اسپانیا, خرید ملک

اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک راهی برای اقامت اسپانیا است. راه های دیگر اخذ اقامت اسپانیا اقامت از طریق تمکن مالی اقامت اسپانیا از طریق تحصیل اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی ویزای کاری سرمایه گذاری و ثبت شرکت است. دراین مقاله به بحث اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک می پردازیم.

بسیاری از کشورهای اروپایی تا قبل از اینکه اقتصاد اروپا با مشکلات فراوانی روبرو شود برای کسانی که متقاضی مهاجرت به آن کشورها بودند اخذ اقامت از طریق خرید ملک را در اختیارشان قرار می دادند، اما با وجود این مشکلات اقتصادی بسیاری از این کشورها خط مشی خود را در این زمینه تغییر دادند و دولت ها به تغییر قوانین مهاجرتی اخذ اقامت اشخاص از طریق خرید ملک به نوع شروع یک طرح اقتصادی و یک کسب و کار در این کشورها تغییر دادند.

اقتصاد در کشور اسپانیا

اقتصاد در کشور اسپانیا هنوز بر اساس جذب سرمایه گذار و نه کارآفرینی، می باشد یعنی این کشور علاوه بر جذب کارآفرینان هنوز با خرید ملک به متقاضیان اقامت دائم را با شرایطی اعطاء می کند.

کشور اسپانیا به خارجی هایی که در این کشور خانه هایی با ارزش دست کم ۱۶۰ هزار یورو خریداری کنند اقامت اعطاء می کند. این کار با هدف رونق بخشیدن به بازار مسکن و فروش انبوهی از خانه های به فروش نرفته کشور اسپانیا می باشد.

خرید ملک با متراژ کافی به تعداد اعضای خانواده

در این روش که عمومی تر است متقاضی باید ملکی را متناسب با تعداد اعضا خانواده خود با فضای کافی خریداری کند؛ یعنی اگر کسی بخواهد خانواده خود یعنی همسر و فرزندانی که سن آنها زیر هجده سال می باشد را نیز به خاک اسپانیا وارد کند باید ملکی را خریداری کند که متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد و برای زندگی تمام اعضای خانواده واجد شرایط لازم باشد

به عنوان مثال: برای یک خانواده ۴ نفری یک ملک که حداقل دارای دو اتاق خواب می باشد کافی است در این روش به جای قیمت متراژ ملک مهم می باشد، متقاضی می تواند از وام بانکی نیز استفاده کند. متقاضی باید جهت اخذ اقامت برای اینکه بتواند ثابت کند برای تأمین مخارج زندگی خود نیاز به کمک های دولتی ندارد، می بایستی مدارک مالی کافی به سفارت اسپانیا در تهران ارائه دهد.

زمانی که برای اخذ این نوع اقامت لازم می باشد در حدود یک الی سه ماه می باشد و اقامت اخذ شده بدون اجازه کاری می باشد و هر زمان که متقاضی شرایط و امکانات لازم را جهت کار داشته باشد می تواند این کار را انجام دهد.

اخذ اقامت در کشور اسپانیا از طریق خرید ملک

برای اخذ اقامت در کشور اسپانیا از طریق خرید ملک در ابتدا باید شخص ملک مورد نظر خود را که دارای ارزشی در حدود ۶۰ هزار یورو می باشد را در هر یک از ایالات کشور اسپانیا خریداری کرده و در انتهای سال باید ثابت کند که این ملک در مالکیت خود او هست متقاضی می تواند مالکیت منافع ملک خریداری شده را از طریق اجاره به شخص دیگری واگذار کند، اما طبق قوانین کشور اروپا برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک مالک می بایستی  مدت زمان مشخصی را در مدت یکسال در خاک اسپانیا گذرانده باشد.

بر اساس قوانین موجود اخذ اقامت در کشور اسپانیا به اشخاصی صورت می گیرد که از لحاظ مالی بتوانند بدون نیاز به کمک های دولت اسپانیا هزینه های خود و خانواده خود را تأمین نمایند.

این نکته حائز اهمیت است که به دلیل اقتصاد دارای نوسان و ناپایدار کشور اسپانیا خرید ملک در این کشور خیلی جهت سرمایه گذاری مناسب نیست و امکان دارد بعد از خرید ملک قیمت ملک افت شدیدی داشته باشد. پس این خرید ملک یک سرمایه گذاری برای افزایش دارایی محسوب نمی شود و هیچ تعهدی هم برای دولت اسپانیا برای اخذ اقامت دائم به مهاجرین نمی باشد و فقط یک اقامت موقت است که شخص مهاجر در آن اجازه کار را نیز ندارد.

در این بین افرادی سودجو و کلاهبردار هم وجود دارند و احتمال کلاهبرداری از شما نیز وجود دارد پس باید در این زمینه با احتیاط کامل رفتار کنید و در نهایت این مسیر به هیچ عنوان قطعی نیست و امکان دارد که سرمایه شما از بین برود.

مراحل خرید ملک:

  1. انتخاب ملک مورد نظر
  2. قیمت گذاری ملک (از طریق یکی از مؤسسه های رسمی کارشناسی که از طرف بانک به متقاضی معرفی می شوند).
  3. پرداخت بیعانه برای رزو ملک که در حدود ۳۰۰۰ الی ۶۰۰۰ یورو می باشد.
  4. اگر ملک مورد نظر به صورت پیش فروش خریداری شده باشد بین ۱۰ تا ۳۰% قیمت ملک را باید تا پایان مراحل ساختن آن پرداخت کنید و اگر ملک آماده تحویل باشد باید سه ماه بعد از پرداخت بیانه به محضر رفته و ملک خود را تحویل بگیرید.
  5. اخذ شماره (NIE) این شماره شخصی شما در اداره مالیات می باشد که باید آن را از اداره پلیس دریافت کنید و دارا بودن این شماره برای انجام معاملات الزامی است.

   برای خرید ملک وام نیز اعطاء می شود که شرایط آن به صورت زیر است:

  1. افتتاح حساب بانکی
  2. گواهی حقوق سالیانه که در این گواهی سنوات کاری شخص متقاضی، آدرس محل کار و مبلغ دریافتی بعد از کسر مالیات باید ذکر شود.
  3. گردش حساب بانکی در شش ماه گذشته
  4. گواهی بانک در مورد تاریخ افتتاح حساب، گردش و مانده حساب
  5. اگر در خارج از کشور حساب بانکی داشته باشید برای تقاضای وام به شما کمک خواهد کرد (تمامی این مدارک باید به زبان انگلیسی و اسپانیایی ترجمه شوند).
  6. ترجمه شناسنامه

مخارج دفترخانه و مالیات

یک درصد مالیات انتقال، ده درصد مالیات خرید در کشور اسپانیا، یک درصد هزینه الصاق تمبر و یک درصد هزینه بانکی می باشد.

بهره بانکی در کشور اسپانیا:

در کشور اسپانیا بهره بانکی بر اساس نرخ بهره بین المللی تعیین می شود که در حال حاضر در کشور اسپانیا پنج درصد در سال اول و در سال های بعدی بر اساس نرخ بهره در آن سال تعیین می شود، مدتی که برای بازپرداخت وام بانکی در نظر گرفته می شود با توجه به سن متقاضی متفاوت می باشد که تا سی سال ممکن است و حداکثر تا ۷۵ سالگی شخص متقاضی  باید به پایان برسد. چون خرید ملک در اسپانیا صد درصد می باشد بیمه عمر شخص متقاضی الزامی است تا در صورت فوت یا ازکارافتادگی شرکت بیمه پرداخت بقیه وام را بر عهده بگیرد.

بنابراین برای اقامت دائم اسپانیا خرید ملک ضروری است و با خرید ملک شرایط خود را برای اقامت دائم فراهم می کنید و بر اساس شرایط و توانایی های شخص متقاضی اخذ اقامت متغیر می باشد.

خرید ملک به مبلغ ۵۰۰،۰۰ یورو به بالا (Golden Viza)

در این روش شخص متقاضی باید بدون بهره گیری از وام بانکی در بخش ملک سرمایه گذاری کند، این خرید ملک می تواند در قالب خرید یک یا چندین ملک باشد که در مجموع خرید متقاضی باید بالاتر از پانصدهزار یورو باشد.

از مزایایی که این روش دارد سرعت بالا در اخذ اقامت و عدم شرط حضور شش ماهه در این کشور است. اقامت اخذ شده، اقامت دائم کشور اسپانیا است و با کارت اقامتی کسب شده امکان سفر به تمامی کشورهای عضو شینگن را خواهید داشت.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *