اقامت, کره جنوبی

اقامت کره جنوبی

به طور کلی کسب اقامت کره جنوبی بنا به شرایط و شیوه های متفاوتی انجام می گیرد و شرایط اخذ اقامت کره جنوبی با مهاجرت به کره جنوبی همراه می باشد. شرایط اقامت کره جنوبی متفاوت است. سازمان مهاجرتی آوات، در مقاله ی اقامت کره جنوبی، شرایط اخذ اقامت کره جنوبی در سال 2022 را برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به کره جنوبی و قصد اخذ اقامت کره جنوبی را دارند، بازگو می نماید و راه های مهاجرتی متفاوتی را جهت اخذ اقامت کره جنوبی در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد.

راه های مهاجرت به کره جنوبی و اخذ اقامت

  • مهاجرت از طریق تحصیل به کره جنوبی و اخذ اقامت کره جنوبی از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار به کره جنوبی واخذ اقامت کره جنوبی از طریق کار
  • مهاجرت از طریق ازدواج به کره جنوبی و اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک و اخذ اقامت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک
  • اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی از طریق تولد

اخذ اقامت کره جنوبی و تابعیت از طریق تولد

اخذ تابعیت کره جنوبی برای فرزند متولد شده در صورتی امکان پذیر می باشد، که بر پایه و اصل خون بنا شده باشد، به این صورت که فرزند با داشتن پدر یا مادری که تابعیت این کشور را دارا می باشد. ( فرزند متولد شده حتی اگر در خاک این کشور نیز تولدش اتفاق نیقتاده باشد )، اقامت و تابعیت کره جنوبی را اخذ می نمایند.

به طور کلی در کشور کره جنوبی، قوانینی که باعث اخذ اقامت و اخذ تابعیت می گردد، بر پایه اصل خون و یا ازدواج با یک تبعه کره ای می باشد.

البته شرایطی نیز برای کودک تازه متولد شده در خاک کره وجود دارد که بنا به آن می توان برای اخذ تابعیت برای کودک متولد شده در خاک کره، اقدام نمود.

  • زمانی که کودک متولد شده در خاک کره جنوبی پدر ومادری نداشته باشد و آن را رها کرده باشند.
  • زمانی که کودک متولد شده در خاک کره جنوبی پدر یا مادر وی نامعلوم باشد.

اخذ اقامت از طریق ازدواج

متقاضی با ازدواج با یک تبعه کره جنوبی به این صورت که به مدت سه سال به صورت قانونی و مستمر زندگی نموده باشند و طبق مدارک ارائه شده، این ازدواج قانونی صورت گرفته باشد، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت کره جنوبی اقدام و بعد از گذشت یک سال دیگر از زندگی مشترک قانونی متقاضی با تبعه کره ای می توانند برای اخذ تابعیت کره جنوبی اقدام به عمل آورند.

البته لازم به ذکر می باشد که این ازدواج حتما نباید در خاک کره جنوبی اتفاق بیفتد و حتی اگر متقاضی و تبعه کره ای ازدواج و سه سال قانونی و مستمر زندگی خود را خارج از این کشور، سپری نموده باشند، با سکونت داشتن به مدت یک سال در کره جنوبی می توانند برای اخذ تابعیت کره جنوبی اقدام نمایند.

متقاضیان ازدواج و یا فرزندان آن ها به هنگام رسیدن به سن بیست و دو سالگی، باید تابعیت اولیه خود را سلب نمایند و به اصطلاح ترک تابعیت نمایند و برای تابعیت کره جنوبی اقدام نمایند.

تابعیت مضاعف

در کشور کره جنوبی، تابعیت مضاعف تا سن بیست و دوسالگی برای متقاضیان می باشد و بعد از 22 سالگی محدودیت سنی برای تابعیت مضاعف برای آن ها به وجود می آید، کودکانی که با داشتن دو تابعیت خارجی و کره ای وارد این کشور می شوند، قبل از رسیدن به سن بیست و دو سالگی باید تابعیت اولیه خود را رها و تابعیت کره جنوبی را به خود بگیرند.

اخذ اقامت کره جنوبی از طریق تحصیل

همان طور که در مقاله اقامت کشور کره جنوبی ذکر گردید، یکی از راه مهاجرت به کره جنوبی ( که جزء یکی از کشور آسیایی می باشد و در شرق آسیا واقع شده است) و اخذ اقامت کشور کره جنوبی از طریق تحصیل می باشد. متقاضیان می توانند با اخذ ویزای تحصیلی، به کره جنوبی مهاجرت نموده و اقامت این کشور را به مدت تحصیل در کره اخذ نمایند و پس از اتمام تحصیل خود در کره، برای اخذ ویزای کار در کره جنوبی اقدام نمایند و در پی اخذ اقامت کشور کره جنوبی باشند.

البته لازم به ذکر می باشد که دانشجویانی که در رشته های علوم انسانی و فنی و مهندسی در این کشور مشغول به تحصیل می باشد، می توانند بعد از اتمام تحصیل خود برای کاریابی در کره جنوبی و اخذ اقامت کشور کره جنوبی اقدام نمایند.

اخذ اقامت از طریق کار

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کره جنوبی و اخذ اقامت کشور این کشور، از طریق کار می باشد، متقاضیان می توانند با کاریابی در کره و یا از طریق موسسات کاریابی، کارفرما و یا شرکت های موجود را پیدا نمایند و با درخواست کار و دریافت دعوت نامه کاری رسمی از آن ها، برای اخذ ویزای کار اقدام نمایند. با کاریابی در کره جنوبی، اخذ اقامت این کشور را برای متقاضی و همسر و فرزندان زیر 18 سال وی میسر خواهد بود. البته لازم به ذکر می باشد که متقاضی به هنگام کاریابی در کره جنوبی و به محض ورود به کره جنوبی و مشغول شدن در کار مورد نظر باید بین هشت تا سی و پنج در صد مالیات پرداخت نماید.

اخذ اقامت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کره جنوبی و اخذ اقامت، از طریق سرمایه گذاری می باشد.

لازم به ذکر می باشد، وجود نیروهای جوان و متخصص در این کشور و بازار خرد و کلان موجود در آن، زمینه ساز سرمایه گذاری در کره جنوبی می باشد. تزریق سرمایه از طریق سرمایه گذاران در بازار تجاری کره جنوبی، در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

سرمایه گذاری در خاک کره جنوبی، مستلزم داشتن حداقل سرمایه دویست و شصت و پنج هزار دلار آمریکا می باشد و اخذ ویزای سرمایه گذاری در این کشور، نیازمند مدرک تحصیلی دانشگاهی ست.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *