آلمان, اقامت

اقامت کاری آلمان

اقامت کاری آلمان

شرایط و قوانین اقامت کاری آلمان در سال 2022 چگونه است؟ امروزه افراد زیادی به‌دنبال کار در کشورهای اروپایی می‌باشند. ویزای کاری اروپا بسیار حائز اهمیت شده است. کار در کانادا و آمریکا هم همانند کار درآلمان و سایر کشورهای اروپایی از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

افراد اخذ ویزای اقامت کاری آلمان را یکی از بهترین راه های مهاجرت به آلمان میدانند. کشور آلمان به دلیل قطب صنعتی اروپا می‌تواند بهترین گزینه برای افراد متقاضی کار در خارج از ایران باشد. کشورهایی نظیر استرالیا و کانادا امروزه در خصوص اجازه کار به متقاضیان بسیار سخت گیری می‌کنند.

مزیت خوب این نوع ویزای یعنی ویزای کاری آلمان این است که شما با دریافت اقامت کاری آلمان میتوانید به اقامت دائم و کارت آبی یا همان blue card آلمان دست پیدا نمایید. جهت مشاوره در خصوص کاریابی در کشور آلمان می‌توانید از طریق شماره های درج شده در وبسایت آوات در ساعات اداری نسبت به دریافت وقت مشاوره حضوری و یا از راه دور اقدام نمایید.

روش بلوکارت آلمان [blue card آلمان]

روش بلوکارت آلمان [blue card آلمان] همانند سایر روش های اقامت آلمان نظیر اقامت تحصیلی و یا سرمایه گذاری در آلمان افراد متقاضی می‌بایست مدارکی را برای اخذ ویزا ارائه دهند. شما با دریافت ویزای شش ماهه کاری وارد آلمان می‌شوید و جست و جوی کار خود را آغاز می‌نمایید. اگر کار مناسب را یافتید شش ماه دیگر ویزای شما تمدید می‌شود و برای دریافت بلوکارت آلمان می‌توانید اقدام نمایید.

شرایط اخذ بلوکارت آلمان

شرایط اخذ بلوکارت آلمان

1

 شرایط اخذ بلوکارت آلمان بدین صورت است که، درخواست کنندگان بلو کارت بایستی دارنده مدارک تحصیلی دانشگاهی از دانشکده‌های آلمان باشند. اگر چنانچه مدارک تحصیلی خود را در کشورهای دیگری مانند کشور مبداء اخذ کردید، بایستی آن را به تائید سازمان‌های دولتی مربوطه برسانید. ترجمه مدارک تحصیلی ازجمله شرایط مهم اخذ بلو کارت است.

2

 بلوکارت به افرادی تعلق می‌گیرد که دارنده شغلی با درامد سالیانه 46.600 یورو، بدون درنظر گرفتن کسر مالیات باشند. نکته ضروری در این رابطه آن است که اگر فرد در حیطه‌ای مشغول باشد که دولت آلمان با کمبود نیروی انسانی در آن زمینه مواجه باشد، درامد سالیانه 37.752 یورو بدون درنظر گرفتن کسر مالیات نیز قابل پذیرش است. دولت جمهوری فدرال آلمان در حیطه‌های شغلی ازقبیل؛ مشاغل فنی و مهندسی مانند علوم طبیعی، علوم پزشکی، فنون شهرسازی، علوم مهندسی، علوم فناوری و کامپیوتر با کمبود نیروی انسانی روبرو است.

3

 ازدیگر شرایط اخذ بلو کارت آلمان، ارائه تائید‌نامه از سوی سازمان کار دولت فدرال آلمان بایستی انجام شود. لازم به ذکر است که اگر درخواست کنندگان دارای مدارک تحصیلی ازسوی دانشکده‌های آلمان باشند، نیازی به ارائه تائیدنامه نیست اما اگر چنانچه مدارک تحصیلی را از کشورهای دیگری اخذ کرده باشید بایستی حتما جهت دریافت تائیدنامه نیز اقدام فرمایید.

4

 ازدیگر شرایط اخذ بلوکارت آلمان آن است که اگرچنانچه هرگونه دوره کارآموزی و یا کارورزی را قبل از شروع به کار اصلی، گذرانده باشید بایستی مدارک مربوطه آن را نیز ارائه دهید. قابل ذکر است که دوره‌های کارورزی اغلب برای رشته‌های مهندسی و پزشکی به جهت آمادگی به مشاغل مربوطه صورت می‌پذیرد.

5

 گفتنی است که افرادی می‌توانند اقدام به درخواست بلوکارت نمایند که در آلمان اقامت دارند. اگر چنانچه متقاضی در بخش‌های برون مرزی کشور آلمان اقامت داشته باشد نمی‌تواند بصورت مستقیم درخواست بلوکارت را از دولت آلمان داشته باشد. بنابراین در ابتدا و قبل از هرگونه درخواستی بایستی اینگونه افراد برای دریافت ویزای کاری اقدام نموده و پس از آنکه وارد محدوده مرزهای کشور آلمان شوند و به مدت ۶ ماه فرصت آن را دارند که شغلی بیابد که حداقل درامد سالیانه شامل حالشان شود. باتوجه به گردآوری مدارک مربوطه فرد می تواند درخواست صدور و اخذ بلوکارت را دهد.

مدت اعتبار بلوکارت آلمان

بلوکارت با اعتبار چهار ساله برای متقاضی صادر می‌شود. توجه داشته باشید هرگونه تغییر شغلی، تغییر کارفرما مستلزم درخواست و دریافت بلوکارت جدید است. گفتنی است که پس از گذشت سه سال از تاریخ اخذ بلوکارت، درصورتی که فرد همچنان مشغول به همان کار ثابت خود باشد، متقاضی می تواند درخواست اقامت دائم در کشور آلمان را نماید.

همچنین سطح دانش زبان آلمانی در حیطه کاری از عوامل مهمی است که در دریافت بلوکارت و مدت اعتبار آن نقش بسزایی دارد. اگرچنانچه متقاضی دارای مدرک B1 زبان آلمانی باشد می‌تواند پس از گذشت دو سال از مدت اعتبار صدور بلوکارت، درخواست اقامت دائم را داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی بلوکارت آلمان (Blue Card) مراجعه کنید.

در خصوص آلمان بیشتر بدانیم

اقامت کاری آلمان

اقامت کاری آلمان

کشور آلمان با پایتختی شهر برلین یکی از کشورهای عضو پیمان شنگن یا همان اتحادیه اروپا می‌باشد. از نظر اقتصاد بهترین کشور صنعتی و یکی از قطب‌های اقتصاد اروپا می‌باشد. جمعیت آن85 میلیون نفر است.

و میزان درصد بیکاری در این کشور به زیر4% می‌رسد. همسایه اصلی و رقیب اصلی اتریش و در قلب اروپا واقع شده است و با کشورهای مجارستان و لهستان و چک همسایه و هم مرز می‌باشد. هامبورگ، مونیخ، برلین و فرانکفورت بهترین شهرهای آلمان می‌باشند. ثروتمند ترین کشور اروپایی و یکی ازبنیانگذاران اتحادیه اروپا می‌باشد. صنعت خودروسازی و ساخت ماشین آلات سنگین در این کشور در رتبه اول جهانی قرار دارد.

کار در آلمان (اقامت کاری آلمان)

اصولا کشورهایی که عضور اتحادیه اروپا (شنگن ) می‌باشند قوانین مشترکی در خصوص اقامت کاری و اخذ ویزای کاری دارند. روشی وجود دارد که شما ویزایی 6 ماهه از کشور مبدا دریافت می‌نمایید و فرصت شش ماه ای را در آلمان دارید که بنا به تخصص خود بدنبال کار بگردید.

روشی دیگر که روش آگهی سه ماهه است وجود دارد که شما با پیشنهاد شغلی وارد المان می‌شوید. به این ترتیب که کارفرما سه ماه آگهی در آلمان منتشر می‌کند در صورت نیافتن فرد مناسب مجدد آگهی 3 ماهه در حوزه اتحادیه منتشر می‌کند و در صورت نیافتن شخص مناسب که امری محال به نظر می‌رسد می‌تواند نسبت به استخدام و دعوتنامه کاری برای شما اقدام نماید.

روشی دیگر هم وجود دارد بعنوان ویزای job offer آلمان

در این روش موسسات برای شما کار را بنا به سابقه شغلی و تحصیلات و مدارک شما پیدا میکنند و شما با خیال راحت می‌توانید اقامت کاری آلمان را دریافت نمایید.

ویزای جاب آفر آلمان یکی از روش های اقامت آلمان است که نیازمند تخصص و سابقه کاری مناسب می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اقامت کاری آلمان از طریق جاب آفر آلمان می‌توانید از طریق شماره های درج شده در وبسایت ما با کارشناسان ما تماس گرفته و نسبت به رزرو وقت مشاوره حضوری اقدام نمایید.

کشور آلمان نیازمند متخصصان رشته های زیر می باشد:

  1. برق و الکترونیک
  2. صنایع و مکانیک
  3. شیمی و فیزیک
  4. IT
  5. تمامی گروه های پزشکی و داروسازی و پرستاری.

آیا شرایط سنی برای اخذ ویزا و اقامت کاری آلمان وجود دارد؟

سن افراد متقاضی در این امر بسیار حائز اهمیت است. به‌طور حتم می‌بایست افراد متقاضی که سن زیر 40 سال را دارند اقدام نمایند. تحصیلات مرتبط و سابقه کاری افراد در امتیاز اخذ ویزای کاری آلمان بسیار مهم تلقی می‌شود.

وبسایت های کاریابی در آلمان به شرح زیر است:

وب سایت های کاریابی

1

www.stepstone.de

2

www.monster.de

3

www.academicjobseu.com

4

www.jobware.de

5

www.ingenieurkarriere.de

در حال حاضر دریافت وقت سفارت آلمان امری بسیار دشوار است و یکی از مراحل اخذ اقامت کاری آلمان داشتن وقت مصاحبه در سفارت آلمان می‌باشد.ی کی از مزیت هایی که کشور آلمان جهت ویزای کاری دارد این است که داشتن سابقه کار طولانی مهم نیست *شما میتوانید نسبت به ارسال رزومه خود نگران نباشید و امیدوارانه این کار را انجام دهید.

مدارک لازم جهت دریافت اقامت کاری آلمان

اقامت کاری آلمان

اقامت کاری آلمان

  1. فرم کاری و تقاضای کاری آلمان را کامل نموده.
  2. شناسنامه و اصل پاسپورت و تصویر فتوکپی از تمامی صفحات آن.
  3. ۲ قطعه عکس
  4. پرینت سه ماهه مالی و تمکن مالی.
  5. ترجمه قانونی مدارک تحصیلی فرد متقاضی به آلمانی و انگلیسی.
  6. گواهی عدم سوئ پیشینه برای فرد متقاضی.
  7. رزومه و بیوگرافی کامل شخص متقاضی.

نکته در خصوص تحصیلات فرد متقاضی اقامت کاری آلمان

برای یافتن شغل مناسب در آلمان داشتن مدرک لیسانس با فوق لیسانس تفاوت چندانی ندارد. شما باید حداقل مدرک کارشناسی را داشته باشید تا بتوانید جهت اخذ ویزای کاری آلمان اقدام نمایید و داشتن تخصص لازم و سابقه کاری در آن زمینه بسیار مهم تلقی می‌شود و شانس ویزا شدن شما را بالا خواهد برد. کشور آلمان و مردم آلمان نژاد پرست می‌باشند و زیر نظر زبان انگلیسی نیستند و داشتن مدرک زبان آلمانی هم یکی از موارد مهم اقامت کاری آلمان میباشد. مدرک ب۲ آلمانی برای افراد متقاضی کار در آلمان مناسب است و حداقل مدرکی که باید داشته باشید مدرک ب۲ است.

هزینه زندگی در آلمان

هزینه ها در آلمان که شامل خورد و خوراک و پوشاک و مسکن می‌باشد در شهرهای آلمان متفاوت است و بستگی به نوع زندگی افراد هم می‌باشد. حدود 800 یورو در ماه شما در نظر بگیرید برای خرج و مخارج در آلمان.شهرهای مهم مثل هامبورگ و مونیخ از هزینه های بسیار بالایی برخوردار خواهند بود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. مدرک عدم سوء پیشینه برای دریافت بلوکارت لازم است؟

  • بله. یکی از مدارک لازم برای دریافت بلوکارت ارائه ی مدرکی برای اثبات عدم سوء پیشینه است.

2. شرایط پیدا کردن کار در آلمان چگونه است؟

  • اگر شخصی خارج از اتحادیه خواستار شغلی در اروپا باشد روند کار به این صورت است: شغلی در آلمان آگهی می­‌شود. اگر بعد از سه ماه این فرصت شغلی باقی بود، مجدداً برای مدت سه ماه دیگر شغل در اتحادیه اروپا آگهی می­گردد و در نهایت اگر کسی متقاضی آن شغل نبود، افراد خارجی قادر به دریافت آن شغل می‌­شوند.

3. ویزای جاب سیکر چیست؟

  • راه دیگر پیدا کردن شغل در آلمان دریافت ویزای جاب سیکر است به این معنی که به مهاجر خارجی فرصت 6 ماهه­ ای برای اقامت در آلمان به­ منظور پیدا کردن کار تعلق می­گیرد.

4. پس از دوره های آوسبیلدونگ امکان پیدا کردن شغل وجود دارد؟

  • در این دوره ها شما تخصص خاصی را فرا می گیرید و باعث سرعت بخشیدن به مسیر کاریابی در این کشور می شود.

5. آیا با مدرک پرستاری می توان در این کشور مشغول به کار شد؟

  • بله. رشته ی پرستاری از جمله رشته های مورد نیاز کشور آلمان است.

6. EU به چه معنی است؟

  •  مخفف European Union و به معنای اتحادیه ی اروپاست.

7. دوره های آوسبیلدونگ چه مدت طول می کشد؟

  • طول دوره های آوسبیلدونگ به رشته ی انتخابی شما بستگی دارد که ممکن است تا 3 سال طول بکشد.

8. پس از چند سال کار به اقامت دائم کشور آلمان می رسیم؟

  • معمولا پس از 3 الی 5 سال کار کردن در این کشور و پرداخت مالیات می‌توان برای اقامت دائم درخواست داد.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *