آلمان, تحصیلی

اقامت آلمان از راه تحصیل

اقامت آلمان از راه تحصیل

یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه های اقامتی در کشور آلمان، اقامت آلمان از راه تحصیل می باشد. مطمئنا در سال های اخیر مخصوصا سال 2019  میلادی تعداد متقاضیان ایرانی تحصیل در آلمان بسیار افزایش یافته و خیلی از مردم علاقه مند هستند تا در کشور آلمان ادامه تحصیل دهند.

هزینه های دانشگاه های آلمان

هزینه تحصیل در دانشگاه های آلمان رایگان است یعنی متقاضیان و دانشجویان عزیز در آلمان هزینه شهریه تحصیلی نخواهند داشت و فقط هزینه های زندگی در شهرهای کشور آلمان محاسبه می‌شود. همین‌طور دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی اجازه کار کردن را خواهند داشت که بتوانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند.

هزینه های اصلی برای دانشجویان در کشور آلمان

بیمه سلامت و هزینه بیمه سلامت برای دانشجویان در آلمان در سال 80 یورو می‌باشد. مسکن و مکان مناسب جهت سکونت دانشجویان بستگی به شهر و موقعیت مکانی دارد چیزی در حدود 200 یورو در ماه هزینه دارد. لوازم و خرید های روزانه و مایحتاج هم در آلمان روی 500یورو در نظر بگیرید.

رفت و آمد با داشتن بلیط و کارت های 6 ماهه حدود 200 یورو در ماه است. هزینه تحصیل یک دانشجو میانگین در ماه حدود 800 یورو می‌باشد. نکته: تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان دارای هزینه شهریه نخواهد بود و موسسات آموزشی آزاد و فنی حرفه ای در آلمان دارای هزینه می‌باشند.

بورسیه ND

روش بورسیه ND در آلمان می‌تواند برای دانشجویان در هزینه ها کمک زیادی نماید و یکی از دیگر راه های کم کردن هزینه های تحصیل در آلمان می‌باشد. کشور آلمان را برای تحصیل انتخاب می‌کنم زیرا: داشتن کیفیت بالای آموزشی در موسسات آموزشی آلمان برگزاری دوره های بین المللی برای دانشجویان هزینه های بسیار پایین و امنیت تحصیلی و شغلی پس از تحصیل بالا بودن سطح کیفی زندگی در شهرهای آلمان را دارد.

آمار کیفی تحصیل در آلمان

اقامت آلمان از راه تحصیل

اقامت آلمان از راه تحصیل

طبق آمار و رای گیری که در سال 2012 صورت گرفت دانشگاه های آلمان ، موسسات عالی آموزشی آلمان از نظر کیفیت نمره بسیار مناسبی را دریافت نموده اند. از نظر مجله تایمز رتبه 11 به دانشگاه های آلمان رتبه ای بسیار مناسب می‌باشد. حدود 90% از دانشجویان رضایت کامل از نحوه ی تدریس و سطح کیفیتی بالای دانشگاه های آلمان را تایید کرده‌اند.

کار پس از تحصیل در آلمان

قطعا شرکت های معتبر آلمانی به‌دنبال متخصصان فارغ التحصیل در کشور آلمان می‌باشند و دانشجویان پس از اتمام دوره های تحصیل خود این اطمینان را دارندکه شغل مناسبی با امکانات بسیار مناسب را خواهند یافت و اقامت آلمان را برای همیشه بدست خواهند آورد.

امنیت و کیفیت زندگی در آلمان

داشتن امنیت و اینکه کیفیت زندگی در کشور آلمان چگونه است متقاضیان مهاجرت به آلمان سوالات زیادی را مطرح می‌نمایند. به‌طور کلی کشور آلمان امنیت بسیار بالایی را دارد و دقیقا استانداردهای بین المللی که مردم اروپا برای زندگی دارند در این کشور رعایت می‌شود.

از نظر تفریحات و توریسم هم که یکی از قطب‌های اروپا می‌باشد و سرگرمی های بسیاری را می‌توانید در آلمان بیابید. ورزش کردن تفریحات اردوهای مناسب فعالیت اجتماعی و سیاسی از دیگر کارهایی است که علاوه بر درس خواندن و تحصیل در دانشگاه های آلمان می‌توانید انجام دهید.

رشته هایی که میتوانید در دانشگاه های آلمان تحصیل نمایید

1

حقوق

2

پزشکی و پیراپزشکی

3

علوم انسانی

4

علوم طبیعی

5

حسابداری

6

مهندسی مکانیک

7

مهندسی برق

8

ریاضیات

9

مهندسی صنایع

10

علوم بهداشت

11

و …

در رشته هایی که مطرح شد دانشجویان می‌توانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل نمایند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های آلمان و اقامت آلمان از راه تحصیل

  • پاسپورت معتبر متقاضی.
  • نامه تائید شده و ترجمه شده 3 سال پایانی دوره متوسطه
  • نامه تائید شده و ترجمه شده دوره پیش دانشگاهی
  • نامه تائید شده و ترجمه شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • نامه پذیرش تحصیلی متقاضی
  • عکس رنگی پاسپورتی دانشجو
  • دو کپی تائید شده شناسنامه ترجمه رسمی
  • تمکن مالی به مبلغ 10 هزار یورو
  • داشتن رزومه شغلی امتیاز محسوب می‌شود.
  • هزینه صدور ویزا

داشتن نامه پذیرش تحصیلی در آلمان

اقامت آلمان از راه تحصیل

اقامت آلمان از راه تحصیل

برای اقامت آلمان از طریق تحصیل، متقاضیان و دانشجویان عزیز باید از یکی از دانشگاه های آلمان پذیرش و یا بورسیه تحصیلی داشته باشند. این پذیرش به‌صورت یک گواهی می‌تواند باشد که شما برای ارائه مدارک به واحد کنسولگری سفارت آلمان در تهران می‌بایست آن را داشته باشید.

کار حین تحصیل در آلمان

تمامی دانشجویان در کشور آلمان بسته به نوع مقطع تحصیلی در آلمان اجازه کار خواهند داشت و می‌توانند ساعاتی را برای کار در نظر بگیرند. داشتن تخصص در زمینه های مختلف در امر کار حین تحصیل در آلمان بسیار اهمیت دارد و کار شما را راحت تر می‌نماید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. تحصیل در آلمان رایگان است به چه معنی است؟

  • یعنی عملا بورسیه تحصیلی آلمان را در اختیار خواهید داشت. فقط شما هزینه خوابگاه و خورد و خوراک دانشجویی خود را در ماه پرداخت می‌نمایید.

2. شرایط دریافت بورسیه در آلمان به چه صورت است؟

  • برای دریافت بورسیه باید معدل بالا و ریز نمرات عالی داشته باشید تا مورد پذیرش موسساتی شوید که بورسیه پرداخت می‌کنند.

3. حداکثر زمان کار دانشجویی برای دانشجوی مقطع لیسانس در آلمان چند ساعت است؟

  • دانشجویان مقطع لیسانس در آلمان از طریق اجازه کاری 20 ساعت در هفته می‌توانند بخشی از مخارج زندگی را تأمین کنند.

4. شرایط تحصیل در مقطع دکتری در این کشور به چه صورت است؟

  • دانشجویان دکتری در آلمان جهت تحصیل در آلمان باید مدرک آیلتس را با نمره بالای 6/5 و تافل را با نمره‌ی بالای 90 کسب کرده باشند و از معدل بالای 16 برخوردار باشند. با دارا بودن این دو شرط و رزومه تحصیلی قوی امکان اخذ بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه‌های مطرح آلمان برای دانشجو وجود خواهد داشت.

5. چه مدرک زبانی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان مورد نیاز است؟

  • سطح زبان آلمانی متقاضی جهت ادامه تحصیل در مقطع لیسانس، باید از B1 بیشتر باشد تا بتواند درس‌هایی که در دانشگاه‌های آلمان تدریس می‌شوند را به خوبی فرا بگیرد.

6. برای اقامت تحصیلی در آلمان چه مدرک زبانی نیاز است؟

  • مدرک زبان آلمانی با سطح بالای B1 یا مدرک تافل با نمره بالای 80 یا مدرک زبان آیلتس با نمره بالای 6 (جهت دانشجویان مقطع دکتری تافل 90  و آیلتس 6/5 نیاز خواهد بود).

7. تا چه مدت پس از پایان تحصیلات دانشگاهی می توانم در آلمان به دنبال کار بگردم؟

  •  پس از پایان تحصیلات دانشگاهی تا 18 ماه به شما فرصت داده می‌شود تا کار مورد نظر خود را پیدا کنید و اقامت تحصیلی تان را به اقامت کاری تبدیل کنید.

8. آیا شرایط سنی برای اخذ ویزا و اقامت کاری آلمان وجود دارد؟

  • سن افراد متقاضی در این امر بسیار حائز اهمیت است. به‌طور حتم می‌بایست افراد متقاضی که سن زیر 40 سال را دارند اقدام نمایند. تحصیلات مرتبط و سابقه کاری افراد در امتیاز اخذ ویزای کاری آلمان بسیار مهم تلقی می‌شود.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *