سوئد, کاری

اقامت کاری سوئد

اقامت کاری سوئد

اگر با دعوتنامه یک کارفرمای سوئدی و یا یک ویزای غیر اقامتی و یا هر عنوان دیگری به سوئد بروید می توانید اجازه اقامت کاری سوئد را مادامی که در خاک سوئد هستید درخواست نمایید.

البته شرایط باید بدین گونه باشد که در رشته کاری که شما را در سوئد می خواهند، به نحوی کمبود نیروی کار وجود داشته باشد. یعنی این که نام تخصص و یا حرفه شما در لیست مشاغل مورد نیاز در سوئد وجود داشته باشد. این بررسی و ارتباط با کارفرما و یافتن موقعیت های شغلی پایه و حتی تخصصی جزئی از خدمات سازمان مهاجرتی آوات می باشد.

اساس آن چه که ما به عنوان وکیل حقوقی شما به آن اعتقاد داریم، بررسی و تحلیل دقیق بازار کار و گذاشتن دست شما در درست کارفرمای مناسب و دارای مجوز از وزارت کار و اشتغال در سوئد می باشد.

ما میتوانیم پرونده شما را به نحوی به دولت سوئد ارائه دهیم که با موفقیت بتوانید مشغول به کار در این کشور شوید و اقامت قانونی برای شما و خانواده تان را به راحتی اخذ نمایید.

همانند آن چه به عنوان خدمات کاریابی در آلمان برای موکلین محترم خود انجام می دهیم در سوئد نیز برای اقامت کاری سوئد اقدام و عمل می کنیم.

اقدام برای اقامت کاری سوئد پس از ارتباط با یک کارفرما

برای گرفتن اجازه کار باید:

  1. پاسپورت معتبر داشته باشید
  2. کاری به شما پیشنهاد شده باشد که ازنظرشرایط کاری و یا آن‌چه که در آن شغل یا آن رشته معمول است درسطح قراردادهای صنفی دولت سوئد باشد.
  3. آن میزان حقوقی به شما داده شود که مبلغ آن درسطح قراردادهای صنفی دولت سوئد بوده و یا آن مبلغی که دراین رشته کاری رایج می باشد.
  4. دارای یک پیشنهاد کاری از کارفرمای سوئدی باشید که از طریق آن بتوانید خرج زندگی خود را تامین کنید. برای اینکه مشمول شرایط تامین زندگی بشوید می بایست در حدی کار کنید که حقوق شما قبل از محاسبه مبلغ مالیات به حداقل 1300کرون در هر ماه برسد.
  5. کارفرمای شما نیت و قصدش این باشد که هنگام شروع کار شما را عضو بیمه ایمنی، بیمه درمانی، بیمه حقوق بازنشستگی و بیمه عمر کند.

اما پروسه ای که قدم به قدم آن را در کنار شما خواهیم بود به چه نحو پیش می رود و آنچه ما انجام می دهیم چیست؟

پیشنهاد استخدامی

برای دریافت اقامت کاری سوئد بایستی یک پیشنهاد کاری در سوئد داشته باشید که اصلی ترین قسمت اخذ ویزای کار سوئد بوده و از طریق وکلای موسسه حقوقی آوات مشاوره های لازم انجام خواهد شد. کارفرمای شما می‌بایست که حداقل ده روز قبل از آنکه این پیشنهاد استخدامی ارائه شود، فرصت شغلی پیشنهادی را در سوئد، اتحادیه اروپا/ محدوده اقتصادی اروپا  و کشور سویس، آگهی کرده باشد.

بررسی درخواست نامه صادره ازکارفرما آغازمی شود

با صدور دعوتنامه کاری از سمت کارفرمای شما در سوئد، بررسی تقاضای اجازه اقامت کاری آغازمی گردد. اگرخانواده تان به همراهتان می آیند، بایستی برای آنان هم همزمان درخواست اجازه اقامت میکنیم.

مدارک را به همراه آن آماده می کنیم

این مدارک را می بایست اسکن و به همراه تقاضای خود ارسال کنیم.

کپی از صفحات گذرنامه شامل مشخصات فردی، شماره گذرنامه، کشور محل صدور، عکس، امضاء و بار کد

وکالتنامه از شما به عنوان نماینده قانونی و حقوقی شما.

اگر اعتبار گذرنامه شما در حال تمام شدن است بهتر است آن را تمدید کنید چون صدور اجازه برای مدتی طولانی تر از اعتبار گذرنامه تان ممکن نیست.

اگر تقاضای تمدید اجازه کار دارید در این صورت نیاز به ضمیمه نمودن مدارک بیشتری به همراه تقاضایتان دارید.

وکالتنامه برای داشتن نماینده قانونی از جانب شما

یک وکالت نامه می تواند یک نامه امضاء شده توسط فردی باشد که تقاضای اجازه می کند و به وکیل قانونی خود اختیار می دهد که از جانب او نماینده باشد. وکالت نامه می بایست از سوی فردی که وکالت دهنده نوشته شده باشد و در صورت نیاز و درخواست اداره مهاجرت سوئد اصل آن قابل ارائه باشد.

اگر خانواده تان شما را همراهی می کنند همزمان برای آن‌ها تقاضا تسلیم می کنید.

کپی از صفحات گذرنامه شامل مشخصات فردی، شماره گذرنامه، کشور محل صدور، عکس، امضاء و بار کد

کپی عقدنامه، مدرک زناشویی یا مشابه آن

مدرک تولد فرزندان

موافقتامه از فردی که حضانت کودک را عهده دار است، چنان چه همراه شما به سوئد نمی آید که در آن درج شده باشد کودک شما مجاز به نقل مکان به سوئد است.

مدارکی که اثبات می کنند فرزندان بالای 21 سال جهت تامین زندگی خود به پدر و مادرشان وابسته هستند.

مدارک سرپرستی فرزند در صورتی که کودک به فرزندی پذیرفته شده باشد.

وکالتنامه جدا از سوی همه اعضای بالای 18 سال خانواده چنان چه به نمایندگی از آن‌ها عمل می کنیم.

مدارک می بایست توسط مترجم رسمی به سوئدی یا انگلیسی ترجمه شده باشد.

موافقت نامه

موافقت نامه یک نامه امضاء شده از سوی سرپرست کودک است که دارای حضانت می باشد اما وی به سوئد نمی آید، که در آن موافقت خود را اعلام می دارد که برای فرزند شما اقامت جهت زندگی در سوئد صادر شود. موافقتامه می بایست دربردارنده اطلاعات زیر باشد:

نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و آدرس محل زندگی سرپرستی که موافقت خود را اعلام می کند.

نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد کودکی که موافقت نامه برایش نوشته می شود.

اینکه سرپرست موافقت می کند اجازه اقامت دائم برای کودک جهت زندگی در سوئد صادر شود.

امضای سرپرستی که با بردن کودک موافقت می کند و درج نام وی بصورت واضح و خوانا.

اداره امور مهاجرت بررسی می کند

اداره مهاجرت در وهله اول به درخواستی رسیدگی می کند که به کلیه سئوالات پاسخ داده شده وتمامی مدارک بطورکامل ضمیمه شده باشند. عزیزان دیده شده که باز هم به دلیل نا آگاهی و عدم اشراف به قوانین بین المللی از سوی اشخاص غیر حقوقی و نا آشنا، این پروسه از سمت اداره مهاجرت سوئد باطل اعلام می گردد و پرونده شما رد می شود. وکلای زبده موسسه حقوقی آوات با داشتن تجربه کافی و پرونده های موفق در این زمینه در کنار شما خواهند بود. توجه داشته باشید که دربرخی موارد اداره مهاجرت نیاز به بررسی بیشتری درمورد تقاضا دارد حتی اگرچه تمامی گفته ها ومدارک فرستاده شده کامل باشند.

مبنا واساس کارت اجازه اقامت

اگر اجازه اقامتتان بیش ازسه ماه باشد کارت اجازه اقامت دریافت می کنید، این کارت مدرکی دال براجازه اقامت شما در کشور سوئد بوده که از جمله شامل اثرانگشت و عکس شما می باشد.

شما که برای سفر به سوئد نیازبه ویزا دارید بایستی به سفارت یا کنسولگری سوئد جهت دادن اثرانگشت وگرفتن عکس هرچه سریع‌تر مراجعه کنید. حتی اگرچنان چه از قبل دارای کارت اجازه اقامت بوده اید چراکه این اطلاعات ذخیره نمی شوند. اگر خانواده شما هم درخواست مجوز می کنند آن‌ها هم بایستی اثرانگشت وعکس خود را به سفارت یا کنسولگری سوئد تحویل دهند. تاکید می کنیم همیشه قبل از مراجعه با سفارت یا کنسولگری با وکیل خود در ارتباط باشید.

حال نگاهی بیندازیم به آخرین و جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز کشور سوئد در سال 2022

  • کارگر ساختمانی
  • متصدی امور مربوط به گیاهان
  • داروساز
  • مهندس معمار
  • خباز / شیرینی پز با داشتن مدرک بین المللی پخت یا شیرینی پزی
  • پرستار
  • دستیار مشاور کودکان
  • دستیار ماما
  • متخصص مامایی
  • کارگر بتن
  • مکانیک
  • دانشمندان پزشکی
  • ارزیاب کمک
  • رانندگان اتوبوس
  • مهندسین ساخت و ساز و تکنیک های ساختمان
  • پلاتر عمومی مهندسین عمران،
  • ساختمان و ساخت و ساز، مهندسان
  • الکترونیک و مهندسین مخابرات
  • مهندسین برق
  • مهندسی معدن
  • مهندسان متالورژی
  • مهندس شیمی
  • مهندسین و اپراتور ماشین آلات CNC
  • مهندسین برق گرمایش و فواره
  • تکنسین تکنیک های هواپیما و خدمات Podiatrists
  • پرستاران سالمندان
  • مهندسان GIS
  • شیشه بر

و بسیاری حرفه های دیگر که جزییات این مشاغل را در می توانید از مشاورین عالی رتبه سازمان مهاجرتی آوات در ایران جویا شوید. ما به شما اطلاعات درست و دقیق ارائه می کنیم و مفتخریم که تاکنون صادقانه عمل کرده ایم و کارنامه ما گواهی بر این مطلب می باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *