اسپانیا, تحصیلی

قوانین و شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا

در وهله اول خدمت عزیزانی که قصد مهاجرت به اسپانیا را دارند بایستی عرض کنم که در این مقاله قصد داریم در مورد مباحث کلی و موضوعات داخلی کشور اسپانیا و مبحث اصلی بحثمان یعنی تحصیل داروسازی در اسپانیا مطالبی را برای شما به تحریر درآوریم.

نیم نگاهی اجمالی به پیرامون کشور اسپانیا

کشور اسپانیا یا همان پادشاهی بزرگ اسپانیا که قرن هاست مردمان این کشور پایبند اصول درست تاریخی خود هستند در شبه جزیره ای بنام ایبری واقع شده است.

کشور اسپانیا در جنوب غربی قاره سبز (اروپا) واقع شده است.

اسپانیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شنگن است که سالانه هزاران نفر به این کشور برای مقاصد مختلف به خصوص تفریحی سفر می کنند و از زیبایی های این کشور دیدن می کنند.

پایتخت کشور اسپانیا شهر زیبا و تاریخی مادرید است که از لحاظ موقعیت مکانی و سیاسی بسیار شهری مهم به شمار می آید، شهر بندری بارسلون نیز دومین شهر بزرگ و مهم کشور اسپانیا محسوب می شود.

این شهر در مبحث تحصیلی و به خصوص رشته های پزشکی بستری درست و اصولی را برای دانشجویان خارجی پیاده سازی کرده است.

یکی از همین رشته های مهم و پرطرفدار تحصیل داروسازی در اسپانیا است که علاقه مندان بسیار زیادی را جذب تحصیل می کند.

جمعیت کشور اسپانیا در حدود ۴۶ میلیون نفر است که این مقدار جمعیتی در مساحت اقلیمی ۵۰۴۱۰۰ کیلومتر مربع زندگی می کنند، اسپانیا از لحاظ مساحت دومین کشور بزرگ اروپای غربی به شمار می آید.

زبان رسمی مردم کشور اسپانیایی است که اکثر مردم پیرو دین مسیحیت هستند.

کشور اسپانیا با کشور های آندرو، فرانسه، پرتغال، مراکش و دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس همسایه است.

آب وهوای کشور اسپانیا بسیار متعادل است و می توان گفت تابستانهای این کشور بسیار خنک و با طراوت است و این موضوع باعث شده عزیزانی که برای سفر تفریحی و گردشگری به این کشور می آیند با خاطرات خوبی خاک این کشور را ترک کنند.

البته دانشجویانی که برای تحصیل داروسازی در اسپانیا درخواست می کنند نیز به طبع می توانند از این هوای بکر و لذت بخش استفاده کرده و با روحیه ای بالاتر مشغول به تحصیل داروسازی در اسپانیا شوند.

تحصیل داروسازی در اسپانیا

اسپانیا نیز مانند: کشورهای مجارستان، آلمان، اتریش، بلژیک، سوئد، فرانسه، ترکیه، روسیه و دیگر کشورها در مبحث پزشکی سال‌های زیادی است که زیر ساختی بسیار اصولی و قوی را در کشورش برای تحصیل دانشجویان داخلی و خارجی بستر سازی کرده است.

به همین دلیل است که تحصیل در این کشور مورد توجه علاقه مندان زیادی از کشورهای دیگر شده است، تحصیل در دانشگاه های اسپانیا هزینه های پایینی برای متقاضیان خواهد داشت.

شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا

افرادی که قصد تحصیل داروسازی در اسپانیا را دارند حتما باید در رشته های تجربی و زیاضی مدارک پیش دانشگاهی و دیپلم خود را ارائه دهند.

الزاماتی برای تحصیل پزشکی و تحصیل داروسازی در اسپانیا وجود دارد:

  • شخص بایستی دوره ای را در کالج به مدت یکسال بگذراند و پس از اتمام دوره امتحانی ورودی برای دانشگاه را داده و در رشته داروسازی به تحصیل بپردازد.
  • زبان تحصیل در دوره یکساله کالج اسپانیایی است.
  • سپس بعد از سپری کردن این دوره متقاضی در آزمونی ورودی شرکت می کند و بعد از قبولی وارد دانشگاه مورد نظر می شود و به تحصیل داروسازی در اسپانیا می پردازد.

البته روش های دیگر مهاجرت تحصیلی وجود دارد که می توان به تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، تحصیل پزشکی و دندان پزشکی اشاره کرد، در دیگر روش مهاجرت تحصیلی در اسپانیا تحصیل رایگان در این کشور نیز است.

هزینه های زندگی دانشجویان در اسپانیا

تحصیل در دانشگاه های اسپانیا و هزینه های زندگی و تحصیل داروسازی در اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مناسب تر است.

هزینه تحصیل در اسپانیا ما بین ۱۴۵۰۰ یورو تا ۱۶۵۰۰ یورو در سال است (البته هزینه دانشگاه های مختلف و با رنک بالاتر نیز در این میان گنجانده شده است).

می توان گفت: به طور کلی هزینه های زندگی دانشجویان برای تحصیل داروسازی در اسپانیا در حدود ۷۶۰ یورو در ماه است.دانشجویان اجازه کار در این کشور به صورت محدود را نیز دارند.دانشجویان اسپانیایی نیز همانند دانشجویان دیگر کشورها می توانند در هفته ۲۰ ساعت مشغول به کار شوند.البته با این ساعت کاری و دستمزد گرفته شده دانشجو بخشی از هزینه های زندگی خود را می تواند تامین کند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه های اسپانیا به تفکیک رشته و مقطع مورد نظر

مدارک مورد نیاز:

  1. ریز نمرات، مدرک پیش دانشگاهی، دیپلم به زبان انگلیسی و اسپانیایی ترجمه رسمی شود.
  2. کپی پاسپورت فرد متقاضی
  3. انگیزه نامه
  4. توصیه نامه تحصیلی
  5. دارا بودن مدرک تحصیل زبان انگلیسی و اسپانیایی
  6. رزومه تحصیلی و کاری شخص متقاضی تحصیل و ترجمه رسمی آن به زبان های انگلیسی و اسپانیایی

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانیدفرم ارزیابی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *