اقامت, رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی

دانشجویان دانشگاه های رومانی برای اینکه بدانند بعد از اتمام تحصیل خود در رومانی، چگونه و در چه شرایطی باید برای اقامت پس از تحصیل در رومانی، اقدام نمایند، باید به مطالعه مقاله اقامت پس از تحصیل در رومانی بپردازند.

برای اخذ اقامت پس از تحصیل در رومانی، راه هایی وجود دارد که دانشجویان با مطالعه ی این مقاله به تمامی اطلاعات پی می برند.

راه هایی برای اخذ اقامت پس از تحصیل در رومانی

دانشجویان بین المللی خارجی می توانند بعد از اتمام تحصیل خود و یافتن کار در رومانی، برای اخذ اقامت به اداره مهاجرت خارجیان مراجعه نموده و برای تبدیل ویزای دانشجویی رومانی به ویزای کار رومانی درخواست دهند و برای اخذ اقامت کاری در رومانی اقدام نمایند.

البته دانشجویان بین المللی خارجی می توانند در حین تحصیل در دانشگاه های رومانی به صورت نیمه وقت و طی مدت زمان مشخص، مشغول به کار شوند و حقوق و دستمزد دریافت نمایند. البته این دانشجویان می توانند حتی در حین تحصیل نیز با توجه به سوابق تحصیلی و تخصص حرفه ای خاصی که دارند، به شرکت های معتبر موجود در رومانی درخواست کار ضمن تحصیل در رومانی را نمایند و در صورت اخذ پذیرش کاری در شرکت های موجود در رومانی، به کار ضمن تحصیل در رومانی مشغول شوند.

  • اقامت از طریق ازدواج

به طور کلی دانشجویان بعد از اتمام تحصیل خود می توانند با ازدواج با یک تبعه رومانیایی که موفق به اخذ تابعیت رومانی شده است، به اقامت پس از تحصیل در رومانی دست پیدا نمایند و اقامت رومانی را از طریق ازدواج به مدت یک سال تمدید نماید و در صورت بررسی های مجدد توسط وزارت رسیدگی به امور شهروندان و خارجیان و ارائه مدارکی دال بر زندگی مشترک قانونی و مستمر بین زوجین، برای تمدید اقامت رومانی به مدت سه سال اقدام نماید.

  • اقامت از طریق کار

یکی از بهترین راه ها برای اخذ اقامت، کاریابی در رومانی و یافتن فرصت شغلی مناسب در بازار کار کشور رومانی می باشد.

متقاضیان اخذ اقامت پس از تحصیل در رومانی، با استناد به سایت های کاریابی در رومانی و یا موسسات و آژانس های کاریابی در رومانی و حتی روزنامه های محلی، به دنبال کاریابی در بین فرصت های شغلی موجود در بازار کار رومانی باشند.

متقاضیانی که به دنبال کار در رومانی و با کاریابی به دنبال اخذ ویزای کار در رومانی می باشد باید تسلط خود را بر دانش زبان انگلیسی برای کاریابی در رومانی افزایش دهند.

لازم به ذکر می باشد که در این مقاله عنوان می گردد که حداقل حقوق و دستمزد در نظر گرفته شده برای یک کارگر در رومانی، ده یورو می باشد. البته در ابتدا این کارگران در رومانی به اقامتی موقت با اعتبار دوساله دست پیدا می نمایند.

  • اقامت پس از تحصیل در رومانی از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

یکی دیگر از راه هایی که می توان با استناد به آن اقامت پس از تحصیل در رومانی را کسب نمود، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در رومانی می باشد. متقاضیان می توانند با استفاده از بازار نوپا اقتصادی رومانی، با کارآفرینی در رومانی و ثبت شرکت در رومانی و تزریق حداقل سرمایه در بازار کار رومانی و با پرداخت به موقع مالیات های شرکتی، اقامت پس از تحصیل در رومانی را کسب نمایند و برای اقامت همسر و فرزندان زیر هجده سال اقدام نمایند و آن ها را در رومانی به همراه داشته باشند.

  • اقامت پس از تحصیل در رومانی از طریق سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه

یکی دیگر از راه های کسب اقامت پس از تحصیل در رومانی، سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه می باشد که متقاضیان با خرید اوراق قرضه به مدت پنج سال، که این مبلغ بیشتر صرف فعالیت های عمرانی و تجاری کلان می گردد، می توانند برای اخذ اقامت رومانی اقدام نمایند و بعد از پنج سال اصل مبلغی را که در اختیار دولت رومانی قرار گرفته بود که را مجددا دریافت نمایند.

  • اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک

البته از دیگر راه های سرمایه گذاری، خرید ملک می باشد که متقاضیان با خرید ملک در رومانی می توانند برای اخذ اقامت رومانی اقدام نمایند

* چنانچه تابعیت و اقامت در رومانی به شخصی اعطا گردد، به همسر و فرزندان زیر هجده سال وی نیز سرایت خواهد نمود.

  • اقامت از طریق خریدن زمان

یکی دیگر از راه هایی که سازمان مهاجرتی آوات در اخذ اقامت به شما پیشنهاد می دارد، خریدن زمان می باشد. اگر متقاضی بین الملی خارجی نتوانست از هیچ کدام یک از راه ها به اقامت برسد، می تواند مجددا اقدام به ادامه تحصیل در رشته خود در مقاطع بالاتر را نماید یا مشغول به تحصیل در رشته دیگر و یا همان مقطع را دوباره تحصیل نماید که بتواند فرصت شغلی مناسبی در بازار اقتصادی رومانی پیدا نماید.

این یکی از راه های پیشنهادی موسسه مهاجرتی آوات برای متقاضیانی می باشد که فرصت کمی برای اخذ اقامت، دارند.

به طور کلی، طبق قانون وضع شده مهاجرتی، هیچ یک از کشورهای اروپایی در ابتدا به متقاضیان بین المللی خارجی، اقامت دائم را اعطا نمی نمایند، بلکه با گذشت مدت زمان مشخص، اقامت موقت یک ساله را سال به سال تمدید و به اقامت سه ساله و اقامت پنج ساله تمدید می نماید و بعد از تمدید پنج ساله، متقاضی موفق به اخذ اقامت دائم کشورهای اروپایی می گردد.

مقالات مرتبط:

  1. هزینه تحصیل و هزینه زندگی در رومانی
  2. تحصیل در رومانی
  3. پناهندگی در رومانی
  4. موسسات کاریابی در رومانی
  5. اخذ ویزای تحصیلی رومانی

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *