مشاوره, مهاجرت

انواع روش های مهاجرت

انواع روش های مهاجرت که در این مقاله مطالعه خواهید کرد بدین شرح است:

  • مهاجرت از طریق ازدواج و تولد
  • مهاجرت از طریق پناهندگی
  • مهاجرت از طریق ویزای کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق تحصیل

انواع روش های مهاجرت

در ذیل انواع روش ها و شرایط مهاجرت ذکر شده و توضیحاتی در خصوص هر کدام داده شده است.

مهاجرت از طریق ازدواج و تولد

یکی از انواع روش های مهاجرت، مهاجرت از طریق ازدواج و تولد است. این روش با ازدواج شهروند یک کشور با شهروند کشور دیگر انجام می پذیرد. ازدواج دارای آثاری است که به هر دو طرف بار می‌شود معمولا در تمامی کشورها با ازدواج تابعیت مرد به زن بار می‌شود و او تابعیت مضاعف بر کشور خود دریافت می‌نماید. در کشورهای با نظام عرفی معمولا تابعیت زن هم به مرد اعطا می‌شود ولی شرطی دارد که فرد باید برای همسر خود پشتوانه مالی و قدرت حمایت مالی نشان دهد.

از این آثار می‌توان جهت دریافت پاسپورت کشور متبوع همسر به‌ عنوان دلیل استفاده کرد. در کشورهایی مانند آلمان که حقوق سیویل لاو دارند فقط تابعیت مرد به زن داده می‌شد. با به‌روز شدن قوانین کشورها شرایط اعطای تابعیت برای دو طرف مقدور بوده و فقط شخص باید موارد گفته شده در بالا را که ذکر شده رعایت نماید.

متولد شدن شخص در کشور مورد نظر

از روش های دیگر اخذ تابعیت کشورها متولد شدن شخص در کشور مورد نظر می باشد. در مقابل کشوری مانند آلمان تابع نظام خون است و برای افرادی که در خاک این کشور متولد می شوند تابعیت نمی دهد و طبق قوانین تابعیت شخص را تابعیت خون پدر و مادر می‌داند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که برای اخذ تابعیت آلمان نباید حتما از پدر و مادر آلمانی متولد شد و راه های دیگری هم وجود دارد. برای اطلاع از قوانین به صورت جزئی‌تر با مشاورین خود در موسسه حقوقی آوات تماس حاصل نمایید.

مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی دیگر از انواع روش های مهاجرت، مهاجرت از طریق پناهندگی می‌باشد. این روش از روش‌ هایی بوده که طبق کنوانسیون حقوق پناهندگان، کشورهایی که عضو آن می‌باشند، ملزم به حمایت و کمک به پناهندگانی هستند که وارد خاک آن کشور شده‌اند.

معمولا کشورهایی که کامن لاو هستند شرایط مساعدتری داشته و امکانات بهتری برای پناهندگان خود ارائه می‌نمایند.
روش پناهندگی به‌هیچ‌وجه توصیه مورد تایید نیست چون که فرد پناهنده باید نداشتن امنیت جانی و یا این که ادامه زندگی در کشور متبوعش به دلیل اعتقادی، سیاسی و… ندارد اثبات کند. حال در صورتی که در ایران همچنین شرایطی (جنگ، عدم وجود امنیت جانی و امثالهم) وجود ندارد. اثبات موضوعات گفته شده بسیار دشوار بوده و اقدام به پناهندگی هیچوقت توصیه نمی‌گردد، بدین دلیل که در مدت اسکان در کمپ و سپری شدن مدت زمان لازم برای تعیین تکلیف، کرامت انسانی پناهنده در واقع زیر سؤال می‌رود. زندگی در کمپ برای پناهجو به حدی از سختی می‌رسد که فرد معمولا از ادامه این روند سرباز زده و به کشور خود بر می‌گردد.

آلمان یکی از کشورهایی است که از لحاظ پذیرش پناهجویان روند سخت گیرانه ای را در پیش گرفته است. در واقع اقدام به پناهندگی در آلمان بسیار دشوار است. از جمله دلایل آن می‌توان به نژادپرستی رایج در بین اتباع آلمان اشاره کرد.

مهاجرت از طریق ویزای کاری

یکی از بهترین و پر طرفدارترین انواع روش های مهاجرت به کشورهای مختلف اقدام از طریق ویزای کار است. در این روش شخص علاوه بر نداشتن سختی های روش پناهندگی، می تواند زندگی خوب و مرفه ای را برای خود و خانواده اش بسازد.

ویزای کار

ویزای کار به دو دسته تقسیم می شود که در ذیل مختصر بیان شده است.

ویزای کارگر ماهر (skilled worker)

این نوع از مهاجرت به این نحو است که شما با دریافت ویزای کار اجازه این را دارید که در کشور صادر کننده ویزای کار به مدت محدودی دنبال کار بگردید و بعد از آن که مشغول به کار شدید با پرداخت مالیات اجازه دریافت اقامت دائم به شما اعطا می‌شود. برای این نوع از مهاجرت موسسه حقوقی آوات توانایی ارائه مشاوره در رابطه با کشورهای آلمان، اتریش، بلژیک، کره جنوبی و آفریقای جنوبی را دارد. البته کشورهایی نظیر کانادا و استرالیا در این مورد اقدام به پذیرش می‌نمایند که به علت شرایط سخت‌گیرانه و طولانی به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

ویزای دریافت پیشنهاد کار

طبق قانون عام اکثر کشورها این نوع ویزا به این صورت است که در ابتدا موقعیت شغلی مورد نظر باید سه ماه آگهی شود و بعد از آن تعداد اشخاصی که برای آن کار اعلام آمادگی کرده‌اند و دلایل رد شدن آن‌ها باید ذکر شده و به همراه درخواست کارفرما و کارگر تقدیم سفارت شود البته در اتحادیه اروپا علاوه بر آن کشور باید در اتحادیه اروپا هم آگهی شود. معمولا از این طریق سوء استفاده‌ های بسیاری از متقاضیان می‌شود و امکان یافتن کار از خارج آن کشور بسیار دشوار است.

کشور آلمان به‌هیچ‌وجه ویزای کارگر ماهر ندارد ولی ویزایی به متقاضیانی که دارای مدرک معتبر و سابقه کار مفید هستند ویزای کاری اعطا می‌نماید تا به مدت شش ماه به دنبال کار گشته و بعد از آن بتواند ویزای خود را تمدید نماید. این ویزا در ایران تنها به کمک مشاورین نخبه موسسه مهاجرتی آوات قابل اخذ است و این امکان برای متقاضیان وجود دارد که از طریق موسسه حقوقی آوات به جستجوی کار بپردازند.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

این نوع از ویزا را می‌توان ویزای کار آفرینی نامید. این روش یکی از طرق مهاجرت می‌باشد.

بعضاً در رابطه با سرمایه‌ گذاری، خرید شرکت‌های از قبل ثبت شده به متقاضیان سرمایه‌گذاری از طریق مؤسسات دیگر پیشنهاد می‌شود که این روش به‌ هیچ‌ وجه مورد تائید حقوقدانان موسسه حقوقی آوات نمی‌باشد اگر شما تمایل به ثبت شرکت داشته باشید مشاورین ما در زمینه ثبت شرکت با بهترین شرایط مالی آماده ارائه مشاوره در زمینه ثبت شرکت در کشور اسلواکی، فرانسه، اتریش و آلمان، مجارستان را دارد.

مهاجرت از طریق تحصیل

این نوع از مهاجرت راحت‌ترین و مطمئن‌ترین و همچنین ارزان‌ترین انواع روش های مهاجرت است. از این طریق برای محصلین امکان کار و دریافت ویزای کار وجود دارد. موسسه حقوقی آوات با داشتن شرایط قانونی قادر می‌باشد تا برای موکلین خود در بهترین دانشگاه‌ها و بهترین کشورها اقدام به دریافت پذیرش و ویزا نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین خود در موسسه حقوقی آوات تماس بگیرید. از دیگر مباحث قابل توجه دانشجو و یا فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های سراسری داشتن معدل و سطح علمی بالا است. در مقطع دکتری برای دریافت ویزا، دریافت تاییدیه از استاد راهنما مورد نیاز متقاضی است. در این راستا و به جهت داشتن شرایط مناسب‌تر برای تحصیل کشورهای دیگری نظیر اتریش، انگلستان، آفریقای جنوبی، مالتا و… را پیشنهاد می‌نماید.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *