اهدای نقدی, پرتغال, ویزای سرمایه گذاری

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از سال های دور در کل جهان امری بسیار مهم به شمار می رود، که هنوز هم بعد از گذشت سال ها در حال انجام است. امروزه با رشد اقتصادی و توسعه حمل و نقل این مبحث راحت تر و در دسترس تر شده است. مهاجرت و گرفتن اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری این امکان را برای افراد متقاضی فراهم می کند که برای رشد و به دست آوردن آینده ای روشن برای خود و فرزندانشان اقدامات لازم را انجام دهند.

کشور پرتغال و نیم نگاهی به آن

پرتغال کشوری است در قاره اروپا و مستقر در حاشیه غربی شبه جزیره ایبری با مساحت تقریبی ۹۲ هزار کیلومتر مربع که جزء کشورهای کوچک در این قاره و در جهان به شمار می رود. جمعیت کشور پرتغال در سال  ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۰٫۲۸۷٫۳۰۲ میلیون نفر سرشماری شده است. پایتخت کشور پرتغال شهر لیسبون است که مهمترین شهر این کشور نیز به شمار می رود.

ویزای کشور پرتغال

مهم ترین ویزای اقامتی سرمایه گذاری کشور پرتغال ویزای طلایی در این کشور است. این نوع ویزا یکی از مهمترین برنامه های مهاجرتی و اقامتی در قاره اروپا است. طول دوره اعتباری ویزای سرمایه گذاری طلایی پرتغال برای اولین دوره ۱ ساله است و پس از این دوره هر ۲ سال قابل تمدید است. طبق سیاست های دولتی کشور پرتغال با هدف جذب سرمایه گذاران خارجی که از سال ۲۰۱۲ شروع کرده است متقاضیانی که قصد تزریق سرمایه نقدی خود در کشور پرتغال را دارند می توانند وارد کشور پرتغال شده و شروع به کارآفرینی کنند.

Fique em Portugal através do investimento

روش های اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

۱-سرمایه گذاری بر روی املاک و مستقلات

خرید ملک به ارزش ۵۰۰٫۰۰۰ هزار یورو حدالامکان بالاتر از این مبلغ که مزایای خاص خود را دارد:

  • خرید چند ملک در کنار هم
  • امکان داشتن ملک اشتراکی و داشتن مالکیت ۱۰۰ % املاک مذکور که مالک می تواند آن را اجاره و یا رهن بدهد.

خرید املاکی که در حدود ۳۰ سال ساخت هستند و یا در منطقه های بازسازی شهری واقع شده اند، می توان به ارزش ۳۵۰٫۰۰۰ هزار یورو به بالا خریداری شود که در این سرمایه گذاری شخص می تواند ملک های قدیمی ساز را ترمیم و به قولی نوساز کند. یکی دیگر از ویژگی های این نوع سرمایه گذاری داشتن شریک تجاری است که شرکا می توانند زمینی را نیز خریداری کرده و آزادانه و بدون هیچ محدودیتی در آن تجارت و بیزینس کنند.

۳ نوع مالیات در کشور پرتغال تعریف شده است که در ادامه به آنها می پردازیم.

۲-سرمایه گذاری های نقدی با وجه های بالا

منتقل کردن وجه بیش از ۵۵۰ هزار یورو برای سرمایه گذاری در قسمت شرکت های سطح متوسط انتقال وجهی بالای ۹۰۰ هزار یورو انتقال وجهی برای فعالیت های هنری، فرهنگی و تحقیقاتی در حدود ۲۷۰ هزار یورو به بالا

۳-ایجاد اشتغال در کشور پرتغال (کارآفرینی)

اشتغال زایی برای افراد (ایجاد بیش از ۱۰ شغل)

نکته: اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری مزیت های فراوانی را در پی دارد. بازدهی مالی سالیانه به میزان ۴٫۵ % که مبلغی در حدود ۱۶۰۰۰ هزار یورو به فرد بازپس داده می شود. گرفتن اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری در مدت کوتاه چند ماهه برای تمامی افراد خانواده اقامت پرتغال ازطریق سرمایه گذاری به شما اجازه زندگی و حق کار را نیز می دهد. اقامت پرتغال ازطریق سرمایه گذاری امکان سفر آزادانه برای تمام افراد بدون ویزا را به تمام کشورهای عضو شنگن (شامل ۲۶ کشور اروپایی که کنترل کردن گذرنامه را برای پیمان فی ما بین خود را لغو کرده اند،

مانند اتریش، آلمان، دانمارک، کشورهای اسکاندیناوی، اسپانیا، استونی، سوئیس و غیره) فراهم می کند. اعطای اقامت دائم بعد از گذشت ۵ سال درخواست و گرفتن پاسپورت در مدت ۹ ماه بعد از دریافت اقامت دائم فرد متقاضی می تواند در کنار گرفتن اقامت برای همسر و فرزندانش برای گرفتن اقامت پدر و مادر خود نیز اقدام کند و برای انها از طریق مبحث سرمایه گذاری اقامت بگیرد. اقامت پرتغال ازطریق سرمایه گذاری شرایط مناسب کاری برای همراهان سرمایه گذار را فراهم می کند و آنها در حیطه ی مرزی کشورهای عضو شنگن به راحتی سفر می کنند. اقامت پرتغال ازطریق سرمایه گذاری برای افراد شرایط محدودی را در نظر نمیگیرد، یعنی نداشتن مدرک الزامی نیست.

میزان تحصیلات سرمایه گذار،نداشتن سابقه مدیریتی، نداشتن مدرک زبانی پرتغال هیچ کدام از این مباحث الزامی نیست و دولت شخص متغاضی را در مضیقه نمی گذارد. امکان بازکردن حساب بانکی در اروپا معاف از مالکیت ملکی قابل فروش به غیر تضمین بازگشت ۱۰۰% پول متقاضی بعد از گذشته ۶ سال

مقالات مرتبط با پرتغال:

شرایط اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

  • حداقل ۸ روز اقامت در سال در کشور پرتغال برای اقرادی که می خواهند اقامت کشور پرتغال را بدست بیاورند.
  • شخص اصلی بایستی پاسپورتی معتبر داشته باشد و قانونی در کشور پرتغال اقامت داشته باشد.
  • متقاضی اصلی نباید جز اشخاصی که در اتحادیه اروپا حق شهروندی دارند باشد.
  • فرزندانی که سن آنها ۱۸ سال و زیر این سن است به عنوان همراه محسوب می شوند و اگر در کشور پرتغال کار کنند می توانند به تحصیل نیز بپردازند.
  • طبق قوانین وضع شده در کشور پرتغال گرفتن حق شهروندی از ۶ سال به ۵ سال کاهش پیدا کرده است
  • نوزادانی که از پدر و مادر خارجی که ۲ سال مجوز اقامت را در پرتغال دارند به دنیا بیایند شهروند پرتغالی محسوب می شوند.
  • سرمایه گذاران بایستی اسنادی را که دال بر دریافت ویزای طلایی کشور پرتغال است را گردآوری کنند:
  • اثبات داشتن سرمایه
  • پاسپورت و داشتن ویزای شنگن
  • بیمه درمانی معتبر در کشور پرتغال (اگر در کشور مبدا زندگی کردند)
  • اسناد حتما باید به زبان پرتغالی ترجمه شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *