آفریقای جنوبی, تحصیلی

شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی چگونه است؟

تحصیل در آفریقای جنوبی

ما در این مقاله به طور جامع و کامل شرایط تحصیل در ﺁفریقای جنوبی را بر اساس مواردی اعم از: مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی، دوره های تحصیل در ﺁفریقای جنوبی، هزینه های زندگی در آفریقای جنوبی، شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی.

راه های مهاجرت به کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا از طریق تحصیل و ادامه تحصیل در آفریقای جنوبی، شرایط اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل  و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی بررسی خواهیم نمود.

تحصیل در آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی در جنوب قاره آفریقا و در سواحل دو اقیانوس هند و اطلس قرار دارد. کشور آفریقای جنوبی دارای 3 پایتخت می باشد که شامل پرتوریا، بلوم فونتین و کیپ تاون می باشد. ژوهانسبورگ پر جمعیت ترین شهر این کشور و زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی است.

از آنجایی که یکی از زبان های رسمی این کشور انگلیسی است و همچنین این کشور از دانشگاه های معتبر و بین المللی بهره می برد لذا به مقصد بسیاری از متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است.

تحصیل در آفریقای جنوبی برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی ورود به یک دنیای متفاوت از رشته‌های متنوع دانشگاهی و درسی قلمداد می‌شود. تحصیلی در این کشور به حدی گسترده است که متقاضیان می توانند از مقاطع ابتدایی تا مقاطع دکترا در رشته های مختلف و مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند.

همچنین کشور آفریقای جنوبی به دلیل مجاورت با اقیانوس ها یک مقصد گردشگری و مهاجرتی زیبا و شگفت انگیز برای بسیاری از گردشگران است. یکی از ابتدایی ترین کارها برای ورود و تحصیل در این کشور اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی است.

کشور آفریقای جنوبی دارای دانشگاه های مختلف با رشته های متفاوت است و حتی گستردگی و تنوع این رشته ها به قدری زیاد است که دانشجویان و متقاضیان تحصیل در این کشور با هر سلیقه ای که هستند می توانند در هر رشته و گرایشی که دوست دارند در این کشور مشغول به تحصیل شوند. برخی از انواع این رشته ها که در این کشور تدریس می شود به شرح زیر است:

رشته های هوافضا، مدیریت، حقوق، توریسم، موسیقی، نفت، داروسازی، هنر، خلبانی، مدیریت بازرگانی، معماری، فناوری اطلاعات، شیمی، کامپیوتر، روانشناسی در گرایش های مختلف، اقتصاد، طراحی لباس و جواهرات، علوم آزمایشگاهی، پرستاری، داروسازی، بهداشت، ریاضیات، مدیریت منابع انسانی، مردم شناسی، علوم سیاسی، فلسفه، مشاوره کشاورزی، فیزیک و …

از ویژگی ها و مزایای تحصیل در این کشور امکان دریافت بورسیه تحصیلی می باشد. از این رو متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور اگر شرایط امکان دریافت بورسیه را دارند می توانند از سوی سازمان ارائه دهنده بورسیه یا دانشگاه مربوطه در یکی از رشته ‌های شامل بورسیه تحصیلی پذیرش بگیرند.

مقاله پیشنهادی: شرایط تحصیل دندانپزشکی در آفریقای جنوبی

مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی

  •  تحصیل به زبان انگلیسی
  • هزینه های پایین زندگی در این کشور و شهریه تحصیلی کم در دانشگاه ها
  •  دارای اکثر رشته های تحصیلی در همه مقاطع
  •  امکان اخذ ویزا برای اعضای خانواده
  • یکی از مزایای مهم تحصیل در این کشور این است که امکان تطابق واحدهای گذرانده شده و ادامه تحصیل در رشته دلخواه وجود دارد
  •  امکان اجازه کار دانشجویی به مدت 20 ساعت در هفته

دوره های تحصیل در آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی

تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور بمانند ایران است و 4 سال طول می کشد و تعداد واحدهایی که دانشجویان در این مقطع می گذرانند بسته به نوع رشته انتخابی متفاوت می باشد و این واحدها شامل واحدهای تئوری و عملی است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور آفریقای جنوبی معمولا 2 تا 3 سال زمان می برد و معمولا در اکثر رشته ها ارائه پایان نامه الزامی است. مقطع دکترا در این کشور 2 تا 4 سال به طول می انجامد که این مدت بسته به تلاش دانشجو متغیر است و دانشجویان در این مقطع بر روی پایان نامه خود کار می کنند.

هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی

  • رشته‌های فنی مهندسی در مقطع لیسانس ۴۰۰۰ یورو در سال
  • رشته‌های انسانی و مدیریتی ۳۵۰۰ یورو در سال
  • فوق‌لیسانس به‌صورت گذراندن کورس و پژوهشی به ترتیب ۳۵۰۰ و ۱۲۰۰ یورو در سال
  • گذراندن کل دوره‌ی دکترا در سال ۳۰۰۰ یورو در سال

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

یکی از مهم ترین مسائل برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند هزینه زندگی و تحصیل است که این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد.

این هزینه ها شامل هزینه بلیط رفتن تا آفریقای جنوبی، هزینه دانشگاه، هزینه های مسکن، هزینه بهداشت و درمان در این کشور، هزینه اخذ ویزا، رفت و آمد، بیمه، هزینه های خوراک و پوشاک، هزینه مدرسه و … می باشد.

مطمئنا هزینه افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند به شهری که قصد ساکن شدن در ﺁن را دارند و همچنین نوع و سبک زندگیشان بستگی دارد. هزینه تحصیل در ﺁفریقای جنوبی نیز به این بستگی دارد که متقاضیان تحصیلی در کدام دانشگاه این کشور مشغول به تحصیل شوند، در دانشگاه های برتر ﺁفریقای جنوبی یا در دانشگاه های که در رتبه های میانی قرار دارند. مسلما تحصیل در دانشگاه های برتر هزینه و شهریه بالاتری دارد.

هزینه تحصیل آفریقای جنوبی نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان بسیار پایین تر می باشد. از این رو این کشور سالانه میزبان تعداد کثیری از دانشجویان مهاجر و علاقه مند به تحصیل می باشد.

تحصیل در آفریقای جنوبی

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های ﺁفریقای جنوبی

دانشجویان ایرانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آفریقای جنوبی را دارند توجه داشته باشند که در صورتی که با داشتن مدرک از ایران می خواهند در این کشور ادامه تحصیل دهند نمی توانند مستقیم وارد مقطع بعدی شوند. ادامه تحصیل برای این افراد در کشور آفریقای جنوبی بدین شکل است.

که ابتدا باید برخی از واحدهایشان معادل سازی و تطبیق داده شود و سپس این متقاضیان به مدت 1 تا 3 ترم باید دروس پیش نیاز را پاس کنند. در نهایت این اشخاص با طی کردن مراحل معادل سازی مدرک خود با مدرک آفریقای جنوبی می توانند وارد مقطع بعدی شوند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در ﺁفریقای جنوبی دارند باید بدانند که برای تحصیل در مقطع کارشناسی مدرک ﺁیلتس با نمره 6 و مقطع کارشناسی ارشد آیلتس با نمره 5/6 نیازدارند. البته پذیرش دانشجویان بدون داشتن مدرک زبان نیز امکان پذیر است.

به این صورت که دانشجویان باید در دوره های زبان در دانشگاه های این کشور شرکت کرده و مدرک ﺁیلتس دریافت کنند. دانشجویانی که دارای حداقل معدل 13 هستند می توانند در دانشگاه های متوسط این کشور و دانشجویانی که دارای حداقل معدل 16 هستند می توانند در دانشگاه های سطح بالای این کشور مشغول به تحصیل شوند.

مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش درآفریقای جنوبی

  • داشتن مدرک زبان موردنیاز (آیلتس ۶ در مقطع لیسانس)
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • نامه تمکن مالی
  • توصیه‌نامه دانشگاهی
  • نامه اشتغال کاری

کیفیت پذیرش به سطح معدل فرد متقاضی بستگی مستقیم دارد. دانشگاه‌های برتر حداقل معدل ۱۶ و دانشگاه‌های متوسط کمتر از این میزان را هم به‌عنوان شرط پذیرش قبول می‌کنند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

برای درخواست ویزای تحصیل در آفریقای جنوبی بایستی مدتی با سفارت این کشور دررفت و آمد باشید.

  • داشتن گذرنامه‌ی معتبر که البته بعد از تمام شدن مهلت ویزا دانشجویی هم اعتبار داشته باشد.
  • ارائه‌ی تمامی ویزاهای اخذشده توسط شخص
  • به همراه داشتن مدرک عدم سوءپیشینه
  • پذیرش کامل و قطعی به همراه مدارک کامل
  • نامه تمکن مالی جهت اثبات پشتوانه کافی برای مدت اقامت

مقاله پیشنهادی: اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.8/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *