی مانند گرافیست، برنامه نویس و… به صورت پاره وقت کار کنند.

قوانین کار برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی

دانش آموزان بین المللی بیشتر در تعطیلات تابستانی اجازه کار دارند و در طی ترم های تحصیلی می توانند بسیار محدود کار کنند.

دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی، حدودا اجازه 10 ساعت کار پاره وقت در هفته را دارند. در مقطع کارشناسی این مدت کار، به حدود 20 ساعت در هفته افزایش پیدا می کند. دانشجویان دکتری نیز اجازه حدودا 20 ساعت کار پاره وقت در هفته را برخودار می باشند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. چگونه دانش آموزان و دانشجویان می توانند در لوکزامبورگ کار پیدا کنند؟

  • سه راه وجود دارد که می توانند از آن ها استفاده کنند: سایت های کاریابی آنلاین، شبکه های اجتماعی و دانشگاه یا مدرسه ای که در آن تحصیل می کنند.

2. برای تحصیل در لوکزامبورگ به ویزای تحصیلی نیاز داریم؟

  • بله افراد غیر اروپایی چه برای کمتر از 3 ماه تحصیل در لوکزامبورگ چه برای تحصیل طولانی مدت در این کشور به ویزای تحصیلی نیاز دارند. برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانید مقاله ویزای تحصیلی لوکزامبورگ را مطالعه فرمایید.

3. برای اخذ پذیرش از موسسات آموزشی این کشور به چه مدارکی نیاز است؟

  • مدارک هویتی مانند پاسپورت، شناسنامه و…، چند قطعه عکس، سوابق تحصیلی، ریز نمرات و مدرک تحصیلی معادل سازی شده مقطع قبلی، مدارک مالی و…. به طور کلی از طریق سایت هر موسسه آموزشی می توانید نسبت به این مدارک اطلاعات کسب کنید.

اگر سوالی در خصوص شرایط تحصیل، سیستم آموزشی، مهاجرت تحصیلی به این کشور و… دارید، آن را با ما در پایان این مقاله به اشتراک بگذارید. کارشناسان آوات به محض مشاهده سوال شما پاسخ سوالتان را خواهند داد.

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *