تحصیلی, روسیه

راه های گرفتن بورسیه تحصیلی روسیه

راه های گرفتن بورسیه تحصیلی در روسیه

هزینه های تحصیلی در روسیه از بزرگترین دغدغه های افرادی است که قصد دارند این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند. کشور روسیه با داشتن بهترین و عالی ترین دانشگاه های جهان توانسته است توجه و نظر بسیاری از دانشجویان کشورهای دیگر را به سوی خود جذب کرده است و شما می توانید سالانه شاهد مهاجرت های بسیاری از افراد و دانشجویان به این کشور باشید که هر ساله نیز به تعداد این افراد نیز افزوده می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط دریافت بورسیه تحصیلی روسیه آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مختصری در مورد روسیه

روسیه در یک نگاه

1

جمعیت کشور روسیه چیزی فراتر از  ۱۴۳٫۹۵۸٫۸۰۹ نفر برآورد شده است.

2

نزدیک به ۷۳ % مردم کشور روسیه در مناطق شهری زندگی می کنند و سن متوسط زندگی در روسیه ۳۹ سال است.

3

مساحت کشور روسیه ۱۷ میلیون کیلومتر مربع است که پهناورترین کشور جهان به حساب می آید.

4

پایتخت کشور روسیه شهر بزرگ و زیبای مسکو است.

5

نوع حکومت کشور روسیه مشروطه فدرال و جمهوری پارلمانی است.

6

ولادیمیر پوتین حاکم و رئیس جمهور کشور روسیه است که سالهاست با ریاست و نظارت ایشان روسیه در هر زمینه های قدرتمندتر از قبل شده است.

7

تولید ناخالص داخلی در کشور روسیه ۲۱۲۰ میلیارد دلار می باشد.

8

زبان رسمی کشور روسی، واحد پول این کشور نیز روبل است.

9

کشور روسیه در آسیای شمالی و اروپا قرار دارد.

10

بخاطر وسعت بالا روسیه با ۱۵ کشور اروپایی و آسیایی هم مرز است.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی  روسیه

"راه

بورسیه تحصیلی روسیه در مقطع های مختلفی وجود دارد. برای دریافت بورسیه تحصیلی روسیه بایستی دارای شرایط بسیار خاصی باشید که از جمله این شرایط می توان به داشتن معدل بسیار خوب و عالی، کسب نمره ی قبولی در زبان روسی، نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه سیاسی و اقتصادی، ارائه ویزای تحصیلی و ارائه پاسپورتی که حداقل 12 ماه از اعتبار آن مانده باشد.

بیشترین بورسیه تحصیلی روسیه که دانشجویان آن را دریافت می کنند در مقطع کارشناسی ارشد می باشد که این مقطع از بیشترین تقاضا برخوردار است. شما با دریافت بورسیه تحصیلی روسیه نه تنها فرصت تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های جهان را به دست خواهید آورد بلکه می توانید فرصت زندگی در این کشور با سطح استانداردها بسیار عالی زندگی کنید.

مهاجرت های تحصیلی به کشور روسیه باعث شده است که مسئولان این کشور برنامه ریزی های بسیار بلند مدت و ایده الی را برای دانشجویان غیر بومی در نظر بگیرند و بتوانند از آن ها به عنوان نیروی انسانی در صنایع و بخش های مختلف صنعت استفاده کنند. هم چنین بایستی با این موضوع نیز اشاره کرد که دانشجویانی که بورسیه تحصیلی روسیه را دریافت نموده اند می توانند برای تامین هزینه های تحصیلی و زندگی خود، ساعات مشخصی را در دانشگاه و یا بیرون از دانشگاه به کار بپردازند و پول خوبی را نیز از کارهای پاره وقت به دست بیاورند. در برخی از شهر های کشور روسیه هزینه های زندگی و تحصیل بسیار زیاد می باشد.

مزایا و معایب دریافت بورسیه تحصیلی روسیه

مزایا

  • شما می توانید بورسیه تحصیلی روسیه را بدون کنکور دادن به دست بیاورید. کنکور برای بسیاری از افرادی که می خواهند ادامه تحصیل دهند موضوعی بسیار سختی می باشد که با دریافت بورسیه تحصیلی روسیه دیگر نیازی به ثبت نام در کنکور نمی باشد.
  • می تونید با فرهنگ و آداب و رسوم یک کشور بسیار پیشرفته و بزرگ آشنا شوید.
  •  می توانید زبان انگلیسی و روسی را یاد بگیرید. به جز شهر مسکو در بقیه شهر های روسیه بایستی زبان روسیه را بلد باشید تا بتوانید ارتباطات لازم را برقرار کنید.
  • باعث می شود یک زندگی بسیار موفقی را داشته باشید و هم چنین اعتماد به نفس بالایی را به دست بیاورید.
  • به دست آوردن فرصت های شغلی بعد از فارغ التحصیل شدن در این کشور بسیار زیاد می باشد که می توانید بعد از به پایان رساندن دانشگاه خود درخواست کار در این کشور را داشته باشید.
  • شما می توانید فرصت آشنایی با دانشجویان دیگری که از کشورهای دیگر آمده اند داشته باشید و دوستی های خوبی را داشته باشید.

معایب

  • بالا بودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور از مهم ترین معایب این بورسیه می باشد و برخی از دانشجویان به دلیل عدم پرداخت هزینه های مربوطه مجبور می شوند ترک تحصیل کرده و به کشور خود بازگردند.
  • غربت و دوری از خانواده نیز برای برخی از دانشجوبان مشکل بزرگی می باشد که در بسیاری از مواقع نمی توانند با این موضوع کنار بیایند.

روش های دریافت بورسیه تحصیلی روسیه

به طور کلی تحصیل رایگان در روسیه که نام علمی آن بورسیه است به سه دسته تقسیم می شود. افراد می توانند طبق شرایط خود وارد یکی از انواع مورد نظر شوند.

روش اول

دسته اول از بورسیه تحصیلی در روسیه به صورت 100% است. به این معنی که شما می تواند به صورت رایگان در این کشور مشغول به تحصیل شوید.

این گزینه دارای ظرفیت محدودی است به طوری که فرد باید از نظر هزینه در وضعیت قابل قبولی قرار بگیرد تا بتواند واجد شرایط بورسیه تحصیلی روسیه باشد.

در مقطع دکترا اگر فردی بخواهد به صورت کامل از بورسیه های تحصیلی استفاده کند. باید در ابتدای امر تز دکترای قابل قبولی ارائه دهد. این افراد می بایست دارای مدرک زبان بوده و یک سری مقالات بین المللی نیز در زمینه رشته تحصیلی مورد نظر در رزومه خود داشته باشند.

شرایط بورسیه تحصیلی روسیه به صورت کامل اغلب به صورت یک آزمون دنبال می شود. به طوری که فرد باید بتواند در آزمون به نمره قابل قبولی دست یابد. سپس نوبت به مصاحبه خواهد بود در صورت پذیرفته شدن فرد می تواند در یکی از بهترین دانشگاه های روسیه مشغول به تحصیل باشد.

روش دوم

شرایط بورسیه تحصیلی روسیه به صورت نیم بها نوع دیگری از بورسیه تحصیلی در روسیه وجود دارد که به صورت کامل رایگان نخواهد بود، اما از دسته بورسیه های ارزان و عالی محسوب می شود. در این مسیر هزینه های برآورد شده به صورت نیم بها بوده و از سوی دولت روسیه نیمی از هزینه شهریه پرداخت می شود و مابقی باید توسط دانشجو پرداخت شود. شرایط بورسیه تحصیلی روسیه به صورت نیم بها به این شکل است که:

شما می بایست دارای نمرات قابل قبول از دوره های قبلی تحصیلی خود باشید. افراد می بایست بتوانند در رشته خاصی دارای دانش قابل قبولی باشند.

پذیرش در این سری از بورسیه های روسیه عموماً به نسبت قبل آسان‌تر است و البته ظرفیت پذیرش نیز بیشتر از بورسیه کامل است. برای بررسی دقیق شرایط بورسیه به صورت نیم بها می توانید از تیم های مشاور ما کمک بخواهید.

روش سوم

نوع سوم به این صورت است که فرد در ابتدای امر با هزینه خود وارد دانشگاه های روسیه می شود. پس از گذشت دو ترم مشخص می شود که وضعیت تحصیلی وی به چه صورتی است. اگر او از دسته دانشجویان ممتاز محسوب شود می تواند باقی مسیر را به صورت رایگان مشغول به تحصیل شود و بارها دیده شده است که هزینه اولیه وی نیز به او باز گردانده می شود.

این نوع شامل دانشگاه های کمی در روسیه است. افرادی که قصد دارند از بورس های تحصیلی بهرمند شوند و از رزومه قوی برخوردار نیستند می توانند این روش را انتخاب کنند.

طبق آمار گرفته شده از مرجع آماری QS رتبه های دانشگاهی در کشور روسیه در مقاطع عالیه زیر ۲۴۰ دانشگاه برتر دنیا می باشد که در این میان ۵۵ دانشگاه کشور روسیه در این آمار گنجانده شده اند.

معرفی تعدادی از انواع بورسیه های تحصیلی روسیه

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی (بورسیه های دولتی)

هرساله کشور روسیه با اجازه و نظارت دولت بورسیه تحصیلی در روسیه را به دانشجویان اعطا و به قولی اختصاص می دهند. کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان در روسیه شامل: شهریه های رایگان، موارد بهداشتی، کمک هزینه خوابگاه برای ۱۵۵۰۰ نفر و به ارزش ۱۳۵۰ روبل روسی در ماه است.
اگر بخواهیم به راحتی گرفتن بورسیه تحصیلی در روسیه رجوع کنیم در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این موضوع بهتر و آسان تر است. بورسیه تحصیلی در روسیه زمانی به صورت رایگان اعطا می شود که فرد رزومه بسیار خوب و بالای تحصیلی داشته باشد.

بورسیه های غیر دولتی

  1. بورس تحصیلی بنیامین A. گیلمن
  2. بورس تحصیلی شوراهای آمریکایی

بورسیه ی تحصیلی دانشگاه سنت پترزبورگ

یکی از بهترین بورسیه های روسیه بورسیه ی تحصیلی دانشگاه سنت پترزبورگ (دانشگاه پلی تکنیک) می باشد. برای این که شانس بیشتری برای دریافت بورسیه ی تحصیلی داشته باشید بهتر است که مدرک زبان روسی یا انگلیسی ارائه دهید. در واقع افرادی که این مدارک را ارائه می دهند شانس بیشتری برای دریافت بورسیه های خوب دارند.

بورسیه های این دانشگاه برای مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می شوند که بیشتر تمرکز بر روی مقطع دکتری و بعد مقطع ارشد می باشد.

مواردی که در بورسیه ی این دانشگاه لحاظ می شود شامل:

1

شهریه در مدت یک سال

2

هزینه اقامت

3

خوابگاه

4

دانشگاه ایالتی تومسک

5

دانشگاه اورال فدرال

6

دانشگاه بین المللی المپیک روسیه

7

آموزش رایگان

8

کمک هزینه های تحصیل و زندگی

9

اقامت خوابگاه دانشجویان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر دانشگاه های روسیه به مقاله لیست دانشگاه های روسیه  مراجعه کنید.

مواردی که شامل بورسیه تحصیلی در روسیه نمی شوند

هزینه های سفر، هزینه های زندگی، بیمه درمانی از جمله مواردی هستند که شامل بورسیه تحصیلی نمی شوند.

مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی روسیه

"راه

  • اصل پاسپورت متقاضی
  • آخرین مدرک تحصیلی (ترجمه به زبان روسی یا انگلیسی)
  • ریز نمرات (ترجمه)
  • مدرک زبانی که نشان دهد متقاضی دانش زبانی انگلیسی یا روسی را دارد.
  • دانشجویان تمامی کشورهای جهان می توانند بورسیه تحصیلی در روسیه را اخذ نمایند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

سوالات متداول

1. مزایای تحصیل در کشور روسیه چیست؟

  • تحصیل بدون کنکور در کشور روسیه در رشته های مورد علاقه دانشجویان، گرفتن بورسیه تحصیلی در روسیه در مقاطع عالیه دانشگاهی، افزایش فرصت های شغلی خوب برای دانشجویانی که قصد انجام کار بعد از تحصیل در کشور روسیه را دارند از جمله مزایای تحصیل در روسیه است.

2. چه زمانی باید برای دریافت بورسیه اقدام کرد؟

  • برای دریافت بورسیه ی تحصیلی روسیه دو راه وجود دارد. یکی اینکه دانشجویان رشته هایی خاص می توانند قبل از شروع به تحصیل برای دریافت بورسیه ی تحصیلی اقدام کنند. این نوع از بورسیه برای رشته های خاص است. دومین راه این است که فارغ از رشته ی تحصیلی پس از دو ترم تحصیل در دانشگاه های این کشور با توجه به معدل بالا برای دریافت بورسیه اقدام کنید.

3. آیا به دانشجویان پزشکی نیز بورسیه تعلق می گیرد؟

  •  دانشجویان پزشکی روسیه باید دو ترم تحصیلی را بگذرانند و سپس برای بورسیه ی تحصیلی اقدام کنند.

4. برای دریافت بورسیه ی تحصیلی روسیه محدودیتی وجود دارد؟

  • محدودیت از نظر تعداد بورسیه ی دریافتی وجود ندارد. به این معنا که می توانید همزمان از چند بورسیه ی تحصیلی بهره مند شوید.

5. فاند تحصیلی به چه معناست؟

  • فاند تحصیلی با توجه به نیاز دانشجو، شرایط خانوادگی و میزان درآمد به فرد تعلق می گیرد. در صورتی که بورسیه بر پایه ی رزومه ی تحصیلی به فرد متقاضی تعلق می گیرد.

6. آیا می توان چند فاند تحصیلی همزمان دریافت کرد؟

  • برای دریافت فاند تحصیلی محدودیت وجود دارد و افراد تنها می توانند از یک فاند تحصیلی استفاده کنند.

7. برای دریافت بورسیه ی تحصیلی چگونه باید اقدام کنیم؟

  • برای دریافت بورسیه ی دولتی این کشور ابتدا باید در سایت اصلی بورسیه تحصیلی روسیه ثبت نام کنید و مدارک مورد نظر را ضمیمه کنید.

8. چرا دریافت بورسیه ی تحصیلی در مقطع کارشناسی سخت است؟

  •  به دلیل اینکه هزینه های تحصیل در این مقطع در روسیه پایین است لذا معمولا درخواست برای بورسیه این مقطع بسیار کم و محدود است.
5/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *