اتریش

اجاره خوابگاه در اتریش

اجاره خوابگاه در اتریش

تامین مسکن و یا اجاره خوابگاه در اتریش یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در زمان تصمیم گیری برای تحصیل در اتریش مورد بررسی قرار می گیرد. در اینجا مواردی نظیر گرفتن برگه تاییدیه برای اجاره نامه ، هزینه اجاره خانه در اتریش، خوابگاه متاهلی در اتریش و … را شرح می دهیم. انتخاب خانه ای که بتوان به راحتی اجاره ماهیانه آن را تأمین کرد یکی از مهمترین نکات در هنگام اجاره خانه می‌باشد.

به طور کلی اجاره یک خانه در هر شهر با یک دیگر متفاوت است. به طوریکه هرچه شهر صنعتی تر و پیشرفته تر باشد نرخ اجاره خانه در آن شهر نسبت به بقیه شهر ها بلاتر است. به طور کلی اجاره ماهیانه در پایتخت یک کشور از دیگر نقاط به مراتب بالاتر از دیگر شهر ها است. از دیگر نکاتی که تاثیر زیادی بر نرخ اجاره ماهیانه یک خانه دارد می‌توان به امکانات آن خانه اشاره کرد و این که راه های دسترسی به آن خانه هرچه راحت تر باشد قیمت هم بالاتر می‌باشد. این قاعده در کشور اتریش هم کاملا مثل بقیه کشور های دیگر رعایت می‌شود.

به طور کلی در اتریش هر چه امکانات بیشتری در آن خانه و یا اطراف آن بیشتر باشد نرخ اجاره ماهیانه هم افزایش می‌یابد. اما تفاوتی که اجاره خانه در کشور اتریش با کشور ایران دارد این است که در آن جا می‌توان برای کم کردن هزینه های مربوط به اجاره خانه آگهی همخانه ای منتشر کرد و به راحتی با یک نفر دیگر در یک خانه زندگی کرد و هزینه های زندگی را کاهش داد که این موضوع در ایران فقط در تهران امکان پذیر هست و آن هم به صورت محدود دیده می‌شود.

گرفتن برگه تاییدیه برای اجاره نامه

یکی از مهمترین نکاتی که باید افراد مهاجر و کسانی که به قصد تحصیل به کشور جدید می‌روند  باید مد نظر داشته باشند این است که محل اسکان آن ها بعد از ورود به خاک آن کشور مشخص شده باشد. از این رو در کشور اتریش  برای این که کسانی که وارد کشور آن ها شده آن بتواند سریع تر اسکان پیدا کنند باید اقدام به گرفتن برگه تاییدی برای اجاره نامه را داشته باشد فرد متقاضی تا به وسیله آن بتواند خانه یا خوابگاه برای خود اجاره کند. این برگه باید حتما گرفته شود و اگر فردی آن را به صورت جعلی گرفته باشد در هنگام پروسه روادید مشخص شود که جعلی است دیگر امکان ماندن در کشور اتریش را ندارد و به کشور مبدأ بازگردانده خواهد شد.

هزینه اجاره خانه در اتریش

در مورد هزینه اجاره خانه در اتریش به طور کلی اکثر خوابگاه ها در کشور اتریش مبله هستند و تمامی امکانات در آن برای دانشجو فراهم شده است. در مورد اجاره هم که با توجه به امکانات و متراژ خانه قیمت های آن هم متفاوت است اما به طور کلی هرچه به مراکز شهر ها و ایستگاه ها نزدیک تر باشد نرخ اجاره آن هم بالا می‌باشد. هزینه اجاره خانه در اتریش بسته به این که در چه شهری باشد متفاوت است. برای مثال در شهر وین اجاره خانه از ماهی 500 یورو شروع و اجاره خوابگاه از ماهی ۲۰۰ یورو می‌باشد.

نکات مهمی که باید در هنگام اجاره کردن خانه توجه کرد

از نکات مهمی که در هنگام نوشتن اجاره نامه باید به آن توجه کرد این است که بهتر است اجازه نامه به ۲ زبان آلمانی و فارسی نوشته شود. از طرفی اگر پولی باید به عنوان ودیعه داده شود حتما در اجاره نامه نوشته شود و نحوه بازپرداخت آن هم مشخص شود و این که مبلغ شارژ هم مشخص شود. بعد از تغییر آدرس منزل باید حتما به شهرداری آن محله اطلاع داده شود که به این صورت برای فرد مهاجر از لحاظ قانونی مساله ای پیش نیاید.

خانه ارزان در اتریش

از نظر هزینه ها اجاره خوابگاه در اتریش، که خوابگاه دانشجویی نامیده می شوند جزء ارزان ترین خانه ها به حساب می‌آیند. از مزیت های این خانه ها این است که دسترسی آسان ها به کالج ها باعث شده است که هزینه های رفت و آمد را برای دانشجویان کاهش داده است. از طرفی به دلیل این که این خوابگاه ها مورد نظارت دولت اتریش می‌باشد از نظر امنیت و فضاهای فرهنگی جزء بهترین نقاط می‌باشد. شروع قیمت خوابگاه ها در شهر وین از ماهی 200 یورو شروع می‌شود که هرچه فضاهای در دسترس برای دانشجو و  امکانات  رفاهی آن برای دانشجو بیشتر باشد هزینه آن هم افزایش می‌یابد. ولی اگر این خوابگاه ها در  خارج از شهر وین و در دیگر شهر ها باشد به طبع هزینه آن هم کاهش می‌یابد.

کشور اتریش برای راحتی هرچه تمام تر کسانی که قصد ادامه تحصیل در آن کشور را دارند سایت های درست کرده است که دانشجو می تواند با مراجع به آن ها به راحتی بتواند خوابگاه خود را با توجه به نیاز ها و قیمتی که می خواهد انتخاب کند و پس از پروسه اخذ ویزا دیگر نگرانی بابت جا و مکان نداشته باشد. در این سایت ها تمامی اطلاعاتی که فرد دانشجو به آن نیاز دارد وجود دارد که از جمله این نکات می‌توان به اطلاعاتی از جمله راه های دسترسی به مراکز تفریحی و تجاری، را های دسترسی به کالج و این که نقشه شماتیک از خانه با کلیه امکاناتی که در آن وجود دارد که این اطلاعات برای فردی که تصمیم به اجاره خوابگاه در اتریش دارد بسیار مهم است.

خوابگاه متاهلی در اتریش

امکان اجاره خوابگاه متاهلی در اتریش برای فرادی که به قصد تحصیل به آن کشور آمده آن وجود دارد، ولی باید توجه داشت که اگر همراه فرد فرزند باشد امکان این که فرد بتواند از امکانات خوابگاه استفاده کند بسیار کم است. زیرا اعتراض دیگر دانشجویان را به همراه دارد ولی اگر همراه فرد فقط همسر وی باشد این امکان به وجود آمده است که بدون هزینه ای اضافه در خوابگاه متاهلی در اتریش که مخصوص این افراد ایجاد شده است استفاده کنند. البته هزینه ها مربوط به خوابگاه متاهلی در اتریش به نسبت دیگر خوابگاه ها متفاوت است.

یکی از مزیت هایی که کشور اتریش برای افراد متاهل دارد این است که این کشور برای دانشجویانی که متاهل هستند تخفیف های در نرخ اجاره خوابگاه در نظر گرفته است. از طرفی مدت زمانی که این افراد می‌توانند در این خوابگاه ها اقامت داشته باشند به نسبت دیگر افراد زیادتر است. از این نظر برای کم کردن هزینه زندگی آن ها در سال های اولیه بعد از ورود به اتریش مناسب است.

راه ها ی دیگری نیز برای مهاجرت به اتریش وجود دارد:

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای کاری اتریش

ویزای سرمایه گذاری اتریش

اقامت از طریق تولد در اتریش

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی مهاجرتی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *