سوئد, مهاجرت

بهترین روش مهاجرت به سوئد

بهترین روش مهاجرت به سوئد

ما در این مقاله سعی داریم در مورد بهترین روش مهاجرت به سوئد به بحث بپردازیم راه های مهاجرتی سوئد از قبیل اقامت تحصیلی اقامت کاری اقامت از طریق ازدواج اقامت از طریق تولد و اقامت از طریق سرمایه گذاری میباشد.تا انتهای مقاله بهترین روش مهاجرت به سوئد با سازمان مهاجرتی آوات همراه باشید.

چرا سوئد؟

سالانه افراد بسیاری به علل مختلف تصمیم به مهاجرت می گیرند. کشورهای مختلف روش ها و شرایط مختلفی را برای پذیرش مهاجران دارند و حقیقت این است که مهاجرت به هیچ کشوری ساده نیست اما بنابر شرایط  هر متقاضی مراحل مهاجرت، می تواند متغیر شود.

هم اکنون کشورهایی مثل آذربایجان، ترکیه کانادا، آلمان، استرالیا، سوئد و… در بین ایرانیان مقصد محبوب تری برای مهاجرت هستند و اگر به این کشورها مهاجرت کنید ایرانیان زیادی را خواهید یافت. آوات قصد دارد کمی دید شما عزیزان را به مهاجرت به کشورهای دیگر بازتر کند تا آسان تر برای این کار مهم تصمیم گرفته و اقدام نمایید زیرا تصمیم راسخ و پشتکار اولین ویژگی هایی است که باید برای یک مهاجرت موفق داشته باشید و اگر در میانه ی راه پشیمان شوید تنها سرمایه و وقت خود را هدر داده اید. در ضمن توجه داشته باشید آوات قصد تشویق به مهاجرت را ندارد و تنها در تلاش است با نشان دادن نمایی واقعی از مهاجرت از بیرون رفتن سرمایه های ملی جلوگیری نماید.

بهترین روش برای مهاجرت به سوئد کدام است؟

  1. مهاجرت از طریق کار
  2. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  3. مهاجرت از طریق ازدواج به سوئد
  4. مهاجرت تحصیلی به سوئد

 آیا مهاجرت از طریق کار بهترین روش مهاجرت به سوئد است؟

آیا بهترین روش مهاجرت به سوئد مهاجرت از طریق کار  است؟ تعداد زیادی خواهان مهاجرت و  کار در سوئد هستند و قصد دارند با مدرک تحصیلی که از کشور ایران کسب کرده اند در سوئد مشغول به کار شوند. این افراد برای مهاجرت و اقامت کاری به دعوتنامه ای از طرف کارفرمایی معتبر در سوئد نیاز  دارند و تا کارفرمایی مسئولیت آن ها را بر عهده نگیرد نمی توانند از این طریق مهاجرت نمایند.

به منظور پیدا کردن کار در سوئد باید دارای شرایط ایده آل باشید و مهارتتان برای کارفرما اثبات شود و به تخصص کاری شما نیاز داشته باشند.

ما به افرادی که مدنظرشان مهاجرت از طریق کار است پیشنهاد می کنیم قبل از مهاجرت با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند و از کار خود در کشور مورد نظر  مطمئن شوند و سپس اقدام به مهاجرت کنند و یا اینکه می توانند ابتدا با سفرهای کوتاه مدت با محیط  و شرایط کاری در کشور مقصد و کارفرمایان مرتبط با رشته ی تحصیلیشان ارتباط بر قرار کرده و آشنا شوند.

مهاجرت از طریق اقامت کاری بدون داشتن پشتوانه ی مالی و دعوتنامه ای  از طرف کارفرما به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون احتمال عدم موفقیت با این روش بسیار زیاد است.

ولی اگر با همه ی تلاش هایی که کردید موفق به کسب توجه کارفرمایان نشدید ما به شما پیشنهاد می کنیم به وکیلان خبره مهاجرت به سوئد مراجعه کنید تا شما را با کارفرمایان آشنا نمایند.(این کار را تنها وکیلان با تجربه توانایی انجام آن را دارند). توجه داشته باشید در این کار کلاهبرداران بسیاری در حال فعالیت اند بنابراین فریب این افراد سود جو برای پرداخت هزینه های زیاد برای پیدا کردن کار به صورت تضمینی را نخورید.

اگر شما موفق به اخذ دعوتنامه و رضایت کارفرما برای جذب خود در سوئد شوید با توجه به دعوتنامه ای که  او صادر میکند می توانید به راحتی در این کشور اقامت داشته باشید، این روش جز سخت ترین و درعین حال محبوب ترین روش های مهاجرت به سوئد می باشد.

حتما برای شما نیز این سوال پیش آمده که فرد متقاضی بدون داشتن هیچگونه آشنایی در سوئد چگونه می تواند از کارفرمایان دعوتنامه مناسب کسب کند؟ این کار راحت نیست ولی علاقمندان می توانند از طریق وبسایت های کاریابی کشور سوئد اقدام کنند در این مرحله باید بسیار هوشیارانه عمل کنید زیرا افراد سودجو به شما پیشنهاد انجام کار تضمینی را خواهند داد.

 آیا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بهترین روش مهاجرت به سوئد است؟

آیا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بهترین روش مهاجرت به سوئد است؟ یکی دیگر از روش های معمول و ممکن برای مهاجرت به سوئد اقدام از طریق سرمایه گذاری می باشد. به طور کلی می توان سرمایه گذاری در سوئد را به 2 قسمت اصلی تقسیم کرد:

الف) سرمایه گذاری از طریق بیزینس پلن(طرح کاری):

در این روش ادعای  متقاضی بر این است که نقشه و طرحی را برای راه اندازی یک کسب و کار در کشور سوئد دارد که می تواندسودآور باشد. این روش برای کارآفرینان و مبتکران، مخترعان و مناسب است.

مراحل کار به این صورت است که: در آغاز فرد طرحی از کاری که قصد انجامش را دارد(در زمینه ی تجاری و صنعتی، و…) تهیه می کند. توجه داشته باشید که در این طرح نباید همه ی جزئیاتی که قرار است انجام گیرد دقیقا به همان صورت درج شود فقط کافیست معرف طرح کلی کار باشد و نشان دهنده مقرون به صرفه و مفید بودن طرح باشد.

البته به یاد داشته باشید که همه ی طرح باید واضح توضیح داده شود و در آن از دروغ جدا خودداری کنید.

در صورت خوب بودن طرح متقاضی، بانک ها نیز حاضر می شوند که بر روی ایده ی فرد سرمایه گذاری کنند بنابراین در این روش شما به بودجه ی کمتری به نسبت روش دیگر مهاجرت سرمایه گذاری نیاز دارید.

برای مهاجرت به سوئد از روش سرمایه گذاری تقریبا در کمترین حالت به 15000 دلار نیاز خواهید داشت که اگر دارای طرح و ایده و بیزینس پلنی موفق باشید، می توانید مقداری از این سرمایه را در ابتدا پرداخت کرده و به مرور با شروع کسب و کارتان بقیه مبلغ را به دولت سوئد بپردازید.

در این روش مهم ترین نکته، تهیه ی طرح کاری قوی و قانع کننده است که پیشنهاد می کنیم با افراد متبحر و داری تجربه در این زمینه مشورت کنید زیرا باید در طرحتان قوانین و ضوابط خاصی را رعایت نمایید.

ب) مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکجا:

اگر دارای طرح کاری و ایده ی خاصی نیستید اما سرمایه ی خوبی در دست دارید، باز هم می توانید به سوئد مهاجرت کنید. زمانی که موفق شوید دولت سوئد را قانع کنید که وجود شما در آن کشور توجیه مالی خوبی دارد، می توانید به عنوان مهاجرِ سرمایه دار وارد آن کشور شوید. کمترین میزان سرمایه گذاری در سوئد نیز همان 150.000 دلار است که در بالا اشاره کردیم با تفاوت این که باید این مبلغ را در همان ابتدا و به طور یکجا و بدون در نظر گرفتن سایر هزینه های مهاجرت از جمله مراحل مهاجرت و هزینه های ماه های ابتدایی زندگی در سوئد پرداخت نمایید و سپس اقدام به سفر به سوئد نمایید.

 آیا مهاجرت از طریق ازدواج بهترین روش مهاجرت به سوئد است؟

آیا مهاجرت از طریق ازدواج بهترین روش مهاجرت به سوئد است؟ قانون مهاجرت از طریق ازدواج در رابطه با سوئد نیز وجود دارد و اگر شما با یک فرد سوئدی یا مقیم در این کشور ازدواج کنید به راحتی اقامت کسب خواهید کرد و از این لحاظ مشکلی نخواهید داشت.

توجه داشته باشید که در این نوع مهاجرت باید به سوالاتی مانند: زبانی که با همسرتان صحبت می کنید، همسران قبلی خود، مدت زمان زندگی با همسر فعلی، خانه ای که قرار است در آن زندگی کنید، روش آشنایی و بقای ارتباط زوجین تاکنون و… پاسخ دهید و اگر در این موارد شک و شبهه ای پیش آید به صورت موقت به فرد مهاجر اجازه ی مهاجرت داده نمی شود.

در مواقع نادری که این اتفاق رخ می دهد باید سه هفته صبر کرده و سپس درخواست تجدید نظر دهید. اگر برای بار دوم یا سوم باز هم مهاجرت شما از طریق ازدواج رد شد، می توانید به دادگاه های موجود در سوئد اعتراض کرده و حکم خود را تغییر دهید. توجه داشته باشید که رد شدن مهاجرت از طریق ازدواج بسیار کم پیش می آید و این موضوع هم برای جلوگیری از کلاهبرداری دو طرف برای کسب اقامت از طریق ازدواج است.

 آیا مهاجرت تحصیلی بهترین روش مهاجرت به سوئد است؟

آیا مهاجرت تحصیلی بهترین روش مهاجرت به سوئد است؟ مهاجرت تحصیلی به سوئد یکی از آسان ترین روش های مهاجرت و کسب اقامت این کشور می باشد و مهاجران ایرانی زیادی هم از این طریق اقدام به مهاجرت می نمایند زیرا این روش مزایای نسبتا خوبی در مقایسه با روش های دیگر دارد مثلا: برای ادامه تحصیل در همه ی دانشگاه های این کشور نیاز به دانستن زبان سوئدی نیست، با داشتن مدرت آیلتس 5 نیز در برخی از دانشگاه ها می توانید تحصیل کنید، دانشگاه های این کشور معتبر و خوب هستند و یا این که پس از تحصیل راحت تر می توانید وارد بازار کار سوئد شوید.

برخی تصور می کنند که تحصیل در سوئد رایگان است اما باید بدانید که از سال 2011 میلادی تاکنون تحصیل در این کشور دیگر رایگان نیست و دانشجویان متقاضی باید بتوانند هزینه ی ثبت نام اولیه در دانشگاه مورد نظر و هزینه های هر ترم و خوابگاه، خورد و خوراک و زندگیشان را پرداخت نمایند و دولت سوئد تا از توانایی شما برای پرداخت مخارج مطمئن نشود مهاجرت شما پذیرفته نخواهد شد.

مهاجرت به سوئد و بهترین روش مهاجرت به سوئد

یکی از کشورهایی که در چند سال اخیر مهاجرت های مختلفی به آن صورت می گیرد سوئد می باشد. مهاجرت به سوئد به روش های مختلفی انجام می گیرد ولی آن چه در این نوع مهاجرت مهم است طی کردن مراحل قانونی برای اقامت دائم و یا موقت در این کشور می باشد. این موضوعی است که بسیاری از افراد بدون توجه کردن به آن به صورت غیر قانونی قصد مهاجرت به این کشور را دارند و با مشکلات مختلفی در این مسیر مواجه می شوند که یکی از مهم ترین آن ها افتادن در دام افراد خلافکار و سودجو است.

زندگی کردن در کشور سوئد از وضعیت مناسب و مطلوبی برخوردار است که افراد بسیاری با توجه به این موضوع قصد دارند مهاجرت به این کشور را که یکی از اعضای اتحادیه اروپاست را انتخاب کرده و مراحل آن را به صورت قانونی طی کنند. برای اینکه بتوانید وارد خاک سوئد شوید باید اقدامات لازم برای اخذ ویزای شینگن این کشور را به انجام برسانید و سپس یکی از انواع مهاجرت به سوئد را انتخاب کنید. هر کدام از روش های این مهاجرت از جزئیات ظریفی برخوردارند که ما تنها به مطالب کلی اکتفا می کنیم

ویزای شینگن چیست؟

برای سفر به سوئد باید ویزای شینگن داشته باشید. شینگن معاهده ای است که طبق آن ساکنان 26 کشور می توانند بدون ویزا به یکدیگر سفر کنند که ایران جزء این 26 کشور نیست بنابراین ایرانیان عزیزی که قصد سفر به سوئد را دارند باید ویزای شینگن تهیه نمایند. توجه کنید که شینگن برای سفر به سوئد لازم است و اگر قبلا شینگن شما قبول شده باشد و به یکی از کشورهای این حوزه سفر کرده باشید، روند مهاجرت شما آسان تر خواهد بود.

شینگن 4 نوع دارد که بنابر نوع سفر فرد به او داده می شود، این چهار نوع عبارت اند از:

  • ویزای ترانزیت
  • ویزای عبور
  • ویزای توریستی
  • ویزای تاجران و بازرگانان

ایرانیان بیشتر برای ویزای نوع C اقدام می کنند. برای اخذ ویزای شینگن باید از سفارتخانه وقت بگیرید که این کار به صورت حضوری یا فرستادن ایمیل به سفارتخانه ممکن است. در نظر داشته باشید که امکان دارد حدود 2 ماه گرفتن ویزای شما طول بکشد بنابراین باید زودتر از تاریخ مورد نظرتان اقدام نمایید. تنها در مواقعی که مورد اورژانسی مثل مشکل پزشکی داشته باشید، شاید وقت سریع تری به شما داده شود. پس از تعیین وقت باید به سفارتخانه مراجعه کرده و مدارکتان را ارائه دهید تا در صورت نبود مشکل به شما ویزا داده شود.

لازم به ذکر است که اگر ویزای شینگن را بگیرید و از همان کشور وارد محدوده ی شینگن شوید، می توانید به همه ی کشورهای عضو وارد شوید، برای مثال: اگر از سفارتخانه آلمان شینگن گرفتید باید از آلمان هم وارد محدوده ی شینگن شوید اما پس از آن می توانید از آلمان به دیگر کشورهای عضو شینگن سفر کنید، زیرا کنترل مرزی در بین کشورهای عضو شینگن وجود ندارد. بنابراین متوجه شدیم که برای ورود به سوئد باید ویزای شینگن داشته باشید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *