آلمان, ازدواج

اقامت آلمان از طریق ازدواج

اقامت آلمان از طریق ازدواج

کشور آلمان کشوریست که میانگین سنی مردم آن پیر می باشند و از همین رو دولت این کشور تصمیم گرفت که مهاجرانی را به کشور خود راه بدهد. در سال های گذشته شاهد پناهندگی و مهاجرت افراد زیادی از کشورهای مختلف به کشور آلمان بودیم.راه ها و روش های زیادی برای ورود و اقامت کشور آلمان وجود دارد که یکی از این روش ها، روش اخذ اقامت از طریق ازدواج با فرد تبعه آلمان می باشد.

شرایط اقامت آلمان از طریق ازدواج

اقامت آلمان از طریق ازدواج

اقامت آلمان از طریق ازدواج

سن ازدواج برای جوانان آلمان 18 سالگی می باشد. البته افرادی که سن پایین تری دارند با رضایت والدین خود می توانند ازدواج کنند اما سن آن‌ها کمتر از 16 سال نباید باشد. سوال: آیا فردی خارجی که می خواهد با یک آلمانی ازدواج نماید می تواند مراسم را در آلمان برگزار نماید؟ بله چگونه؟ درخواست ویزای 3 الی 6 ماهه می دهد و بعنوان توریست وارد کشور آلمان شده و مراسم خود را برگزار می کند. در کشورهای اروپایی قانون آن‌ها برخلاف قانون ایران ازدواج با زن اروپایی را هم به رسمیت برای اقدام جهت اقامت می شناسد.

بطور مثال: اگر مردی آلمانی با زنی ایرانی ازدواج نماید نمی تواند اقامت ایران را بگیرد، اما کشورهای اروپایی چنین نیست. پس از اردواج دو فرد اقامت آن‌ها رقم میخورد و بعنوان شهروند می توانند در کشور آلمان زندگی کنند .

مدارک لازم برای اخذ تابعیت

اما برای تابعیت این کشور باید مدارک اقامت خود را به اداره ثبت اسناد ارائه دهند همین طور کارت شناسایی پاسپورت و … که ثابت کند اقامت بیش از 3 هفته در خاک آلمان را داشته اند سپس آدرس محل سکونت برای اثبات این قضیه بعد از گذشت 2 سال از ازدواج به شرط اینکه قبل از ازدواج 3 سال در خاک آلمان اقامت داشته باشند به هر دوی آن‌ها تابعیت آلمان را می دهند که اخذ تابعیت آن‌ها 3 سال طول خواهد کشید.

در آلمان ازدواج از طریق دفتر ثبت نام به نام Standesamt انجام می شود. تمامی مراحل ازدواج در سفارت انجام خواهد شد و ثبت در استاد رسمی این کشور صورت می گیرد. ثروتمندترین کشور صنعتی اروپا دارای 16 ایالت می باشد و حکومت جمهوری فدرال و نظام سیاسی پارلمانی حاکم می باشد. پایتخت کشور آلمان شهر برلین است. واحد پول آن همانند سرتاسر اروپا یورو می باشد.

همسایگان کشور آلمان عبارتند از: دانمارک لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ بلژیک و هلند در کشور آلمان حزب دموکراتیک برقرار است، از لحاظ دینی هر فردی میتواند به راحتی و آزادانه برخلاف ایران دین خود را انتخاب نماید و همین امر باعث جذب زیاد مهاجر به کشور آلمان شده است.

دین و مذهب بعضی مدارس کشور آلمان تعلیمات مذهبی اسلامی، مسیحیت، یهودی و … تدریس می شود. قانون اساسی آلمان grund Gesets نام دارد و گویای آزادی بیان و آزادی دین می باشد.

کشور زیبای آلمان در قلب اروپا

کشور آلمان و جمهوری فدرال آلمان در قلب قاره سبز با مساحتی حدود 35700000 کیلومتر مربع و جمعیت 80 میلیونی قرار دارد.

1

بادن-وورتمبرگ

2

بایرن

3

براندنبورگ

4

برلین

5

برمن

6

تورینگن

7

راینلاند-فالتز

8

زارلاند

9

زاکسن

10

زاکسن-آنهالت

11

شلسویگ-هولشتاین

12

مکلنبورگ-فورپومرن

13

نوردراین-وستفالن

14

نیدرزاکسن

15

هامبورگ

16

هسن

مهم ترین شهر های آلمان فرانکفورت _ مونیخ _ برلین _ هامبورگ و اشتوتگارت می باشند که پایتخت زیبای این کشور شهر برلین است.

مهاجرت و اقامت آلمان با ویزای ازدواج

برای اخذ تابعیت در کشور آلمان ازدواج با مرد یا زن آن تفاوتی ندارد و در صورتی که پرونده شما به درستی ارائه شود و مسأله حقوقی نداشته باشد (مثل جعل سند و …) در این صورت به طور قطع این ازدواج منجر به اخذ تابعیت شما می شود.

ولی در بعضی از کشورها مانند: ایران، ازدواج با مرد یا زن متفاوت است.

به عنوان مثال: ازدواج یک زن خارجی با یک مرد ایرانی از نظر قانون گذار زن خارجی خود به خود ایرانی محسوب می شود و این در صورتی است که ازدواج مرد خارجی با زن ایرانی برای اخذ تابعیت کافی نیست.

پیشنهاد می کنیم به مقاله ی ویزای ازدواج آلمان  نگاهی بیندازید.

 ازدواج با فرد آلمانی تبار

شخصی که تابع آلمان است برای ازدواج با فرد خارجی جهت اقدام برای اقامت فرد خارجی باید ثابت کند که از لحاظ خرج و تامین مخارج زندگی بی نیاز است و احتیاجی به دولت آلمان ندارد. همین طور شخصی که قرار است با تابع آلمان ازدواج نماید بایستی از سطح A1 زبان آلمانی برخوردار باشد. سپس مدارک خود به همراه پاسپورت را به سفارت در کشور خود ارائه می دهد و تقاضای دریافت ویزای ازدواج می کند. در صورت تایید مدارک دریافت ویزا صورت می گیرد. فرد درخواست کننده با دریافت این ویزا اقامت کشور آلمان را دریافت می نماید و پس از 3 سال انتظار می تواند تابعیت این کشور را دریافت نماید. نکته مهم اینجاست که چون فرد مورد نظر تابع آلمان است به شما تابعیت نمی دهند حتما باید بعد از گذشت 3 سال از ازدواج درخواست تابعیت از سوی شما صورت بگیرد.

افرادی که قبلاً ازدواج کرده اند

اقامت آلمان از طریق ازدواج

اقامت آلمان از طریق ازدواج

افرادی که قبلاً ازدواج کرده اند باید گواهی فوت و یا طلاق نامه ترجمه شده به زبان آلمانی را به کنسولگری ارائه دهند، تا ثابت کنند که ازدواج قبلی با این مدارک حل شده است. یعنی؛ نمی توان با ازدواج دوم (مردی که زن دارد و بخواهد زن دوم آلمانی اختیار کند اقامت آلمان را گرفت، این گواهی حداقل 6 ماه از تارخ صدور فرصت دارد).

ازدواج همجنس گرایان

ازدواج همجنس گرایان در آلمان رسمیت ندارد ولی از سال 2001 حق مشارکت در امور اجتماعی را دارند.

قانون آلمان ازدواج قانونی را ثبت می داند و مراسم کلیسا را به رسمیت نمی شناسد می تواند بعداً برگزار شود ولی ثبت در دفتر مهم است و در صورت ثبت قانون آن را حمایت خواهد کرد. دو شهر مهم: شهرهای فرانکفورت و دورتموند برای کار بسیار مناسب است.

 هزینه خرج و مخارج زندگی

در مورد هزینه ها هر ایالتی با ایالت دیگر تفاوت دارد و نمی توان حدس زد مثلا: شهر برلین بهتر از هامبورگ و هامبورگ بهتر از فرانکفورت است.

قانون فرزند در آلمان: هر کودکی که بعد از ماه ژانویه سال 2000 در آلمان متولد و 8 سال در کشور آلمان زندگی کند میتواند تابعیت آلمان را بدست آورد. تابعیت مضاعف را برخلاف برخی از کشورها نمی پذیرد.

شرایط اقامت آلمان

سن ازدواج برای جوانان آلمان 18 سالگی می باشد. البته افرادی که سن پایین تری دارند با رضایت والدین خود می توانند ازدواج کنند اما سن آن‌ها کمتر از 16 سال نباید باشد. سوال: آیا فردی خارجی که می خواهد با یک آلمانی ازدواج نماید می تواند مراسم را در آلمان برگزار نماید؟ بله چگونه؟ درخواست ویزای 3 الی 6 ماهه می دهد و بعنوان توریست وارد کشور آلمان شده و مراسم خود را برگزار می کند. در کشورهای اروپایی قانون آن ها برخلاف قانون ایران ازدواج با زن اروپایی را هم به رسمیت برای اقدام جهت اقامت می شناسد‌.

بطور مثال اگر مردی آلمانی با زنی ایرانی ازدواج نماید نمی تواند اقامت ایران را بگیرد اما کشورهای اروپایی چنین نیست .پس از اردواج دو فرد اقامت آن‌ها رقم می خورد و بعنوان شهروند می توانند در کشور آلمان زندگی کنند.

تابعیت آلمان

اما برای تابعیت این کشور باید مدارک اقامت خود را به اداره ثبت اسناد ارائه دهند همین طور کارت شناسایی پاسپورت و … که ثابت کند اقامت بیش از 3 هفته در خاک آلمان را داشته اند سپس آدرس محل سکونت برای اثبات این قضیه. بعد از گذشت 2 سال از ازدواج به شرط اینکه قبل از ازدواج 3 سال در خاک آلمان اقامت داشته باشند به هر دوی آن‌ها تابعیت آلمان را می دهند که اخذ تابعیت آن‌ها 5 سال طول خواهد کشید.

در آلمان ازدواج از طریق دفتر ثبت نام به نام Standesamt انجام می شود. تمامی مراحل ازدواج در سفارت انجام خواهد شد و ثبت در استاد رسمی این کشور صورت می گیرد. ثروتمندترین کشور صنعتی اروپا دارای 16 ایالت می باشد و حکومت جمهوری فدرال و نظام سیاسی پارلمانی حاکم می باشد. پایتخت کشور آلمان شهر برلین است. واحد پول آن همانند: سرتاسر اروپا یورو می باشد.

اقامت آلمان

بطور کلی دو نوع اقامت در آلمان وجود دارد:

  1. اقامت دائم
  2. اقامت موقت

اقامت دائم به کسانی تعلق می گیرد که 5 سال تمام در این کشور زندگی نموده اند و خرج و مخارج خود را از طریق کار کردن در این کشور تامین می کنند و دارای سطح زبان B1 می باشند. اقامت موقت به دانشجویان و کسانی که در این کشور برای خواندن زبان و تحصیلات دانشگاهی، برای کار… وارد می شوند تعلق می گیرد.

مقاله پیشنهادی: راه های مهاجرت به آلمان

درپایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهایی را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا کسانی که تابعیت کشور دیگر را داشته باشند می توانند تابعیت کشور آلمان را بگیرند؟

  • خیر، قانون کشور آلمان دو تابعیتی را نمی پذیرد و حتماً شخص باید تابعیت قبلی خود را سلب کند.

2. مراحل ازدواج برای دریافت ویزا در کجا باید ثبت شود؟

  • تمامی مراحل ازدواج در سفارت انجام خواهد شد و ثبت در استاد رسمی این کشور صورت می گیرد.

3. آیا کسی که با اقامت کاری در المان زندگی می کند، می تواند با یک غیر آلمانی از یک کشور دیگر ازدواج کند و آن را به آلمان بیاورد؟

  • بله. متقاضی با ازدواج می تواند همان اقامت خودش را برای همراهش دریافت کند.

4. آیا بلافاصله بعد از ازدواج می توان تابعیت آلمان را به دست آورد؟

  • فرد درخواست کننده با دریافت ویزای ازدواج اقامت کشور آلمان را دریافت می نماید. پس از 3 سال انتظار می تواند تابعیت این کشور را دریافت نماید. نکته مهم اینجاست که چون فرد مورد نظر تابع آلمان است به شما تابعیت نمی دهند حتما باید بعد از گذشت 3 سال از ازدواج درخواست تابعیت از سوی شما صورت بگیرد.

5. چه مدت طول می کشد تا ویزای ازدواج صادر شود؟

  • با توجه به شرایط زوج متفاوت است اما چیزی حدود 6 ماه زمان خواهد برد.

6. ازدواج با فرد غیر آلمانی که اقامت آلمان را دارد به چه صورت است؟

  • این نوع ازدواج مشابه شرایط و قوانین ازدواج با یک آلمانی است.

7. برای ازدواج در آلمان محدودیت سنی وجود دارد؟

  • حداقل سن ازدواج در این کشور 18 سال است.

8. سفارت آلمان چطور به صوری بودن یا نبودن ازدواج با تبعه ی آلمانی پی می برد؟

  • باید اسنادی مثل: عکس و مکالمات و نامه و یا هرچیزی که ثابت کند علاقه ایی بین دو طرف وجود داردبه همراه با سایر موارد ارائه شود.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *