ازدواج, استرالیا

اقامت استرالیا از طریق ازدواج

اقامت استرالیا از طریق ازدواج

اقامت استرالیا از طریق ازدواج و یا ازدواج با فردی که تابعیت استرالیایی را داشته باشد یکی دیگر از روش های اقامت در استرالیا میباشد که سازمان مهاجرتی آوات در این خصوص مقاله ای را در خصوص اقامت استرالیا از طریق ازدواج آماده نموده که متوانید در ادامه آن را مطالعه نمایید.

ویزای ازدواج و نامزدی کشور استرالیا

ویزای نامزدی کشوراسترالیا و ویزای ازدواج کشوراسترالیا مربوط به افرادی می شود که نامزد یا همسرایشان از شهروندان کشوراسترالیا و دارای اقامت دائم کشور استرالیا باشد.

ویزای نامزدی کشوراسترالیا و ویزای ازدواج کشوراسترالیا ویزاهای هستند که شخص مقیم کشور استرالیا میتواند نامزد یا همسر خود را برای زندگی با خود به کشوراسترالیا بیاورد.

ویزای نامزدی کشور استرالیا  به کسانی تعلق می گیرد که نامزد ایشان یکی از شهروندان یا مقیم کشور استرالیا و یا شهروند نیوزلند در کشور استرالیا باشد و ایشان باید ظرف 9 ماه وارد خاک کشور استرالیا و یا فردی که شهروند کشور استرالیا می باشد وارد کشور فرد مهاجرگردد و با ایشان ازدواج گردد.

(در غیر این صورت این ویزا باطل می گردد).

و بعد ازاتمام این مدت شما می توانید درخواست ویزای ازدواج کشور استرالیا را بدهید.

( تبدیل ویزای نامزدی به ویزای ازدواج کشور استرالیا تقریبا بالای۶  ماه به طول می انجامد).

البته ایشان در این مدت9 ماه باید از شما حمایت مالی کند و بعد به ایشان ویزای ازدواج کشور استرالیا داده خواهد شد.

پس از ازدواج‌ تان با فرد مورد نظر و قبل از این که ویزای نامزدی کشوراسترالیا باطل شود، باید تقاضای ویزای همسر را ارائه دهید تا بتوانید در خاک کشور استرالیا به زندگی مشترک ادامه دهید.

شرایط شخص اسپانسر(شخصی که شهروند ویا مقیم کشور استرالیا ) جهت ویزای نامزدی و ویزای ازدواج کشور استرالیا

شخص اسپانسر شخصی که مقیم یا شهروند کشور استرالیا و بالای 18 سال سن باشد و باید از نظر مالی بتواند همسر خود را در طی 2 سال حمایت کند.

ویزای ازدواج کشور استرالیا

برای اخذ ویزای ازدواج کشوراسترالیا فرد می‌تواند داخل یا خارج از کشور استرالیا باشد. البته شخصی که درخواست ویزای ازدواج کشور استرالیا را می دهد باید قبل از درخواست ویزای ازدواج استرالیا حتما  ازدواج خود را قانونی کرده و مدارک دال بر قانونی بودن این ازدواج و نیازمند اثبات واقعی بودن رابطه بین دوطرف نیز می باشد.

اقامت استرالیا از طریق ازدواج

اقامت استرالیا از طریق ازدواج

(یعنی حداقل به مدت 12 ماه زندگی مشترک قبل از درخواست ویزای استرالیا با شریک زندگی خود داشته باشد.)

نحوه اقدام برای متقاضیانی که در زمان اقدام داخل و خارج از کشور استرالیا هستند متفاوت میباشد. که می توان گفت مدت زمان رسیدگی به پرونده های که از داخل خاک کشوراسترالیا اقدام میشود در حال حاضر بسیار طولانی تر خواهد بود.

پس از اخذ ویزای ازدواج کشوراسترالیا چه باید کرد ؟

کسانی که ازدواج قانونی انجام می دهند و وارد خاک کشور استرالیا می شوند مانند تمامی شهروندان کشور استرالیا از مزایای بسیار زیادی برخوردار می شوند و می توانند به صورت تمام وقت کار دائم در کشور استرالیا داشته باشند و یا تحصیل کنند و به صورت رایگان از خدمات پزشکی کشور استرالیا استفاده کنند و همچنین متقاضی باید شرایط سلامت و رفتاری (عدم سوء پیشینه) را براساس قوانین استرالیا دارا باشد

( البته این شرایط فقط برای ویزای ازدواج کشور استرالیا می باشد و ویزای نامزدی شرایط محدودتری دارد )

و یا حتی به این گونه هست که کسانی که با ویزای کار کشور استرالیا یا ویزای دانشجویی کشور استرالیا وارد کشور استرالیا شده اند بعد از ازدواج می توانند  ویزای دانشجوئی کشور استرالیا و ویزای کارکشور استرالیا  خود را به ویزای ازدواج کشور استرالیا تبدیل کنند و  بعد از 2 زندگی مشترک و به اثبات رسیدن این زندگی مشترک توسط کارشناسان اداره مهاجرت استرالیا میتوان ویزای ازدواج کشور استرالیا را به ویزای اقامت دائم کشور استرالیا تبدیل کرد.

انواع ویزای استرالیا

نکته های قابل ذکر در اقامت استرالیا از طریق ازدواج

شهروند یا مقیم کشور استرالیا باید ظرف 9 ماه بعد از نامزدی ازدواج نماید و بعد از به پایان رسیدن 9 ماه می تواند ویزای ازدواج کشور استرالیا را دریافت نماید وبعد از 2 سال زندگی و به ثبت رسیده توسط اداره مهاجرت استرالیا می تواند ویزای اقامت دائم کشور استرالیا را دریافت نماید و بعد از 4 سال اقامت در کشور استرالیا می تواند برای شهروندی کشور استرالیا اقدام نماید.

شریک زندگی (de facto partners):

تبعه ی استرالیا، مقیم دائم استرالیا، و یا شهروند نیوزیلند (از جمله کسانی که در یک رابطه همجنسگرایانه هستند).

نامزد : تبعه ی استرالیا، مقیم دائم استرالیا، و یا شهروند نیوزیلند

طبق قوانین کشور استرالیا، ویزای ازدواج کشور استرالیا به دو دسته ی اصلی تقسیم می شود :

  • ویزای نامزدی یا ازدواج در آینده (Prospective Marriage)
  • ویزای شریک زندگی (Partner Visa)

اما روابطی نیز وجود دارد که می توان در کشور استرالیا از این طریق ویزا گرفت :

  • نامزدی – ویزای نامزدی (Prospective Marriage)
  • ازدواج ( زن و شوهر) – ویزای شریک زندگی (Partner Visa)
  • شریک زندگی (شامل رابطه ی 2 همجنس) – ویزای شریک زندگی (Partner Visa)

اخذ اقامت کشور استرالیا خارج از خاک استرالیا

در صورتی که خارج از خاک کشوراسترالیا هستید به 2 روش برای ویزای ازدواج کشور استرالیا می توانید اقدام کنید :

روش 3 مرحله ای

شما می توانید به صورن آنلاین و یا در سفارت کشوراسترالیا با نامزدتان برای زیر کلاس 300 درخواست دهید .(ویزای موقت )

بعد از دریافت ویزای زیر کلاس 300 وارد خاک کشور استرالیا شوید و در مدت اعتبار این ویزا می توانید ازدواج نمایید و برای اقامت در کشور استرالیا می توانید برای ویزای زیر کلاس 820 اقدام نمایید .(ویزای موقت )

بعد از2 سال و اگر همچنان با همسرتان زندگی می کنید و همچنان در رابطه هستید می توانید برای ویزای ۸۰۱ اقدام نمایید .(ویزای دائم )

روش 2 مرحله ای

زمانی که شما و همسرتان که شهروند کشوراسترالیا می باشد به صورت قانونی ازدواج کرده باشید و تمام مدارک ازدواجتان را به اداره مهاجرت ارائه کرده باشید ویا به مدت ۱۲ ماه کامل قبل از درخواست ویزا در رابطه قانونی هستید می توانید برای ویزای زیر کلاس 309اقدام نمایید .(ویزای موقت )

بعد از 2 سال زندگی مشترک و قانونی بعد از دریافت ویزای زیر کلاس 309 در آن موقع است که می توانید برای ویزای زیر کلاس 100 اقدام نمایید .(ویزای دائم )

اخذ اقامت استرالیا در خاک استرالیا

در صورتی که در داخل خاک کشور استرالیا هستید می توانید از روش 2 مرحله ای برای دریافت ویزای ازدواج کشور استرالیا اقدام نمایید:

روش 2 مرحله ای

زمانی که شما و همسرتان که شهروند کشور استرالیا هستید یک ازدواج قانونی داشته باشید و به مدت 12 ماه کامل قبل درخواست ویزا در رابطه زناشوئی قانونی بوده اید در صورتی می توانید برای ویزای 820 درخواست دهید که تمامی کسانی که در ویزای شما هستند داخل خاک کشور استرالیا باشند.(ویزای موقت )

بعد از گذشت 2 سال از درخواست ویزای 820 و اگر شخص متقاضی و همسر استرالیایی ایشان همچنان در یک رابطه قانونی زناشوئی باشند می توانند برای ویزای 801 (ویزای دائم ) اقدام کنند.

راه های اقامت در استرالیا

از جمله راه های دریافت اقامت در استرالیا اقامت دانشجویی می باشد که پس از دریافت این ویزا می توانید به تحصیل مشغول شده و همچنین اجازه اقامت را داشته باشید. همچنین همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد نوع دیگر ویزای کاری استرالیا می باشد.

همچنین برخی ویزا ها جهت پیوست به قوم یا فامیل می باشد که والدین و فرزندان و همچنین زن و شوهر می توانند از این ویزا جهت اقامت استفاده نمایند.

اما هر یک از ویزا های ذکر شده شرایط خاصی را خواهد داشت که باید حتما رعایت گردد. اقامت به دو بخش تقسیم می شود که یکی اقامت دائم و دیگری اقامت موقت استرالیا می باشد که اقامت موقت نیز ممکن است زمان بندی متفاوتی داشته باشد و می تواند تا سقف 5 سال متغییر باشد. توانایی های مالی جهت برطرف کردن نیاز ها و زندگی در استرالیا از اهمیت به ویژه ای برخوردار خواهد بود و پس از اطمینان از شرایط مالی خود اقدام به دریافت اقامت استرالیا نمائید.

برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی  قوانین و شرایط اقامت در استرالیا [2020] مراجعه کنید.

اقامت استرالیا از طریق ویزای 189

خانواده: شما می‌توانید همسر (قانونی یا ازدواج سفید)، فرزندان خود یا همسرتان و فرزندخوانده‌هایتان را در درخواست خود لحاظ کنید. اعضای خانواده شما پس از اخذ ویزا دارای حقوق و امکاناتی مشابه شما هستند.

تعهدات: شما و اعضای خانواده‌تان باید تابع قوانین استرالیا و شرایط ویزای خود باشید.

سفر: تا 5 سال بعد از صدور ویزای 189 استرالیا می‌توانید بدون محدودیت به استرالیا رفت و آمد داشته باشید. چنان‌چه در طی این 5 سال شما شهروند استرالیا نشوید و بخواهید به استرالیا وارد یا خارج شوید لازم است یک ویزای مخصوص با نام «ویزای بازگشت»، برای اجازه ورود بعدی خود بگیرید.

نکته: هنگامی که جهت اخذ ویزا اقدام می‌کنید و زمانی که دراین‌باره تصمیم‌گیری می‌شود، می‌توانید داخل یا خارج از استرالیا باشید.

EOI

برای اخذ این ویزا باید فرم ابراز تمایل (EOI) خود را در وب‌سایت اداره مهاجرت ثبت کنید.

  • هر کسی که می‌خواهد برای اقدام جهت اخذ ویزا دعوت شود، باید یک EOI ارائه دهد.
  • EOI اطلاعات لازم درباره‌ی شما را در اختیار اداره مهاجرت قرار می‌دهد.
  • مدت اعتبار EOI‌ ارسال شده دو سال است.
  • بعد از ثبت رایگان EOI رتبه‌ی شما در مقابل سایر درخواست‌کنندگان مشخص می‌شود و شاید برای اقدام جهت اخذ ویزا دعوت شوید.
  • هنگام ثبت EOI می‌توانید داخل یا خارج از استرالیا باشید.
  • تا قبل از اینکه برای اقدام جهت اخذ ویزا دعوت شوید، می‌توانید EOI خود را تغییر بدهید.

برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی اقامت استرالیا از طریق ویزای 189 نگاهی بیندازید.

چند نکته برای اقامت استرالیا از طریق ازدواج

اقامت استرالیا از طریق ازدواج

اقامت استرالیا از طریق ازدواج

درخواست فرم SP47

اشخاصی قصد اقدام برای دریافت ویزاهای زیر کلاس 300، 309، 100، 801، 802 را دارند چه ویزای دائم و چه ویزای موقت باید برای درخواست از فرم SP47 استفاده کنند.

زمانی که یک شهروند استرالیایی می خواهد همسر، شریک زندگی، نامزد خود را از طریق ویزای نامزدی و ازدواج وارد خاک کشور استرالیا کند وبرای ویزاهای زیرکلاس 300، 309، 100، 802، 801اقدام کند چه ویزای موقت و چه ویزای دائم باید برای درخواست از فرم SP40 استفاده کند.

درخواست فرم A47

فرم  استفاده شده  جهت تکمیل برای فرزند و یا وابستگان زیر 18 سال. این فرم برای وابستگان متقاضیان ویزای ازدواج در کشور استرالیا باید تکمیل گردد.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

 

سوالات متداول

1.با استفاده از روش اقامت استرالیا از طریق ازدواج می توان به کار مشغول شد؟

  • یکی از مزیت های این روش این است که می توانید بدون داشتن ویزای کاری به کار نبمه وقت و تحصیل بپردازید.

2.برای ازدواج با یک استرالیایی محدودیت سنی وجود دارد؟ت

  • فرد استرالیایی باید بالای 18 سال سن داشته باشد.

3.ویزای نامزدی استرالیا چیست؟

  • دریافت ویزای ازدواج استرالیا زمان‌بر است لذا افرادی که نامزد آن‌ها استرالیایی است می توانند با دریافت ویزای نامزدی وارد این کشور شوند و به مدت 9 ماه فرصت دارند تا اقدام به ازدواج کنند.

4.افرادی که قبلا اسپانسر شده باشند امکان دارد دوباره بتوانند اسپانسر شوند؟

  • افرادی که در 5 سال گذشته برای افراد دیگیر اسپانسر شده باشند نمی توانند دوباره این کار را انجام دهند.

5.تبعه ی استرالیایی میتواند در خارج از خاک استرالیا با یک خارجی ازدواج کند؟

  • برای اینکه فرد خارجی بتواند اقامت استرالیا را دریافت کند باید ازدواج مطابق با قوانین استرالیا باشد. لذا بیشتر زوجین ترجیح میدهند که در خاک این کشور ازدواج کنند.

6.ویزای 309 استرالیا چیست؟

  •  ویزای شریک زندگی را ویزای 309 می گویند که جز ویزاهای ازدواج می باشد.

7.برای این روش مهاجرتی آیا نیاز به وکیل است؟

  • داشتن وکیلی کارآزموده و مجرب در تمام روش های مهاجرتی سبب سرعت بخشیدن به فرآیند دریافت اقامت خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *