انگلستان, تحصیلی

بورسیه تحصیلی در انگلستان

بورسیه تحصیلی در انگلستان

در این مقاله می پردازیم به بورسیه تحصیلی در انگلستان با موسسه مهاجرتی آوات همراه باشید. امروزه در ذهن بسیاری از دانشجویان این فکر هست که از یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا پذیرش تحصیلی و بورسیه گرفته و ادامه تحصیلشان را در دانشگاههای معتبر دنیا بگذرانند. در این میان کشور انگلستان یکی از گزینه هایی است که همیشه بیشترین متقاضی را به دلایل مختلف داشته است.

به عنوان مثال اعتبار این دانشگاه های انگلستان، سطح بالای رفاه اجتماعی کشور انگلستان و همچنین امنیت بالای این کشور و مزایای بسیار زیادی که برای دانشجویان خارجی در نظر دارد مزید بر علت است.
سالانه هزاران دانشجو از سرتاسر جهان برای تحصیل در انگلستان به انگلیس مهاجرت می کنند. انگلستان با ارائه بیش از هزاران رشته تحصیلی در بیش از صدها مرکز آموزشی یکی از مقاصد مهم تحصیلی است. برخی از این دانشگاه‌ها حتی در بین دانشگاه های برتر دنیا هستند.

تحصیل در انگلستان

برای تحصیل در انگلستان داشتن مدرک آیلتس الزامی است و همچنین برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای ممتاز انگلستان شرایطی مانند معدل بالا و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه معتبر در کشور مبدا بسیار حائز اهمیت می باشد. نکته حائز اهمیت در اینجا اینست که تمام دانشجویانی که قصد تحصیل در انگلستان را برای مدت بیش از ۶ ماه دارند باید اجازه تحصیل داشته باشند. دانشجویانی که اجازه تحصیل در انگلستان داشته باشند می توانند به صورت ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و درصورتیکه بخواهند پس از پایان تحصیل برای مقاطع دیگر ادامه تحصیل دهند از داخل خود انگلستان اقدام نمایند.

بورسیه در مقطع لیسانس

دانشجویان ایرانی معمولا در زمانی که تصمیم به ادامه تحصیل در کشورهای خارج از کشور می گیرند اولین فکری که به ذهنشان خطور می کند شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی است و اینکه می خواهند این بورسیه ها در دانشگاه‌های معتبر دنیا باشد، از بین این دانشگاه‌ها همیشه دانشگاه‌های انگلستان در بین گزینه های محبوب می باشد زیرا مدارک تحصیلی در مقطع لیسانس در بیشتر دانشگاه های انگلستان و آمریکا مورد تایید سایر کشورها می باشند.

پس باید این را خاطر نشان کنیم که اخذ بورسیه در مقطع لیسانس در انگلستان شانسی ندارد بهتر است بگوییم که معمولا افرادی که برای تحصیل در مقطع لیسانس در انگلستان اقدام می کنند باید بصورت عادی پذیرش اخذ کنند. شرایط اخذ پذیرش و سیستم آموزشی در دانشگاه های آمریکا و انگلستان بسیار به هم نزدیک است.هزینه تحصیل در دوره لیسانس در دانشگاه های انگلستان بین۱۰ هزار پوند تا ۱۳ هزار پوند در سال است که میزان دقیق آن بستگی به شهر و دانشگاه محل تحصیل و دانشگاه دارد.

بورسیه در مقطع فوق لیسانس

برای تحصیلات تکمیلی، دولت انگلستان دارای معتبرترین دانشگاه‌های دنیا می باشد، دانشجویان بسیار زیادی از سرتاسر دنیا آرزوی تحصیل در دانشگاه‌ های معتبر انگلستان  را در سر می پرورانند. برای اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان هر دانشجویی که معدل بالاتر داشته باشد و در دانشگاه معتبرتری تحصیل کرده باشد شانس بیشتری برای گرفتن پذیرش را دارد. امکان اخذ بورسیه های تحصیلی در دانشگاه‌های انگلستان برای مقاطع فوق لیسانس و بالاتر امکان پذیر می باشد که این امر بسته به سوابق تحصیلی شخص دانشجوی متقاضی دارد.

البته باید بگوییم که اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در انگلستان تقریبا شرایطی شبیه به دوره لیسانس را دارد به این منظور که اخذ بورسیه در مقطع فوق لیسانس در انگلستان امری بسیار راحت و دست یافتنی نیست.
افرادی که برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های انگلستان چه بصورت بورسیه و چه بصورت پذیرش عادی اقدام می نمایند باید بدانند که داشتن نمره آیلتس ۶٫۵ الزامی است

بورسیه در مقطع دکتری

بورسیه در انگلستان امروزه امری است که بسیاری از دانشجویان سراسر دنیا به دنبال آن هستند از طرفی به دلیل اینکه دانشگاههای دولت انگلستان برای دادن بورسیه شرایط خاصی را در نظر می گیرند باید در نظر داشته باشیم که هر شخصی با هر شرایطی امکان اخذ بورسیه و حتی پذیرش در مقطع دکتری در انگلستان را ندارد بلکه باید خاطر نشان کرد که این افراد باید مدارکی از قبیل مدرک فوق لیسانس معتبر از دانشگاه‌های معتبر انگلستان بعلاوه سوابق تحقیقاتی و مقالات علمی و سطح زبان بسیار بالاتر داشته باشند تا بتوانند به بورسیه تحصیلی در انگلستان نائل شوند.

اغلب دانشجویان ایرانی که برای ادامه تحصیلشان در مقطع دکتری قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی و انگلستان را دارند در بسیاری از مواقع کشور انگلستان را برای ادامه تحصیلشان انتخاب می کنند، این امر می تواند دلایل متفاوتی از قبیل: دانشگاههای معتبر انگلستان، امکان گرفتن بورسیه های تحصیلی و همچنین شرایط کلی کشور انگلستان که برای اخذ اقامت و زندگی یکی از بهترین کشورهای دنیاست، داشته باشد.

هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان

هزینه های تحصیل در انگلستان بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی و همچنین شهر محل تحصیل متفاوت است.هزینه تحصیل در انگلستان بستگی به دانشگاه محل تحصیل دارد. هزینه تحصیل در شهر لندن معمولا بالاتر از سایر شهرهای انگلستان است و هزینه تحصیل در شهری مثل کاونتری کمتر از شهرهای دیگر انگلستان می باشد، اما به طور متوسط این هزینه از۱۱ هزار پوند در سال تا ۱۵ هزار پوند در سال متفاوت است البته بعضی از رشته ها حتی به ۱۸ هزار پوند در سال هم می رسد.

همچنین برای اکثر دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان را دارند سوالات مختلفی مطرح می شود که در این قسمت، نکاتی مرتبط با اجاره خانه و سایر هزینه های زندگی توضیح داده می شود. یک مهاجر که به انگلستان مهاجرت کرده، بایستی تلاش فراوان و جدی (گاهی بیش از شش ماه) داشته باشد تا در رشته تخصصی مورد علاقه اش، کار پیدا کند در این رابطه دانستن زبان انگلیسی نکته ایست که اهمیت بسیار بالایی دارد.

لذا دانستن هزینه ها برای برنامه ریزی زندگی می تواند مفید باشد. هزینه زندگی هم نیز در شهر های مختلف انگلستان متفاوت است، هزینه ها، بستگی به مکان زندگی و شیوه خرج کردن شما دارد و همانطور که در بالا اشاره ای در این رابطه شد در شهرهای مختلف هزینه های زندگی متفاوت می باشد ولی حداقل ماهی ۸۵۰ پوند را برای یک زندگی معمولی رو به بالا یکنفره باید در نظر گرفت.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *