اقامت, تحصیلی

اقامت از طریق تحصیل

شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که می‌توان بعد از ادامه تحصیل در کشوری دیگر اقامت آن کشور را دریافت کرد؟ یا از شرایط اقامت از طریق تحصیل باخبر شوید. اگر می‌خواهید شرایط و قوانین اقامت از طریق تحصیل را بدانید، بهتر است تا انتها با ما همراه شوید. همان‌طور که می دانید راه‌های مهاجرت و علت‌های مهاجرت به کشورهای دیگر متعدد می‌باشد و هر فردی بر اساس شرایطی که دارد می‌خواهد به کشوری دیگر مهاجرت کند. این مهاجرت از راه‌های گوناگون امکان‌پذیر می‌باشد و بستگی به شرایط فرد متقاضی دارد.

اقامت از طریق تحصیل

افرادی هستند که از طریق ویزای کاری در صدد اخذ اقامت برمی‌آیند و برخی بسته بر شرایطشان می‌خواهند از طریق ویزای تحصیلی اقامت دائم کشور انتخابی خود را کسب کنند. در این مقاله ما سعی داریم تا راه‌های دریافت اقامت از طریق تحصیل را برایتان شرح دهیم. در ابتدا باید بدانیم که ویزای تحصیلی چیست و به چه افرادی داده می‌شود؟

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی در واقع اجازه‌ای است که برای ورود دانشجویان خارجی داده می‌شود، دانشجویانی که با ارائه مدارک کامل و معتبری که به دفتر نمایندگی کشور مورد نظر مراجعه می‌کنند و با بررسی مدارکشان اجازه صدور ویزای تحصیلی را کسب می‌کنند.

دانشجویان باید قبل از هر اقدامی، پذیرش از دانشگاهی که مد نظر دارند را از کشور مقصد گرفته باشند. زیرا اگر این پذیرش را نداشته باشند و به دفتر نمایندگی آن کشور بروند، درخواست ویزای تحصیلی آنان رد خواهد شد، پس باید در ابتدای کار پذیرش را از دانشگاه مقصد گرفته باشند و بعد از آن با ارائه مدارکی که دفتر نمایندگی از دانشجو طلب می‌کند برای درخواست ویزای تحصیلی اقدام کند.

کارت اقامت

باید خاطر نشان کنیم که این ویزای تحصیلی که برای دانشجویان صادر می‌شود فقط به عنوان اقامت بلند مدتی می‌باشد که دانشجو در آن کشور به تحصیل بپردازد، نه آنکه اقامت دائم آن کشور را کسب کرده است، البته در برخی از کشورها که عموماً کشورهای عضو شینگن می‌باشند، برای دانشجویانی که از طریق ویزای تحصیلی وارد خاک کشورشان می‌شوند، بعد از طی کردن مراحل قانونی آن کشور به دانشجویان کارتی به عنوان کارت اقامت داده می‌شود که مدت‌دار است و اصولاً یک ساله می‌باشد که فرد می‌تواند بعد از این که اعتبار این یک سال به پایان رسید مجدد برای یک سال دیگر تمدید کند.

دانشجویان با دریافت این کارت اقامت یک ساله می‌توانند به کشورهای عضو شینگن و همچنین کشور خود رفت‌ و آمد کنند.

اقامت از طریق تحصیل

حال اگر فردی بخواهد اقامت از طریق تحصیل را بدست بیاورد باید به یاد داشته باشد که نباید زمانی که به سفارت کشور مقصد می‌رود برای درخواست ویزا این موضوع را مطرح کند، باید جوری وانمود کند که بعد از اتمام تحصیل حتماً به کشور خود بازخواهد گشت.

بعد از این که فرد ویزای تحصیلی خود را دریافت می‌تواند بعد از اتمام تحصیل در کشور مبدأ درخواست کار کند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و کارت اقامت 3 ساله به فرد داده می‌شود که بعد از گذراندن این سه سال فرد می‌تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

باید خاطرنشان کرد که قوانین و شرایط کشورها با یکدیگر متفاوت می‌باشد و شما اگر قصد اقامت از طریق تحصیل در کشور مورد نظرتان را در سر دارید بهتر است قوانین مربوط به آن کشور را حتماً مطالعه فرمایید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

کشور کانادا جزء آن دسته از کشورهایی می‌باشد که سالانه دانشجویان بین‌المللی بسیاری را پذیرش می‌کند و طبق آخرین آماری که اداره مهاجرت کانادا منتشر کرده است سالانه بیش از دویست هزار دانشجوی خارجی در مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل می‌شوند.

اقامت از طریق تحصیل برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت و درصدد آن هستند تا بتوانند به هر طریق ممکن اقامت از طریق تحصیل را در کانادا دریافت کنند.

شرایط آموزشی بسیار پیشرفته و مدرک معتبر در سطح جهان سبب شده است که متقاضیان بسیاری در صدد اخذ ویزای تحصیلی کانادا برآیند.

بیشتر والدین دور اندیش برای ادامه تحصیل فرزندانشان در مقاطع دبستان و دبیرستان کشور کانادا را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند، زیرا سیستم آموزشی این کشور روز به روز در حال پیشرفت می‌باشد و کانادا در بین کشورهای ثروتمند جهان اولین و تنها کشوری می‌باشد که پول بسیاری برای آموزش هزینه می‌کند.

آزمون تعیین سطح

دانش‌آموزانی که از طریق ویزای تحصیلی وارد مدارس کانادا می‌شوند در ابتدا آزمون تعیین سطح از آن‌ها گرفته خواهد شد و با توجه به میزان دانش آنان از زبان انگلیسی و فرانسه، در کلاس‌های مشخص شده، مشغول به تحصیل می‌شوند.

دانش آموزان در مقاطع دبیرستان می‌توانند با کسب نمرات بالا، با اتمام دوره‌های دبیرستان خود، بدون نیاز به آزمون ورودی و همچنین آزمون تعیین سطح به دانشگاه‌های دلخواه خود ورود پیدا کنند.

افرادی که می‌خواهند دانش آموزان خود را برای ادامه تحصیل به کشور کانادا بفرستند باید بدانند که برای درخواست ویزای تحصیلی باید برای ترم‌های سپتامبر و فوریه اقدام کنند.

و برای ثبت نام در هر کدام از این دو ترم باید حداقل 4 ماه قبل اقدام برای ویزای تحصیلی دانش آموزان انجام دهید.

به طور مثال مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، فردی که می‌خواهد در فوریه 2017 در کانادا مشغول به تحصیل شود باید در اکتبر 2016 برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند.

شرایط دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویانی که تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارند باید در ابتدا پذیرش را از دانشگاه مقصد دریافت کنند و دانشگاه مربوطه باید نامه‌ای دال بر این که این فرد را به عنوان دانشجو پذیرفته است را برای دانشجوی متقاضی ویزای تحصیلی کانادا ارسال کند.

سپس دانشجو مدارکی که دفتر نمایندگی کانادا از او خواسته است را حضوراً برایشان برده و بعد از مصاحبه شفاهی و بررسی مدارک اجازه صدور ویزای تحصیلی کانادا به فرد داده شود.

مدارکی که برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا باید به سفارت کانادا ارائه دهید به شرح ذیل می‌باشد:

  • گذرنامه معتبر که حداقل دو صفحه خالی را داشته باشد.
  • نامه تأییدیه پذیرش از دانشگاه مقصد.
  • فرد باید اثبات کند که بعد از اتمام تحصیل در کانادا به کشور خود باز خواهد گشت.
  • اثبات تمکن مالی که نشان دهد فرد توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی و همچنین محل اقامت خود را در کشور کانادا خواهد داشت.
  • مدارک تحصیلی معتبر و ریز نمرات سه سال پایانی
  • گواهی سلامت پزشکی که نشان از سلامت فیزیکی شما می‌دهد.
  • مدرک زبان آیلتس (برای برخی از دانشگاه‌ها)
  • عدم سوء پیشینه
  • هرگونه مدارکی که نشان دهد شما قصد بازگشت به کشور خود را بعد از اتمام تحصیل خواهید داشت.
  • به هیچ عنوان دروغ نگویید.

اگر به هر دلیلی درخواست ویزای شما رد شد به هیچ عنوان استرس نگیرید و با آرامش نامه سفارت را مطالعه کرده و ببینید دلیل قانع کننده‌ای برای رد درخواست ویزای تحصیلی شما داده‌اند یا خیر.

اگر دلیلی بر رد درخواست ویزای تحصیلی شما داده بودند که غیرمعقول بود شما می‌توانید با وکلای مهاجرتی با تجربه ما در این زمینه مشورت کنید تا به شما بهترین راه را پیشنهاد کنند.

اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل

بعد از اینکه ویزای تحصیلی شما صادر شد، بعد از ورود به کانادا و طی کردن مراحل ثبت نام دانشگاه شما یک دانشجوی بین‌المللی کانادایی محسوب خواهید شد.

حال اگر به دنبال اقامت از طریق تحصیل در کشور کانادا هستید و می‌خواهید بعد از اتمام تحصیل در این کشور بمانید و اقامت را دریافت کنید باید این موضوع را بدانید که شما به مأمور سفارت کانادا این اطمینان را دادید که بعد از اتمام تحصیلات خود به کشور مبدأ برخواهید گشت، حال اگر شما در دانشگاهی معتبر در کانادا به تحصیل بپردازید با اجازه‌ای که از اداره کار دولت کانادا دریافت خواهید کرد می‌توانید تقاضای اجازه کار بعد از تحصیل را به اداره کار کانادا ارائه دهید.

اداره کار کانادا

اداره کار کانادا با بررسی‌هایی که انجام خواهد داد و بسته به میزان دوره‌ای که در کانادا به تحصیل پرداختید (حداقل 8 ماه) برای شما این مجوز را صادر خواهد که شما حداکثر 3 سال می‌توانید برای کار در کانادا باقی بمانید.

البته این موضوع هم به خاطر داشته باشید که برخی استان‌های کانادا شرایط متفاوت دیگری برای کار دارند و باید از تمام آن‌ها اطلاعات کسب کنید. تا شاید برخی از استان‌ها شرایط ویژه و مناسبی برای فارغ‌ التحصیلان خود ارائه داده باشد.

البته در اکثر استان‌های کانادا اگر که از سمت یک کارفرمای کانادایی دعوت به کار شوید، می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

پس می‌توان گفت که اقامت از طریق تحصیل و اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل برای دانشجویان امری دست نیافتنی نیست بلکه کمی همت و کمی پشتکار می‌خواهد.

دانشجویان عزیزی که به دنبال اقامت از طریق تحصیل می‌باشند می‌توانند با مشاورین مجرب ما در این زمینه راهنمایی شوند.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

میزان هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا به نسبت دیگر کشورها مانند انگلستان و ایالات متحده پایین‌تر می‌باشد و امکان گرفتن بورس تحصیلی برای دانشجویان مخصوصاً در مقاطع کارشناسی ارشد به بالا، زیادتر می‌باشد.

در واقع هزینه اصلی که دانشجویان بین‌المللی کانادا باید پرداخت کنند مربوط به خوراک، حمل‌ و نقل و اجاره خانه می‌باشد.

که باید خاطرنشان کرد این هزینه‌ها بر اساس استانی که در آنجا ساکن می‌شوید متفاوت می‌باشد؛ اما به طور کلی تمام هزینه‌های یک دانشجویی که ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده است به نسبت یک کشور اروپایی کمتر می‌باشد و این خود یک علت برای حجم زیاد متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا و اقامت از طریق تحصیل در کانادا می‌باشد.

باید این نکته را خاطرنشان کرد که اگرچه هزینه‌های خوراک و مسکن در استان‌های کوچک کانادا مناسب‌تر می‌باشد اما باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که بعد از اتمام تحصیل برای جستجوی کار در استان‌های کوچک به مشکل برخواهید خورد.

میزان شهریه‌ها

میزان شهریه‌ها به شرح ذیل می‌باشد:

شهریه دانشجویانی که در استان کبک در حال تحصیل می‌باشند به طور میانگین سالانه بین 1000 تا 3000 دلار می‌باشد.

شهریه‌ای به صورت میانگین، سالانه بین 12000 تا 20000 دلار هم نیز برای دانشجویان بین‌المللی کانادا در نظر گرفته شده است؛ و افرادی هم که دانشجویان کانادایی محسوب می‌شوند شهریه‌ای به طور میانگین سالانه بین 3000 تا 5000 دلار برایشان در نظر گرفته شده است.

منظور از دانشجویان کانادایی افرادی می‌باشند که اقامت کانادا را دریافت کرده باشند و یا خانواده درجه یک آن‌ها در کانادا اقامت دائم را داشته باشد.

هزینه‌های زندگی در کشور کانادا با توجه به تفاوت در استان‌ها به طور میانگین در ماه بین 700 تا 1000 دلار می‌باشد.

ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

امروزه گرفتن مدرک زبان آیلتس امری دشوار و سخت برای متقاضیان ویزای تحصیلی و دانشجویانی است که علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور می‌باشند.

برخی از دانشگاه‌های کشور کانادا قوانینی طرح کرده است که طبق آن افراد می‌توانند بدون مدرک زبان به آن دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل بروند.

ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان دارای شرایطی می‌باشد که افراد باید آن را داشته باشند تا بتوانند بدون مدرک آیلتس ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان

یکی از این شرایط این می‌باشد که دانشجو از کشوری انگلیسی زبان باشد و یا این که مدرک زبان را در دوره‌های تحصیلی به‌ صورت 3 سال متوالی کسب کرده باشند.

نام برخی از دانشگاه‌های خصوصی که ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان آیلتس را می‌پذیرند عبارت‌اند از:

دانشگاه کونکوردیا، دانشگاه یادبود، دانشگاه وینیپگ، دانشگاه رجینا، دانشگاه براک، دانشگاه کارلتون و دانشگاه ساسکاچوان.

تنها موردی که بسیار حائز اهمیت می‌باشد افرادی که می‌خواهند اقامت از طریق تحصیل و ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان را دریافت کنند باید حتماً از دانشگاهی پذیرش بگیرند که این موضوع جزئی از قوانین حاکم بر دانشگاه باشد.

اقامت بعد از تحصیل در آلمان

اقامت از طریق تحصیل برای افرادی که ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کرده‌اند بسیار مهم می‌باشد و درصدد راه‌هایی می‌باشند که بتوانند اقامت بعد از تحصیل در آلمان را کسب کنند.

مطمئناً نود درصد از افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور و اخذ ویزای تحصیلی را دارند هدف اصلی آن‌ها اقامت از طریق تحصیل می‌باشد زیرا اقامت از طریق تحصیل امری است که به نسبت روش‌های دیگر آسان‌تر انجام می‌پذیرد.

روش‌های متفاوتی برای اقامت از طریق تحصیل و اقامت بعد از تحصیل در آلمان وجود دارد که به آن‌ها در ادامه خواهیم پرداخت:

از طریق اداره کاریابی

یکی از این روش‌ها این می‌باشد که شما بعد از آنکه فارغ‌التحصیل شدید می‌توانید به اداره کاریابی نزدیک به محل اقامت خود رفته و بر اساس تحصیلات و مهارت‌هایی که دارید درخواست مجوز 18 ماه بدهید بعد از آن که این مجوز به شما داده شد می‌توانید به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کرده و بعد از مشغول شدن یه کار بعد از پنج سال برای دریافت اقامت خود اقدام کنید.

شما می‌توانید به محض این که درستان تمام شد به دنبال شغلی مناسب بگردید و یا این که کارت آبی را دریافت کنید.

انتخاب کارت آبی بستگی به نظر خود دانشجو خواهد داشت این که فرد می‌خواهد برای کار به کشور دیگری در اتحادیه اروپا برود و زندگی کند برایش کارت آبی مناسب‌تر خواهد بود.

دریافت کارت آبی

برای دریافت کارت آبی در ابتدا به شما کارت اقامت 2 ساله داده خواهد شد. بعد از اتمام این 2 سال فرد اگر تمایل به کار در همان‌جا را داشته باشد می‌تواند برای اقامت دائم، اقدام کند.

در واقع افرادی که در دانشگاه‌های معتبر در آلمان تحصیل کرده‌اند و نمرات بالایی را کسب نموده‌اند شانس بیشتری برای جست و جوی کار مناسب و سپس اقامت از طریق تحصیل در آلمان را خواهند داشت.

پس اگر شما به دنبال اقامت از طریق تحصیل هستید، باید بدانید که این امر بسیار راحت و پروسه انجام آن کوتاه می‌باشد و برای هر کشوری که مد نظر دارید می‌توانید بعد از اتمام تحصیل و اخذ مدرک معتبر از دانشگاهی معتبر و کسب نمراتی بالا به دنبال کاری مناسب و با توجه به مهارت‌هایی که دارید بگردید و بعد از یافتن شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید و بعد از مدت زمانی بین 3 الی 5 سال و پرداخت مالیات برای دریافت کارت اقامت خود اقدام کنید.

اخذ ویزای تحصیلی

البته باید خاطرنشان کنیم که مراحل اخذ ویزای تحصیلی توسط وکلای باتجربه در مؤسسات معتبر اگر میسر شود چون مراحل قانونی آن از طریق دانش وکلای مهاجرتی انجام شده است قابل استنادتر می‌باشد و به همین خاطر ما به شما عزیزانی که علاقه‌مند به ویزای تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل هستید پیشنهاد می‌کنیم که در مسیری که می‌خواهید قدم بگذارید از دانش افرادی استفاده کنید که این مسیر را بارها طی کرده و تمام پیچ‌وخم‌های آن را چشم بسته می‌دانند.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

به این نوشته امتیاز بدهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *